Σημαντική η πρωτοβουλία του Δήμου Ροδίων για την οργάνωση σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 276 ΦΟΡΕΣ
Το κόστος χρήσης και λειτουργίας των κοινοχρήστων - μισθωμένων δημοτικών ποδηλάτων, πολύ χαμηλό, βολεύει όλους μας, και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εκφράση όποιο παράπονο, αφού μπορεί να το μισθώσει μόνο για μια ώρα, 6 ώρες, 24 ώρες, μια εβδομάδα ή ένα χρόνο με βάσιν τους κανόνες που διέπουν την χρήσιν, μίσθωσιν των κοινοχρήστων ποδηλάτων.
Επειδή όμως η χρήσις πιθανόν και εύχομαι να γενικευθή, τότε δημιουργούνται προβλήματα, πιθανόν στον τρόπο κίνησης των ποδηλάτων εντός του οδικού δικτύου της πόλης, μαζί με χιλιάδες άλλα τροχοφόρα παντός τύπου και μοτοποδήλατα, που σημαίνει ότι πιθανόν να τίθεται εξ’ αρχής θέμα ασφαλείας αλλά και θέμα ασφάλισης των χρηστών των κοινοχρήστων αλλά μισθωμένων ποδηλάτων.
Τίθενται λιοπόν μια σειρά από ερωτήματα, τι θα συμβεί από την κακήν χρήσιν του ποδηλάτου, το χτυπήσει, πέσει κάπου επάνω και το σπάσει ή θελήση να το αφήσει στον σταθμόν με κάποια βλάβη ή ελαττωματικό, που σημαίνει ότι στους σταθμούς θα πρέπει να υπάρχει μονίμως, μόνιμος αρμόδιος Δημοτικός υπάλληλος.
Τι θα γίνει αν ένας χρήστης μισθωμένου Δημοτικού ποδηλάτου γίνει ο ίδιος αιτία κάποιου τροχαίου ατυχήματος, και υποστεί ο ίδιος σωματικήν βλάβην ή υποστεί ζημία και ο εμπλεκόμενος και τα μέσα χρήσης αυτού, δηλαδή το ποδήλατο, το αυτοκίνητο ή το μοτοποδήλατο και ποιος θα ευθύνεται για την αποκατάσταση των ζημιών σωματικών ή υλικών, ποιός θα πληρώσει την ζημιά και ποιά διαδικασία θα ακολουθείται, αφού έχουμε χρήστη μισθωτή του ποδηλάτου και ιδιοκτήτη εκμισθωτή του ιδίου μεταφορικού μέσου.
Δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες, αλλά νομίζω ότι η έμπειρη και καθ’ όλα ικανή νομικά υπηρεσία του Δήμου θα έχει προβλέψει, ή θα έχει συστήσει στον φορέα διαχείρισης των κοινοχρήστων δημοτικών ποδηλάτων την λήψιν των αναγκαίων προληπτικών μέτρων που να διασφαλίζουν την σωστή λειτουργεία του συστήματος και την ανάγκη υπαγωγής τους σε ανάλογο ασφαλιστικό φορέα, ούτως ώστε να συντρέχουν οι προϋποθέσεις, ασφάλειας και ασφάλισης.
Κατά την γνώμην μου σε κάθε σταθμό πρέπει να υπάρχει σε εμφανές σημείο, ειδικός πίνακας που να φωτίζεται και την νύχτα, όπου θα πρέπει ρητά να αναγράφονται οι όροι της μίσθωσης, τρόπος και προϋποθέσεις προκειμένου να προλάβωμεν πιθανά προβλήματα που ίσως προκύψουν, αφού η Ρόδος έχει στενό οδικό δίκτυο, δεν έχει ποδηλατοδρόμους, δεν υπάρχει σήμανση, έστω και μια ειδική γραμμή που να δείχνει στο σημείο όπου οφείλει να κινείται ο ποδηλάτης και όχι κεταμεσής του δρόμου δημιουργώντας κυκλοφοριακά άλλα προβλήματα, που προσπαθούμε να αποφεύγουμε ή να περιορίσουμε.
Βέβαια, κάθε αρχή καλή αλλά και πιθανά δύσκολη που, όμως μπορούμε με σωστή οργάνωση και πρόβλεψη να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία όποια δυσκολία.
Γράφει ο Γεώργιος Β. Παπαγεωργίου