Βίντεο: Δείτε με ποιο τρόπο το αεροδρόμιο της Ρόδου θα περάσει σε γερμανικά χέρια
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1439 ΦΟΡΕΣ
Σχέδιο «γερμανοποίησης» του ελληνικού τουρισμού κατήγγειλε ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΥΠΑ Β. Αλεβιζόπουλος
Το σχέδιο «γερμανοποίησης» και ελέγχου του 90% του ελληνικού τουρισμού, μέσω του ξεπουλήματος και της κρατικοποίησης από το γερμανικό δημόσιο των 14 αεροδρομίων της χώρας μας, κατήγγειλαν χθες σε ανοικτή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της ΥΠΑ κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος και ο γενικός γραμματέας κ. Ρόνης Μαθιουδάκης που βρέθηκαν χθες στο νησί μας για τον σκοπό αυτό.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος ανέλυσε διεξοδικά τους λόγους για τους οποίους πρόκειται για μια καταστροφική σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την Γερμανική Fraport, ενώ υπογράμμισε ότι δεν κατανοεί τους λόγους για τους οποίους δεν έχει υπάρξει η παραμικρή αντίδραση για τα αεροδρόμια της Ρόδου και της Κω, από τις Ενώσεις ξενοδόχων και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε αντίθεση με την Ζάκυνθο για παράδειγμα στην οποία έχει προκηρύξει ο Περιφερειάρχης μέχρι και δημοψήφισμα ή στα Χανιά που 80 φορείς έχουν συνυπογράψει κείμενο υποστήριξης, το οποίο θα υπάρχει στον φάκελο στον οποίο θα κατατεθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος αυτής της κίνησης είναι άλλωστε να θεωρηθεί παράνομη και μονοπωλιακή η σύμβαση, έτσι ώστε να δεσμεύσει και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να καταστούν άκυρες οι κρυφές επιδιώξεις της Γερμανίας.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ «ακόμη και αν η τοπική κοινωνία μας γυρίσει την πλάτη – πράγμα ακατανόητο γιατί το νησί ζει από τον τουρισμό και απειλούνται δουλειές- εμείς θα συνεχίσουμε και θα πράξουμε το πατριωτικό μας καθήκον. Θα θέλαμε όμως και οι επιχειρηματίες να προσυπογράψουν την καταγγελία και να έχουμε 2.000-3.000 υπογραφές ώστε να είναι πιο ισχυρή η παρέμβασή μας στην Ευρώπη».
Ο κ. Αλεβιζόπουλος στη συνέχεια ανέλυσε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την σύμβαση της παραχώρησης των ελληνικών αεροδρομίων στους Γερμανούς.

Το κόστος θεωρείται όπως υπογράμμισε εξαιρετικά χαμηλό, αφού παραχωρούμε τα 14 αεροδρόμια με τίμημα 1,2 δις. ευρώ, όταν οι υποχρεώσεις μας για την πιστοποίησή τους και την προετοιμασία τους για να τα παραδώσουμε όπως έχει συμφωνηθεί πλησιάζει το ένα δις. ευρώ, ενώ επιπλέον θα επιστραφούν από το ΕΣΠΑ με την μορφή κυρώσεων προς την Ελλάδα επιπλέον 700 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι τα κονδύλια που είχαν απορροφηθεί για επενδύσεις θα πρέπει να επιστραφούν, αφού υπάρχει η υποχρέωση να μην αλλάξει το καθεστώς λειτουργίας τους για μια πενταετία.
Το πιο σημαντικότερο όμως είναι ότι προβλέπεται ρητά στην σύμβαση, να αποχωρήσουν από το αεροδρόμιο όλοι οι επιχειρηματίες που απασχολούνται εντός αυτού και να αποζημιωθούν από το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η ΟΣΥΠΑ. Αφορά δηλαδή τις τρεις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται και στη Ρόδο στην επίγεια εξυπηρέτηση, στα καταστήματα duty free και σε όλα τα άλλα που λειτουργούν εντός των αεροδρομίων, στις εταιρείες τροφοδοσίας καυσίμων κλπ. Μάλιστα σε κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν συμβάσεις μέχρι το 2019, οι οποίες θα πρέπει να ακυρωθούν και να αποζημιωθούν από την Ελλάδα οι επιχειρηματίες, ενώ έχει επιβληθεί ως υποχρέωση από την Γερμανία.
Ακόμη τονίστηκε ρητά και κατηγορηματικά, ότι τις χρονοθυρίδες (δηλαδή τις ώρες προσγείωσης για τις οποίες πληρώνουν οι εταιρείες) θα τις διαχειρίζονται οι γερμανοί, ενώ προκύπτουν και θέματα εθνικής ασφάλειας, αφού δεν θα υπάρχει έλεγχος του ελληνικού εναέριου χώρου.
Το σημαντικότερο όμως σε σχέση με την «λαίλαπα» που έρχεται είναι το ζήτημα του τουρισμού. Αναρωτήθηκε ο κ. Αλεβιζόπουλος αν «οι tour operator έχουν καταλάβει με ποιον operator θα τα βάλουνε; Οι ξενοδόχοι έχουν καταλάβει το παιχνίδι της Γερμανίας; Οι Γερμανοί έχουν σχέδιο να έρθουν στα καλύτερα τουριστικά θέρετρα της χώρας μας, μέσα από την αλυσίδα του τουριστικού προϊόντος το οποίο ελέγχει η Γερμανία, δηλαδή μέσω της TUI, της Lufthansa, των αεροδρομίων και της αγοράς ξενοδοχειακών μονάδων. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι τα χρήματα δεν θα μένουν στην Ελλάδα, αλλά στο γερμανικό δημόσιο και στην γερμανική οικονομία» και συνέχισε λέγοντας: «Τα αεροδρόμια δεν ιδιωτικοποιούνται. Επανακρατικοποιούνται από την Γερμανία, καθώς μόνο ένα ποσοστό 26% της εταιρείας είναι σε ιδιώτες και κυκλοφορεί ότι μέσα σε αυτό το ποσοστό συμμετέχει και ο Σόϊμπλε».
Για το αν θα υπάρξει ανάπτυξη στην τοπική κοινωνία και στο αεροδρόμιο της Ρόδου ο κ. Αλεβιζόπουλος ήταν ξεκάθαρος: «Όχι και το δηλώνουμε κατηγορηματικά. Η παράδοση του αεροδρομίου της Ρόδου έγινε για 22 εκατ. ευρώ. Τόσα χρήματα κάνει μόνο το σύστημα HBS, για τον έλεγχο των πυλών» και συνέχισε εξηγώντας ότι αυτά τα χρήματα που προβλέπονται ως επένδυση θα έχουν καλυφθεί μόλις σε ένα χρόνο: «Αυτά τα χρήματα τα είχαμε βρει από το τρίτο πακέτο, όχι μόνο για την Ρόδο, αλλά για οκτώ αεροδρόμια και καταγγέλλουμε τον πρώην υπουργό τον κ. Χατζηδάκη ότι παρεμπόδισε την τοποθέτηση των συστημάτων αυτών, ενώ είχαν βρεθεί τα χρήματα».
Όσο για το κόστος όλων των παραπάνω που θα μετακυληθεί στους επιβάτες ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ ήταν σαφής: «Δεκατρία ευρώ θα είναι το ειδικό τέλος υπέρ της εταιρείας και έως και επτά ευρώ η φύλαξη για security. Στην σύμβαση προβλέπεται επίσης ότι θα ισχύσει και ένα ακόμη τέλος 12 ευρώ ανά επιβάτη, ο οποίος θα αναχωρεί από το αεροδρόμιο της Ρόδου. Δηλαδή φτάνουμε στα 32 ευρώ, όταν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» που είναι το ακριβότερο αεροδρόμιο στη χώρα έχει 36», ενώ εξήγησε ότι στην περίπτωση που γίνουν και κάποια έργα στο αεροδρόμιο όπως σε αίθουσες κλπ. θα αγγίξει τα 40 ευρώ τα οποία θα «χρεώνονται» στον επιβάτη και στους φορολογούμενους. «Έχουν την εντύπωση ότι η Fraport θα έρθει και θα αλλάξει την εικόνα του αεροδρομίου; Σας πληροφορώ ότι προβλέπει η σύμβαση ότι έργο γίνεται θα είναι αντισταθμιστικό και θα αυξάνεται το τέλος του αεροδρομίου. Η οποιαδήποτε ανάπτυξη θα ζητηθεί να πληρωθεί από τον τουρισμό, τον επιβάτη και τον πολίτη», τόνισε.
Όμως ο κ. Αλεβιζόπουλος έδωσε και μια άλλη διάσταση. Αν ισχύσει αυτό είπε, αύριο το πρωί εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair θα εγκαταλείψουν την Ελλάδα, καθώς «με την παράδοση των αεροδρομίων στην Fraport έχει τελειώσει και το φθηνό εισιτήριο», ανεξάρτητα από το γεγονός πως –αναγνωρίζει και ο ίδιος- ότι η πολιτική της Ryanair είναι να επιβάλλει το μονοπώλιό της και στη συνέχεια να αυξάνει τα κέρδη της. Παράλληλα με βάση και την αύξηση του ΦΠΑ στον τουρισμό, διαπίστωσε ότι το τουριστικό ρεύμα μεταφέρεται στα απέναντι τουρκικά παράλια, στα οποία η εκμετάλλευση γερμανικών και βρετανικών συμφερόντων.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι στην συνέντευξη Τύπου το «παρών» έδωσε και ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Ρόδου κ. Φώτης Λουλουδάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε ότι πλέον «δεν υπάρχει κανένας βουλευτής στα Δωδεκάνησα που να υπερασπίζεται τα αεροδρόμια μας, καθώς από αντιμνημονιακοί έχουν γίνει πλέον όλοι τους νεομνημονιακοί».

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News