Πιάνει δουλειά ο συμπαραστάτης των πολιτών και των επιχειρήσεων

Πιάνει δουλειά ο συμπαραστάτης των πολιτών και των επιχειρήσεων

Πιάνει δουλειά ο συμπαραστάτης των πολιτών και των επιχειρήσεων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 538 ΦΟΡΕΣ

Σε προτεραιότητα το ζήτημα της ενημέρωσης των κατοίκων των νησιών

Ιδιαίτερη σημασία στην ενημέρωση του κοινού δίνει ο περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης Φίλιππος Τριομμάτης, με σκοπό ο θεσμός που υπηρετεί να γίνει γνωστός ώστε οι θιγόμενοι να μπορέσουν να κάνουν χρήση για ζητήματα που τους αφορούν.

«Προτεραιότητα δίνεται στην ενημέρωση των πολιτών σε όλο το Αιγαίο. Οι πολίτες θα μπορούν να πηγαίνουν παντού ακόμα και στο πιο μακρινό νησί να πρωτοκολλούν το όποιο παράπονο, την καταγγελία και την αναφορά τους χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν και να ταλαιπωρηθούν» δήλωσε χτες ο κ. Τριομμάτης στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε.

Όπως εξήγησε αυτός είναι και ο σκοπός της ίδρυσης αυτής της δομής, να μην ταλαιπωρείται ο πολίτης όπου και αν αυτός βρίσκεται.
Σύμφωνα με το θεσμό, ο συμπαραστάτης δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών της περιφέρειας, των νομικών της προσώπων και επιχειρήσεων και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν σχετικά προβλήματα.

Οι αρμοδιότητες του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης είναι οι εξής:
• Υποδοχή των καταγγελιών άμεσα θιγομένων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών, των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων της Περιφέρειας Nοτίου Aιγαίου

• Διαμεσολάβηση για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν από τις ανωτέρω καταγγελίες.
• Υποχρέωση έγκαιρης απάντησης (έγγραφης ή ηλεκτρονικής) εντός 30 ημερών στους διοικουμένους.
• Σύνταξη ετήσιας έκθεσης απολογισμού πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής και παρουσίασης από τον ίδιο και συζήτησης στην ειδική δημόσια συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

• Διατύπωση προτάσεων βελτίωσης διοίκησης της Περιφερειακής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του όσο και σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που εντοπίζονται από τον ίδιο.

Η θητεία του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης ακολουθεί τη θητεία των περιφερειακών αρχών.
Όπως εξήγησε ο κ. Τριομμάτης, ο θεσμός εισήχθη το 2010 αλλά ως περιφέρεια δεν καταφέραμε να εκλέξουμε συμπαραστάτη λόγω διαφωνίας ανάμεσα στις παρατάξεις , αλλά το 2015 τελικά ιδρύθηκε για πρώτη φορά στο νότιο Αιγαίο. Πάντως όπως τόνισε υπάρχουν και κενά στη λειτουργία του, καθώς η πολιτεία δεν έχει προβλέψει πολλά πράγματα, τα οποία καταβάλλεται προσπάθεια να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα δεν υπάρχει ένας κανονισμός λειτουργίας και επίσης πρόβλεψη για τη νησιωτικότητα.

«Θέλει πολλή δουλειά στην αρχή αλλά θα τα καταφέρουμε. Για να διευκολυνθούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η έδρα μας είναι εδώ στο διοικητήριο αλλά θα υπάρχει γραφείο και στη Σύρο» είπε επίσης και πρόσθεσε ότι πρέπει να συμπληρωθεί έντυπο το οποίο έχει αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα της περιφέρειας αλλά μπορεί να το πάρει και αυτοπροσώπως ο ενδιαφερόμενος αν επισκεφτεί το γραφείο.

Συγκεκριμένα στο σάϊτ της περιφέρειας υπάρχει ο σύνδεσμος «Συμπαραστάτης του πολίτη» στον οποίο μπαίνοντας εκεί κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ενημερωθεί, πληροφορούμενος και για όλα τα στοιχεία επικοινωνίας. Σήμερα υπάρχουν περίπου 30 συμπαραστάτες στους δήμους και 6 στις περιφέρειες, και θεωρείται δύσκολο να αυξηθεί αυτός ο αριθμός.
Σε σχετική ερώτηση αν έχουν γίνει καταγγελίες ο κ. Τριομμάτης απάντησε ότι υπάρχουν καταγγελίες για 3 περιπτώσεις για τις οποίες προσπαθεί να δώσει λύσεις.

Τέλος απηύθυνε έκκληση στο δημοτικό συμβούλιο της Ρόδου, επειδή και εκεί θα γίνει αυτή η διαδικασία όπως είπε , να καταβληθεί προσπάθεια συναίνεσης από όλες τις παρατάξεις και να εκλεγεί δημοτικός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης.

Χρήσιμες πληροφορίες
Ειδικότερα η υποβολή αναφοράς / καταγγελίας γίνεται με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
· Αυτοπροσώπως (ή δια νομίμως εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου) στο Γραφείο του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου – Πλατεία Ελευθερίας 1, Διοικητήριο – 85100 Ρόδος).

· Ταχυδρομικώς στην παραπάνω ταχυδρομική διεύθυνση
· Μέσω τηλεομοιοτυπίας (fax) στον αριθμό: 2241363161
· Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση: spe@pnai.gov.gr

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η συμπλήρωση του ειδικού εντύπου είτε για την καταγγελία του πολίτη είτε για την καταγγελία της επιχείρησης.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2241363160
Fax: 2241363161 , e-mail: spe@pnai.gov.gr

Διαβάστε ακόμη

Συλλυπητήρια δήλωση του Γιάννη Παππά για την απώλεια του Κώστα Κωτικώστα

Αλ. Κολιάδης: Ας μην μας κουνάνε το δάχτυλο και ας μην επικαλούνται τη Δημοκρατία αυτοί που έξι μήνες τώρα αρνούνται να αποδεχτούν τη λαϊκή ετυμηγορία

Επίσκεψη γυναικών από το Κέντρο Ημερήσιας Απασχόλησης «Κορωνίς»

Ν. Γερονικόλας: Περί πολιτικής ηθικής

Απεργία δικαστικών υπαλλήλων στις 24 Απριλίου

Μαθήματα πυρόσβεσης σε εθελοντές για λήψη πιστοποίησης στη Ρόδο

Να καθαριστούν τα οικόπεδα ζητά η κοινότητα Σορωνής

Ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς Ν. Δωδεκανήσου για την καταγγελία σεξουαλικής παρενόχλησης στη Νίσυρο