Τα χρυσά ξενοδοχεία γίνονται από… χρυσούς ανθρώπους!

Τα χρυσά ξενοδοχεία γίνονται από… χρυσούς ανθρώπους!

Τα χρυσά ξενοδοχεία γίνονται από… χρυσούς ανθρώπους!

Pοδούλα Λουλουδάκη

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 5491 ΦΟΡΕΣ

Ο Δημήτρης Καλιουδάκης, ιδιοκτήτης του Lindos Blu μιλά για τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του ξενοδοχείου που σαρώνει τα διεθνή βραβεία

Για να πάρεις λεφτά πρέπει να δώσεις πρώτα! Τον χρυσό κανόνα έκαναν πράξη οι ιδιοκτήτες του Lindos Blu, κι έτσι από το 2009 που ξεκίνησε να λειτουργεί το πολυτελές ξενοδοχείο τους σαρώνει τα βραβεία και τις διακρίσεις διεθνώς.

Δύο πολιτικοί μηχανικοί ο Δημήτρης Καλιουδάκης, κι ο Μιχάλης Ροδίτης μπήκαν στα ξενοδοχειακά, δημιούργησαν ξενοδοχεία πρότυπα και τα λειτουργούν αφήνοντας το υψηλά κατηρτισμένο προσωπικό τους να κάνει αυτό που ο καθένας ξέρει και μπορεί πετυχαίνοντας το τέλειο!

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύουν τα βραβεία κάθε χρόνο, έτσι απαντούν στα ερωτηματολόγια οι πελάτες τους που είναι πολύ απαιτητικοί και φεύγουν ιδιαιτέρως ευχαριστημένοι για να επανέλθουν αργότερα. Για την ικανοποίησή τους άλλωστε γίνονται όλα σ΄ εκείνο τον ήσυχο λόφο στα Βληχά, πολύ κοντά στη Λίνδο με θέα τη Μεσόγειο όπου τα εκλεκτά προϊόντα της κουζίνας δημιουργούν γαστριμαργικές πανδαισίες, και οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου προσφέρονται απλόχερα.

Ο Δημήτρης Καλιουδάκης δεν δίνει συνεντεύξεις, μπορεί να είναι κι η πρώτη φορά που δέχεται να μιλήσει δημοσίως! Μιλούν γι’ αυτόν τα έργα του άλλωστε, όμως έχει ενδιαφέρον να δει κανείς πώς σκέφτονται οι άνθρωποι που αγωνίζονται και αγωνιούν όχι για το πρόσκαιρο, το ευκαιριακό, το «να βγάλω χρήματα» αλλά αυτοί που έχουν μεράκι και επενδύουν στο τώρα και στο μέλλον, δηλαδή στο πάντα!



Η Ρόδος έχει πληθώρα τουριστικών κλινών, αλλά δεν έχει τις πολυτελείς κλίνες και τις υποδομές που θα προσελκύσουν επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Εσείς ωστόσο μέσα σ΄ αυτό το τοπίο καταφέρνετε να βρίσκεστε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης των πολυτελών boutique ξενοδοχείων!

Δεν συμφωνώ ότι η Ρόδος στερείται υποδομών και Ξενοδοχείων που μπορούν να φιλοξενήσουν πελάτες αυτού του επιπέδου. Απλά η συνεχής τα τελευταία χρόνια στόχευση σε ποσοτικά και όχι ποιοτικά δεδομένα δεν βοηθάει την προσέλκυση αυτής της κατηγορίας τουριστών,σε αντίθεση με άλλους προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Βέβαια πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν είναι εύστοχο να κάνουμε συγκρίσεις με αυτά τα νησιά διότι είναι άλλα τα μεγέθη. Η Ρόδος θα πρέπει να συγκρίνεται με την Κρήτη, για παράδειγμα, που είναι βέβαια πολύ μεγαλύτερο νησί, αλλά έχει δημιουργήσει εστίες υψηλού τουρισμού. Ωστόσο, η Ρόδος εξακολουθεί να είναι ένας παγκοσμίως πασίγνωστος προορισμός η αίγλη του όμως αυτή έχει μια πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια.

Πού εντοπίζετε εσείς το πρόβλημα;
Δεν υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο ανάπτυξης. Η Ρόδος έχει μαζικότητα τουρισμού, αλλά θα έπρεπε να αναπτύξει κι ένα άλλο prestige το οποίο να λειτουργεί παράλληλα με την έλευση μαζικού τουρισμού. Θα έπρεπε να μην αφήσει το μύθο της να καταρρεύσει και να περιμένει από μεμονωμένες προσπάθειες οι οποίες γίνονται μεν, αλλά δεν επαρκούν.

Θα έπρεπε να έχει γίνει χωροταξική κατανομή ώστε να υπάρχουν εστίες και περιοχές με αναβαθμισμένο προϊόν διότι δεν είναι δυνατόν αυτό να συμβαίνει σε όλη την έκταση του νησιού με δεδομένο ότι το νησί περιλαμβάνει πληθώρα κλινών. Δυστυχώς τις τεράστιες δυνατότητες που έχει το νησί μας, δεν τις αξιοποιούμε.

Την ιστορία του, τη φυσική του ομορφιά, τις σημαντικές του υποδομές και βεβαίως τη Μεσαιωνική Πόλη. Εμείς ξεκινήσαμε με τη δημιουργία μίας μονάδας μεσαίου μεγέθους, του Lindos Mare η οποία απευθυνόταν σ΄ ένα μέσο οικονομικό επίπεδο πελατών. Βασική φιλοσοφία της επιχείρησης ήταν ο σεβασμός στον πελάτη και η παροχή υπηρεσιών επιπέδου οι οποίες θα ήταν ανάλογες με τις προσδοκίες που του είχαμε δημιουργήσει. Αυτός ήταν εξαρχής ο στόχος μας: ο σεβασμός προς τον πελάτη και η επίτευξη υψηλού ποσοστού ικανοποίησης. Με αυτό το στόχο το 2008 δημιουργήσαμε και το Lindos Blu.



Το οποίο σαρώνει στα βραβεία και τις διακρίσεις από την πρώτη χρονιά!
Ένας βασικός λόγος της επιτυχίας αυτής είναι ότι όλοι μας, από τη διοίκηση, τους διευθυντές και το προσωπικό λειτουργήσαμε ως ομάδα με μία διάθεση συνεργασίας που είχε ως τελικό αποδέκτη τον πελάτη και την ικανοποίησή του.

Η επιτυχημένη πορεία του Lindos Mare δημιούργησε τις προϋποθέσεις για μια νέα ξενοδοχειακή μονάδα υψηλότερων προδιαγραφών και μιας καινοτόμας α-ντίληψης για τα δεδομένα της Ρόδου - να δέχεται μόνο ενήλικες- κάτι που ζητούσε η αγορά. Αυτό βέβαια είχε κι ένα ρίσκο.

Εκ του αποτελέσματος ωστόσο αποδείχτηκε ότι η συγκεκριμένη επένδυση ήταν πολύ πετυχημένη με δεδομένο ότι από την πρώτη χρονιά που λειτούργησε μέχρι σήμερα ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών είναι σε επίπεδα που υπερβαίνουν το 98%.

Το ξενοδοχείο έχει συνεχείς βραβεύσεις τόσο από τους tour o-perators όπως η Thomson που είναι βασικός συνεργάτης μας όσο και από ιστοσελίδες και περιοδικά όπως η tripadvisor που τα δύο τελευταία χρόνια το αναδεικνύει ως το πρώτο ξενοδοχείο στη χώρα στις κατηγορίες top hotels και luxury hotels.

Οι βραβεύσεις αυτές του Lindos Blu σχολιάστηκαν μάλιστα κι από τα ίδια τα υψηλόβαθμα στελέχη της Thomson την ώρα που σας παρέδιδαν ένα ακόμα βραβείο!
Ναι, σχολίασαν ότι το ξενοδοχείο από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το 2009 παίρνει συνεχώς το πρώτο βραβείο των ξενοδοχείων του προγράμματος της Thomson σ΄ όλο τον κόσμο, ανάλογα με την κατηγορία του. Τις διακρίσεις αυτές δεν τις στοχεύσαμε ήταν αποτέλεσμα των προσπαθειών που κατέβαλε από την αρχή όλη η ομάδα που εργάζεται σκληρά γιατί για να έχεις αυτό το αποτέλεσμα χρειάζεται σκληρή δουλειά, σωστές επιλογές και κόστος. Κόστος προσωπικό και κόστος οικονομικό.

Τι εννοείτε σε σχέση με το οικονομικό κόστος
Ότι πρέπει να πληρώσεις για να πάρεις. Πρώτα πρέπει να δώσεις και μετά να πάρεις. Η υψηλή τιμή της βραδιάς για τον πελάτη θα πρέπει να αντιστοιχεί σε ανάλογες παροχές. Υπάρχουν πελάτες μας που έρχονται κάθε χρόνο για πολλές μέρες και αισθάνονται ότι έρχονται στο «σπίτι» τους κάτι που έχει να κάνει με την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται.

Έχετε δώσει ιδιαίτερη βάση στη γαστρονομία, και στα προϊόντα που χρησιμοποιείτε: να είναι το καλύτερο λάδι, το καλύτερο μέλι… όλα τα καλύτερα και μάλιστα της τοπικής παραγωγής!
Έχουμε προϊόντα επιλεγμένα, φρέσκα, με σημαντική συμμετοχή της τοπικής και της Μεσογειακής κουζίνας, με όσο το δυνατόν περισσότερα τοπικά προϊόντα και με κριτήριο πάντα την ποιότητα. Κι επειδή το φαγητό είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την ικανοποίηση του πελάτη, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση με τα ανάλογα αποτελέσματα.


Επίσης ένα από τα συστατικά της επιτυχίας μαθαίνω πως είναι το ότι αφήνετε τους εργαζόμενους να κάνουν ο καθένας αυτό που ξέρει καλά και τον έχετε επιλέξει γι’ αυτό, χωρίς παρεμβάσεις αλλά με σχέση εμπιστοσύνης!
Υπάρχει μια ιεραρχία και μία δυνατότητα να αναπτύσσονται πρωτοβουλίες και κίνητρα ώστε τα μέλη της ομάδας μας να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους προς όφελος του συνόλου και πάντα με κύριο στόχο την ικανοποίηση των πελατών.

Θα πρέπει να είναι μεγάλο το οικονομικό κόστος για ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων με μόλις 74 δωμάτια και σουίτες ενώ και το Lindos Mare έχει μόλις 140 δωμάτια!
Τα ξενοδοχεία του επιπέδου του Lindos Blu δεν μπορούν να λειτουργούν σ΄ αυτό το μοντέλο και μ΄ αυτό το βαθμό ικανοποίησης, σε μεγάλα μεγέθη. Το Blu είναι μια δαπανηρή κατασκευή τόσο λόγω της ιδιομορφίας του οικοπέδου όσο και λόγω της ποιότητας των υλικών με τα οποία κατασκευάστηκε.

Η αρχιτεκτονική μελέτη συντάχθηκε από το Γραφείο Θ.ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ & Συνεργάτες με κυρίαρχα υλικά την πέτρα το μάρμαρο, το ξύλο και το γυαλί ενώ η εσωτερική διακόσμηση σχεδιάστηκε από το γνωστό Αρχιτεκτονικό Γραφείο με έδρα το Λονδίνο με επικεφαλής την κ. Βαφειάδου σε minimal μορφή.

Το βασικό όμως για ένα ξενοδοχείο επαναλαμβάνω είναι η ποιότητα των υπηρεσιών, όπως και όλα τα υπόλοιπα: αρχιτεκτονική, τοποθεσία.

Τόσο εσείς όσο και ο συνεταίρος σας ο κ. Μιχάλης Ροδίτης είσαστε πολιτικοί μηχανικοί! Πώς ξεκινήσατε να φτιάχνετε πετυχημένα ξενοδοχεία;
Με τον συνέταιρό μου Μιχάλη Ροδίτη ήμασταν συνέταιροι σε μία κατασκευαστική εταιρεία η οποία ασχολείτο με δημόσια έργα. Κάποια εποχή που υπήρχε μεγάλη ζήτηση, στο τέλος της δεκαετίας του ΄80 που είχε δοθεί έμφαση στον τουρισμό, αποφασίσαμε να κάνουμε μία κατασκευή την οποία στη συνέχεια θα δίναμε για εκμετάλλευση σε τρίτους.

Αυτή ήταν η αρχική σκέψη. Μετά από συζητήσεις με φίλους που είχαν δραστηριότητα στον τουρισμό καταλήξαμε να δημιουργήσουμε μια κανονική ξενοδοχειακή μονάδα στην οποία λειτουργήσαμε μαζί με ανθρώπους που είχαν εμπειρία στο χώρο ενώ εμείς αναλάβαμε το διοικητικό και οικονομικό κομμάτι.

Εάν στην Ελλάδα ο καθένας έκανε τη δουλειά του λίγο καλά, έκανε μόνο αυτό που ήξερε να κάνει, κι είχε και λίγη συνείδηση θα ήταν αλλιώς αυτή η χώρα. Μέχρι και σήμερα συνεχίζουμε να είμαστε κυρίως σ΄ έναν εποπτικό ρόλο στη λειτουργία των ξενοδοχείων, αφήνοντας τη λειτουργία τους στους ειδικούς.

Στη Ρόδο πάντως όλοι τα έκαναν όλα! Είχαν χωράφια μπροστά στη θάλασσα κι έγιναν ξενοδόχοι, έγιναν εστιάτορες, ασχολήθηκαν με τον τουρισμό χωρίς σχέδιο και υψηλούς στόχους, γιατί αυτό που ήθελαν ήταν να βγάλουν λεφτά!
Πιστεύω ότι η Ρόδος είχε κάποιες εποχές όπου χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια όσοι ασχολούνταν με τον τουρισμό γενικότερα, μπορούσαν να βγάλουν αρκετά χρήματα χωρίς την ανάλογη προσπάθεια. Αυτό δημιούργησε μια αίσθηση επανάπαυσης σε αρκετούς επιχειρηματίες οι οποίοι δεν προσπάθησαν να αντιληφθούν τις νέες τάσεις, να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και στις απαιτήσεις των καιρών με αποτέλεσμα η Ρόδος ως τουριστικός προορισμός να μείνει πίσω.

Πώς είναι αυτή τη στιγμή οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία σας για τη νέα σεζόν;
Σε σχέση με τα δικά μας ξενοδοχεία οι κρατήσεις εξελίσσονται πολύ ικανοποιητικά ενώ γενικά οι κρατήσεις πάνε πολύ καλά. Αυτή την εικόνα έχω και εγώ και άλλοι συνάδελφοι.

Η ρευστή κατάσταση στην οικονομία της χώρας πόσο σας ανησυχεί;
Εάν υπάρξει μια ομαλότητα και δεν έχουμε γεγονότα που είναι αρνητικά όλα θα κυλήσουν ομαλά. Υπάρχει ένα πρόβλημα με τη Ρωσική αγορά, εμείς έχουμε πολύ λίγους Ρώσους. Οι επισκέπτες μας είναι Ευρωπαίοι, κυρίως Άγγλοι, Γερμανοί, Αυστριακοί, Ελβετοί Σκανδιναβοί, Ιταλοί και μεμονωμένοι πελάτες από όλες τις χώρες. Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι επαναλαμβανόμενοι. Γνωρίζουμε ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα εκτός κι αν γίνει κάτι συνταρακτικό με τη χώρα.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής

Αυξημένοι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι στο κέντρο της Ρόδου το καλοκαίρι

Άφησε την Αδελαΐδα για να μεγαλώσει την οικογένειά της στη Λαχανιά

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2024 θα είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό Tουρισμό

Γ. Χατζής: Πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι και να συνθέσουμε ένα εθνικό σχέδιο υποδομών

Αντώνης Ζερβός: Ξεκίνησε ως «παιχνίδι» και κατέληξε ως στοίχημα με τον εαυτό μου

Ο ελληνικός Τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφή, δηλώνει ο Γιάννης Ρέτσος