Θα επαναπροσδιοριστούν οι στάσεις των τουριστικών λεωφορείων

Θα επαναπροσδιοριστούν οι στάσεις των τουριστικών λεωφορείων

Θα επαναπροσδιοριστούν οι στάσεις των τουριστικών λεωφορείων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 217 ΦΟΡΕΣ

Φραστικό επεισόδιο μεταξύ του δημάρχου και του προέδρου των εργαζομένων της ΡΟΔΑ

Στη δυσπιστία παρατάξεων της μειοψηφίας προσέκρουσε η εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου προχθές το βράδυ, για τον επαναπροσδιορισμό δύο στάσεων των τουριστικών λεωφορείων ανοιχτού τύπου στην πόλη της Ρόδου, με τους εργαζόμενους της ΡΟΔΑ να μην κρύβουν την ανησυχία τους για τον ανταγωνισμό στο τρενάκι, και τελικά εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, έπειτα από μία έντονη συζήτηση αλλά και φραστική επίθεση του Δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου στον Πρόεδρο των εργαζομένων επειδή θεώρησε ότι τον ειρωνεύτηκε!

Συγκεκριμένα, έπειτα από εισήγηση των Τεχνικών Υπηρεσιών που έκανε λόγo για επικινδυνότητα σε δύο σημεία που κάνουν στάση αυτά τα λεωφορεία ειδικού τύπου και κυρίως απέναντι από το τουριστικό λιμάνι, γνωμοδότηση της δημοτικής κοινότητας Ρόδου και εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής προς το δ.σ., προχθές το βράδυ, αποφασίστηκε ότι γίνεται χωροθέτηση και επαναπροσδιορισμός δύο στάσεών τους στην πόλη ως εξής:
Στη στάση του τουριστικού λιμένα, μεταφέρεται πιο πίσω σε μία εσοχή στην πύλη της πλευράς του Αγίου Παντελεήμονα που πιστεύεται ότι δεν θα ενοχλεί. Η δεύτερη στάση θα είναι στην οδό 7ης Μαρτίου μπροστά από το άγαλμα του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Δηλαδή, καταργούνται οι υφιστάμενες θέσεις έμπροσθεν της κεντρικής εισόδου της Νέας Αγοράς και απέναντι από το τουριστικό λιμάνι.
Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία αφού την εισήγηση καταψήφισαν οι παρατάξεις της μείζονος μειοψηφίας του κ. Στράτου Καρίκη, της ελάσσονος μειοψηφίας του κ. Γιώργου Υψηλάντη και της ελάσσονος μειοψηφίας του κ. Τάκη Πότσου. «Ναι» ψήφισε, εκτός από την πλειοψηφία, η παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου.

Η συζήτηση
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Καρίκης είπε ότι, εξ’ αρχής, ήταν θετικοί σε οποιαδήποτε επιχειρηματική προσπάθεια έχει να κάνει με το τουριστικό προϊόν και πράγματι τα λεωφορεία αυτά, θεωρούσαν ότι πρόσθεταν σ’ αυτό, όχι όμως με τις σημερινές συνθήκες. Όπως είπε, ο Δήμος έκανε μία σοβαρή υπέρβαση αφού έπρεπε να διαφυλαχθεί και τη ΡΟΔΑ το οποίο ασκούσε μία πανομοιότυπη δραστηριότητα με το τρενάκι αλλά, δυστυχώς, υπάρχουν σοβαρά μειονεκτήματα: Έχουν δημιουργηθεί μονοπωλιακές καταστάσεις και, επίσης, η λειτουργία του συγκεκριμένου λεωφορείου έχει δείξει ότι δεν είναι σύμφωνη με το αρχικό πνεύμα του δ.σ. όταν τους δόθηκαν οι άδειες. Θύμισε, ακόμη, ότι είχαν πει ότι αυτά τα λεωφορεία θα έχουν αφετηρία και λήξη και δεν μπορούν να ασκούν διαφορετικό έργο όπως βλέπουμε σήμερα ότι συμβαίνει στην πράξη.

«Και ερωτώ: Αυτό είναι το πνεύμα που δημιουργήσαμε; Δηλαδή, θέλαμε να δημιουργήσουμε δύο επιχειρήσεις οι οποίες βγαίνουν έξω για να μαζεύουν πελάτες όπου και αν βρουν;», ρώτησε, στη συνέχεια, και είπε ότι η θέση τους είναι ξεκάθαρη ότι, αυτά τα δύο λεωφορεία, δεν πρέπει να έχουν καμία στάση, αλλά έναρξη και λήξη και όποιος ενδιαφέρεται να έρθει σε επαφή με τα πρακτορεία για να κλείσει θέση.
Είπε, ακόμη, ότι ο Δήμος θα πρέπει να θέσει το θέμα προς τον αρμόδιο Υπουργό, να θέσουν προ των ευθυνών τους τους αρμόδιους, τονίζοντας ότι, οι θέσεις αυτές, όπως λειτουργούν είναι επικίνδυνες. Ξεκαθάρισε, λοιπόν, ότι δεν επρόκειτο να ψηφίσουν την εισήγηση αφού η θέση τους είναι ξεκάθαρη: Καμία στάση. Το δεύτερο σκέλος στο οποίο στάθηκε ο κ. Καρίκης είναι μήπως ο Δήμος, μ’ αυτό τον τρόπο, δημιουργεί ένα μονοπωλιακό καθεστώς υπέρ κάποιων επιχειρηματιών;

Ο κ. Χατζηευθυμίου, ξεκίνησε λέγοντας ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα υπάρχει σε όλα τα τουριστικά μέρη σε όλη την Ευρώπη και λειτουργεί με αφετηρία και τέρμα αλλά επιτρέπεται να κάνει στάσεις, μόνο όμως για την αποβίβαση και επιβίβαση. Ο ίδιος θεωρεί ότι δεν μπορούν να σταματούν μπροστά στο Ακταίον αφού δημιουργείται πρόβλημα επειδή εκεί βρίσκεται το τρενάκι και δύο ανοιχτά λεωφορεία και θα υπάρχει συνωστισμός ενώ δεν θα υπάρχει έργο και για τα τρία. Γι’ αυτό, πρότεινε είτε να μεταφερθεί το τρενάκι π.χ. στη Νέα Αγορά ή να πάνε κάπου αλλού τα λεωφορεία.

Δήλωσε, στη συνέχεια, ότι ψηφίζει υπέρ του να έχουν τα λεωφορεία αυτά αφετηρία και τέλος και ότι είναι κατά της στάσης του τερματισμού και της έναρξης στο Ακταίον.
Από την πλευρά του, ο κ. Υψηλάντης μετέφερε κι εκείνος μία εικόνα, κυκλοφοριακού κομφούζιο μπροστά από το Ακταίον, και είπε ότι η λειτουργία γενικώς αυτών των μέσων πρέπει να διέπεται από ένα κανονιστικό πλαίσιο, αφετηρία και τερματισμό στο ίδιο σημείο που να μπορεί να κάνει στάση για αποβίβαση και επιβίβαση. Ο ίδιος θεωρεί ότι η αρχή και το τέλος είναι λάθος να γίνεται στο Ακταίον αφού ο Δήμος έχει μία επιχείρηση εκεί που θέλει να δουλέψει και κόβει τη θέα.

Έτσι, πρότεινε να αλλάξει η αφετηρία, και να μεταφερθεί μπροστά από το Εθνικό Θέατρο που ήταν παλιά το τρενάκι ή απέναντι από το Δήμο εκεί που τελειώνει η ελεγχόμενη στάθμευση. Μίλησε και εκείνος για την επικινδυνότητα στο λιμάνι όπου σταθμεύει για αρκετή ώρα, ψαρεύοντας πελάτες, όπως είπε χαρακτηριστικά. Ξεκαθάρισε, στη συνέχεια, ότι δεν μπορεί να συνηγορήσει καταρχήν στις προτεινόμενες θέσεις γιατί «είναι φάουλ τεχνικά», όπως είπε, αλλά και σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις του Δήμου και ζήτησε να έρθει μία άλλη εισήγηση.

«Η χορήγηση τέτοιου τύπου αδειών είναι κυριολεκτικά σαν να ρίχνουμε…τορπίλη στη ΡΟΔΑ», ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο κ. Πότσος και συμπλήρωσε: «Ερχόμαστε, αυτή τη στιγμή, να συζητήσουμε για δύο μαγαζιά στα οποία χορήγησε άδεια ο Δήμος και τώρα τους φτιάχνουμε και το προαύλιο, να προχωρήσουμε δηλαδή παρακάτω».

Είπε, ακόμη, ότι δεν βάζει στον ίδιο κουβά τα λεωφορεία αυτά και το τρενάκι του ΡΟΔΑ αφού είναι ιδιωτών και μιλάμε για στάση έξω από το Ακταίον που είναι και το τρενάκι και είναι σαν να παίρνουν απόφαση να το στείλουν…στον καιάδα. Ρώτησε, ακόμη, αν εγκυμονεί κινδύνους η δεύτερη στάση στο λιμάνι αλλά σημείωσε ότι το σημαντικό για τον ίδιο είναι ο αντίκτυπος που θα έχει στη ΡΟΔΑ και τόνισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να το ψηφίσει.

Παρέμβαση έκανε και ο νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου ταξί, κ. Άκης Δημητριάδης, λέγοντας ότι συμφωνεί με τους παραπάνω και ότι, καταρχήν, πρέπει να τηρείται ο ΚΟΚ αφού ορίστηκαν ως στάσεις και όχι ως στάθμευση και έτσι δεν νοείται να περιμένουν πάνω από 30 δευτερόλεπτα.
Δεύτερον είπε ότι είναι επιβεβλημένη η αλλαγή της στάσης στο Μανδράκι αφού υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας της κυκλοφορίας των πεζών.

Για το λιμάνι θεωρούν ότι η υπάρχουσα θέση είναι τελείως αδόκιμη και, μάλιστα, σ’ αυτό υπάρχει σύμπτωση και με τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων, προτείνοντας να μπουν στο τρίγωνο και να τοποθετηθούν πεζοδρόμια υπερυψωμένα, ειδικά για την ασφάλεια των πεζών.
Ο κ. Ισκάς από το Σύνδεσμο ταξί, είπε ότι το δ.σ. δεν έχει την αρμοδιότητα να πάρει τέτοια απόφαση αφού περιμένουν την ΚΥΑ να δώσει αρμοδιότητες στους Δήμους να χωροθετήσουν στάσεις, άρα τη δεδομένη στιγμή δεν έχει νόημα και επιφυλάσσονται ως Σύνδεσμος να προσφύγουν στην Επιτροπή του άρθρου 152 της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Ο Πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων, κ. Μανόλης Κοντουδάκης, εκφράζοντας την άποψη των εργαζομένων, είπε ότι το τρενάκι είναι ζωτικής σημασίας για την Επιχείρηση και ανέφερε ότι «βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές» αφού το ίδιο έγινε πριν από δύο χρόνια. Ακόμη, έδειξε κατανόηση για το σκεπτικό και το όραμα της νέας Δημοτικής Αρχής, όπως είπε, γιατί ίσως θέλει να φτιάξει εκείνη την περιοχή σαν μία πιάτσα, και αυτό είναι θέμα των αρμοδίων, τόνισε ωστόσο ότι, με μία τέτοια απόφαση που να δημιουργεί πιάτσα μπροστά από το Ακταίον, θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα και ήδη φαίνεται εδώ και δύο εβδομάδες αφού, ακόμη δεν είχε ληφθεί απόφαση του δ.σ. που να επικυρώνει κάτι τέτοιο, και ήδη τα δύο λεωφορεία έχουν ξεκινήσει και κάνουν αφετηρία σ’ αυτή τη θέση και ήδη δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα «οπότε καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει».

Κλείνοντας τη συζήτηση ο Δήμαρχος είπε ότι, όντως, έχει μια ιστορία αυτό το θέμα και για τον ίδιο το δεδομένο είναι, πέρα από πελατειακές σχέσεις και να χαϊδεύουμε τ’ αυτιά, να βλέπουμε τα πράγματα ως έχουν: Για την αφετηρία-λήξη είπε ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα αφού υπάρχει απόφαση από το ΕΟΤ και το Υπουργείο Μεταφορών ότι η αρμοδιότητα ανήκει στον ΕΟΤ και ο Δήμος είναι αρμόδιος μόνο για την προσβασιμότητα. Θύμισε, ακόμη, ότι εκκρεμεί στο ΣτΕ μία προσφυγή γιατί απέρριψε άλλο αίτημα το δ.σ. ενώ πρόσφατα έμαθε ότι είχαν κατατεθεί και άλλες δύο αιτήσεις ωστόσο δεν το προχώρησαν.
Αφού καυτηρίασε το γεγονός ότι αυτό θα πρέπει να είναι αρμοδιότητα του δ.σ. και ανέφερε ότι αυτό το σύστημα της τουριστικής περιήγησης με τα ανοιχτά λεωφορεία υπάρχει σε ευρωπαϊκές πάλεις αλλά με στάση 3’, θύμισε ότι είχε ληφθεί μία απόφαση για δύο στάσεις μόνο, οι οποίες είχαν κριθεί άκρως επικίνδυνες για την κυκλοφορία, ακολούθησαν αποφάσεις των οργάνων και τώρα αλλάζουν τις στάσεις, έπειτα από υπόδειξη των Τ.Υ. αλλά υπήρχαν προστριβές για το αν το τρενάκι θα χάσει και θα κερδίσει ο ιδιώτης

Φραστική επίθεση στον Πρόεδρο!
Σε μία αποστροφή του λόγου του, ο Δήμαρχος, απευθυνόμενος στο δ.σ. και τον Πρόεδρο των εργαζομένων, είπε, χαρακτηριστικά: «Λέτε να μην έχει τουλάχιστον με εσάς την ίδια ευαισθησία ο Δήμαρχος; Όχι να επιβιώσει, να κερδίσει και πολλά ως συγκοινωνιακή επιχείρηση το ΡΟΔΑ…».
Τα σχόλια, όμως, του Προέδρου από τις θέσεις του κοινού, εκνεύρισαν τον Δήμαρχο ο οποίος σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους του είπε «τώρα μιλάω εγώ Πρόεδρε, σας άκουσα», και συνέχισε λέγοντας: «Έχετε την εντύπωση ότι ο Δήμαρχος θέλει να ωφελήσει ιδιώτη και να ζημιώσει το Δήμο; Σοβαρά; Και το σκέπτεστε καθ’ υποψία; Σοβαρά; Όμως είπα και κάτι άλλο και θα το ξαναπώ: Προκειμένου να βάλουμε τάξη σ’ αυτή την πόλη-και έτσι είπατε όλοι-πρέπει να κάνουμε και κάποιες τομές. Αλίμονο, λοιπόν, αν δεν τολμήσουμε αυτό που σέρνεται πέντε χρόνια. Αν κάνουμε λάθος και υπάρχει βελτιωτική πρόταση, να το φέρουμε, όχι σε ένα χρόνο, σε έξι μήνες. Αλλά, να μην μπορούμε να καθορίσουμε δύο στάσεις ανοιχτού λεωφορείου και να έχουμε κάνει άπειρες επικοινωνίες και ορισμένα ταξίδια στο Υπουργείο για να βρεθεί λύση και τώρα που εισηγούνται οι Τ.Υ…».

Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος, περιέγραψε πως έχει η κατάσταση: Όντως, υπάρχει πρόβλημα αυτές τις ημέρες, είπε, γιατί δεν έχει χωροθετηθεί και παρανόμως είναι σταθμευμένα αυτοκίνητα μπροστά στο άγαλμα του Καραμανλή και δίπλα κάνει στάση το λεωφορείο. Όπως έκανε γνωστό, υπήρξε αντίδραση κατά τη διάρκεια των εργασιών στην κεραμοσκεπή της Νέας Αγοράς και είπαν, ατύπως, να πάει πίσω η στάση, εν γνώσει του διοικητή της τροχαίας. Όταν θα μπει όμως τάξη στο Ακταίον-συνέχισε-και δεν θα έχει παρκαρισμένα αυτοκίνητα θα μπει τάξη και πίσω θα είναι το τρενάκι, επίσης το σημείο εκείνο είναι και πιάτσα, ενώ στο Εθνικό ούτε το τρενάκι ούτε το Ακταίον εξυπηρετεί.

Ανέφερε, ακόμη, ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται αγορά και ο πελάτης θα επιλέγει αλλά στο επιχείρημα ότι θα καταστραφεί το ΡΟΔΑ, αντέτεινε ότι ο πελάτης θα προτιμήσει το φθηνότερο.

Ήταν, όμως, η αντίδραση του κ. Κοντουδάκη που ακούστηκε να λέει «να το βάλουμε και τζάμπα», που έβγαλε τον Δήμαρχο…εκτός εαυτού και φωνάζοντας του είπε: «Άκουσε Πρόεδρε, εμένα μαγκιές εδώ μέσα δεν θα μου κάνεις! Να το βάλεις τζάμπα; Ποιος είσαι εσύ ρε; Ποιος είσαι νομίζεις;», με τον κ. Κοντουδάκη να αντιδρά (σ.σ. εκτός μικροφώνου) λέγοντας «όχι ρε!» και τον Δήμαρχο να ανταπαντά «έτσι σου μιλάω». «Εγώ δεν σας μιλάω έτσι», απάντησε ο Πρόεδρος, με τον Δήμαρχο να συνεχίζει: «Θα μου πεις εμένα μέσα στο δ.σ. και θα ειρωνευτείς τον Δήμαρχο και θα πεις να το βάλουμε τζάμπα; Δεν έχεις το λόγο. Σοβαρολογείς; Έτσι σας είχαν μαθημένους; Έτσι;». Ο κ. Κοντουδάκης αντιδρούσε λέγοντας ότι εκείνος δεν μίλησε έτσι στον Δήμαρχο και εκείνος του είπε «α, τώρα θυμήθηκες τον πληθυντικό!».

Συνεχίζοντας ο ίδιος, είπε ότι, φέτος, ξαφνικά είδαν το λεωφορείο να παρκάρει στο τρίγωνο εκείνο απέναντι από το λιμάνι και κάλεσαν την τροχαία επιτόπου. Στη γωνία του Αγίου Παντελεήμονα υπάρχουν δύο θέσεις παρκινγκ νόμιμες, όπως είπε, ενός rent a car και οκτώ παράνομες και εκεί κρίνεται ότι είναι η πιο ασφαλής θέση. Είπε, μάλιστα, ότι όταν έρθει η ώρα θα ασχοληθούν και με τα ενοικιαζόμενα. Ανέφερε, ακόμη, ότι μπορεί να υπάρχει αυτή τη στιγμή μία φαινομενικά ανταγωνιστική σχέση ΡΟΔΑ-ανοιχτού λεωφορείου ή ταξιτζήδων αλλά πιστεύει ότι με αυτές τις δύο θέσεις και πιο εύρυθμη θα γίνει η κυκλοφορία και τα «συγκρουόμενα» συμφέροντα θα αμβλυνθούν αφού και οι ταξιτζήδες θέλουν να δουλέψουν και υπάρχει σχεδιασμός του Λιμενικού Ταμείου για το που θα βρίσκονται στο λιμάνι.

Εν κατακλείδι αυτή είναι η εισήγηση είπε και για να μην πλανώνται στον αέρα διάφορα, έβαλε τα πράγματα στη θέση τους με το όνομά τους και εάν εκτιμηθεί ότι υπάρχει λάθος, θα γίνει τροποποίηση.

Διαβάστε ακόμη

Κυριάκος Κασάπης προς Αντώνη Καμπουράκη: Σταματήστε να εκτίθεστε

Στο δημοτικό συμβούλιο η διαχείριση του κυνοκομείου

Αυξημένη ανάγκη για αιμοδότες με ομάδα αίματος -0 στο Νοσοκομείο της Ρόδου

Νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής - Πρόεδρος ο Στέφανος Πορτσέλλη

Ακυρώθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη στη Ρόδο

Γουρούνα "μπήκε" μέσα σε κατάστημα - Σοβαρά τραυματισμένος ο οδηγός

Επιστολή Αντώνη Β. Καμπουράκη προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου Κυριάκο Κασάπη

Ε.Κ.Ρ.: Οι ασφαλισμένοι να μη δέχονται να πληρώνουν συμμετοχή μεγαλύτερη από την αναγραφόμενη στο παραπεμπτικό για εξετάσεις