Η αύξηση του ΦΠΑ θα βυθίσει τουριστικά τη Ρόδο

Η αύξηση του ΦΠΑ θα βυθίσει τουριστικά τη Ρόδο

Η αύξηση του ΦΠΑ θα βυθίσει τουριστικά τη Ρόδο

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 424 ΦΟΡΕΣ

Δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τους άλλους προορισμούς, τονίζει η αντιπεριφερειάρχης κ. Μαριέττα Παπαβασιλείου

Ακριβός προορισμός θα γίνει η Ρόδος την επόμενη τουριστική περίοδο, λόγω της αλλαγής που θα επέλθει στον ΦΠΑ για τη διαμονή στα ξενοδοχεία, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε μεγάλη πτώση στην τουριστική κίνηση.


Η εξάρτησή της από τους τουρ οπερέιτορς, δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αντίδρασης, καθώς μόνο αυτοί μπορούν να δρομολογήσουν αεροπλάνα που θα φέρουν τουρίστες στο νησί.
Μία αύξηση σε ποσοστό 15% που θα επιβληθεί αναγκαστικά στους πελάτες των ξενοδοχείων με τα νέα μέτρα, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά αφού το ποσοστό είναι μεγάλο και φυσικά οι ανταγωνίστριες χώρες που θα έχουν χαμηλότερα ποσοστό θα κερδίσουν περισσότερους τουρίστες.


«H μεταβολή του ΦΠΑ από 5% σε 18% που σημαίνει 13% αύξηση σημαίνει ότι αυτή η αύξηση θα πάει στον πελάτη και γενικώς η Ρόδος και νησιά τα οποία θα μπούν σε αυτόν τον συντελεστή θα φανούν πιο ακριβοί προορισμοί» δήλωσε χτες στη «Ρ» η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου.


Όπως εξηγεί η κ. Παπαβασιλείου, τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες είναι δύο διαφορετικοί προορισμοί καθώς τα μεν πρώτα βασίζονται στους τ.ο. ενώ οι Κυκλάδες αν και είναι μικρότερα νησιά έχουν περισσότερα αεροπλάνα συγκριτικά με τις κλίνες και δε βασίζονται τόσο σε αυτούς .


«Οι τ.ο. κλείνουν τα συμβόλαια τους τα οποία ετησίως είναι πολύ δύσκολο να ανέβουν πάνω από 5% γιατί γίνονται μη ανταγωνιστικοί και συγκριτικά με τις άλλες χώρες πρέπει να κρατήσουν μία ισορροπία. Όταν τους δοθεί ένα 13% το οποίο αυξηθεί ενδεχομένως γιατί και ο ξενοδόχος θα ζητήσει αύξηση που θα φτάσει πάνω από αυτό το ποσοστό , αυτό που θα γίνει είναι το Νοέμβριο να πρέπει να προπληρώσουν αεροπλάνα για να υπάρχουν αεροπορικές θέσεις για τον προορισμό.


Αν από τη μία χρονιά στην άλλη υπάρξει μία αύξηση πάνω από 13% είναι πολύ δύσκολο να πάρουν το ρίσκο να κλείσουν αεροπλάνα γιατί τα προπληρώνουν. Δεν υπάρχει πίστωση όπως τα ξενοδοχεία» πρόσθεσε η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού οπότε όπως συμπλήρωσε δεν θα πάρουν το ρίσκο για να βάλουν αεροπορικές θέσεις.


«Έχω πεί πολλές φορές ότι όταν μπουν αεροπορικές θέσεις θα έχουμε κόσμο και ‘όταν υπάρχει εύκολη πρόσβαση πάλι θα έχουμε κόσμο. Αυτό θα δημιουργήσει ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιούργησε και φέτος. Ενώ υπήρχε η πρόβλεψη για αύξηση 20% και πολλαπλασίασαν τις θέσεις στα αεροπλάνα το Νοέμβριο, το Μάρτιο που είναι οι τελικές αποφάσεις κατέβασαν τις πτήσεις κατά 15%, επομένως χάσαμε αυτό το ποσοστό που θα μπορούσε άνετα να καλύψει τη διαφορά της Ρωσίας
Έχουμε βέβαια την αύξηση του 3-5% αλλά δυστυχώς κόπηκε από την αρχή και το τέλος για να είναι πιο σίγουροι».

Τα Δωδεκάνησα πρέπει να βοηθηθούν
Άρα του χρόνου θα έχουμε πολύ μεγάλη ζημιά στον τουρισμό από την επιβολή των νέων δημοσιονομικών μέτρων; ρωτήθηκε και απάντησε λέγοντας τα εξής: «Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι τα νησιά της Δωδεκανήσου βασίζονται σε τ.ο. και όταν αυτοί δεν δρομολογήσουν αεροπλάνα σημαίνει ότι δεν θα έρθει κόσμος. Θα αφήσουν το ρίσκο την τελευταία στιγμή δηλαδή Ιούλιο- Αύγουστο που σίγουρα θα γεμίσουν.
Δεν θα προγραμματίσουν όμως πολλές πτήσεις για να μπορέσουν τα νησιά να γεμίσουν που σημαίνει ότι θα μπούμε σε μία φάση προσφορών που και πάλι δε λύνει το πρόβλημα.


Η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι διαφορετικοί από τη Ρόδο και την Κω είναι προορισμοί που έχουν μία πιο ελευθερη αγορά όπου ο τρόπος μεταφοράς δε βασίζεται στα αεροπλάνα των τ.ο και δεν θα επηρεαστεί όπως δεν επηρεάστηκε και φέτος.
Παράλληλα στις Κυκλάδες λόγω κοντινής απόστασης από την Αθήνα, η ακτοπλοϊκή μεταφορά είναι εύκολη, εμείς είμαστε οι ζημιωμένοι. Τα Δωδεκάνησα αν δε βοηθηθούν από την κυβέρνηση λόγω της ιδιαιτερότητας που έχουν ο τουρισμός τους θα πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.


Θεωρώ ότι ο αερομεταφορέας της Ελλάδος που ουσιαστικά μεταφέρει από την Αθήνα τον περισσότερο κόσμο στα νησιά η Ρόδος και η Κώς έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά πτήσεων Aegean από όλο το Αιγαίο, και αν το δεις αναλογικά με τις κλίνες η Μύκονος η Σαντορίνη και η Κρήτη έχουν πολύ περισσότερες πτήσεις από ότι εμείς.
Αυτό σημαίνει το εξής: εμείς δεν μπορούμε να γεμίσουμε μόνο με την Aegean και αναγκαζόμαστε να έχουμε μαζικό τουρισμό από τους τ.ο.


Παράδειγμα η Ισπανία και η Μαγιόρκα συγκεκριμένα είχε και αυτή το ίδιο πρόβλημα με εμάς. Βέβαια όταν εμείς χτίζαμε ξενοδοχεία και επιδοτούμασταν αυτοί επιδοτήθηκαν για να κατεδαφίσουν ξενοδοχεία. Επομένως μείωσαν το κομμάτι των κλινών τους δημιούργησαν μεγάλα αεροδρόμια επιδότησαν πτήσεις από Μαδρίτη και Βαρκελώνη και μπήκαν όλες οι αεροπορικές εταιρίες όχι τσάρτερ και επειδή αυξήθηκε η ζήτηση μπήκαν πολλές εταιρίες. Έμεινε όμως και το κομμάτι των τ.ο. αλλά δεν κρατούσε το 90% που κρατά εδώ».


Εμείς μπορούμε να εφαρμόσουμε κάτι ανάλογο; Ήταν η επόμενη ερώτηση με την κ. Παπαβασιλείου να δηλώνει «Εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι , επειδή όλα αυτά δηλαδή οι αποφάσεις σχετίζονται με την ΥΠΑ να κοιτάξουμε προς εκείνη την κατεύθυνση. Έχω κλείσει ένα ραντεβού στην Αθήνα με τον προϊστάμενο της ΥΠΑ ώστε με νούμερα και στοιχεία να του εξηγήσω το πραγματικό πρόβλημα.


Δε χρειάζονται μόνο διαφημίσεις χρειάζεται και σωστή προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των νησιών μας αν το κάνουμε δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα.
Εχω σκοπό να το παλέψω πολύ. Γιατί πιστεύω ότι αυτό είναι το μεγαλύτερό μας πρόβλημα, από κει και πέρα γίνονται και προσπάθειες να ανοίξουμε και νέες αγορές, όμως πρέπει να έχουμε και τις κατάλληλες πτήσεις για να φτάσουν οι άνθρωποι στη Ρόδο. Βρήκαμε βέβαια άλλους τρόπους όπως ακτοπλοϊκά μέσω Τουρκίας ή αεροπορικά μέσω Κωνσταντινούπολης»


Σε ερώτηση αν με τη Ryan air μπορεί να υπάρξει μία συνεργασία; απάντησε χαρακτηριστικά « η Ryan air είναι μία ιδιαίτερη εταιρία, θα ήθελα να κρατάμε ισορροπίες δηλαδή αν πάς σε μεγάλες χώρες του κόσμου πάντα υπάρχουν δύο αεροδρόμια. Είναι οι law coast και τα τσαρτεράδικα και υπάρχουν και οι μεγάλοι αερομεταφορείς.


Ο καλός κόσμος δεν ταξιδεύει με Ryan air, αν εμείς φορτώσουμε την εταιρία σημαίνει ότι θα έχουμε ένα κομμάτι του κόσμου, εμείς πρέπει να κρατήσουμε ισορροπία ώστε να έχουμε και τα δύο επίπεδα που να μπορούν να διασφαλίσουν τη μεταφορά τουριστών».

Έχουμε τις λιγότερες πτήσεις από την Aegean
Όπως έκανε όμως γνωστό το θέμα έχει ήδη συζητηθεί με την Aegean και οι υπεύθυνοι όπως είπε η κ. Παπαβασιλείου παραδέχτηκαν, ότι όντως έχουμε λιγότερες πτήσεις.
Μάλιστα έκανε γνωστό ότι κατέθεσε προτάσεις να αυξήσει τις πτήσεις από Αθήνα προς Ρόδο για τη οποία δεν πήρε καμία απάντηση και επίσης να πάρουμε την τρίτη πτήση προς Κωνσταντινούπολη που καταργήθηκε στην Κρήτη . Πριν δύο μέρες έμαθε ότι τελικά μπήκε η Μύκονος στη γραμμή.


«Εμείς όμως πρέπει να βοηθηθούμε, το θέμα είναι ότι η Aegean λειτουργεί σαν εθνικός αερομεταφορέας ενώ είναι ιδιωτικός και θα πρέπει να καλύψει και τις ανάγκες των νησιών μας στα Δωδεκάνησα που έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα από οποιοδήποτε άλλο νησί.
Η Ρόδος και η Κως έχουν υποβαθμιστεί και πιστεύω ότι είναι αυτός ο λόγος. Οι πληρότητες στη Ρόδο είναι γύρω στο 78%-80% ενώ στη Μύκονο είναι στο 90%. Όμως το 78% μπορεί να γίνει 90% αν γίνει στοχευμένη προσπάθεια» δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης.


Σε ότι αφορά την αεροπορική εταιρία Emirates με τους υπεύθυνους της οποίας είχαν γίνει συζητήσεις δήλωσε ότι οι πτήσεις προγραμματίζονται ένα χρόνο πριν, οπότε περιμένουμε για το 2016, απάντηση.
Πάντως όπως είπε το Νοέμβριο η περιφέρεια θα παραβρεθεί για πρώτη φορά σε έκθεση σχετική με τις αεροπορικές εταιρίες την air show στην οποία για πρώτη φορά θα πάει η περιοχή μας. «Εμείς θα πάμε για να «χτυπήσουμε» αεροπορικές εταιρίες. Να δείξουμε ποιοι είμαστε και να μας καθοδηγήσουν πως πρέπει να προβάλουμε τα νησιά μας για να κάνουν απευθείας πτήσεις στα νησιά.


Όμως αν γίνει η αλλαγή στον ΦΠΑ δε ξέρουμε αν θα τα καταφέρουμε. Δεν υπάρχει καμία σταθερότητα από πλευράς νομοθεσίας και μέτρων και αυτό μας φέρνει σε μία μειονεκτική θέση. Δε μας εμπιστεύονται και όταν χάσεις την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία σου δε μπορεί να κάνεις τίποτα. Μετά πάς στον… αυτόματο…» είπε και πρόσθεσε «για το 2016 υπάρχει μεγάλη ανησυχία σε ότι αφορά τον ΦΠΑ γιατί ξέρω πως λειτουργούν τα συμβόλαια οι τ.ο. έχουν μία στρατηγική.
Αν ξεφύγουμε και πάμε ξαφνικά στο 13% δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουν το ρίσκο για τα αεροπλάνα, θα τα βάλουν την τελευταία στιγμή».


Στο ερώτημα αν εμείς στην περιοχή μπορούμε να δημιουργήσουμε μία αεροπορική εταιρία, με αφορμή κινήσεις που είχαν γίνει από επιχειρηματίες το προηγούμενο διάστημα η αντιπεριφερειάρχης απάντησε : «Αν ξέρεις μία δουλειά μπορείς να την κάνεις, δεν ξέρω ποιοι έχουν την εμπειρία να κάνουν μία αεροπορική εταιρία και να πάει καλά, με τον τεράστιο ανταγωνισμό που υπάρχει σήμερα. Πιστεύω όμως ότι μπορούν να γίνουν συνεργασίες, ίσως μπορέσουμε να τους βοηθήσουμε να έχουν μία βάση εδώ».


Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι όπως δήλωσε επίσης στη «Ρ» η κ. Παπαβασιλείου η υπουργός τουρισμού Έλενα Κουντουρά, θα υλοποιήσει την υπόσχεση που έδωσε όταν είχε έρθει προ ημερών στη Ρόδο, σύμφωνα με την οποία η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου θα είναι η πρώτη που θα επισκεφτεί ξεκινώντας την περιοδεία της σε τουριστικές περιοχές. Μάλιστα η επίσκεψή της τοποθετείται μέσα στον Ιούνιο.

Διαβάστε ακόμη

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη

Γ. Χατζημάρκος: Ιστορική ημέρα η χθεσινή για τον Ευρωπαϊκό Τουρισμό