Προτάσεις του Λιμενάρχη Λέρου για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Βόρειο συγκρότημα Δωδεκανήσου

Προτάσεις του Λιμενάρχη Λέρου  για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Βόρειο συγκρότημα Δωδεκανήσου

Προτάσεις του Λιμενάρχη Λέρου για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Βόρειο συγκρότημα Δωδεκανήσου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 807 ΦΟΡΕΣ

Έγγραφο με εμπεριστατωμένες προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Βόρειο συγκρότημα Δωδεκανήσου, απέστειλε ο Λιμενάρχης Λέρου κ. Σ. Μπιλλήρης στους Δήμους Λέρου, Πάτμου, Καλύμνου, Λειψών, Αγαθονησίου, καθώς και σε φορείς και Συλλόγους, για τη βελτίωση - δημιουργία νέων υποδομών στις συγκοινωνίες στη Ν. Λέρο.

Συγκεκριμένα, στο εν λόγω έγγραφο αναφέρονται τα παρακάτω:
Θέμα: «Προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Β. συγκρότημα Δωδ/σου - με την βελτίωση - δημιουργία νέων υποδομών στις συγκοινωνίες στη Ν. Λέρο».
Σχετ: Έγγραφο μας Αριθ. Φακέλου: 8211/13, Αριθ.σχεδίου: 1008/30-04-2013(ΜΠΟ)

1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ:
1.1 Συμπληρωματικά του προηγουμένου εγγράφου μας προς τους φορείς της νήσου Λέρου επανερχόμαστε στο θέμα, επειδή είναι κοινή διαπίστωση όλων, ότι πρέπει να αναπτυχθεί το τουριστικό «προϊόν», που αποτελεί για την περιοχή μας το μοναδικό μοχλό ανάπτυξης και την κινητήρια δύναμη της οικονομικής δραστηριότητας για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων, δεδομένου ότι η αλιευτική δραστηριότητα υφίσταται κάμψη λόγω μείωσης των ιχθυοπαθεμάτων, το Κ.Θ. Λέρου συρρικνώνεται, η οικοδομική δραστηριότητα είναι σχεδόν ανύπαρκτη και η ανεργία αυξάνεται μέρα με την ημέρα.

Προκειμένου να αποφύγουμε την ερήμωση και την εγκατάλειψη της νήσου, καθώς και όλου του Βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσου, με την αναγκαστική μετανάστευση ειδικά των νέων, λόγω των οικονομικών συνθηκών και της ανεργίας, για εύρεση εργασίας σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και το εξωτερικό αλλά και για εθνικούς λόγους, απαιτείται να γίνουν κινήσεις και δράσεις με προοπτική και όραμα καθόσον αποτελούμε την εμπροσθοφυλακή-σύνορο της Χώρας και της Ευρώπης αλλάζοντας άρδην τα δεδομένα.

1.2 Είχαμε μεταξύ των άλλων προτείνει και εμείς τη θεσμοθέτηση θαλάσσιας πύλης εισόδου στη χώρα, ενώ παράλληλα προτείναμε την δημιουργία διεθνούς αεροδρομίου στη Ν. Λέρο με κοινό αίτημα των Δήμων Λέρου, Λειψών, Αγαθονησίου και Πάτμου, έχοντας μία γενική εικόνα μιας υπάρχουσας μελέτης περί νέου «διεθνούς» αεροδρομίου που συντάχθηκε τον Μάρτιο του 1999.

Αποτελώντας και εμείς κομμάτι της κοινωνίας ως στελέχη της Ελληνικής Ακτοφυλακής–Λιμενικού Σώματος, Έλληνες πολίτες και κάτοικοι αυτής της νήσου, με άμεση επαγγελματική σχέση υποστήριξης του θαλάσσιου τουρισμού και των θαλασσίων μεταφορών, υπηρετώντας σε μια ευαίσθητη παραμεθόρια περιοχή του Αιγαίου, θεωρήσαμε και θεωρούμε ότι εφόσον υπήρξε ενδιαφέρον από την Υ.Π.Α-Δήμο Λέρου για την δημιουργία νέου αεροδρομίου και η μελέτη αυτή υπήρχε, έπρεπε να έλθει στην επιφάνεια αξιολογώντας την εκ νέου, με συνδυαστική πρόταση ανάπτυξης των Λιμενικών υποδομών της Ν. Λέρου με ορίζοντα δεκαετίας, καθιστώντας τη Ν. Λέρο και πύλη εισόδου στην Χώρα από αέρος.

2. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
2.1. Από την μελέτη των στοιχείων από τον φάκελο της μελέτης του νέου αεροδρομίου της Λέρου στην θέση «Μάρκελλος» που προτάθηκε με την από τον Μάρτιο του 1999 μελέτη που ευγενώς μας παραχώρησε για ενημέρωση μας στο πλαίσιο της συνεργασίας μας ο Δήμαρχος Λέρου κος ΚΟΛΙΑΣ Μ., αναγράφονται τα εξής:

Αρχικά αναφέρεται σε αυτήν, αποκλειομένης της λύσης επέκτασης του διαδρόμου του υπάρχοντος αεροδρομίου στο Παρθένι, προς τη θάλασσα λόγω εξωπραγματικού οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού κόστους, ότι ερευνήθηκαν έξι (06) θέσεις στη Θέση «Μάρκελλος» με στόχο μήκος διαδρόμου 2.200 μ. εντός της επικρατούσας ζώνης προσανατολισμού, με μέγιστη κλίση 1,25% με σημαντικά επιχώματα και ορύγματα μέν αλλά τεχνοοικονομικά εφικτή.

Στη συνέχεια αναγράφεται ότι ερευνήθηκε νέα θέση με κριτήριο την καλύτερη προσαρμογή του διαδρόμου στη μορφολογία του εδάφους της περιοχής και τις απόψεις της Υπηρεσίας (Υ.Π.Α.), μειώνοντας το συνολικό μήκος του διαδρόμου σε 1.740 μ. με προσανατολισμό του άξονα του διαδρόμου μέσα στην επικρατούσα ζώνη προσανατολισμού Βορρά-Νότου, επαρκές όπως αναγράφεται για αεροσκάφη Β737 των 140 θέσεων.

2.2 Από σχετική διερεύνηση προκειμένου να συνδράμουμε στην ανάπτυξη του τουρισμού, χωρίς να είμαστε ειδικοί, κατόπιν επαφών μας:

α) με την αεροπορική εταιρεία AEGEAN(customerrelations), ευγενώς ανταποκρινόμενη, ενημερωθήκαμε σχετικά ,ότι για την ασφαλή προσγείωση-απογείωση αεροσκαφών ΑirbusΑ320 μεσαίου μεγέθους που διαθέτει η εταιρεία, απαιτείται για κοντινές πτήσεις διάδρομος 2.000 μ. ενώ για πτήσεις εξωτερικού μέχρι 3,5 ώρες και 168 επιβάτες 2.500 μ. και

β) από τον πρόεδρο της ένωσης χειριστών πολιτικής αεροπορίας, πιλότο–κυβ/τη κο Κωνσταντέλλο Γρηγόριο ο οποίος προσφέρθηκε ευγενώς, παρόλο το φόρτο εργασίας του ,μας έγινε γνωστό ότι σύμφωνα με τον I.C.A.O. (ΙΝΤ. CIVILAVIATIONORGANIZATION) και την F.A.A., oαπαιτούμενος διάδρομος προσγείωσης –απογείωσης αυξάνει σε μήκος:

ανάλογα την κλίση του (με ιδανική επιτρεπόμενη κλήση το 1% για αεροδρόμια κατηγορίας Α άνω των 2100m) («Iδεατός διάδρομος»: δηλαδή ο διάδρομος προσγείωσης στο επίπεδο θάλασσας, με την θερμοκρασία στους 15ο Cκαι κλίση διαδρόμου μηδέν 0%),

πέραν της θερμοκρασίας των 15ο C ανά ένα βαθμό, κατά 1%,
με το υψόμετρο κατά 7% κάθε 300 μ και
ανάλογα τον τύπο- ιπποδύναμη και φορτίο (συνολικό βάρος επιβατών-αποσκευών και καυσίμων) του αεροσκάφους.·

Επίσης μας γνωστοποίησε ότι τα σύγχρονα αεροσκάφη μεσαίου μεγέθους Boing800-900 και τα Airbus319-320-321 έως 180 επιβάτες, που χρησιμοποιεί σήμερα η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και για απευθείας πτήσεις charterαπό πόλεις του εξωτερικούμέχρι 3,5 -4 ώρες διάρκειας ταξιδίου με πλήρη φορτίο (επιβατών και καυσίμων), απαιτούν διάδρομο για ασφαλή προσγείωση απογείωση σε κάθε περίπτωση 2.500-2.600 μ.

Eπίσης ο κος Κωνσταντέλλος Γρ. προσφέρθηκε να βοηθήσει και στο μέλλον αφιλοκερδώς με την εμπειρία και τις γνώσεις του κάθε σχετικό εγχείρημα του Δήμου Λέρου συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της Λέρου.
2.3 Ώς εκ τούτου διαπιστώνεται ότι δεν μπορεί να ρισκάρει κανείς να υλοποιήσει ένα τέτοιο μεγάλο έργο υποδομής όπως το προτεινόμενο με την μελέτη του 1999 νέο αεροδρόμιο στη θέση «Μάρκελλος» Λέρου, με αποκλίσεις και ελάχιστα όρια (όπως ο προβλεπόμενος διάδρομος 1.740 μ.), σε υψόμετρο 262 μ., γιατί κινδυνεύει μετά oαερολιμένας να μην είναι επιλέξιμος, καθόσον για τα μεσαίου μεγέθους αεροσκάφη που πρέπει να αποτελούν το στόχο υλοποίησης του έργου για απευθείας πτήσεις από και προς πόλεις του εξωτερικού, ο απαιτούμενος διάδρομος αυξάνεται εντυπωσιακά για το ίδιο αεροσκάφος με πλήρη φορτίο.

3. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Εισηγούμαστε με ορίζοντα δεκαετίας βασισμένοι και σε συμπεράσματα από έργα που δαπανήθηκαν αρκετά και κατέληξαν ουσιαστικά «άχρηστα» όπως το λιμάνι Καλύμνουγια μεγάλα πλοία και κρουαζιερόπλοια

α) Να καταστεί η Λέρος πύλη εισόδου στη Χώρα από αέρος, με την εκπόνηση νέας μελέτης για τη χωροθέτηση νέου διεθνούς αεροδρομίουμόνο εφόσον είναι εφικτό να επιτευχθεί εξετάζοντας εκ νέου τη θέση «Μάρκελλος» περιοχή όπου η αισθητική επιβάρυνση, η ακουστική όχληση και γενικά οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι οι μικρότερες δυνατές στο ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον, βασισμένη σε όσα στοιχεία της παλαιάς μελέτης του 1999 είναι απαραίτητα, με στόχο το μέγιστο διάδρομο 2.600 μ.,

εντός της επικρατούσης ζώνης προσανατολισμού (δηλαδή των επικρατούντων ανέμων σε ετήσια βάση), λαμβάνοντας υπόψη δηλαδή γεωγραφικά χαρακτηριστικά, καιρικές συνθήκες, πτητικά πρότυπα επιχειρησιακά δεδομένα απόδοσης συγχρόνων αεροσκαφών, οικονομοτεχνικές μελέτες διαχείρισης πτήσεων αεροπορικών εταιρειών και την ύπαρξη του αιολικού πάρκου Νοτιανατολικά της προεκτάσεως του άξονα που διέρχεται από τον μελλοντικό διάδρομο από-προσγειώσεων.

β) Παράλληλα με τα ανωτέρω, στρατηγική αξιοποίηση του λιμένα Παρθενίου που γειτνιάζει με το προταθέν αεροδρόμιο, ως Βόρεια πύλη της Λέρου, για την προώθηση επισκεπτών με δρομολογιακή σύνδεση ταχύπλοου σκάφους μεταφέροντας επισκέπτες και από το εξωτερικό σε Λειψούς-Πάτμο και Αγαθονήσι.

γ)Μέσω του λιμένα Ξηροκάμπου με δρομολογιακή σύνδεση ταχύπλοου σκάφους, δημιουργώντας μελλοντικά πορθμειακή σύνδεση του Ξηρόκαμπου Λέρου ως νότια πύλη με επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο ανοικτού τύπου, μετά των ακτών της Καλύμνου έναντι Γλαρονησίων με την κατασκευή εκεί προβλήτας σε μικρή απόσταση από τις τουριστικές περιοχές της Καλύμνου (Μυρτιές-Μασούρι) και τα αναρριχητικά της πεδία, κατόπιν επεκτάσεως του οδικού δικτύου της Καλύμνου, ενώνοντας ουσιαστικά τα δύο νησιά, με συνολικό χρόνο ταξιδίου 10 λεπτών με αμοιβαία οφέλη, έχοντας συνολικό πληθυσμό 26.000 κατοίκων, απευθυνόμενοι σαν ενιαίο τουριστικό πακέτο (συμπεριλαμβανομένου των Λειψών–Πάτμου–Αγαθονησίου), ανοίγοντας νέα πύλη στην ανάπτυξη του τουρισμού, δίνοντας νέα δυναμική στην οικονομία, με έλευση σε καθημερινή βάση επισκεπτών και από Κω μέσω της πορθμειακής σύνδεσης Μαστιχαρίου –Καλύμνου.

δ) Επέκταση υπάρχουσας προβλήτας λιμένα Λακκίου ο οποίος διαθέτει επαρκείς χώρους αναμονής επιβατών χώρους υγιεινής-στάθμευσης εγκεκριμένη μελέτη Αξιολόγησης Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης (Α.Α.Λ.Ε.) σύμφωνα με τον διεθνή κώδικα I.S.P.S. και Σχέδιο Ασφαλείας (Σ.Α.Λ.Ε.)

Εάν προεκταθεί ΝΔ η υπάρχουσα προβλήτα, επειδή προστατεύεται επαρκώς από ανέμους Βορείων διευθύνσεων που πνέουν ενίοτε τη θερινή περίοδο και λόγω του μεγάλου βυθίσματος των 11 μ. παρά της προβλήτας, παρέχεται η δυνατότητα ασφαλούς προσέγγισης κρουαζιερόπλοιου μεγάλης χωρητικότητας και αποβίβασης μεγάλου αριθμού επισκεπτών χωρίς την χρήση λαντζών με ταυτόχρονη δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού Θ/Γ εσωτερικά της προεκτεινόμενης προβλήτας.

(Θα επακολουθήσουν αναλυτικές πρότασεις μας)
α) για χωροθέτηση αγκυροβολίου με κλίμακες ανόδου στην παραλιακή οδό στην θ. περιοχή μεταξύ Αλίντων- Παναγίες από υλικά εναρμονισμένα με το φυσικό περιβάλλον με ταυτόχρονη ανάπλαση -ενοποίηση παραλίας Αλίντων και

β) για τον λιμένα Αγίας Μαρίνας όσον αφορά την χωροθέτηση αγκυροβολίου και καθορισμό θέσεων στάθμευσης –-αναμονής ταξιδιωτών, καθώς και πρόταση αισθητικής αναβάθμισης της περιοχής που εξομοιώθηκε πρόσφατα με ζώνη λιμένα με δημιουργία χώρων πρασίνου -περιπάτου).

ε) Με βάση αναφοράς, την αναθεώρηση του γενικού πολεοδομικού που έχει πρόσφατα προταθεί προτείνεται η χάραξη νέων δρόμων με επέκταση του σχεδίου πόλεως, σύνταξη μελέτης διαπλάτυνσης-σήμανσης μονοδρομήσεις του υπάρχοντος οδικού δικτύου, σήμανση διαβάσεων πεζών ,κατασκευή στηθαίων όπου απαιτείται, δημιουργία χώρων στάθμευσης σε κάθε οικισμό (Άμεσα είναι εφικτό αδαπάνως πίσω απο το Ποσειδώνιο),

δημιουργία πεζόδρομων στο Λακκί ώστε να αναδειχθεί σε εμπορικό κέντρο – διάνοιξη πεζόδρομου κατά μήκος του ρέματος, ενώνοντας το Λακκί με την περιοχή «Άγκυρα», πλακοστρώσεις οδών στον παραδοσιακό οικισμό Αγίας Μαρίνας, δημιουργία αστικού πάρκου (Δημοτικού κήπου) στο Λακκί στην ελεύθερη έκταση μεταξύ Λιμεναρχείου-Κ.Θ. Λέρου και του πάρκου των ελαφιών «Άρτεμις» Ενυδρείου στην περιοχή Μερικιάς-Φυτώριου. Δημιουργία χώρου περιπάτου με διαμόρφωση του χώρου μπροστά από το ξενοδοχείο Λέρος.

στ) Δράσεις στον τουρισμό και το περιβάλλον.
Παραθέτουμε ενδεικτικά συμπληρωματικά του προηγούμενου εγγράφου μας, την πρόταση μας για προβολή της Λέρου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής-υγείας των κατοίκων της μέσω της «μετατροπής του» σε πρότυπο «πράσινο νησί» με την υιοθέτηση πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον, που εγγυώνται την προστασία του και προάγουν την αειφορία.

Αναδασώσεις με προγραμματισμό – ανακύκλωση σε όλα τα υλικά.
Ενθάρρυνση - υποστήριξη παραγωγής και διάθεσης βιολογικών τοπικών προϊόντων συμπεριλαμβανομένου μέλι και του ελαιολάδου.

Επίσης κρίνεται απαραίτητο με πρωτοβουλία του Δήμου να γίνεται συνεχής έλεγχος της ποιότητας των διατιθέμενων αγροτικών προϊόντων στην τοπική αγορά, των πόσιμων υδάτων, του εδάφους, του θαλάσσιου νερού των ιζημάτων του βυθού καθώς και των αλιευθέντων ιχθύων διαπιστώνοντας με χημικές αναλύσεις, το ποσοστό ανίχνευσης αρχικά «βαρέων μετάλλων» για την παρακολούθηση της πορείας των μεταλλικών στοιχείων μετά την εισαγωγή τους στο οικοσύστημα, καθώς μετακινούνται από τον ένα κρίκο του τροφικού πλέγματος στον άλλο και συσσωρεύονται στους ζωντανούς οργανισμούς με τελική κατάληξη τον άνθρωπο με την εμφάνιση καρκίνων.

Διαπιστώνοντας έτσι την πραγματική εικόνα, τόσο του βαθμού της ενδεχόμενης ρύπανσης του περιβάλλοντος στην περιοχή και από αστικά λύματα –φυτοφάρμακα, παρασιτοκτόνα, ζιζανιοκτόνα, όσο και των πηγών της θα αναληφθούν δράσεις προς όφελος της κοινωνίας.

Βελτίωση των Υπηρεσιών υγείας -προμήθεια μαγνητικού τομογράφου από ΚΘΛ.
Ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων πρόσκληση πανεπιστημιακών ομάδων για ανασκαφές.
Δημιουργία σε κενά κτήρια του ΚΘΛ Ινστιτούτου εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας με διεθνή εμβέλεια
Συμμετοχή στο πρόγραμμα «GREEN KEY» («ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΛΕΙΔΙ») το οποίο είναι ένα διεθνές Πρόγραμμα που απονέμει ένα σήμα οικολογικής ποιότητας (eco-label).

(Tο Πρόγραμμα αυτό ενεργεί ως ερέθισμα για τη μετατροπή κάθε τουριστικής μονάδας, μικρής ή μεγάλης, σε «πράσινη». Αποτελεί ένα σημαντικό θεσμό στο ζωτικό χώρο της Βιομηχανίας του Τουρισμού, αφού ευαισθητοποιεί και προτρέπει.

Καλύπτει τομείς που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας, την κατανάλωση νερού, τη διαχείριση των απορριμμάτων, τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων προσωπικής καθαριότητας και απορρυπαντικών, την ποιότητα της τροφής και των ποτών, τη μετατροπή των ελεύθερων χώρων σε χώρους πρασίνου και επιπλέον την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.)

Ανάδειξη παραλιών με συμμετοχή στο πρόγραμμα «Γαλάζιες Σημαίες» (Η Λέρος για το 2014 διαθέτει ήδη μία βραβευμένη Μαρίνα με την γαλάζια σημαία»
Υλοποίηση των προτεινόμενων δράσεων (Πολυδύναμο ανοιχτό ενυδρείο – Διαχειριζόμενη αλιευτική ζώνη καταδυτικός –αλιευτικός τουρισμός) στο από 5-5-14 έγγραφο προς Δήμο Λέρου, του Ινστιτούτου θαλάσσιας προστασίας «Αρχιπέλαγος» με την βοήθεια-συνεργασία του

4.ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Εφόσον υλοποιηθούν τα ανωτέρω προτεινόμενα έργα με βαρύτητα (Αεροδρόμιο, Λιμ. Εγκ. Παρθενίου– Ξηροκάμπου -Λακκίου) με συνεργασία –κοινό αίτημα των Δήμων (Πάτμου –Λειψών- Αγαθονησίου όσον αφορά το Αεροδρόμιο) η Λέρος καθίσταται σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος λόγω της γεωγραφικής της θέσης στο Β. συγκρότημα Δωδ/σου και της διαμόρφωσης των ακτογραμμών της βοηθώντας παράλληλα στην ανάπτυξη και των όμορων νησιών.

Με την επιλογή της Λέρου οι αποβιβασθέντες επιβάτες Κ/Ρ θα μπορούν να περιηγούνται στη νήσο, εν συνεχεία μέσω του πορθμείου του Ξηροκάμπου να επισκέπτονται και την Κάλυμνο ή και τους Λειψούς ερχόμενοι πίσω για επιβίβαση στο Κ/Ρ με ολοήμερη σχεδόν παραμονή του πλοίου στη Λέρο, με ότι αυτό συνεπάγεται ,δέλεαρ τόσο για τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων ένας διπλός ουσιαστικά προορισμός με ένα ελλιμενισμό σε ασφαλές λιμάνι, όσο και για τον εμπορικό κόσμο από την πολύωρη παραμονή πλοίου με εκατοντάδες άτομα ως πλήρωμα και επιβάτες.

Συνοψίζοντας στόχος μας είναι να συμβάλλουμε και εμείς στις προσπάθειες όλων σας για ένα καλύτερο αύριο για την χώρα γενικά και ειδικότερα για τους κατοίκους του βορείου συγκροτήματος Δωδ/σου, δημιουργώντας νέες προοπτικές ανάπτυξης, μη αποδεχόμενοι την ηττοπάθεια που επιβάλει έστω και άθελα μας η οικονομική κρίση.
Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε συνεργασία –διευκρίνιση.-

Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ
ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ ΛΣ
ΜΠΙΛΛΗΡΗΣ Σακελλάριος

Διαβάστε ακόμη

Κως και Ρόδος στους κορυφαίους προορισμούς εσωτερικού της Aegean Airlines από τη βάση της Θεσσαλονίκης για την περίοδο του Πάσχα

Tus Airways: Nέα σύνδεση Λάρνακα - Ρόδος

Μαζική απόβαση των Ισραηλινών στη Ρόδο για το εβραϊκό Πάσχα

Aρχές Μαΐου θα έχουν ανοίξει όλα τα ξενοδοχεία της Ρόδου

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες