Δ. Κρεμαστινός για το Αναπτυξιακό νομοσχέδιο: «Δεν είναι κατανοητοί οι πυλώνες για την ανταγωνιστικότητα, και το φορολογικό καθεστώς»

Δ. Κρεμαστινός για το Αναπτυξιακό νομοσχέδιο: «Δεν είναι κατανοητοί οι πυλώνες για την ανταγωνιστικότητα, και το φορολογικό καθεστώς»

Δ. Κρεμαστινός για το Αναπτυξιακό νομοσχέδιο: «Δεν είναι κατανοητοί οι πυλώνες για την ανταγωνιστικότητα, και το φορολογικό καθεστώς»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 175 ΦΟΡΕΣ

Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Κρεμαστινός μίλησε στην Ολομέλεια, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης Επερώτησης των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ για την Ανάπτυξη, με θέμα: «Από αναβολή σε αναβολή το Αναπτυξιακό σχέδιο για τη χώρα».

Κατά την ομιλία του ο Δημήτρης Κρεμαστινός αναφέρθηκε στα τεράστια εμπόδια της φορολόγησης για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη στην Ελλάδα, στην κατάργηση των ευνοϊκών συντελεστών για τα Δωδεκάνησα και την συνακόλουθη απώλεια της ανταγωνιστικότητας του Τουρισμού τους απέναντι στην Τουρκία. Επίσης ζήτησε να πάρει απάντηση για το συνολικό σχέδιο ανάπτυξης των νησιών και για τη συνολική εγκατάλειψη των υποδομών η οποία έχει φτάσει –μεταξύ άλλων - τη Δωδεκάνησο να είναι η πρώτη περιοχή στη χώρα σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

«Κύριε Υπουργέ, ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Διάβασα το νομοσχέδιο, αυτό που δώσατε στη δημοσιότητα, και δεν κατάλαβα ποιοι είναι οι πυλώνες του νομοσχεδίου, όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα, όσον αφορά το φορολογικό καθεστώς και βεβαίως, και το τρίτο στοιχείο, που δεν αναφέρεται στο νομοσχέδιο αλλά πρέπει να υπάρχει και είναι η πολιτική σταθερότητα και η σοβαρότητα. Διότι για να έρθει ένας επενδυτής να επενδύσει, να φέρει τα λεφτά του, πρέπει πρώτα να αναγνωρίσει ότι υπάρχει σοβαρότητα και πολιτική σταθερότητα, συνέπεια και βεβαίως να διαπιστώσει και τα άλλα δύο στοιχεία, που προανέφερα. Φυσικά, θα σας δοθεί χρόνος να αναπτύξετε αυτά τα θέματα και στη δευτερολογία να υπάρξει συζήτηση. Όμως, εκ πρώτης όψεως, υπάρχει ένα μεγάλο κενό.

Το δεύτερο, που έχω να πω και είναι τώρα επίκαιρο και ίσως θα έπρεπε να το αναπτύξει ο συνάδελφος κ. Λοβέρδος αλλά λόγω νησιωτικότητας θα το επικαλεστώ κι εγώ: είναι το περίφημο άρθρο 101 του Συντάγματος παράγραφος 4, που λέει ότι για κάθε νομοθέτημα που έχει σχέση με την ανάπτυξη πρέπει ο νομοθέτης να λαμβάνει υπόψη τον συνταγματικό νομοθέτη, που λέει ότι πρέπει να προφυλάξει, να ενισχύσει και κατά κάποιον τρόπο να δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών.

Το νομοσχέδιο αυτό πόσο συνεπές είναι προς το άρθρο 101 του Συντάγματος; Εδώ πρέπει να μας δώσετε μια σαφή απάντηση που να λέει ότι είναι συνεπές στο τάδε και στο τάδε σημείο, δεδομένου πως -απ’ ό,τι διαβλέπω, όχι για τον νόμο τον δικό σας, αλλά σχετικά με τον ΦΠΑ- θα υπάρξει προσφυγή πολλών παραγόντων στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Διότι αντιλαμβάνεσθε πως αυτοί που προσφεύγουν έχουν δίκιο διότι καταστρέφονται. Ουσιαστικά, ο τουρισμός συρρικνώνεται στη Δωδεκάνησο και στις παραμεθόριες περιοχές.

Εγώ θα σας κάνω μια ειλικρινή και απλή ερώτηση. Εάν εσείς θέλατε να επενδύσετε τουριστικά στην Κω, παραδείγματος χάρη, για ποιο λόγο να επενδύσετε στην Κω και να μην επενδύσετε στο Μπόντρουμ, που είναι απέναντι, που δίνει ακριβώς τα αντίθετα απ’ ό,τι δίνουμε εμείς; Δηλαδή, ξεκινά με μηδέν φορολογία, δίνει όλη τη δυνατότητα να φορολογηθεί μετά το προϊόν, που θα κερδίζει μετά από δέκα χρόνια και βεβαίως υπάρχει και μια καλύτερη σταθερότητα και σοβαρότητα, διότι τι σοβαρότητα μπορεί να πει κανένας για μια Κυβέρνηση που τα κύρια στελέχη της, ένα εικοσιτετράωρο μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου για τον ΦΠΑ, δηλώνουν ότι πρόκειται περί εγκληματικής πράξης και αντισυνταγματικής;

Ο επενδυτής όταν τα ακούει αυτά τα πράγματα, θα έρθει να επενδύσει; Να, γιατί στην Τουρκία δεν υπάρχουν αυτά τα πράγματα και την επιλέγω επειδή είναι η όμορη περιοχή. Επιπροσθέτως, μερικά χιλιόμετρα έξω από την τουριστική περιοχή υπάρχει και το hot spot. Αυτό είναι διαφημιστικό του τουρισμού; Δεν θα μπορούσε το hot spot να είναι σε ένα δευτερεύον νησί και όχι στο κύριο νησί, που είναι από τα βασικά στοιχεία του εισοδήματος της χώρας όσον αφορά το τουριστικό εισόδημα;

Με όλα αυτά λοιπόν τα στοιχεία, θα ήθελα να μου επιχειρηματολογήσετε, γιατί θα επενδύσετε στη Κω και όχι στην Τουρκία. Θα ήταν ενδιαφέρον επίσης, να καταλάβουμε, πώς αυτός ο οποίος είναι ήδη χρεωμένος και του ανεβάζετε τον ΦΠΑ από 13% στο 23% και τελευταία και στο 24% θα ανταποκριθεί. Αυτά είναι θέματα, τα οποία είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τον τουρισμό.

Δεν θα προχωρήσω στο τέλος διανυκτέρευσης που είναι ένα πρόσθετο στοιχείο, το οποίο επιβαρύνει έτι περισσότερο. Δεν θα πω τίποτα για την κατάργηση του 50% στην κατανάλωση του φόρου κατανάλωσης στο αλκοόλ.

Θα μου πείτε, αυτό είναι ευεργετικό από πλευράς ιατρικής, για να μην πίνουν οι άνθρωποι και για να μην γίνονται πότες και αλκοολικοί, όχι όμως από πλευράς τουριστικής ανάπτυξης! Διότι, όπως γνωρίζετε, η απόσταση μεταξύ των νησιών και της απέναντι ακτής είναι λίγα μίλια. Σε μερικά μέρη, η απόσταση είναι ένα έως δύο μίλια. Δηλαδή, μπορούν οι άνθρωποι να πηγαίνουν να προμηθεύονται ακόμη και τα ποτά τους από απέναντι –εννοώ οι τουρίστες- και να μην τα πίνουν εκεί που βρίσκονται. Αυτά είναι πράγματα, τα οποία μπορεί να είναι απλοϊκά, κατανοητά, αλλά ιδιαίτερα επιβαρυντικά. Αυτά βεβαίως θα δείτε στα προσεχή χρόνια ότι θα επηρεάσουν την τουριστική ανάπτυξη.

Βεβαίως, το νομοσχέδιο -όπως ομολογουμένως και άλλα νομοσχέδια- δεν έχει το χαρακτηριστικό του τι πραγματικά περιμένετε από τα διάφορα πακέτα, όπως παραδείγματος χάρη πώς σκέπτεστε να χρησιμοποιήσετε το πακέτο Γιούνκερ και κυρίως, πώς θα αποδώσει το πακέτο Γιούνκερ.

Γιατί το λέω αυτό; Διότι απλούστατα στα προηγούμενα σημαντικά, αν θέλετε, μεγέθη έχουν καταναλωθεί στο να γίνονται αντιπαραγωγικά έργα. Πόσα λεφτά έχουν δοθεί για να γίνουν, παραδείγματος χάρη, κέντρα υγείας, τα οποία δεν λειτουργούν σήμερα σε όλη την επικράτεια και που έχουν καταστραφεί τα μηχανήματά τους; Αυτά έγιναν από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Πόσοι δρόμοι έχουν γίνει δευτερεύοντες και τριτεύοντες, ενώ η περιοχή η οποία είναι η καίρια περιοχή που δίνει τα περισσότερα, αν θέλετε, χρήματα στα έσοδα του κράτους από τον τουρισμό, είναι η πρώτη σε θανάτους από ατυχήματα, λόγω των κακών δρόμων; Και μιλώ για τα Δωδεκάνησα. Να είναι πρώτη σε θανατηφόρα ατυχήματα λόγω κακών δρόμων; Κι όλα αυτά τα προγράμματα, τα οποία υποτίθεται ότι διατίθενται για τη βελτίωση του τουρισμού και τη βελτίωση των συνθηκών που συνδέονται με τον τουρισμό –και οπωσδήποτε οι συγκοινωνίες είναι βασικό στοιχείο- να βρίσκονται σε τέτοια εξαθλίωση;

Θα περίμενα, λοιπόν, να μας πείτε τι πραγματικά προβλέπεται για την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών μέσα από το νομοσχέδιο σας και πώς θα θεραπευτούν αυτά τα οποία εγώ σας ανέδειξα. Διότι αυτά τα οποία ανέδειξα θα είναι τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει τα προσεχή χρόνια οποιαδήποτε κυβέρνηση βρίσκεται σε αυτά τα έδρανα.»

Διαβάστε ακόμη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»

Γιάννης Παππάς: Λύση από τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη στη Βουλή για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας: «Στόχος μας, ένας κράτος λιγότερο γραφειοκρατικό, πάντα δίπλα στον πολίτη!»

Γ. Παππάς, υφ. Ναυτιλίας: «Νέα πραγματικότητα η visa express για επιχειρηματίες του τουρισμού Καλύμνου και Λέρου»

Συνάντηση του Μάνου Κόνσολα με πολίτες, τον Δήμαρχο και δημοτικούς Συμβούλους της Σύμης

Κοινοβουλευτική Αναφορά του Βασίλη Α. Υψηλάντη για να συμπεριληφθεί η Πάτμος στα νησιά της Express Visa