Κουντουρά: Ετοιμοπόλεμο το υπουργείο την περίοδο της κρίσης

Κουντουρά: Ετοιμοπόλεμο το  υπουργείο την περίοδο της κρίσης

Κουντουρά: Ετοιμοπόλεμο το υπουργείο την περίοδο της κρίσης

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 175 ΦΟΡΕΣ

«Όχι, οι Γερμανοί δεν ψήφισαν Grexit στον τουρισμό!», δηλώνει η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού

Συνέντευξη στη
Σόνια Χαϊμαντά

Μπορεί η "βόμβα" των capital controls να έσκασε στα χέρια της Έλενας Κουντουρά στην πιο κρίσιμη περίοδο για τον τουρισμό στην Ελλάδα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού δεν έχει πάντα ένα plan B, προκειμένου να κεφαλαιοποιήσει την όποια δημοσιότητα είχε η χώρα, για να την αξιοποιήσει μεσοπρόθεσμα τουριστικά...

Έτσι κι αλλιώς κάθεται στην - κατά κοινή ομολογία - «ηλεκτρική» καρέκλα ενός υπουργείου – τροφοδότη σε έσοδα, της πλέον βαριάς βιομηχανίας για τον τόπο.
Ρωτήσαμε την Ελενα Κουντουρά ποια είναι η εικόνα που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό, κι αν αυτή η εικόνα έχει βλάψει την τουριστική οικονομία ή έχει επιβεβαιώσει τη ρήση του Άντυ Γουόρχολ (Σημασία έχει να μιλάνε για σένα)...

«Για πρώτη φορά, εδώ και καιρό, καταγράφεται ένα μεγάλο κύμα φιλελληνισμού σε όλο τον κόσμο. Η Ελλάδα έχει υποστηρικτές παντού πλέον και αυτό έχει σημαντική συνεισφορά και στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος. Τα επίσημα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποτυπώνουν ότι η επιβατική κίνηση κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου έχει αυξηθεί κατά 19%, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2014, ενώ ο αριθμός των πτήσεων έχει αυξηθεί κατά 14% και αναμένουμε τα τελικά στοιχεία στο τέλος του μήνα. Επίσης, τον Ιούνιο οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 21,9%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο φέτος διακινήθηκαν 8 εκατ. επιβάτες έναντι 6,4 εκατ. το 2014, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,2%. Ταυτόχρονα, κορυφαίοι διεθνείς tour operator και οι ενώσεις τους, όπως η Βρετανική ΑΒΤΑ, η Ευρωπαϊκή TUI, η Γερμανική DRV , η Ένωση tour operator της Ιταλίας (ASTOI) δηλώνουν ότι υπάρχει αμείωτη ζήτηση για τη χώρα μας, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα ως κορυφαίο και ασφαλή τουριστικό προορισμό».

Πώς επηρεάζει η πολιτική τον τουρισμό; Οι πολιτικοί μας φίλοι γίνονται και τουριστικοί; Οι κακές σχέσεις με τη Γερμανία, κυρίως με τον υπουργό Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε ώθησε τους Γερμανούς τουρίστες σε ένα τουριστικό GREXIT, δηλαδή να μην επιλέγουν τη χώρα ως παραθεριστικό προορισμό;
Από τα μέχρι τώρα επίσημα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δεν καταγράφεται ακύρωση προγραμματισμένων κρατήσεων από οποιαδήποτε χώρα και ειδικά από την Γερμανία.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει στις δέκα πρώτες προτιμήσεις ταξιδιωτικών προορισμών για τους Γερμανούς οι οποίοι είναι σταθεροί φίλοι της χώρας μας και αποτελούν από τις μεγαλύτερες δεξαμενές του ελληνικού τουρισμού. Άλλωστε πλέον πολλοί Γερμανοί πολίτες είναι στο πλευρό της Ελλάδος, μας στηρίζουν, κατανοούν ότι τα σκληρά μέτρα λιτότητας που μας επιβλήθηκαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια οδήγησαν στην κρίση που βιώνει όλη η ελληνική κοινωνία.

Ο «φόβος κρίσης» έχει πράγματι προκαλέσει ακυρώσεις και πόσες; Κυρίως από ποιες χώρες; Πόσο έχει κοστίσει στον τουρισμό σε απώλειες επισκεπτών το ελληνικό ζήτημα; Υπήρχε αναλογία μεταξύ αρνητικής επικαιρότητας και ακυρώσεων;

Όλο αυτό το διάστημα υπήρξε μια διασπορά καταστροφολογικών σεναρίων που δεν επαληθεύθηκαν. Οι προγραμματισμένες κρατήσεις δεν ακυρώθηκαν, υπήρξαν ακυρώσεις μόνο σε λίγες μεμονωμένες περιπτώσεις. Μάλιστα ενώ αρχικά καταγράφονταν μια μικρή κάμψη στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, μετά την ομαλοποίηση της κατάστασης το κλίμα αλλάζει θεαματικά και αποτυπώνονται ιδιαίτερα αισιόδοξα δείγματα γραφής και για αυτή την κατηγορία επισκεπτών. Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε την Εθνική Καμπάνια Επικοινωνίας, “Happening Now #Greek summer” με στόχο την αύξηση των κρατήσεων και την περαιτέρω ισχυροποίηση του τουρισμού στην Ελλάδα.

Η καμπάνια αυτή η οποία υλοποιείται από τον ΕΟΤ και στηρίζεται από τον ΣΕΤΕ σχεδιάστηκε με στόχο την ενίσχυση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής και τη μετάδοση της πραγματικής εικόνας της Ελλάδας, υπενθυμίζοντας το μοναδικό ελληνικό καλοκαίρι "Συμβαίνει Τώρα". Απευθύνεται στο Ευρωπαϊκό κοινό κατά κύριο λόγο, μέσω διαδικτύου και social media, ενώ θα παρουσιαστεί με ειδικά γραφικά, βίντεο, εικόνες και ελκυστικά μηνύματα για την Ελλάδα, καλώντας το κοινό να γίνει ενεργό μέλος και να μοιραστεί τις στιγμές και τις εμπειρίες του από το Ελληνικό καλοκαίρι.

Σε ποιες κινήσεις έχετε προβεί για να αντιμετωπίσετε την κρίση σε επίπεδο προσέλευσης και επισκεψιμότητας της χώρας, για να καθησυχάσετε και να ενημερώσετε;
Με πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού και σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού πετύχαμε:
- Να εκτελούνται κανονικά οι τραπεζικές συναλλαγές ή αναλήψεις μέσω ΑΤΜ όλων των ξένων επισκεπτών της χώρας μας και να χρησιμοποιούν τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες που έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χωρίς κανένα πρόβλημα.

- Να δοθεί προτεραιότητα στα εμβάσματα παραγγελιών στο εξωτερικό για την απρόσκοπτη τροφοδοσία των επιχειρήσεων του Τουρισμού (ξενοδοχεία- εστίαση) ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις. Επίσης ήδη έχει δημιουργηθεί μηχανισμός υποστήριξης φορέων τουρισμού, στην ηλεκτρονική διεύθυνση support@mintour.gr.

- Να δοθεί λύση ώστε τα οργανωμένα γκρουπ και οι μεμονωμένοι τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της χώρας να αποπληρώνουν τα εισιτήρια τους με πιστωτικές κάρτες.

- Είμαστε σε άμεση επαφή με τα γραφεία του ΕΟΤ τις πρεσβείες μας και τα Γραφεία Τύπου και ενημερώνουμε σε καθημερινή βάση για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο μας προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι οι ξένοι επισκέπτες μας θα απολαύσουν τις διακοπές τους απρόσκοπτα. Εργαζόμαστε εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο για να επιλύσουμε όποια προβλήματα προκύψουν. Επίσης παραχώρησα σειρά συνεντεύξεων σε ξένα ΜΜΕ προκειμένου να ενημερώσω την διεθνή κοινή γνώμη αλλά και όσους σχεδιάζουν τις επόμενες διακοπές τους, ότι η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα εξελίσσεται ομαλά και χωρίς προβλήματα και οι τουρίστες εδώ μπορούν να γευθούν την πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία.

Από ποιες χώρες έχουμε αύξηση τουριστών φέτος, και από ποιες μεγαλύτερη μείωση;
Σε ό,τι αφορά τις παραδοσιακές μας αγορές, όπως Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Ολλανδία, Πολωνία κλπ, η αύξηση των επισκεπτών είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Παράλληλα, οι επαφές που είχαμε το προηγούμενο διάστημα στο πλαίσιο του ανοίγματος νέων αγορών όπως Κίνα, Αραβικές χώρες, Κορέα, κλπ, αποδίδουν καρπούς, καθώς καταγράφεται αύξηση τουριστικού ρεύματος και από αυτές τις χώρες.

Ακόμη και από τη Ρωσία, που αντιμετωπίζει τα γνωστά οικονομικά προβλήματα, καταγράφεται αύξηση κρατήσεων την τελευταία στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ρώσων tour operators (ATOR), η οποία δηλώνει ότι υπάρχει αύξηση στη ζήτηση για την Ελλάδα. Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, διότι αποτελεί τον ισχυρότερο πυλώνα στήριξης της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλει στην ανάκαμψη και την ανταγωνιστικότητα.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής

Αυξημένοι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι στο κέντρο της Ρόδου το καλοκαίρι

Άφησε την Αδελαΐδα για να μεγαλώσει την οικογένειά της στη Λαχανιά

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2024 θα είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό Tουρισμό

Γ. Χατζής: Πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι και να συνθέσουμε ένα εθνικό σχέδιο υποδομών

Αντώνης Ζερβός: Ξεκίνησε ως «παιχνίδι» και κατέληξε ως στοίχημα με τον εαυτό μου

Ο ελληνικός Τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφή, δηλώνει ο Γιάννης Ρέτσος