Παρουσιάστηκε ο στρατηγικός σχεδιασμός για τον τουρισμό

Παρουσιάστηκε ο στρατηγικός σχεδιασμός για τον τουρισμό

Παρουσιάστηκε ο στρατηγικός σχεδιασμός για τον τουρισμό

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 376 ΦΟΡΕΣ

Περιθώριο ενός μήνα έχουν οι τοπικοί φορείς της Δωδεκανήσου για να καταθέσουν τις απόψεις τους γύρω από το περιεχόμενο του marketing plan που αφορά την προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου για το διάστημα μέχρι το 2020.

Ο οδικός αυτός χάρτης, όπως χαρακτηρίστηκε από τη μελετητική ομάδα που το συνέταξε, θα συμβάλει στο να διαμορφωθεί μία ενιαία εικόνα για τα νησιά της περιφέρειας τα επόμενα χρόνια. Στην ουσία εκπονείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός σε βάθος τριετίας, ο οποίος αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της Περιφέρειας με τον InSETE και την Μarketing Greece.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε αυτή τη μελέτη η Κως θα καταλαμβάνει μία ξεχωριστή θέση, καθώς έπρεπε να ληφθεί ειδική μέριμνα για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από το προσφυγικό ζήτημα.

Η χτεσινή παρουσίαση που έγινε στη Ρόδο, από τα στελέχη της marketing Greece και στην οποία παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι του ΣΕΤΕ, είχε ως σκοπό να ενημερωθούν σε πρώτη φάση οι τοπικοί φορείς για το περιεχόμενό του, ώστε αφού εμπλουτιστεί με τις προτάσεις τους να παρουσιαστεί αμέσως μετά τις γιορτές διεξοδικά σε πανηγυρική εκδήλωση που θα γίνει στην Αθήνα.

Στα αξιοσημείωτα των όσων ειπώθηκαν χτες ήταν και η διαβεβαίωση του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου ότι η περιφέρεια θα ρίξει μεγάλο βάρος στον τουρισμό διαθέτοντας πολλά χρήματα, καθώς όπως είπε ο τουρισμός είναι η μεγάλη επένδυση της περιοχής μας.

«Οφείλουμε να δουλέψουμε σκληρά σε αυτόν τον τομέα της οικονομίας που δίνει θέσεις εργασίας και διέξοδο στα οικονομικά προβλήματα. Δεν πρέπει να μείνουμε με σταυρωμένα χέρια και να κλάψουμε τη μοίρα μας» τόνισε ο περιφερειάρχης. Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου ζήτησε συνεργασία και συνένωση δυνάμεων χαρακτηρίζοντας το marketing plan ένα όπλο για τις δύσκολες εποχές που θα ακολουθήσουν.

Το περιεχόμενό του είναι χωρισμένο σε έξι κατηγορίες:
- Έρευνα και ανάλυση της αγοράς
- Χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων
- Στρατηγική ανταγωνιστικής ταυτότητας
- Δημιουργική ανάπτυξη
- Στρατηγική επικοινωνίας και προώθησης
- Οδικός χάρτης εξειδίκευσης δράσεων

Κάθε ενδιαφερόμενος φορέας χρησιμοποιώντας κωδικούς θα εισέρχεται στην πλατφόρμα μέσω διαδικτύου, θα επισκέπτεται την ενότητα που τον ενδιαφέρει και εκεί θα αποτυπώνει προτάσεις, ιδέες και θέσεις που θα επεξεργαστεί στη συνέχεια η μελετητική ομάδα. Μεταξύ άλλων η δουλειά βασίστηκε στα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα των νησιών της περιφέρειας δηλαδή τον ήλιο και τη θάλασσα, ενώ επεκτάθηκε και σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο πολιτιστικός και ο θρησκευτικός τουρισμός.

Κύρια στόχευσή της είναι:
- Η αύξηση της μέσης ημερήσιας δαπάνης για κάθε τουρίστα
- Η άμβλυνση της εποχικότητας
- Η δημιουργία πιο εξειδικευμένων τουριστικών εμπειριών
Όπως αποδείχτηκε τα νησιά του Αιγαίου είναι ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα για τον τουρισμό της χώρας και αποτελούν σύμβολο μοναδικότητας σε διεθνές επίπεδο.

Δύσκολα τα πράγματα στην Κω
Στο πλαίσιο της συζήτησης έγινε αναφορά και στην Κω με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί εκεί, λόγω των προσφυγικών ροών από την Τουρκία, και μάλιστα δια στόματος περιφερειάρχη έγινε γνωστό ότι η πτώση κατά μέσο όρο στις κρατήσεις αυτό το διάστημα έχει διαμορφωθεί στο 37%.
Προς το παρόν σύμφωνα με τον κ. Χατζημάρκο, παραμένουν οι αεροπορικές θέσεις για το 2016 και δεν έχει γίνει καμία αλλαγή για την Κω, όμως αν μέχρι τον Ιανουάριο δεν υπάρξει σχέδιο διαχείρισης του προβλήματος τότε δυστυχώς θα γίνουν πολλές περικοπές στις θέσεις κάτι που φυσικά θα σημάνει και λιγότερους τουρίστες.

Γ. Ματσίγκος: Καθυστερεί το πρόγραμμα συμμετοχής στις εκθέσεις για Ρόδο
Στα αξιοσημείωτα εντάσσεται και η επισήμανση του προέδρου του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργου Ματσίγκου, αναφορικά με το πρόγραμμα συμμετοχής του νησιού μας σε εκθέσεις, κυρίως λόγω των οικονομικών προβλημάτων στον ΠΡΟΤΟΥΡ. Μάλιστα έκανε γνωστό ότι οι κρατήσεις για τη Ρόδο εμφανίζονται αυτό το διάστημα μειωμένες σε ποσοστό 10% σε αντίθεση με άλλες περιοχές που γνωρίζουν αύξηση, και επεσήμανε την αβεβαιότητα που υπάρχει για τη συμμετοχή του νησιού σε εκθέσεις τουρισμού που θα πραγματοποιηθούν τον Ιανουάριο.

Ανακοίνωση Περιφέρειας
«Το σύνολο των φορέων της Δωδεκανήσου που εμπλέκονται με τον τουρισμό, προσκλήθηκαν από την Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για να πάρουν μια πρώτη εικόνα του υπό εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού, σε βάθος τριετίας, ο οποίος αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της Περιφέρειας με τον InSETE και την Μarketing Greece.

Σκοπός της συνάντησης ήταν να ενημερωθούν οι εκπρόσωποι των φορέων για την φιλοσοφία του στρατηγικού σχεδίου που θα ακολουθήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τα επόμενα χρόνια στον τομέα του τουρισμού, προσφέροντας σε κάθε νησί ξεχωριστά ένα πολύτιμο interactive εργαλείο, βασισμένο σε εξαιρετικά λεπτομερή και αναλυτικά, επιστημονικά δεδομένα για κάθε νησί των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, πάνω στο οποίο, κάθε προορισμός μπορεί να δομήσει το δικό του ιδιαίτερο και προσαρμοσμένο στα μοναδικά χαρακτηριστικά του, πλαίσιο δράσης. Οι τοπικοί φορείς κλήθηκαν σήμερα από τους εκπροσώπους του InSETE και της Marketing Greece να καταθέσουν τις δικές τους ιδέες και προτάσεις οι οποίες θα ενσωματωθούν στην μελέτη που ολοκληρωμένη θα παρουσιαστεί πανελλαδικά σε μεγάλη εκδήλωση που θα οργανώσει μέσα στον Ιανουάριο στην Αθήνα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ.

Σημειώνεται ότι ο ΣΕΤΕ, δια του InSETE, ( SETE Intelligence) που έχει ως ρόλο την παρακολούθηση, τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τον τουριστικό τομέα, με στόχο, την διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στη χώρα μας, έδωσε ιδιαίτερη σημασία και έμφαση στην συγκεκριμένη μελέτη, δεδομένου ότι το Νότιο Αιγαίο ισοδυναμεί με το 40% του συνολικού τουρισμού που δέχεται η χώρα, γεγονός που καθιστά την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Leader του ελληνικού τουρισμού.

Για τον λόγο αυτό, στη συνάντηση ενημέρωσης των φορέων της Δωδεκανήσου παρέστη πολυμελής αντιπροσωπεία τόσο του ΣΕΤΕ όσο και της Marketing Greece, αποτελούμενη από τον κ. Κώστα Κωνσταντινίδη, Αντιπρόεδρο του ΣΕΤΕ, τον νέο γενικό διευθυντή του ΣΕΤΕ κ. Γιώργο Αμβράζη, τον κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του InSETE, τον κ. Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του InSETE, τον Γενικό Διευθυντή της Marketing Greece κ. Ιωσήφ Πάσαλη, o οποίος έκανε και την παρουσίαση των βασικών αξόνων της μελέτης και τον κ. Ξενοφώντα Πετρόπουλο, manager επικοινωνίας του ΣΕΤΕ και της Μarketing Greece.

Η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Μαριέτα Παπαβασιλείου απευθυνόμενη στους φορείς του τουρισμού, δήλωσε: «Έχοντας θέσει ως ένα και βασικό στόχο και έχοντας αναγάγει ως εθνική υπόθεση την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος στην ΠΝΑΙ η σημερινή πρόσκληση μπορεί να σημαίνει ένα και μόνο πράγμα. Ότι αυτό για να το πετύχουμε πρέπει να είμαστε ενωμένοι και όλοι οι άμεσοι φορείς που εργάζονται η επωφελούνται από τον τουρισμό σε τοπικό και εθνικό επίπεδο να συνεργαστούν στενά. Γι’ αυτό που θα δείτε σήμερα δεν θέλουμε απλά να το ακολουθήσετε θέλουμε να το κάνετε δικό σας. Θέλουμε να το αναδείξετε ο καθένας ξεχωριστά μέσα από τις δικές σας δράσεις. Είμαι σίγουρη ότι μέσα σε αυτήν την παρουσίαση θα αναγνωρίσει ο καθένας μας μια δική του σκέψη και θα μπορεί να βάλει το λιθαράκι του σε αυτήν την προσπάθεια. Η διεύθυνση τουρισμού της περιφέρειας θα είναι πάντα στην διάθεση όλων των φορέων για να συζητήσει επιμέρους δράσεις και προτάσεις».

Ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Κώστας Κωνσταντινίδης από την πλευρά του ανέφερε μεταξύ άλλων:« Η παρουσία των στελεχών του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece σήμερα στην Ρόδο, δείχνει τον ενδιαφέρον του Συνδέσμου για το Νότιο Αιγαίο. Ο τουρισμός είναι ο στυλοβάτης της ελληνικής οικονομίας. Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αν το ΑΕΠ της χώρας κρατήθηκε, αυτό οφείλεται στον τουρισμό. Σε μια εποχή που απαιτείται ο μεγαλύτερος βαθμός επαγγελματισμού, η στρατηγική συνεργασία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον InSETE και την Marketing Greece είναι κομβικής σημασίας καθώς τα νησιά ως σύνολο αλλά και το καθένα ξεχωριστά, αποκτούν ένα στρατηγικό σχέδιο σε βάθος τριετίας που βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα. Από εκεί και πέρα, οι στόχοι που πρέπει να θέσουμε είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού».

Διαβάστε ακόμη

Κυριάκος Κασάπης προς Αντώνη Καμπουράκη: Σταματήστε να εκτίθεστε

Στο δημοτικό συμβούλιο η διαχείριση του κυνοκομείου

Αυξημένη ανάγκη για αιμοδότες με ομάδα αίματος -0 στο Νοσοκομείο της Ρόδου

Νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής - Πρόεδρος ο Στέφανος Πορτσέλλη

Ακυρώθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη στη Ρόδο

Γουρούνα "μπήκε" μέσα σε κατάστημα - Σοβαρά τραυματισμένος ο οδηγός

Επιστολή Αντώνη Β. Καμπουράκη προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου Κυριάκο Κασάπη

Ε.Κ.Ρ.: Οι ασφαλισμένοι να μη δέχονται να πληρώνουν συμμετοχή μεγαλύτερη από την αναγραφόμενη στο παραπεμπτικό για εξετάσεις