Συνέδριο στη Θεσσαλονίκη για ειδικές μορφές τουρισμού και για 360 ημέρες

Συνέδριο στη Θεσσαλονίκη για ειδικές μορφές τουρισμού και για 360 ημέρες

Συνέδριο στη Θεσσαλονίκη για ειδικές μορφές τουρισμού και για 360 ημέρες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 842 ΦΟΡΕΣ

Έντονο ενδιαφέρον για τον 12-μηνο τουρισμό

Yπό Χρήστου Πετρέα
& Αχιλλέα Ε. Τζίμα

Tο ενδιαφέρον για τον 12-μηνο τουρισμό ήταν έντονο στο πλαίσιο της πρόσφατης Έκθεσης ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ 2015 στην Θεσσαλονίκη, όπου η HELEXPO οργάνωσε ένα ενδιαφέρον και επιτυχές Συνέδριο, με τίτλο «Destination Thessaloniki: 365 days of Meetings, Studies, Sports, Cruises & Health», με τη συνδιοργάνωση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τη συνεργασία σημαντικών φορέων της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, “Αιμίλιος Ριάδης».

Στόχος του συνεδρίου ήταν η ανάδειξη της δυναμικής που αναπτύσσεται από διαφορετικές μορφές τουρισμού τόσο στην Θεσσαλονίκη, όσο και στην ευρύτερη περιοχή - καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους - συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός σύγχρονου και ανταγωνιστικού προορισμού στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και ταυτόχρονα στην Μεσόγειο.

Με στόχευση την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, οι ομιλητές στις 5 Ενότητες του Συνεδρίου αναφέρθηκαν σε 5 Ειδικές – εναλλακτικές μορφές, που ταιριάζουν μεν και ενδιαφέρουν την Θεσσαλονίκη, αλλά ουσιαστικά αφορούν και αν όχι όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, πάντως πάρα πολλές περιοχές της, και βέβαια, και την Ρόδο και πολλά από τα Δωδεκάνησα.

Οι 5 ενότητες ήταν:
Συνεδρία I: ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Συνεδρία II: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Συνεδρία ΙΙΙ: AΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Συνεδρία IV: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ
Συνεδρία V: ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στις γενικότερες εισαγωγικές παρουσιάσεις η Κυρία Εσεντζάν Τερζιμπάσογλου (Esencan Terzibasoglou), διευθυντικό στέλεχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (Πρόγραμμα Διαχείρισης Προορισμών και Ποιότητας), αναφέρθηκε στον τουρισμό της Μεσογείου, που διατηρεί τα “σκήπτρα” του μεγαλύτερου τουριστικού προορισμού στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία επτά χρόνια έχει χάσει μερίδιο της πίτας, λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού από αναδυόμενους προορισμούς.

Οι ακτές, οι θάλασσες, τα βουνά και το ιδανικό κλίμα των περισσότερων από 20 μεσογειακών χωρών προσέλκυσαν το 2014 το 32% των ανθρώπων που ταξίδεψαν παγκοσμίως (οι διεθνείς αφίξεις στη Μεσόγειο ξεπέρασαν τα 343 εκατ. άτομα και τα τουριστικά έσοδα τα 247 δισ. ευρώ), ποσοστό μειωμένο μεν σε σχέση με επτά χρόνια πριν (38%) αλλά και πάλι υψηλό.


Ειδικότερα, στις μεσογειακές χώρες είχαμε το 2014 αύξηση αφίξεων κατά 4,5% σε σχέση με το 2013, αλλά και το 2013 άνοδο 3,7% σε σχέση με το 2012” σημείωσε η κ. Τερζιμπάσογλου. Επίσης επεσήμανε ότι από τον εισερχόμενο τουρισμό της Μεσογείου, το 46% επιλέγει το δίπτυχο sun and beach (αύξηση 31% την τελευταία 5ετία), ενώ το 15% τον αστικό τουρισμό (+72% τα τελευταία 5 χρόνια).

Στη συνέχεια, για τον τουρισμό πόλεων ο Κύριος Πιερ Πάολο Μαριότι (Pierre Paolo Mariotti), μέλος του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού European Cities Marketing (ECM), είπε ότι “Οι πόλεις είναι ενεργητικό διαρκείας (durable assets) για τον τουρισμό, συχνά περισσότερο και από τις ίδιες τις χώρες”.

Ο οργανισμός European Cities Marketing (ECM), έχει μέλη τουριστικά συμβούλια, γραφεία συνεδρίων και οργανισμούς της Ευρώπης, με στόχο να τα βοηθήσει να δημιουργήσουν ελκυστικούς αστικούς προορισμούς για τους τουρίστες.

Ενδεικτικά, ο κ. Μαριότι ανέφερε τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε το όνειρο και το όραμα στην περίπτωση του Μπιλμπάο, όπου ένα μουσείο, το Guggenheim, κατέστησε την πόλη ιδανικό προορισμό. Δεδομένου ότι “το 2020 υπολογίζεται ότι το 75% της ανθρωπότητας θα ζει σε πόλεις, ενώ το 2040 το ποσοστό αυτό θα έχει φτάσει το 90%” πρόσθεσε, η δυναμική γίνεται προφανής.

Για τον συνεδριακό τουρισμό στην Θεσσαλονίκη μίλησε η Κυρία Ελενα Αλτεμίρ (Elena Altemir), διευθύντρια διεθνούς προώθησης του Γραφείου Συνεδρίων της Βαρκελώνης, όπου η ανάπτυξη άρχισε με τους Ολυμπιακούς του 1992, που έγιναν αφορμή για μεγάλες αλλαγές στην πόλη. Η επιτυχία της Βαρκελώνης, που είχε έσοδα €225 εκατ. ΕΥΡΩ το 2014 μόνο από συνεδριακές δραστηριότητες, έχει επιτευχθεί με επιτυχημένες συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Η Κα Αλτεμίρ επεσήμανε ότι η Θεσσαλονίκη και η Βαρκελώνη είναι και παρόμοιες πόλεις σε πληθυσμό, παράκτιο μέτωπο, και άλλα χαρακτηριστικά, και η Θεσσαλονίκη μπορεί να εκμεταλλευτεί το παράδειγμα της Βαρκελώνης.

ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΓΙΑ 12 ΜΗΝΕΣ)
Η 3η Ενότητα περιλάμβανε τις εξής παρουσιάσεις:
Στρατηγική προσέγγιση του 12μηνου τουρισμού με αθλητικές δραστηριότητες - Διεθνείς εμπειρίες και πρακτικές: Χρήστος Πετρέας Οικονομολόγος, Σύμβουλος σε θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης, Μέλος ΔΣ του Ινστιτούτου Διεθνούς και Ελληνικού Αθλητικού Δικαίου - ΙΔΕΑΔ Τρέχοντας νύχτα και μέρα στη Θεσσαλονίκη για τον αθλητισμό, την υγεία, την ιστορία και όχι μόνο: Γιάννης Ποδιώτης Οικονομολόγος, Γ. Γραμματέας Μ.Ε.Α.Σ ΤΡΙΤΩΝ Θεσσαλονίκης

Αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου - Το παράδειγμα της Ρόδου - Προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη: Αχιλλέας E. Τζίμας Μέλος Εθνικής Ομάδας Ιστιοσανίδας, Προπονητής Ιστιοπλοΐας, Συν- ιδρυτής Project “Sports Tourism Greece”, Συντονιστής Υλοποίησης Έρευνας Αθλητικού τουρισμού και MICE OLYMPUS MARATHON - Running with the gods: Άρης Νίκας Πρόεδρος Μαραθωνίου “Olympus Marathon”
Την Ενότητα συντόνισε η Ολυμπιονίκης Κα Φανή Χαλκιά.


Στην 3η Ενότητα του Συνεδρίου, συμμετείχαν οι ιδρυτές του Project «Sports Tourism Greece», κκ. Χρήστος Πετρέας και Αχιλλέας Ε. Τζίμας, που είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν σε ένα ευρύ κοινό, τις δυνατότητες επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου ακόμη και σε 12-μηνη βάση, μέσω του αθλητικού τουρισμού (αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής, αθλητικές πρωταθλητικές διοργανώσεις, προπονητική δραστηριότητα, κλπ.).

Ο κ. Χρήστος Πετρέας, Εμπειρογνώμων – Σύμβουλος Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, κάνοντας την αρχική εισήγηση και τοποθετώντας το πλαίσιο των αθλητικών δραστηριοτήτων για τον τουρισμό, αναφέρθηκε ειδικότερα σε 3 σημεία:

1ο - Σημασία και δυνατότητες των ειδικών –εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπου και εντάσσεται ο αθλητικός τουρισμός
Ο κ. Πετρέας αναφέρθηκε, σχετικά με την αξιοποίηση από τον τουρισμό, στην τάση για εξειδικευμένες και εξατομικευμένες εμπειρίες και παρουσίασε και στοιχεία από Ευρωπαϊκές και άλλες έρευνες (Ευρωβαρόμετρο), όπου, μεταξύ άλλων, φαίνεται ότι στους λόγους ταξιδίων διακοπών των Ευρωπαίων, ποσοστό 14% δηλώνεται για αθλητικές δραστηριότητες (στοιχεία Ιανουαρίου 2014 για το 2013).

2ο – Οι κατηγορίες δραστηριοτήτων του αθλητισμού σε σχέση με τον τουρισμό
Ο κ. Πετρέας πρότεινε την κατηγοριοποίηση των αθλητικών δραστηριοτήτων μεταξύ:
• Αγωνιστικού αθλητισμού, που αφορά τα ολυμπιακά και μη αθλήματα, τις προπονητικές δραστηριότητες, την συμμετοχή των αθλητών και την θέαση των αγωνισμάτων

• Αθλητισμού αναψυχής, που αφορά τον μαζικό αθλητισμό, τις δραστηριότητες αναψυχής, τον σχολικό αθλητισμό, την προσωπική εκγύμναση, την αθλητική μαθησιακή – εκπαιδευτική δραστηριότητα

• Αθλητικών διοργανώσεων, που αναφέρεται σε πάσης φύσεως αθλητικές διοργανώσεις, επαγγελματικής φύσεως, πρωταθλητικές, για επίδειξη ή και για προσέλκυση θεατών, καθώς και εκθέσεων, μουσείων και άλλων εκδηλώσεων με αθλητικό περιεχόμενο ή σκοπό.

Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε τη συνεργασία των αρμοδίων και των εμπλεκομένων και την συμμετοχή και σε εξειδικευμένες εκθέσεις και εκδηλώσεις, όχι μόνο στις γενικές τουριστικές εκθέσεις.

3ο – Αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις αθλητικές ειδικές μορφές τουρισμού για αναψυχή
Ειδικά για τον τουρισμό «περιπέτειας» δηλαδή των ενεργητικών αθλητικών δραστηριοτήτων, ο κ. Πετρέας παρουσίασε στοιχεία από έρευνα του Πανεπιστημίου George Washington και της Adventure Travel Trade Association - ΗΠΑ, όπου εκτιμάται ότι η ζήτηση αυξάνεται κατά 17% κατ’ έτος, και αντιστοιχεί σε περίπου 150 εκατομμύρια ταξίδια κατ’ έτος.


Σε σχέση με τις δυνατότητες «μάρκετινγκ αθλητικού τουρισμού» ο κ. Πετρέας επίσης αναφέρθηκε στην δυνατότητα αποτελεσματικότερης προσέγγισης των ενδιαφερομένων υποψηφίων ταξιδιωτών λόγω των ειδικών συλλόγων, ιστοσελίδων, περιοδικών, ακόμη και εκθέσεων στις οποίες συμμετέχουν, όπως για παράδειγμα το ενδιαφέρον των Γερμανών για ποδηλατικό τουρισμό, και των Ευρωπαίων γενικότερα για τον καταδυτικό τουρισμό.

Τέλος, ο κ. Πετρέας έδωσε παραδείγματα για την Ελλάδα, αναφερόμενος στις δυνατότητες αθλητικών δραστηριοτήτων και στην ενδοχώρα και όχι μόνο στα παράκτια – θαλάσσια αθλήματα, στην αξιοποίηση των λιμναίων υδάτων, στην υποστήριξη και επέκταση της δραστηριότητας του γιώτινγκ, στα χειμερινά σπορ, και έκανε και ιδιαίτερη αναφορά στις προοπτικές της προσέλκυσης «προσβάσιμου τουρισμού» των ΑΜΕΑ, αυξανόμενου αριθμού δυνητικών επισκεπτών (που εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 ανάγκες ΑΜΕΑ θα αντιστοιχούν σε 25% των συνολικά διακινουμένων) και που μπορεί εύκολα να υποστηρίξει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Στην ίδια Ενότητα, ο κ. Αχιλλέας Ε. Τζίμας εξήγησε αρχικά τον τρόπο λειτουργίας των αθλητικών δραστηριοτήτων, και τις περιοχές (μεταξύ των οποίων και η Ρόδος), που ήδη πωλούνται από tour operators στην Ελλάδα, που είναι κυρίως για τα αθλήματα:

• windsurfing
• kitesurfing
• ιστιοπλοΐα
• κατάδυση
• ποδηλασία
• περιήγηση
• αναρρίχηση

Στη συνέχεια ο κ. Τζίμας περιέγραψε τους γεωγραφικούς χώρους και τα αθλήματα που πραγματοποιούνται, σε κάθε περιοχή, επισημαίνοντας τις δυνατότητες για όλες τις εποχές.

ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ- ΠΟΛΕΩΝ: Παράδειγμα: ποδηλασία, περιήγηση, αγώνες αυτοκίνητου, κάρτ, μαραθώνιος

ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΒΟΥΝΟΥ: Παράδειγμα: ποδήλατο βουνού, ορειβασία, αναρρίχηση, χιονοδρομία
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΛΙΜΝΩΝ-ΠΟΤΑΜΩΝ: Παράδειγμα: καγιάκ, ράφτινγκ, ψάρεμα, canyoning, σκι σε λίμνες
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ: Παράδειγμα: ιστιοπλοΐα, wind/kite surfing, yachting, καταδύσεις, θαλάσσιο σκί

Ο κ. Τζίμας αναφέρθηκε επίσης και στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα ξενοδοχείο για να είναι “sports hotel”, όπου επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:

Γενικά χαρακτηριστικά του “sports hotel” Live Web cams - Weather Reports
Video Wall στο μπαρ
Ενημερωμένο προσωπικό
Πιστοποιημένους προπονητές
Επαγγελματίες animateurs
Προδιαγραφές ΑΜΕΑ


Sport Van
Ειδικό προωθητικό υλικό
Spa & Sport Gym & First Aid Room
“Green” mentality
Γαστρονομία
Κτιριακό περιβάλλον – décor

Ο κ. Τζίμας ολοκλήρωσε με ορισμένες προτάσεις για την περιοχή της Θεσσαλονίκης επισημαίνοντας ότι χρειάζεται εξειδικευμένη προσέγγιση πρακτόρων/ tour operators με στοχευμένο υλικό και χαρτογραφημένη αθλητική υποδομή, παρουσίαση σε εξειδικευμένες εκθέσεις που έχουν σχετικό αντικείμενο, και σχετικώς με τα αθλητικά events, μία κατάλληλη προδιαφήμιση τουλάχιστον έτους.

Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση, με συμμετοχή του ακροατηρίου, με τον συντονισμό της Ολυμπιονίκου Κας Φανής Χαλκιά, που συνδυάστηκε και με τις παρουσιάσεις των άλλων ομιλητών της ενότητας. Ο κ. Ποδιώτης είχε κάνει ειδική αναφορά όχι μόνο στον ημερήσιο μαραθώνιο, αλλά και στην πρωτοβουλία του «νυκτερινού αγώνα δρόμου της Θεσσαλονίκης», ενώ ο κ. Νίκας είχε αναφερθεί στην εξειδικευμένη διοργάνωση του «Olympus Marathon» που χρειάζεται και σχετική προετοιμασία –προπόνηση λόγω των συνθηκών του περιβάλλοντος στο βουνό και της διαφορετικής ατμόσφαιρας σε μεγάλα ύψη, αλλά και στις δυνατότητες που εμφανίζονται για προπονητική δραστηριότητα για αθλητές των αγώνων αυτών.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο Χρήστος Πετρέας επαγγελματικά ασχολείται με θέματα τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης, μάρκετινγκ, και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με υπέρ 25-ετή εμπειρία στην Ελλάδα και σε ξένες χώρες (Βαλκάνια, Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική, Μεσόγειο). Έχει κάνει πανεπιστημιακές σπουδές στις ΗΠΑ, έχει ζήσει και εργαστεί επί 20 χρόνια στις ΗΠΑ και στην Μεγάλη Βρετανία.

Έχει ακαδημαϊκή και διδακτική εμπειρία και δραστηριότητα, έχει συνεργαστεί στην εκπόνηση περισσότερων από 120 μελέτες, κυρίως σε θέματα τουρισμού, ειδικών μορφών και ανάπτυξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Έχει διατελέσει επιστημονικός / τουριστικός / εκπαιδευτικός σύμβουλος σε υπουργεία, φορείς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και επιχειρήσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Διατέλεσε ως Ανώτερος Εμπειρογνώμων (Senior Expert) μέλος και Επικεφαλής (Team Leader) ομάδων Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων σε πολύμηνης διάρκειας έργα τεχνικής βοήθειας (κυρίως περιφερειακής και τουριστικής ανάπτυξης), χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ, σε υπουργεία και κυβερνητικούς φορείς σε διάφορες χώρες (Βαλκάνια, Ανατολική Ευρώπη, Μεσογειακές χώρες) και διατέλεσε Επιστημονικός Συνεργάτης - Σύμβουλος στο Γραφείο Υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, είναι Συνεργάτης - Μέλος του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ειδικεύεται σε ανάπτυξη, προβολή και προώθηση ειδικών – εναλλακτικών μορφών τουρισμού και στην ανάδειξη και αξιοποίηση ανενεργού φυσικού, πολιτιστικού και ανθρωπογενούς αποθέματος δυνητικών τουριστικών πόρων.

Έχει εκτεταμένο συγγραφικό και αρθρογραφικό έργο από το 1988, τόσο στην Ελληνική όσο και στην Αγγλική γλώσσα, σε θέματα μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τουρισμού, και ειδικότερα ειδικών – εναλλακτικών μορφών.
Επικοινωνία: c.petreas@gmail.com

ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ε. ΤΖΙΜΑΣ: Ως Μέλος (GRE-1111) της Ελληνικής Εθνικής Αθλητικής Αποστολής Windsurfing (1991-2001) ξεκίνησε την σταδιοδρομία του στον αθλητισμό, συνεχίζοντας με την ιδιότητα του Προπονητή Ιστιοπλοΐας ΓΓΑ Κατηγορία Β’ (Ολυμπιακών διαδρομών - Ιστιοσανίδας - Αετοσανίδας) και ίδρυσε το 1997 την Rhodes Windsurfing, Kitesurfing & Sailing Academy + Other Sports & Activities (Μέλος Πανελληνίου Συνδέσμου Προπονητών Ιστιοπλοΐας - ΠΑ.Σ.Π.Ι.).

Συνεχίζει να δραστηριοποιείται με έδρα την Ρόδο, όπου είναι Συν-ιδιοκτήτης της οικογενειακής επιχείρησης Εμπορικών Καταστημάτων «Achilleas Surfwear Shops». Έχοντας αντιληφθεί τις προοπτικές των αθλητικών δραστηριοτήτων για δεδεκάμηνο τουρισμό, από το 2004 είναι συν-ιδρυτής του Project “Sports Tourism Greece” δραστηριότητας και στρατηγικής για την Ανάπτυξη του Αθλητικού Τουρισμού στην Ελλάδα, και σε συνεργασία με τουριστικούς επιστήμονες έχει πραγματοποιήσει έρευνες πεδίου στους τουρίστες windsurfing and kitesurfing στην Ρόδο (2008-2009-2010), τα αποτελέσματα της οποίας έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

Πρόσφατα έχει δημιουργήσει τα Project “Surfers Power” / “Plus-Tour” / “Rhodes Skate Park”/ “Rhodes Fashion Week”. Έχει επανειλημμένα υποβάλει προτάσεις και συνεργαστεί με συμβουλευτική ιδιότητα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού και Αθλητισμού, και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, σχετικά με θέματα εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Από το 2015 συνεργάζεται με τον ΗΑΤΤΑ στο Project ΔΩΔΕΚΑ, σε θέματα αθλητικού τουρισμού.

Επί πολλά χρόνια παρακολουθεί και μελετά την τουριστική αγορά της Ρωσίας και χωρών CIS και έχει υποστηρίξει δραστηριότητες για την διεύρυνσή της στην Ελλάδα, ως Μέλος του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου (HRCC) και Συντονιστής Επιτροπής για την Προβολή του HRCC σε Διεθνείς Εκθέσεις, ενώ είναι και Εμπορικός Εκπρόσωπος για την Ελλάδα της TMI Consultancy (Μόσχα) για το Β2Β Luxury & MICE Event στο Καζακστάν και Αζερμπαϊτζάν.

Δραστηριοποιείται επίσης ως Μέλος Ελληνικών και διεθνών επαγγελματικών αθλητικών οργανώσεων και προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχεία και προορισμούς για την ανάπτυξη και προώθηση του αθλητικού τουρισμού αναψυχής.
achilleas@rwa.gr

Διαβάστε ακόμη

Tus Airways: Nέα σύνδεση Λάρνακα - Ρόδος

Μαζική απόβαση των Ισραηλινών στη Ρόδο για το εβραϊκό Πάσχα

Aρχές Μαΐου θα έχουν ανοίξει όλα τα ξενοδοχεία της Ρόδου

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη