Ανάσταση ιδεών και συμπεριφοράς

Ανάσταση ιδεών και συμπεριφοράς

Ανάσταση ιδεών και συμπεριφοράς

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 112 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Αγαπητός Ξάνθης
αρχιτέκτονας

Σήμερα η Χριστιανοσύνη γιορτάζει την Ανάσταση του Κυρίου. Μετά τα Ωσαννά, μετά την ανάβαση στον Γολγοθά και τη Σταύρωση, έρχεται η Ανάσταση.

Η Ανάσταση που μεταφέρει ελπίδες, ανάταξη της ψυχής, υπερουράνια διαδρομή.
Αποτελεί τη μεγαλύτερη θρησκευτική έκσταση, την υπερνίκηση της ύλης, την ταπείνωση του σώματος υπέρ του θεϊκού, υπέρ του Ανώτερου.

Οι εκκλησίες γεμίζουν από κόσμο σε μια κατανυκτική διάθεση, σε μια συνάντηση του ανθρώπου με το μεταφυσικό.
Δεν μπορεί κανείς να αντισταθεί στην μυσταγωγία των ημερών καθορίζοντας το σήμερα για την νίκη του εφήμερου.

Είναι εύλογο να ξεφεύγεις από το τετριμμένο με οδηγό την Ανάταση, στιγμή που επιζητάει ο άνθρωπος μέσα από τις αδυναμίες του. Μέσα σ΄ αυτό το υπερ-άνθρωπο, το άτομο υποκλίνεται στη θυσία του Θεανθρώπου, προσδοκώντας μια καλύτερη ζωή.
Ο άνθρωπος επιρρεπής, χωρίς την δύναμη «του εγώ» ψάχνει να βρει μια διαφυγή, μια διέξοδο από τις χίλιες κακές εικόνες του κοσμικού.
Ένας κόσμος γεμάτος ατασθαλίες, απειλές, ασυμμετρία και στρέβλωση.

Ο πόλεμος ακόμη και σήμερα καθορίζει τις εξελίξεις ισχύος παρά τις εξαγγελίες για ειρήνη και αλληλεγγύη.
Η φτώχεια ακόμη και σήμερα μαστίζει το 1/3 του πληθυσμού του πλανήτη καταδικάζοντας εκατομμύρια παιδιά σε πενία.
Η φύση ακόμη και σήμερα αποτελεί πηγή εκμετάλλευσης υπέρ των επιβουλών του ανθρώπου για την επεκτατική του διάσταση.

Η τεχνολογία, η νέα λειτουργική επανάσταση, πολλές φορές έρχεται να ταράξει την αρμονία της σχέσης ωθώντας τα γεγονότα βίαια προς την επιθετική απόσταση.
Και όπως έλεγε ο Ιβάν Ιλλιτς «η σημερινή κατάσταση ζωής με τις απίθανες τεχνολογίες είναι φορτική και τη χαρά μας μπορούμε να η βρούμε μόνο μέσα από την αποκαλούσα «τεχνο-νηστεία».
Το ανεξέλεγκτο κέρδος γεμίζει κάθε διαχειριστική πρωτοβουλία αφομοιώνοντας την δημιουργική σκέψη και μετατρέποντας σε στατική.

Ακόμη και η παραδοσιακή λαμπάδα έχει μετατραπεί σε εμπορικό αξεσουάρ κατανάλωσης υπερθεματίζοντας την υλική επίδειξη έναντι του θεϊκού. Το δε κερί πολλές φορές τρεμοσβήνει από τον νεοπλουτισμό και τη θολούρα της κοινωνίας.
Ο Συμεών Θεσσαλονίκης εξηγεί ότι το κερί-λαμπάδα το οποίο ανάβουμε έχει έξι συμβολισμούς:...
1. Συμβολίζει την καθαρότητα της ψυχής μας, γιατί είναι κατασκευασμένο από καθαρό κερί μέλισσας.
2. Επίσης την πλαστικότητα της ψυχής μας, μια και εύκολα πάνω του μπορούμε να χαράξουμε οτιδήποτε.
3. Ακόμη την Θεία Χάρη, επειδή το κερί προέρχεται από τα άνθη που ευωδιάζουν.
4. Επιπλέον συμβολίζει την θέωση, στην οποία πρέπει να φθάσουμε, επειδή το κερί ανακατεύεται με τη φωτιά και της δίνει τροφή.
5. Και το φώς του Χριστού επίσης δείχνει, καθώς καίει και φωτίζει στο σκοτάδι.
6. Και τέλος συμβολίζει την αγάπη και την ειρήνη που πρέπει να χαρακτηρίζουν κάθε χριστιανό, επειδή το κερί καίγεται όταν φωτίζει, αλλά και παρηγορεί τον άνθρωπο με το φώς του μέσα στο σκοτάδι.

Μέσα σ’ αυτό το θεϊκό περιτύλιγμα, η Ανάσταση του Κυρίου, ας γίνει οδηγός ζωής για να βρούμε την ανακούφιση από τα καθημερινά και την ηλιαχτίδα ελπίδας του μετά «Γολγοθά» όπως ο καθένας Τον αντιμετωπίζει.

Καλή Ανάσταση…

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Μελίνα Φιλήμονος - Τσοποτού: Τα νησιά, τα μουσεία και οι φύλακες

Σπύρος Συρόπουλος: "Δωριέας: Ο αρχιτέκτονας του πολιτικού μεγαλείου μιας διαχρονικής πόλης"

Φίλιππος Ζάχαρης "«Δικαίωμα στη Λήθη»: H ασφαλιστική κάλυψη των ασθενών που επιβίωσαν από καρκίνο"

Γιάννης Παρασκευάς: Οι ενστάσεις και η ουσία του πολιτικού προβλήματος

Φίλιππος Ζάχαρης: Ο πολύπλευρος άνθρωπος σε μία πολύπλοκη ζωή

Ηλίας Καραβόλιας: «Η επικίνδυνη εμμονή»

Θανάσης Καραναστάσης: Με τους... κράχτες στην Ευρωβουλή

Σωτήρης Ντάλης: "Iσραήλ- Ιράν: Από τον σκιώδη πόλεμο στην απόλυτη σύγκρουση;"