Η Νέα Μαρίνα Ρόδου αντέχει στην κρίση!

Η Νέα Μαρίνα Ρόδου αντέχει στην κρίση!

Η Νέα Μαρίνα Ρόδου αντέχει στην κρίση!

Pοδούλα Λουλουδάκη

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2341 ΦΟΡΕΣ

Ο διευθυντής της κ. Χριστόφορος Χαρίσης, μιλά για τα σκάφη που ελλιμενίζονται και την ενοικίαση των καταστημάτων της

Η αύξηση του ΦΠΑ που ανέβηκε στον ουρανό, και το μεταναστευτικό πρόβλημα το οποίο λειτούργησε και εξακολουθεί να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους ιδιοκτήτες σκαφών που θα ήθελαν να ελλιμενιστούν στη Ρόδο, ευτυχώς δεν κατάφεραν να πλήξουν τη λειτουργία της Νέας Μαρίνας.

Εβδομήντα σκάφη φιλοξενεί αυτή τη στιγμή και τους επόμενους τρεις μήνες τα 70 θα γίνουν και 120.
Δύσκολοι καιροί για μια μεγάλη επένδυση, αλλά η Ρόδος αντέχει τα χτυπήματα των καιρών!

Ο διευθυντής της εταιρίας «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε» κ. Χριστόφορος Χαρίσης, δίνει την εικόνα του ξεκινήματος της τουριστικής περιόδου και μιλά για τις εξελίξεις στην ενοικίαση χώρων αναψυχής εντός της Μαρίνας.

Πόσα σκάφη φιλοξενείτε στη Μαρίνα αυτή την περίοδο;
Τις καθημερινές έχουμε γύρω στα 50 με 60 σκάφη από 10 έως 30 μέτρα το καθένα, και το Σαββατοκύριακο έχουμε πάνω από 70. Είμαστε ικανοποιημένοι, με δεδομένο το δύσκολο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον και περιμένουμε τους επόμενους τρείς μήνες η κίνηση να αυξηθεί σημαντικά, σύμφωνα με τα συμβόλαια και τις κρατήσεις που έχουμε.

Τι ακριβώς περιμένετε για το τρίμηνο που ακολουθεί;
Εκτιμούμε ότι θα έχουμε πάνω από 100 με 120 σκάφη. Πρόκειται για ιστιοπλοϊκά από 12 έως 18 μέτρα, αλλά και κάποια μηχανοκίνητα σκάφη αναψυχής τα οποία είναι από 20 μέτρα έως 30 μέτρα και ανήκουν σε Τούρκους, Ισραηλινούς, Ρώσους, αλλά και ιδιοκτήτες από χώρες της Ευρωπαϊκής ¨Ένωσης.

Είστε ευχαριστημένοι από την προσέλευση, είσαστε μέσα στους στόχους σας;
Δεν είχαμε συγκεκριμένους στόχους γι αυτή την πρώτη χρονιά που είναι δοκιμαστική και μάλιστα σε ένα τόσο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Υπήρξε αύξηση του ΦΠΑ ενώ μεγάλη ζημιά έκανε στον ιστιοπλοϊκό κόσμο το μεταναστευτικό πρόβλημα, τα απόνερα του οποίου υφιστάμεθα σήμερα.

Πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών έχουν φύγει εντελώς πλέον από το Αιγαίο, κι ενώ περιμέναμε να κατευθυνθούν προς την κεντρική Ελλάδα, αλλά κυρίως προς το Ιόνιο, αυτό δεν έγινε. Έφυγαν εκτός Ελλάδος. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά στη Συνέλευση της Ένωσης Ελληνικών Μαρίνων στην οποία έλαβα μέρος φέτος η κίνηση σε όλες τις μαρίνες της χώρας, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών του Ιονίου, είναι μειωμένη.

Σε προηγούμενη κουβέντα μας, είχατε προβλέψει ότι θα προτιμήσουν εμάς, αντί της Τουρκίας, μεγάλα Ρωσικά σκάφη, με δεδομένη την ένταση στις σχέσεις των δύο χωρών. Αυτό δεν έγινε;

Ένα μέρος τους ήρθε, αλλά τα περισσότερα απ΄ αυτά τα σκάφη κατευθύνθηκαν στην Κροατία, το Μαυροβούνιο, την Ιταλία και την Αδριατική Θάλασσα. Οι πλούσιοι Ρώσοι πήγαν στο Μονακό, τις Κάνες, την Ιταλία, το Λονδίνο.

Τι ακριβώς συνέβη με την αύξηση του ΦΠΑ;
Μέσα σ΄ ένα χρόνο είχαμε δύο αυξήσεις στον ΦΠΑ, στα τέλη παραμονής. Από 16% που ήταν την 1η Οκτωβρίου του 2015, πήγαν στο 23% και τώρα από την 1η Ιουνίου στο 24%. Την ίδια ώρα οι ανταγωνιστικές προς εμάς χώρες έχουν τον ΦΠΑ στο 10% και η Τουρκία βέβαια στο 0%.

Οι μαρίνες της Τουρκίας θεωρούνται ακριβές;
Υπάρχουν φθηνές, μεσαίες και ακριβές. Για παράδειγμα η Μαρίνα του Μπόντρουμ που είναι πολύ δυνατός τουριστικός προορισμός εξακολουθεί να είναι ακριβή. Του Μαρμαρίς βρίσκονται στα ίδια επίπεδα μ΄ εμάς. Ωστόσο με 0% ΦΠΑ τα κέρδη τους είναι τεράστια.

Είναι βιώσιμη η επένδυση που δημιουργήσατε;
Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να είναι. Η αύξηση του ελλιμενισμού των σκαφών και η ενοικίαση και λειτουργία των καταστημάτων μέσα στη Μαρίνα, σιγά-σιγά αποδίδουν. Επιπλέον φιλοξενήσαμε δύο Ρεγκάτες με Ρώσους ιστιοπλόους, τη μία την 1η Μαΐου με 22 σκάφη και τη δεύτερη στις 3 Ιουνίου με 18 σκάφη ενώ αύριο Παρασκευή διοργανώνουμε μία ακόμη με 14 σκάφη. Θέλω να πω εδώ ότι ξεκινούμε να διοργανώνουμε events πολιτιστικού και αθλητικού χαρακτήρα. Μας ενδιαφέρει το άνοιγμα στην τοπική κοινωνία και η συμβολή μας στην ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής.


Με την ενοικίαση των καταστημάτων έχετε προχωρήσει; Τί νοικιάστηκε και τι μένει ξενοίκιαστο;
Ήρθαμε σε συμφωνία με ντόπιο επιχειρηματία για την κεντρική καφετέρια της Μαρίνας που είναι 600 τ. μ. Εκτιμούμε ότι εντός του επόμενου διμήνου θα ξεκινήσει τη λειτουργία της ενώ υπάρχει κι ένα μικρότερο κατάστημα τύπου Delicatessen, το οποίο θα λειτουργήσει τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες.

Λειτουργούν ήδη δύο άλλα, διαφορετικού τύπου καταστήματα ενώ διαθέτουμε προς άμεση ενοικίαση άλλα 12 καταστήματα από 30 τ.μ έως 400 τ.μ το καθένα.

Έχουμε συζητήσεις με επιχειρηματίες της Ρόδου τώρα που η Μαρίνα άρχισε να γίνεται δελεαστικός προορισμός, σε συνδυασμό και με την αυξημένη κίνηση σκαφών.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής

Αυξημένοι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι στο κέντρο της Ρόδου το καλοκαίρι

Άφησε την Αδελαΐδα για να μεγαλώσει την οικογένειά της στη Λαχανιά

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2024 θα είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό Tουρισμό

Γ. Χατζής: Πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι και να συνθέσουμε ένα εθνικό σχέδιο υποδομών

Αντώνης Ζερβός: Ξεκίνησε ως «παιχνίδι» και κατέληξε ως στοίχημα με τον εαυτό μου

Ο ελληνικός Τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφή, δηλώνει ο Γιάννης Ρέτσος