Αδύναμος κρίκος το Home porting!..

Αδύναμος κρίκος το Home porting!..

Αδύναμος κρίκος το Home porting!..

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1237 ΦΟΡΕΣ

ΟΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ

Τα ελληνικά λιμάνια, ακόμη και αυτό του Πειραιά, ανέκαθεν είχαν σαν αδύναμο κρίκο το home porting, δεν αποτελούσαν δηλαδή σημείο αφετηρίας και κατάληξης των ταξιδιών που προγραμματίζουν και εκτελούν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας. Φέτος, και μετά τις αναταραχές στην Αίγυπτο, όπου πολλά κρουαζιερόπλοια αναδιαμόρφωσαν το πρόγραμμά τους, συμπεριλαμβάνοντας περισσότερους ελληνικούς προορισμούς, αλλά και σε συνέχεια της ανόδου που σημείωσαν τα μεγέθη του τουρισμού γενικότερα, παρατηρήθηκε στο εννεάμηνο αύξηση κατά 17,28% στους transit επιβάτες. Στο κρίσιμο τομέα όμως των home επιβατών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, η πτώση άγγιξε ξανά το 11,57%. Τα πράγματα όμως δείχνουν να «σκουραίνουν» περισσότερο το 2014, καθώς όπως εκτιμούν κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων ελληνικών εταιρειών του χώρου, η μείωση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, φτάνοντας ακόμη και το 25% σε σχέση με φέτος. Αφορμή για να εκφράσουν ανοιχτά τους φόβους τους για το μέλλον αυτού του –κατά τα άλλα ταχέως αναπτυσσόμενου σε παγκόσμιο επίπεδο–τουριστικού κλάδου στάθηκε η ημερίδα που διοργανώθηκε στον ΟΛΠ για τις πολιτικές κρουαζιέρας το 2014 και την παρουσίαση των συμπερασμάτων της μελέτης για τη «Χειμερινή Κρουαζιέρα». Παρά το γεγονός πως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης προέβλεψε πως η επόμενη χρονιά δεν θα είναι αρνητική για την κρουαζιέρα, εντούτοις όλες οι εταιρείες ισχυρίζονται πως η πτώση στις αφίξεις θα είναι δραματική. Αιτία, όπως επισημαίνουν, τα επί χρόνια άλυτα προβλήματα σε θέματα υποδομών, με αρκετά λιμάνια της χώρας να χωρίζονται σε α’ και β’ κατηγορίας. Αν και το έργο της επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Πειραιά προς τη νότια πλευρά, ώστε να δημιουργηθούν δύο θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων μήκους 350 μ., αποτιμάται ιδιαίτερα θετικά, οι υποδομές σε άλλα νησιά, και κυρίως στη Σαντορίνη που αποτελεί από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς, είναι προβληματικές. Πέρα από το βασικό ζήτημα των υποδομών, η άνοδος ανταγωνιστικών προορισμών της Ασίας και της Αυστραλίας, ο αποκλεισμός της Αιγύπτου από τα πακέτα του χρόνου, αλλά και η ισχυρή παράδοση άλλων μεσογειακών προορισμών στην ανάπτυξης της κρουαζιέρας, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία, θα δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τα στελέχη των εταιρειών, τις προσπάθειες προσέλκυσης εσόδων από την κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Τους άξονες της πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και τις επικείμενες πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, παρουσίασε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε ημερίδα που διοργάνωσαν η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και ο ΟΛΠ ΑΕ με θέμα «Κρουαζιέρα 2014». Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι η κρουαζιέρα σε κάθε εποχή του χρόνου στην Ελλάδα μπορεί και αποτελεί πηγή αυξανόμενου εισρέοντος συναλλάγματος, αλλά και προσφέρει και θέσεις εργασίας σε νέους. Σε αυτό το σημείο, προσέθεσε ο υπουργός, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting. «Αυτό δεν το έχουμε πετύχει ακόμα καθώς δεν έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων εκτός ελάχιστων περιπτώσεων», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης. Στόχος μας, δήλωσε, είναι να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες για την εξυπηρέτηση των χρηστών, αλλά και να πετύχουμε μείωση της γραφειοκρατίας καθώς και αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και των λιμενικών υποδομών. Προσέθεσε επίσης, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δώσει το δικαίωμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες στις προκηρύξεις για τις μισθώσεις των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου, να μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά και το λιμάνι του Λαυρίου προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά. Τέλος για τα λιμάνια είπε ότι οι διοικήσεις τους θα πρέπει να καταπολεμήσουν τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, διευκρινίζοντας ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια συζήτηση για μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια. Τη δημιουργία ΑΕ για τη διαχείριση λιμένων κρουαζιέρας προτείνει ο Γ. Ανωμερίτης Τη δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας» με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με κεντρικό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας, πρότεινε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης.

Διαβάστε ακόμη

Αναφορά στον υπουργό Υγείας από τη Νέα Αριστερά για την καταγγελία του Συλλόγου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου

Δύο μέλη από τη Ρόδο στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εκμισθωτών Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής

Εγκρίθηκε η σήμανση για την επέκταση του πεζοδρόμου

Εξήντα αιτήσεις κατατέθηκαν για το σύστημα τηλεφροντίδας μοναχικών ηλικιωμένων

Στη Σαουδική Αραβία ταξιδεύουν τρία προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου για να εκπροσωπήσουν την Περιφέρεια

Αύριο η συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής των Ευρωεκλογών στη Ρόδο

Με τον πατέρα του 10χρονου που κατήγγειλε τον αρχαιοφύλακα στη Νίσυρο συναντήθηκε ο Στέφανος Κασσελάκης

Δύο διαμερίσματα στην Αθήνα παραχωρεί η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στον Σύλλογο Καρκινοπαθών Δωδεκανήσου