Τουριστικοί προορισμοί και τουριστική προβολή

Τουριστικοί προορισμοί  και τουριστική προβολή

Τουριστικοί προορισμοί και τουριστική προβολή

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 425 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Δημήτρης Προκοπίου

Ο όρος τουρισμός προέρχεται από τη Γαλλική λέξη «Tour» η όποια σημαίνει το γύρο ή περιήγηση. Κάποιο υποστηρίζουν ότι προέρχεται από την ελληνική λέξη τόρνος που σημαίνει διαβήτης. Είναι μια αναγνωρίσιμη περιοχή (με γεωγραφικά ή διοικητικά όρια), την οποία επισκέπτονται τουρίστες και διαμένουν εκεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Οι προορισμοί μέχρι σήμερα στην Ελλάδα τυποποιούνται συστηματικά σε Δήμους Νησιά η Περιφέρειες. Νέες έννοιες όπως το destination branding χρησιμοποιούνται για την ανάλυση, μελέτη και αναγνώριση της μοναδικότητας των προορισμών με σκοπό την εγκαθίδρυση ταυτότητας στις διεθνείς τουριστικές αγορές.
«Στις αρμοδιότητες των ΟΤΑ ανήκει η εκπόνηση, υλοποίηση και η συμμετοχή σε προγράμματα για την τουριστική ανάπτυξη των περιοχών τους και την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, καθώς και η δημιουργία θέρετρων και άλλων εγκαταστάσεων αναψυχής και διακοπών». Άρθρ. 75 παρ. 8 του Ν. 3463/2006.Παράλληλα λειτουργούν και ιδιωτικοί φορείς που συνεργάζονται με του Δήμους για τους ανωτέρω σκοπούς, ενώ ο ΣΕΤΕ έχει ήδη αναλάβει ανάλογους ρόλους προβολής.

Στόχος ενός Προγράμματος τουριστικής προβολής είναι ο σχεδιασμός της αποδοτικότερης προβολής ενός προορισμού και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής σε Ελλάδα και Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα διαφήμισης και ενημέρωσης. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του Τουριστικού Marketing και είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής και Τοπικής πραγματικότητας.
Σήμερα μεγάλο ποσοστό κρατήσεων υλοποιείται ηλεκτρονικά, χωρίς τη μεσολάβηση tour operator έτσι η πρόσβαση στο δυνητικό τουρίστα γίνεται διαδικτυακά.

ΔΙΑΚΡΙΒΩΣΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
Η φιλοσοφία για τη δημιουργία της «ιδιαίτερης τουριστικής ταυτότητας» πρέπει να είναι η διακρίβωση του προορισμού ως ολότητα μέσω μελέτης των χαρακτηριστικών:
• Η γεωγραφική θέση του προορισμού
• Η τουριστική προσφορά και αναλυτικότερα οι υποδομές, τα καταλύματα, οι τουριστικές επιχειρήσεις.
Την τουριστική ζήτηση δηλαδή ποιους επισκέπτες έχουμε στον προορισμό, από που προέρχο-νται, ποιό είναι το εισόδημά τους.
• Την καταγραφή των εμπειριών και της γνώμης των επισκεπτών για την ποιότητα υπηρεσιών του προορισμού.
• Την ανάδειξη των χαρακτηριστικών του προορισμού
• Την ανάλυση του πολιτιστικού περιβάλλοντος των εθίμων
• Την ανάλυση των αξιοθέατων και των μνημείων.
Χρήσιμο εργαλείο για την μελέτη προορισμών, είναι η συγγραφή αναλύσης SWOT που είναι ένα εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού το οποίο χρησιμοποιείται για την περιγραφή του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλο-ντος μίας επιχείρησης, όταν η επιχείρηση πρέπει να λάβει μία απόφαση σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει ή με σκοπό την επίτευξή τους.Το αρκτικόλεξο SWOT προκύπτει από τις αγγλικές λέξεις: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats (αντίστοιχα στα ελληνικά: δυνατά σημεία, αδύνατα σημεία, ευκαιρίες, απειλές).

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ
Μέχρι σήμερα οι Δήμοι ξόδευαν αρκετά χρήματα για την τουριστική προβολή, Σήμερα όμως τα έσοδα είναι μειωμένα. Ο ιδιωτικός τομέα επίσης αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας.

Οι τουριστικοί πόροι είναι ο βασικός παράγοντας για την τουριστική ανάπτυξη ενός τουριστικού προορισμού και αποτελούν τα συντριπτικά πλεονεκτήματα σε έναν τόπο. Ο τουριστικός προορισμός ορίζει πάντα μια ευρύτερη γεωγραφική περιοχή : Οι τουριστικοί πόροι είναι οι εξής:
• Φύση και φυσικό περιβάλλον
• Κλίμα
• Πολιτισμός
• Παράδοση και παραδοσιακές εκδηλώσεις
• Ιστορία και αρχαιότητες
• Τοπικά έθιμα
• Μουσεία (αρχαιολογικά, ιστορικά, λαογραφικά, πινακοθήκες)
• Καταλύματα
• Άλλες επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών
• Μεταφορές και επικοινωνίες
• Λιμάνια
• Αεροδρόμια
• Ταξί
• Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
• Τουριστικοί φορείς.

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Στον τοµέα του µάρκετινγκ των τουριστικών προορισμών, οι σύγχρονες τεχνολογίες διαδικτύου παρέχουν νέα εργαλεία, τα οποία έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά στην προώθηση προϊόντων. Σε µια περίοδο που κλασσικά µέσα διαφήµισης και προώθησης γενικότερα, όπως οι τηλεοπτικές διαφηµίσεις, οι αφίσες και οι προωθητικές εκδηλώσεις, εγκαταλείπονται λόγω του αυξημένου κόστους, η στροφή στη διαδικτυακή προώθηση ενός τουριστικού προορισμού µπορεί να παρέχει πολύτιµες υπηρεσίες. Οι τουριστικές εκθέσεις είναι πλέον περιορισμένης σημασίας, σε πολλές η συμμετοχή είναι απαραίτητη αλλά αν δεν συσχετίζεται με δράσεις στο διαδίκτυο δεν αρκεί.

Όταν παλαιοτέρα οι δαπάνες τουριστικής προβολής ήταν υψηλές και ο έλεγχος από τον ΕΟΤ περιορισμένος το δημόσιο χρήμα κάποιες φορές αναλίσκονταν σε δράσεις περιορισμένης αποδοτικότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συμμετοχή σε εκθέσεις για δυσανάλογες αγορές για προορισμούς. Σήμερα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα σπατάλης. . Το παραπάνω δεν ίσχυε για τη Ρόδο μια και υπάρχει ανάλογο επιτελείο σχεδιασμού.

Η τουριστική προβολή είναι περίπλοκη υπόθεση, κοστίζει λεφτά και τα αποτελέσματα είναι μακροχρόνια. Βασίζεται σε υπάρχοντες πόρους αφορά την υποστήριξη των υπαρχόντων προορισμών αλλά και την εγκαινίαση νέων.

Διαβάστε ακόμη

Μαζική απόβαση των Ισραηλινών στη Ρόδο για το εβραϊκό Πάσχα

Aρχές Μαΐου θα έχουν ανοίξει όλα τα ξενοδοχεία της Ρόδου

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ