Έντονοι προβληματισμοί για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Έντονοι προβληματισμοί για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Έντονοι προβληματισμοί για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 669 ΦΟΡΕΣ

Πραγματοποιήθηκε χθες στο Εργατικό Κέντρο η συγκέντρωση διαμαρτυρίας

Απευθείας ανάθεση των προς εκποίηση περιφερειακών αεροδρομίων σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχήματα φοβούνται στην ομοσπονδία συλλόγων υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, ενώ ήδη έχει στηθεί νομικό σχήμα το οποίο μελετά να ζητήσει την ακύρωση της διαδικασίας.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος που βρέθηκε χτες στη Ρόδο για να παραστεί στη συγκέντρωση ενημέρωσης και διαμαρτυρίας γύρω από την παραχώρηση σε ιδιώτες του αεροδρομίου που διοργάνωσαν ο τοπικός σύλλογος εργαζομένων και το Ροδιακό Δίκτυο Προστασίας της Δημόσιας Περιουσίας, εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για την εξέλιξη της διαδικασίας και τόνισε ότι έχουν μείνει μόνο τρία σχήματα .

Από αυτά το ένα εκτιμά ότι θα αποσυρθεί λόγω συμμετοχής σε αυτό Αργεντινού επιχειρηματία ο οποίος στη χώρα του κρίθηκε αναξιόπιστος, ενώ θα μείνουν τα σχήματα των κ.κ. Μπόμπολα και Κοπελούζου, τα οποία όπως είπε χαρακτηριστικά θέλουν να τους… χαρίσουμε τα αεροδρόμια.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος που συναντήθηκε χτες με το δήμαρχο Φώτη Χατζηδιάκο σε δηλώσεις του υπογράμμισε τα εξής: «Συζητήσαμε με το νέο δήμαρχο το θέμα που αφορά την πώληση του αεροδρομίου της Ρόδου.

Για άλλη μία φορά ο δήμαρχος συμφώνησε με αυτά που συζητήσαμε του ζήτησα να υπάρξει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να είναι αρνητικό στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Ρόδου.

Επιφυλάχθηκε να απαντήσει θα υπάρξουν συζητήσεις και πιστεύει ότι θα το φέρει στο δημοτικό συμβούλιο.

Από την άλλη θα θέλαμε να δούμε τον περιφερειάρχη γιατί και εκείνος έχει κάποιες απόψεις που από ότι πληροφορήθηκα μιλάει για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. Θεωρώ ότι είναι μία στάση που έρχεται σε αντίθεση με όλη την Ελλάδα.

Το περιφερειακό συμβούλιο στο βόρειο Αιγαίο πήρε μία ομόφωνη σκληρή απόφαση κατά της πώλησης των αεροδρομίων. Το ίδιο συμβαίνει στα Επτάνησα, στην Κρήτη κ.α.

Η επίσκεψή μου σήμερα έχει στόχο με τους φορείς να κάνουμε μία συζήτηση. Τρεις είναι οι υποψήφιοι για την παραχώρηση του αεροδρομίου Η δική μας η άποψη είναι ότι ο ένας θα φύγει ειδικά ο Μυτιληναίος.

Υπάρχει ένας αμαρτωλός συνέταιρος Αργεντινός, ο οποίος (θα το καταγγείλουμε και δημόσια) ενώ κατέστρεψε 33 αεροδρόμια στην Αργεντινή, δεν υλοποίησε καμία απόφασή του.

Ο ίδιος ο πρόεδρος της ΙΑΤΑ ζήτησε από την κυβέρνηση της Αργεντινής να τον απομακρύνει. Έτσι το 2013 η Αργεντινή πήρε από τον Αργεντινό και τα 13 αεροδρόμια που του είχε δώσει γιατί το μόνο που άφησε ήταν δάνεια στις τράπεζες και ταυτόχρονα εγκατέλειψε τα αεροδρόμια όπου αυξήθηκε η τιμολογιακή τους πολιτική σε σχέση με όταν τα παρέλαβε.

Θεωρούμε ότι με τους δύο υποψήφιους τον κ. Μπόμπολα και ο Κοπελούζος από την άλλη, πάμε για μία απευθείας ανάθεση κάτι που εμείς δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε.

Δεν προστατεύεται η κοινωνία και η οικονομία της χώρας, και δεν υπάρχει και αναπτυξιακή πορεία με βάση αυτών που γνωρίζουμε.

Εμείς έχουμε στήσει έναν νομικό μηχανισμό, ο επικεφαλής είναι ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης ο κ. Ρουπακιώτης, και νομικοί από όλη την Ελλάδα. Θα γνωμοδοτήσουν και θα ασχοληθούν με την ακύρωση αυτής της διαδικασίας.

Zητούμε προσλήψεις στα αεροδρόμια και αναπτυξιακό πρόγραμμα που η ΥΠΑ έχει τη δυνατότητα.

Θα πρέπει να καταλάβουν ότι η απομάκρυνση των αεροδρομίων θα φέρει μία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού κατά 250 εκατομμύρια».

ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟ
Από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων Φώτης Λουλουδάκης, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν αν παραχωρηθεί το αεροδρόμιο σε ιδιώτες ενώ εξαπέλυσε επίθεση στον περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, καταλογίζοντάς του διγλωσσία σε ότι αφορά τη θέση του για το θέμα.

Όπως είπε άλλη ήταν η θέση του ως αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο και άλλη είναι σήμερα ως περιφερειάρχης.

Συγκεκριμένα δήλωσε τα εξής: «Σε μία νησιωτική χώρα όπου το 85% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά είναι καθοριστικός ο ρόλος των κρατικών αεροδρομίων στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας.

Οι αντιδράσεις που σημειώνονται σε όλη την Ελλάδα, είναι υποδηλωτικές αυτής της αλήθειας. Βουλευτές, περιφερειάρχες, δήμαρχοι, στελέχη τ.α. παραγωγικές δυνάμεις και παραγωγικοί φορείς αντιδρούν έντονα και σύσσωμα ενάντια στην εκχώρηση του ελέγχου των νευραλγικών υποδομών των αεροδρομίων της οικονομίας και την ασφάλειας.

Σήμερα ως σύλλογος εργαζομένων θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή του κόσμου για το τι πρόκειται να ακολουθήσει μετά την εκποίηση. Η τρόικα πιέζει ώστε αεροδρόμια με κίνηση κάτω από 3 εκατομμύρια επιβατών ετησίως να κλείσουν.

Αυτό προέκυψε μετά και από σχετική γνωμοδότηση της Lufthansa. Βλέπετε πως κυριαρχεί στυγνή οικονομίστικη λογική σε βάρος των πολιτών. Φανταστείτε τον Αστυπαλιώτη, το Λεριό, τον Καστελλοριζιό, τον Κασιώτη, τον Καρπάθιο χωρίς το μέσο που λέγεται αεροπλάνο. Στερούμαστε ότι υποστηρίζει την ανθρώπινή μας αξιοπρέπεια, περίθαλψη παιδεία, μετακίνηση.

Τι άλλο θα ακολουθήσει;

Μερικοί τονίζουν την κακή κατάσταση των υποδομών ως επιχείρημα για την παραχώρηση. Υπάρχουν και μελέτες και φθηνές λύσεις για την αποκατάσταση της εικόνας των εγκαταστάσεων και για την βελτίωση της λειτουργικότητας και των υπηρεσιών.

Προβλέπονται πολύ μεγάλα κονδύλια από ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις τις οποίες όμως αυτοί που θέλουν να τα ξεπουλήσουν τα φυλούν ως κόρη οφθαλμού για τους επερχόμενους αγοραστές.

Αυτά είναι τα παράδοξα των δήθεν αναπτυξιακών σχεδιασμών.

Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αντιφατικές συμπεριφορές και θέσεις μέσα σε μία σύντομη χρονικά περίοδο δηλαδή δεν μπορεί ένας σημαντικός παράγοντας λόγω της σημαντικής θέσης του ως ηγέτης της αντιπολίτευσης εντός του δημοτικού συμβουλίου να παίρνει δημόσια και ανοικτά θέση υπέρ της μη πώλησης του αεροδρομίου και λίγους μήνες αργότερα ως εκλεγμένος τοπικός άρχοντας με υψηλή θέση διοικητικής ευθύνης να λέει τα ακριβώς αντίθετα.

Επειδή ίσως τώρα δεν υπάρχει εκλογική μάχη; αυτό μου θυμίζει νοοτροπία βολέματος. επειδή τώρα αποκτήσαμε τη θέση αλλάξαμε ιδέες;

Αυτές τις νοοτροπίες θέλουμε να στηλιτεύσουμε. Δεν πιστεύουμε ότι οι Ροδίτες και οι Δωδεκανήσιοι αξίζουν μίας τέτοιας μεταχείρισης».

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ
Στο θέμα τοποθετήθηκε εκ μέρους του δικτύου προστασίας της δημόσιας περιουσίας ο Δημήτρης Γρηγοριάδης, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων: «Ο μέσος πολίτης Ρόδου και της Δωδεκανήσου δε ξέρει τι πρόκειται να συμβεί.

Άκουσα πριν λίγο τον κ. Καραμάριο να μιλά για το σπατόσημο που προέρχεται από τη συντηρητική παράταξη να λέει απλά και αυτονόητα πράγματα, ότι δεν είναι δυνατόν ο πολίτης που θα κληθεί αύριο να πληρώσει την όποια ζημιά από τις αστοχίες της διαχείρισης να μην ξέρει τι πρόκειται να γίνει.

Δηλαδή να μην ξέρουμε αν θα διατηρηθεί το σπατόσημο, αν θα μπει νέος φόρος, με τι όρους και προϋποθέσεις θα γίνει εκχώρηση και αν αυτό εμπεριέχει κινδύνους για την εθνική ασφάλεια».

Πάντως θα πρέπει να επισημανθεί ότι, όπως τόνισε ο κ. Αλεβιζόπουλος, η κοινωνία θα επηρεαστεί από ένα ακριβό αεροδρόμιο σαν αυτό της Ρόδου, ενώ θα πληγεί η οικονομία και ο τουρισμός.

Δεν παρέλειψε όμως να δηλώσει συγκεκριμένα ότι η δική μας περιφέρεια μένει απαθής, τη στιγμή που όλες οι υπόλοιπες προχώρησαν σε καταδικαστικά ψηφίσματα.

«Κρατά μία περίεργη στάση και μάλλον δεν έχει καταλάβει τι πάει να γίνει» είπε, προσθέτοντας πως το γεγονός ότι έμειναν τρία σχήματα από τα οποία πιθανόν το ένα να αποσυρθεί δείχνει ότι θα παραμείνουν τα σχήματα των κ.κ. Μπόμπολα και Κοπελούζου τα οποία θέλουν να τους… χαρίσουμε τα αεροδρόμια.

Στη χτεσινή συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο πρώην βουλευτής Τάσος Καραμάριος, ο αντιδήμαρχος Τέρης Χατζηιωάννου, ο επικεφαλής της ΡΟΠΟΑΝ Γιώργος Υψηλάντης, οι κ.κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, Παναγιώτης Εγγλέζος, Γιάννης Αφεντούλης κ.ά.

Διαβάστε ακόμη

Αντ. Καμπουράκης: Απολύτως Διαφορετικοί! Ακραία Διαφορετικοί δε, όταν πρόκειται για Ήθος και Νομιμότητα!

Κυριάκος Κασάπης προς Αντώνη Καμπουράκη: Σταματήστε να εκτίθεστε

Στο δημοτικό συμβούλιο η διαχείριση του κυνοκομείου

Αυξημένη ανάγκη για αιμοδότες με ομάδα αίματος -0 στο Νοσοκομείο της Ρόδου

Νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής - Πρόεδρος ο Στέφανος Πορτσέλλη

Ακυρώθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη στη Ρόδο

Γουρούνα "μπήκε" μέσα σε κατάστημα - Σοβαρά τραυματισμένος ο οδηγός

Επιστολή Αντώνη Β. Καμπουράκη προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου Κυριάκο Κασάπη