Διαπιστώσεις από τη 2η έκθεση Grekland Panorama

Διαπιστώσεις από τη  2η έκθεση Grekland Panorama

Διαπιστώσεις από τη 2η έκθεση Grekland Panorama

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 687 ΦΟΡΕΣ

Οι τάσεις στον τουρισμό, οι προτιμήσεις των επισκεπτών, η παρουσία της Ρόδου με συμμετοχή ξενοδοχειακών μονάδων.

Η 2η έκθεση Grekland Panorama, πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία από 13 έως 15 Φεβρουαρίου με μεγάλη επιτυχία, φθάνοντας τους 10.890 επισκέπτες, με πολλές εκδηλώσεις, δρώμενα και δυνατή την παρουσία των tour operators. Η 2η έκθεση GREKLAND PANORAMA 2015 διοργανωθηκε από τη North Events υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού – ΕΟΤ, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου.

Μεγάλα περίπτερα διέθεταν οι tour operators – TUI/Fritidsresor, Thomas Cook/VING, Kuoni/Apollo, όπως και οι Solresor, Airtours, Tema Resor, Detur και Aegean Airlines/Tal Aviation – με προσφορές και προτάσεις διακοπών ειδικά για τους επισκέπτες της Έκθεσης.

Η Ρόδος, είχε πολύ δυνατή παρουσία με τα ξενοδχεία που συμμετείχαν, με ανταγωνιστικές προτάσεις διακοπών προς τους Σκανδιναβούς σε κάθε επίπεδο, στοχεύοντας στην αύξηση της αγοράς στην σαιζόν που ακολουθεί. Τα ξενοδοχεία που συμμετείχαν με τα δικά τους περίπτερα στο μεγάλο χώρο για τη Ρόδο ή σε άλλα σημεία με τις αλυσίδες ξεν/χείων ήταν: ESPERIA GROUP, ATRIUM HOTELS, AMATHUS, SHERATON, RODOS PARK, PORT ROYAL, ELYSIUM, IXIAN GRAND, KRESTEN HOTELS, IRENE PALACE, AQUASOL MYTHOS, ELECTRA PALACE, LINDIAN VILLAGE, MITSIS HOTELS, SUN BEACH, ALDEMAR PARADISE, ATLANTICA.
Παράλληλα με τη μεγάλη διοργάνωση που περιελάμβανε τουρισμό, γαστρονομία, πολιτισμό, πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια θεματικά με εισηγητές από τους τουριστικούς οργανισμούς, φορείς, εταιρείες, που παρουσίασαν τις νέες τάσεις και τα «θέλω» του καταναλωτή στον τουρισμό.

Διαπιστώσαμε ότι οι μεγάλοι tour operators, ανταποκρίνονται στις τάσεις της αγοράς και σχεδιάζουν, υλοποιούν προγράμματα εναλλακτικού τουρισμού που δεν έχουν να ζηλέψουν από τα εξειδικευμένα θεματικά των ειδικών γραφείων και γνωστών διοργανωτών. Η φύση, η ανακάλυψη της υπαίθρου, ο συνδυασμός διακοπών με ένα σπορ, οι διαδρομές σε πολιτιστικά μνημεία, αρχαιολογικούς τόπους, η γευστικές εμπειρίες και τα τοπικά προϊόντα, είναι πλέον το ΘΕΜΑ.
Προγράμματα που περιλαμβάνουν trecking, hiking, biking, μαθήματα κουζίνας, διαδρομές οίνου, συμμετοχή στις αγροτικές ασχολίες, ιστιοπλοϊα, αξιοθέατα αλλά κυρίως τη διαδικασία ανάμειξης με τους απλούς ανθρώπους του τόπου που έχει γίνει σήμα και σκοπός.


Οι πελάτες αυτών των δραστηριοτήτων είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου, με πλούσια γνώση σε εξειδικευμένα θέματα και αναζητήσεις, ταξιδεύουν κατά 60% με προγραμματισμένες πτήσεις εκτός της υψηλής περιόδου, αγαπούν την άνοιξη και το φθινόπωρο που τους δίνουν τις εμπειρίες μέσα στη φύση και το χειμώνα για το ακόμη πιο έντονο δέσιμο με τον κάθε τόπο, τους ανθρώπους, τη γραφικότητά του.

Οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί, έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούν συστηματικά τα ταξίδια εναλλακτικού τουρισμού, βάζουν στο πρόγραμμά τους την κλασσική Ελλάδα, σιγά σιγά και άλλες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, μικρά νησιά με ιδιαίτερο χρώμα, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της ομάδας.

Από τα Δωδεκάνησα, η Κάλυμνος και η Νίσυρος θεωρούνται κατάλληλες για διαδρομές με ποδήλατο, πέρα από τα γνωστά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε νησιού. Μεγαλύτεροι τουριστικοί προορισμοί συμπεριλαμβάνονται εφ΄όσον έχουν τυποποιημένα εναλλακτικά, αυθετικά, πρωτότυπα και ποιοτικά θέματα-προϊόντα, όπως η Κρήτη που αξιοποιεί με το παραπάνω τη φύση, τους ανθρώπους, την παράδοση, τη χλωρίδα και πανίδα, τη διατροφή, την ιστορία και τον πολιτισμό της. Ακόμη και τα ξενοδοχεία που επιλέγουν, αντανακλούν τον προορισμό και το σύνολο είναι αρμονικά δεμένο με τους σκοπούς.
Οι πελάτες με τις εναλλακτικές επιλογές διακοπών, επιθυμούν να ανακαλύψουν το back stage και είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν σε νέες εμπειρίες που εμπλουτίζουν τα συναισθήματα και τη χαρά στη ζωή τους.

Οι δυνατότητες της Ρόδου έχουν αναπτυχθεί με κάθε ευκαιρία και σε κάθε επίπεδο, επιστημονικό, τουριστικό κλπ.
Πέρα όμως από τις αναφορές και τις καταγραφές, στο «δια ταύτα», χρειαζόμαστε πρωτοβουλίες για δημιουργία και τυποποίηση θεματικού τουριστικού προϊόντος, τη σύνθεσή του σε πρότυπο που να απευθύνεται και σε ξένους επισκέπτες πχ τοπικοί ποδηλατικοί αγώνες κλπ, δημιουργική σκέψη, αυθεντικότητα απέναντι στην προχειρότητα και την ευκαιρία– το τουριστικό, το χύμα-, τόλμη για να απασχοληθούμε σε άλλες δραστηριότητες πέρα από την εύκολη και άμεση απασχόληση στον τουρισμό, επιθυμία για να βρούμε χαρά και πληρότητα σε νέες δημιουργίες, εξωστρέφεια για να κοιτάξουμε πιο ψηλά και να διεκδικήσουμε, πίστη για να μοιραστούμε το αυθεντικό με τους επισκέπτες μας και όχι να τους κατευθύνουμε στις γνωστές τουριστικές προτάσεις, ανταγωνιστικότητα για να κερδίσουμε όνομα, φήμη στην αγορά, γνώση για να έχουμε σοβαρό υπόβαθρο, σύγχρονα εργαλεία για να ανταγωνιστούμε, συνέργιες – είναι υπόθεση ομάδων, πολλών-, χώρο για τους νέους με καλές προτάσεις, επιθυμία για μεγάλα μεγέθη στα πρότυπα του παραδοσιακού που θέλει να ερχόμαστε κοντά στον επισκέπτη και να μοιραζόμαστε τις αλήθειες της καθημερινότητας, τις παραδόσεις.


Τα παραπάνω εμπλουτίζουν το σημερινό λαμπερό τουριστικό πρόσωπο της Ρόδου και του δίνουν οφέλη που έχουμε καταγράψει με κάθε ευκαιρία.
Επί πλέον όμως αφήνουν χαρά σε κάθε γενιά, νέες διαδρομές στους νέους, τεχνογνωσία που βασίζεται σε βαθιές παραδόσεις και σύγχρονη επιστημονική τεκμηρείωση, ανανέωση από κάθε άποψη σε ατομικό, επιχειρηματικό και επίπεδο προορισμού. Γιατί η επιβίωση δεν είναι υποχρεωτική και μας αξίζει, η σκέψη, τα μάτια μας, να σηκωθούν πέρα από τα κλισέ και να δουν τον ορίζονται έξω από το κουτί, με αισιοδοξία!

Διαβάστε ακόμη

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη