Οι Αμερικανοί τουρίστες της Ρόδου!

Pοδούλα Λουλουδάκη

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 662 ΦΟΡΕΣ

Η οικογένεια από τη Βοστώνη και τα όσα εντυπωσιάζουν τους Αμερικανούς που επισκέπτονται το νησί

Θα μπορούσε να το πει κανείς… «τι είδε ο Αμερικάνος…», όταν έκανε υπερατλαντικό ταξίδι, έφτασε στην Ελλάδα και μεταξύ των τριών προορισμών που θέλησε να επισκεφτεί στη χώρα μας συμπεριέλαβε και τη Ρόδο.

Ο Robert Clark, η σύζυγός του Ann, η κόρη του Becky Clark Thomas και ο γαμπρός του Robby Thomas κάνουν αυτές τις μέρες τις διακοπές τους στη Ρόδο και αισθάνονται τώρα ότι είναι λίγες οι πέντε μέρες που διαθέτουν, αφού δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από το «Κάστρο» όπως λένε τη Μεσαιωνική Πόλη, τη φιλοξενία των ανθρώπων της, τις ομορφιές της «που είναι περισσότερες απ΄ αυτές που δείχνουν οι φωτογραφίες».

Τα κλειστά καταστήματα στην Μεσαιωνική Πόλη για ν΄ αγοράσουν κάτι που θέλουν, τ΄ αναπληρώνουν και με το παραπάνω οι ιδιοκτήτες στο ξενοδοχείο τους, στην boutique «Ευδοκία», ο Σάββας και η Ευδοκία που τους κερνούν στη μεγάλη σάλα γλυκά και σούμα και κρασί, σε μια ωραία ατμόσφαιρα όπου αισθάνονται οικεία και βρέθηκα κι εγώ.

Κι εκεί όπου η ατμόσφαιρα ήταν χαρούμενη το ψιλόβροχο έφερε πάνω στην ξύλινη σκάλα έναν ακόμα ταξιδιώτη απ΄ αυτούς που η Ρόδος αναζητά. Έναν 70άρη Βρετανό που όταν ανέβηκε και συστήθηκε είπε πως ήρθε ξανά το 1963, κι από τότε έκανε «το ταξίδι του Οδυσσέα για να φτάσει στην Ιθάκη του…» όπως την είπε τη Ρόδο και να πιεί το κόκκινο κρασί που τον κέρασαν.
Αυτοί οι τουρίστες μας χρειάζονται, κι αυτή τη φιλοξενία πρέπει να τους δίνουμε, κάτι που κάνουν τα μικρά ξενοδοχεία, μικρά διαμάντια στις υπηρεσίες του τουρισμού…

Γιατί επιλέξατε την Ελλάδα για τις διακοπές σας;
Γιατί μένουν Έλληνες εδώ, αυτό για εμάς είναι σημαντικό, η φιλοξενία και το ταμπεραμέντο τους.

Έχετε ξανάρθει στη χώρα μας;
Έχουμε έρθει τρεις φορές. Ταξιδεύουμε πολύ συχνά και είναι ο αγαπημένος μας προορισμός στην Ευρώπη.

Στη Ρόδο έρχεστε για πρώτη φορά;
Είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε. Τη βλέπαμε στις φωτογραφίες και θέλαμε πάντα να την επισκεφτούμε. Τώρα που είμαστε εδώ βλέπουμε ότι είναι πιο ωραία από τις φωτογραφίες.

Για πόσες μέρες είναι οι διακοπές σας;
Συνολικά τρεις εβδομάδες θα μείνουμε στην Ελλάδα. Ήμασταν 12 μέρες στην Kρήτη, ήρθαμε για πέντε μέρες στη Ρόδο, θα φύγουμε το Σάββατο για Σαντορίνη, κι από εκεί θα πάμε στην Κωνσταντινούπολη.

Τι σας άρεσε πιο πολύ στη Ρόδο έως αυτή τη στιγμή;
Το κάστρο (η Μεσαιωνική Πόλη) και το Καστέλο μέσα σ΄ αυτό. Σαν να βρίσκεσαι σε έναν κόσμο μυθικό, βγαλμένο από παραμύθι. Απο μικρό παιδί το αγαπημένο μου βιβλίο ήταν οι μύθοι του Αισώπου. Ήθελα σε όλη μου τη ζωή να έρθω. Ήμουν καπετάνιος σε μεγάλα καράβια και γνώρισα πολλούς Έλληνες ναυτικούς, 50 χρόνια στη θάλασσα. Γύρισα τον κόσμο όλο, συνταξιοδοτήθηκα εδώ και έξη χρόνια και κάνω ταξίδια μαζί με την οικογένειά μου. Κάθε δύο χρόνια ερχόμαστε στην Ελλάδα. Πριν τέσσερα χρόνια πήγαμε στα Μετέωρα, κάναμε κρουαζιέρα στα νησιά και τώρα σ΄ αυτό μας το ταξίδι προγραμματίσαμε να έρθουμε και στη Ρόδο.

Το πρώτο που σας έκανε εντύπωση όταν πατήσατε το πόδι σας εδώ, ποιό ήταν;
Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο βρήκαμε φιλόξενο, τίμιο και ευγενικό οδηγό ταξί. Η πρώτη μας εντύπωση επομένως ήταν πολύ καλή. Μετά ήταν το δέος που αισθανθήκαμε όταν αντικρίσαμε τα τείχη, το κάστρο. Ήταν νύχτα όταν ήρθαμε και είχε αναμμένα φώτα που έπεφταν στη θάλασσα και στα τείχη. Είναι ονειρικό αυτό που είδαμε. Μας αρέσει να περπατάμε στο βοτσαλωτό και στις πλάκες και νιώθουμε σεβασμό που κατοικούμε έστω για λίγες μέρες κι εμείς σ΄ αυτόν τον ιστορικό τόπο. Ιδιαίτερα το βοτσαλωτό και οι πλάκες προκαλούν στη σύζυγό μου ιδιαίτερη εντύπωση. Μεγάλη εντύπωση μας έκανε και η παρέλαση που έγινε την Τετάρτη.

Παρακολουθήσατε την παρέλαση της 25ης Μαρτίου;
Παρακολουθήσαμε την παρέλαση και μας εντυπωσίασε η υπερηφάνεια που διακρίναμε στα πρόσωπα των ντόπιων. Μας έκανε να νιώθουμε ευχάριστα. Την υπερηφάνεια όχι μόνο αυτών που παρέλασαν, αλλά και εκείνων που τους έβλεπαν. Πολλές φορές γυρίσαμε και φωτογραφίσαμε αυτό ακριβώς εκείνους που τους καμάρωναν παρακολουθώντας την παρέλαση. Είδαμε ότι είναι στενοί οι δεσμοί της οικογένειας εδώ. Τους μαθητές πήγαν να τους δουν οι γονείς τους, οι παππούδες τους, τ΄ αδέλφια τους… Αυτά είναι πολύ ωραία πράγματα να τα βλέπει κανείς.

Τι φάγατε στη Ρόδο και σας άρεσε;
Γύρο… Πήγαμε και σήμερα για γύρο, είμαστε εντυπωσιασμένοι. Και το πιο ωραίο είναι ότι και ο σερβιτόρος μας θυμότανε και μας χαιρέτησε, αλλά και ο ψήστης ο οποίος άφησε το μαχαίρι βγήκε έξω και μας χαιρέτησε επίσης αν και ήταν μεσημέρι, μετά το τέλος της παρέλασης και είχε πάρα πολύ κόσμο. Ζείτε σ΄ ένα πανέμορφο μέρος αλλά οι άνθρωποι εδώ κάνουν την Ελλάδα, ο κόσμος, η φιλοξενία του, και το βλέπουμε αυτό πρώτα από τη φιλοξενία που μας προσφέρουν η Ευδοκία και ο Σάββας στο boutique ξενοδοχείο τους στη Μεσαιωνική Πόλη όπου μένουμε. Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση μ΄ εσάς είναι ότι από τους βαλκανικούς πολέμους ακόμα μέχρι και τους κατακτητές της Ρόδου, τους Οθωμανούς, τους Ιταλούς, αλλά και τον εμφύλιο που έχετε ζήσει ως χώρα, τα τόσα δεινά δεν σας έβαλαν κάτω!

Βλέπω γνωρίζετε τη νεότερη ιστορία μας, θα γνωρίζετε κι ότι είναι κακή η σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας!
Βεβαίως και το γνωρίζουμε, αλλά βλέπουμε ταυτόχρονα ότι δεν δείχνουν και πολύ ανήσυχοι οι Έλληνες για την οικονομική τους κατάσταση. Περισσότερο ανησυχούν γι αυτούς οι Ευρωπαίοι!

Τι δεν σας άρεσε στη Ρόδο απ΄ ό,τι είδατε έως τώρα;
Υπάρχει ένα θέμα με την οδήγηση που μερικές φορές γίνεται επιθετική. Έχουμε νοικιάσει ένα αυτοκίνητο, έχουμε να δούμε ακόμα τη Λίνδο… Πήγαμε ήδη σε μακρινά χωριά όπου έχουμε φάει όπως οι ντόπιοι. Ρωτάμε πάντα πού τρώνε οι ντόπιοι για να πάμε να φάμε κι εμείς, κι έτσι στην Ελλάδα έχουμε φάει πολύ καλό ψάρι, χταπόδι, και αρνάκι απ΄ το βουνό. Έχουμε φάει και καραβόλους, ενώ είναι πολύ ωραίο το λάδι σας… Στη Ρόδο μας άρεσε πάρα πολύ η σούμα επίσης. Έχουμε πάρει ελληνικό αριθμό κινητού τηλεφώνου για να επικοινωνούμε με το ξενοδοχείο μας, τα εστιατόρια, το rent a car…

Θα ξανάρθετε;
Οπωσδήποτε. Η επόμενη φορά για εμάς θα είναι το φθινόπωρο, μήνα Οκτώβριο και θα νοικιάσουμε ιστιοπλοϊκό για ένα ή δύο μήνες. Θα τα σκεφτόμαστε όλα όσα ζήσαμε αυτές τις τρεις εβδομάδες εδώ, όσο καιρό θα είμαστε στη Βοστώνη. Έχω όμως να σας πω κάτι σαν συμβουλή εσάς στη Ρόδο, αν μου επιτρέπετε!

Βεβαίως, τι θέλετε να πείτε;
Αν η Ρόδος θέλει να γίνει νούμερο ένα προορισμός στην Ευρώπη, να ξαναφτιάξει τον Κολοσσό. Άνθρωποι απ΄ όλο τον κόσμο θα έρχονται και τις 365 μέρες του χρόνου. Δεν χρειάζεται να έχει το μέγεθος που είχε τότε, φτάνει να παραπέμπει στον Κολοσσό, ένα από τα Επτά Θαύματα του Κόσμου!

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής

Αυξημένοι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι στο κέντρο της Ρόδου το καλοκαίρι

Άφησε την Αδελαΐδα για να μεγαλώσει την οικογένειά της στη Λαχανιά

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2024 θα είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό Tουρισμό

Γ. Χατζής: Πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι και να συνθέσουμε ένα εθνικό σχέδιο υποδομών

Αντώνης Ζερβός: Ξεκίνησε ως «παιχνίδι» και κατέληξε ως στοίχημα με τον εαυτό μου

Ο ελληνικός Τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφή, δηλώνει ο Γιάννης Ρέτσος