«Το brandname της Ρόδου δεν μπορεί να εκλείψει»!

«Το brandname της Ρόδου  δεν μπορεί να εκλείψει»!

«Το brandname της Ρόδου δεν μπορεί να εκλείψει»!

Κυριακή Πετρίδου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 596 ΦΟΡΕΣ

Τα συμπεράσματα από τη χθεσινή σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμαρχος για την εκτίμηση της κατάστασης στον τουρισμό

Το «brandname» της Ρόδου αντέχει και εξακολουθεί να είναι το πιο πολύτιμο εφόδιο για το τουριστικό προϊόν της αφού σε μία σεζόν που έχουν σωρευτεί πολλές αρνητικές συνθήκες, «το όνομα Ρόδος δεν μπορεί να εκλείψει», αρκεί να υπάρξει συνεργασία, συντονισμός, προγραμματισμός, βελτίωση της καθημερινότητας και των υποδομών και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης.

Το παραπάνω είναι ένα γενικό συμπέρασμα που μπορεί να εξαχθεί από τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, η οποία πραγματοποιήθηκε, χθες το πρωί, στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου και διήρκεσε πάνω από τρεις ώρες.

Σ’ αυτήν συμμετείχαν ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Δημήτρης Γάκης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου κ. Σάββας Χατζησάββας, ο Αστυνομικός Διευθυντής Α’ Δωδεκανήσου κ. Φώτης Νικολόπουλος, όπως και εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής, ο επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Βασίλης Μηναΐδης, ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Κακλιός, ο Πρόεδρος του Σωματείου Εστιατόρων Ρόδου κ. Γιάννης Κλούβας, ο

προϊστάμενος του ΕΟΤ Δωδεκανήσου κ. Αγαπητός Ξάνθης, ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Κωνσταντινίδης, ο Πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων κ. Κώστας Κατσίβας, αρκετά μέλη της Δημοτικής Αρχής καθώς και εκπρόσωποι φορέων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, όπως ο Πρόεδρος των καταστηματαρχών της Παλιάς Πόλης κ. Μελετίου, ο Πρόεδρος του Συλλόγου ενοικιαζομένων αυτοκινήτων κ. Γιαννιάς κ.α., ακόμα όμως και εκπρόσωποι κλάδων όπως του τραπεζικού κ.α.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι δεν παρέστη εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου καθώς και της Περιφέρειας, ενώ από πλευράς μειοψηφίας του δ.σ. ήταν ο Αντιπρόεδρός του κ. Στέργος Στάγκας και ο επικεφαλής της παράταξης «ΡΟ.ΔΗ.», πρώην Δήμαρχος Ροδίων, κ. Χατζής Χατζηευθυμίου.
Στην έναρξη της σύσκεψης ο Δήμαρχος είπε ότι οι προσπάθειες πρέπει να είναι συντονισμένες, οργανωμένες και από κοινού, ότι ο Δήμος θα πρέπει να επιδεικνύει εξωστρέφεια ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος λέγοντας ότι μπορούν να ξεπεράσουν τις αγκυλώσεις.

Η έρευνα
Αν η χθεσινή σύσκεψη είχε μία «εισήγηση» αυτή θα ήταν η έρευνα του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων η οποία αποτελεί αυτή τη στιγμή ό,τι πιο «χειροπιαστό» έχουμε για την «περίεργη» πορεία της φετινής σεζόν για την οποία υπάρχουν πολλές γκρίνιες απ’ όλες τις πλευρές. Αυτήν παρουσίασε, βέβαια, ο κ. Ματσίγκος ο οποίος μετέφερε την αγωνία τους γι’ αυτή τη «δύσκολη, απρόβλεπτη και προβληματική σεζόν».
Την έρευνα την παρουσίασαν στις 28 Ιουνίου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου και από τότε, όπως είπε, το μόνο που άλλαξε είναι η αύξηση των πωλήσεων της τελευταίας στιγμής, λόγω των γεγονότων στην Τουρκία με πελάτες all- inclusive.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, λοιπόν, έδειξαν ότι, οι βασικές αιτίες της προβληματικής σαιζόν είναι:

1. ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗΣ ΕΞΥΠΝΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ-
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

2. ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΡΟΔΟ

3. ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΝΗΣΙΟΥ – ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Η συντριπτική πλειοψηφία των μελών δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από την σεζόν. Το 20% μόνο δήλωσε ότι έχει περισσότερες κρατήσεις ενώ το 80% ανέφερε ότι οι κρατήσεις είναι ίδιες ή μειωμένες, συγκριτικά με το 2015. Το 85% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι κάνει συνέχεια προσφορές.
Τα καθαρά έσοδα είναι αυξημένα μόνο για το 10% των ερωτηθέντων ενώ όλοι οι υπόλοιποι δήλωσαν μείωση.

Σχετικά με την εμφάνιση του νησιού εκτός της καθαριότητας σχολιάστηκε και η ελλιπής αστυνόμευση με αποτέλεσμα την αύξηση στη Μεσαιωνική Πόλη της άγρας πελατών, των επαιτών και των μικροπωλητών στους δρόμους καθώς και στις παραλίες και όλα αυτά σε συνδυασμό με την εμφάνιση του αεροδρομίου και την καθυστέρηση ελέγχου των διαβατηρίων, παρά τη βελτίωση που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα την πολύωρη παραμονή τους εκεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Επίσης, πολλοί αμφισβήτησαν τα αποτελέσματα αφίξεων του αεροδρομίου για τον μήνα Μάιο παρόλο που επισημάνθηκε ότι οι πελάτες φέτος μένουν λιγότερες ημέρες και πολλοί κλείνουν παράνομα διαμερίσματα και βίλλες με αποτέλεσμα τη μείωση των αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία.

Τέλος, σχολιάστηκε και η οικονομική ύφεση στην Ευρώπη (Πολωνία – Τσεχία – Σλοβακία – Νορβηγία) με αποτέλεσμα τη μείωση των αφίξεων από αυτά τα κράτη. Αντίστοιχα, το θέμα της τρομοκρατίας και του μεταναστευτικού που επηρέασαν ειδικά τις αγορές Βελγίου – Ολλανδίας – Γαλλίας και την καθυστέρηση του Υπουργείου Εξωτερικών στο θέμα έκδοσης Visa στην Ρωσία με αποτέλεσμα τη μη αναμενόμενη αύξηση των αφίξεων Ρώσων πελατών στην χώρα μας.

Ο κ. Ματσίγκος έθεσε και τον προβληματισμό ότι, εάν πράγματι οι αφίξεις του αεροδρομίου είναι αυξημένες, παρόλο που οι Tour Operators, τα τοπικά γραφεία και οι Ξενοδόχοι δηλώνουν μείωση αφίξεων, ενώ έχουμε και μείωση των εσόδων όπως ανακοίνωσε και η Τράπεζα της Ελλάδος, τότε αυτό σημαίνει ότι χάσαμε την ανταγωνιστικότητα μας. Δηλαδή, προτιμούν μόνο για την τιμή, αφού όλοι οι Tour Operator και τα τουριστικά site μας προβάλουν σαν ένα φθηνό προορισμό. «Θα πρέπει να προβληματιστούμε όταν, με Αίγυπτο – Τυνησία αποκλεισμένες από τις πωλήσεις και την Τουρκία με μειωμένες αφίξεις κατά 42%, εμείς δουλεύουμε μόνο με προσφορές!», τόνισε ο κ. Ματσίγκος.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

1. ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΝΗΣΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΠOIOTHTA
Ο Σύλλογος προτείνει ορισμό υπεύθυνου Αντιδημάρχου ποιότητας του νησιού για επίβλεψη της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού σε θέματα καθαριότητας καθώς δέχονται έντονα παράπονα για σκουπίδια παντού!
Μεσαιωνική Πόλη (καθιέρωση κανονισμού λειτουργίας) – βελτίωση οδικού δικτύου, κατεστραμμένες πινακίδες παντού ή κρυμμένες πίσω από δέντρα και καλάμια, χόρτα και σκουπίδια στους δρόμους, σπασμένες λάμπες και κατεστραμμένα παγκάκια και στάσεις λεωφορείων. Ειδικά για το αεροδρόμιο δέχονται έντονα παράπονα για τις υπηρεσίες. Ζητούν άμεσα την αύξηση προσωπικού ασφαλείας για έλεγχο κατά την άφιξη και αναχώρηση.

Έκανε, επίσης, γνωστό ότι μεγάλοι Tour Operators όπως η TUI, ο Thomas Cook, ο Jet 2 Holidays ετοιμάζουν την παρουσίαση τους, συλλέγοντας ποιοτικά στοιχεία του προορισμού Ρόδος τα οποία θα μας τα παρουσιάσουν στην επόμενη ημερίδα ποιότητας τον Φεβρουάριο του 2017.

2. ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ
Άμεσα έλεγχοι για μείωση κραχτών – επαιτών – παράνομων λιανοπωλητών – στάθμευσης αυτοκινήτων... (θα φέρουν έσοδα). Δέχονται έντονα παράπονα από τους πελάτες που επισκέπτονται την Παλιά Πόλη.

3. ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ
Έλεγχος όλων των παράνομων καταλυμάτων σε συνεργασία με την εφορία και τον ΕΟΤ ( λίστα Booking, AIRBNB...). Ενημερωτικά οι αφίξεις του 2016 συγκριτικά με το 2015 είναι αυξημένες λόγω μεγάλων προσφορών αλλά μειωμένες σε σύγκριση με το 2014. Εάν υπολογίσουμε και την αύξηση των νόμιμων κλινών από το 2014 έως το 2016 τουλάχιστον 4.000 επιπλέον και 2.000 περίπου παράνομες ή παράτυπες κλίνες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παραμένουν λιγότερες ημέρες, τότε χρειαζόμαστε φέτος τουλάχιστον 200.000 περισσότερες αφίξεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου, συγκριτικά με το 2014, για να έχουμε μία ικανοποιητική σεζόν.

4. ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΕΞΥΠΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ – ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμός, ενεργοποίηση και χρηματοδότηση ΠΡΟΤΟΥΡ ( ή άλλου οργανισμού) και πρόσληψη ειδικού στο Marketing & Social Media. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ματσίγκος, δεν νοείται τα Ξενοδοχεία και οι αλυσίδες ξενοδοχείων να έχουν ομάδες προώθησης – προβολής και διαφήμισης 5-10 υπαλλήλων και ο ΠΡΟΤΟΥΡ να έχει μόνο 3 άτομα. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει έρευνα αγοράς ανά κράτος και ενδιαφέροντα συνεχώς, ώστε να κάνουμε στοχευμένη προβολή όπως επίσης παρακολούθηση των αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία. Δεν νοείται να μετράμε μόνο τις αφίξεις και όχι και τις διανυκτερεύσεις, ώστε να γνωρίζουμε που πάνε οι πελάτες, πόσο μένουν και πόσα μας αφήνουν.

Όλα αυτά σε συνεργασία με τοπικούς φορείς (ΠΝΑΙ, Δήμος, ΕΒΕΔ, ΕΞΡ, ΣΔΞΡ, Ένωση Τουριστικών Γραφείων, Ενοικιαζόμενα, Εστιάτορες... ), Tour Operators, αεροπορικές εταιρείες και προτείνουν συγχρηματοδότηση από: ΕΒΕΔ- Τράπεζες- Εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας- Duty Free- Εμπορικό Σύλλογο- Σύλλογο Εστιατόρων- ΤΑΞΙ- Εισαγωγείς κι έμποροι τροφίμων και ποτών- Τουριστικά Γραφεία- Rent A Car- Ενοικιαζόμενα δωμάτια- Casino- Αεροδρόμιο (μέρος σπατόσημου?)- Μαρίνα- Ασφαλιστικές Εταιρείες- Ειδικά θα πρέπει να συνεργαστούμε με την Fraport για άμεση βελτίωση του αεροδρομίου και συνεργασία για προβολή και διαφήμιση της Ρόδου και γιατί όχι συζήτηση για το σπατόσημο.
Πρότεινε, ακόμη, την αλλαγή της παρουσίασης της Ρόδου, με διαφορετικό σχεδιασμό περιπτέρου στο Λονδίνο, το Βερολίνο και την Μόσχα.

5. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ
Συνεχής πίεση προς κυβέρνηση – Βουλευτές απ’ όλους τους φορείς, εργαζομένους, επιχειρηματίες για επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ καθώς έχουμε χάσει την ανταγωνιστικότητα λόγω αύξησης όλων των προϊόντων και τουριστικών πακέτων – προγραμμάτων. Μάλιστα, υπολογίζουν ότι φέτος θα έχουμε απώλειες καθαρών εσόδων τουλάχιστον 20-25%, λόγω αύξησης του ΦΠΑ. Επιπλέον, έχουμε σημαντική αύξηση των εξόδων.

Τέλος, ανέφερε ότι δεν θα πρέπει να σταματήσουμε τις προσπάθειες για επιμήκυνση
της τουριστικής περιόδου και πρότεινε τον χειμώνα να διοργανώσουμε εκδήλωση για την οργάνωση και προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.


Οι φορείς
Ιδιαίτερη βαρύτητα είχε, για ακόμα μία φορά, η τοποθέτηση του κ. Μηναΐδη ο οποίος περιέγραψε ένα αρνητικό περιβάλλον για τον τουρισμό μας αλλά άφησε και ένα παράθυρο αισιοδοξίας. Όπως είπε, λοιπόν, ζήσαμε τραγικές συνθήκες αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει ο τουρισμός τελείως, θα έχει όμως διακυμάνσεις. Τόνισε, επίσης, ότι θα πρέπει να ρίξουμε το βάρος στην προβολή και την οργάνωση καθώς πρέπει να οργανωθούν δραστηριότητες από υπηρεσίες του Δήμου.

Είπε, ακόμη, ότι η διαφήμιση του προορισμού θα πρέπει να είναι στοχευμένη και να γίνεται από ειδικούς του μάρκετινγκ. «Αυτό ήταν ο ΠΡΟΤΟΥΡ», είπε και ήταν πρωτοποριακό όταν συστήθηκε, γι’ αυτό θα πρέπει να βρούμε κάτι να τον αντικαταστήσουμε.

Για τις επιπτώσεις από το προσφυγικό και την τρομοκρατία, ο κ. Μηναίδης δεν έκρυψε ότι είναι αισθητές και στην περιοχή μας, και ανέφερε ως παράδειγμα ότι, όταν σε άλλη χώρα χτυπήθηκε πούλμαν, εδώ είχαμε…αδειάσει αφού υπήρξαν ακυρώσεις γκρουπ. Όπως είπε, αν γίνει οπουδήποτε κάτι που έχει να κάνει με τουρίστες επηρεάζει ενώ ένας άλλος παράγοντας φέτος ήταν και το ποδόσφαιρο.

Φέτος, υπήρξαν πολλά αρνητικά είπε ο κ. Μηναίδης και όταν γίνεται αυτό επηρεάζεται η τιμή διότι ο πελάτης ξέρει ότι τον έχεις ανάγκη και προσπαθεί να πετύχει καλύτερη. «Φέτος υποφέραμε οι ξενοδόχοι από την υπερφορολόγηση στα ξενοδοχεία», είπε ακόμη ωστόσο δεν παρέλειψε να δηλώσει ότι, για του χρόνου, δεν είναι τόσο απαισιόδοξος όσο ήταν για φέτος αλλά πρέπει κάτι να κάνουμε όπως είπε. Και κατέληξε λέγοντας: «Το όνομα Ρόδος δεν μπορεί να φύγει. Εμείς έχουμε πολλά πλεονεκτήματα και μπορούμε να τα ξεπεράσουμε αυτά με το όνομα Ρόδος. Δεν μπορεί να εκλείψει το όνομα Ρόδος», είπε χαρακτηριστικά και έδωσε έμφαση στη διαφήμιση που πρέπει να γίνει με ευθύνη του Δήμου τώρα που η Ρόδος είναι ένα «κρατίδιο».

Ο κ. Κωνσταντινίδης είπε, καταρχήν, ότι το θέμα του ΦΠΑ δεν είναι χαμένη υπόθεση αφού η προσφυγή στο ΣτΕ μπορεί να δικαιωθεί και αν γίνει αυτό θα είναι μία βάση για να διεκδικήσουμε την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών. Ωστόσο για να το ζητήσουμε αυτό θα πρέπει να παρουσιάσουμε έσοδα, δηλαδή να μην υπάρχει φοροδιαφυγή.

Είπε, ακόμη, ότι το 25% ΦΠΑ στα ξενοδοχεία είναι δυσβάσταχτο και ένας λογικός ΦΠΑ θα οδηγούσε σε αύξηση των εσόδων. Σημείωσε, ακόμη, ότι σημασία έχει το brandname της χώρας και του προορισμού να είναι ελκυστικό και εδώ και ένα χρόνο τώρα η χώρα μας πρωταγωνιστεί διεθνώς με το προσφυγικό και το χρέος, δηλαδή αρνητικά. «Δεν χάθηκε τίποτα», είπε όμως στη συνέχεια αφού και η Ελλάδα και η Ρόδος εξακολουθούν να είναι ένας ασφαλής προορισμός και αυτό έχει τεράστια σημασία.

Όσο για την εμφάνιση του νησιού, επεσήμανε ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ ευαίσθητοι με τους κοινόχρηστους χώρους στις τουριστικές διαδρομές και πρότεινε να εξετάσουν το sponsoring για παρεμβάσεις καθαρισμού. Σχετικά με την προβολή και τη διαφήμισα είπε ότι η στρατηγική θα πρέπει να είναι ενιαία και είπε και εκείνος ότι θα πρέπει να προσλάβουμε έναν ειδικό στο marketing.

Από την πλευρά του, ο κ. Γάκης πρότεινε τη σύσταση ενός συντονιστικού οργάνου που να είναι μικρό και ευέλικτο. Σ’ αυτό θα συμμετέχουν ο Δήμαρχος, ο Περιφερειάρχης, τα Επιμελήτρια και εξειδικευμένα στελέχη του ΣΕΤΕ αλλά και εκπρόσωποι των εργαζομένων. Το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει πολιτική παρέμβαση για την προώθηση των τοπικών προβλημάτων και να παραγκωνιστούν τα κομματικά. Η εμφάνιση της πόλης και η αναβάθμιση ή η έλλειψη υποδομών, όπως οι χώροι στάθμευσης, ήταν αυτά που προέταξαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι των φορέων. Ενδεικτικά: Ο κ. Κατσίβας ξεκίνησε λέγοντας ότι το all-inclusive είναι καταστροφικό, επίσης ότι πρέπει να προσέξουμε το θέμα της ασφάλειας. Για επανάπαυση τα τελευταία χρόνια μίλησε ο Πρόεδρος των ενοικιαζομένων Σωματείων κ. Παναγιώτης Τοκούζης λέγοντας ότι το βασικό είναι η οργάνωση και μετά η προβολή. Αναφέρθηκε στα σκουπίδια και τα πεζοδρόμια λέγοντας ότι μόνο το κέντρο προσέχουμε ενώ θα έπρεπε όλο το νησί να είναι καθαρό και έριξε ευθύνες στη Δημοτική Αρχή. «

Ο κ. Χατζησάββας είπε ότι στη Ρόδο έχουμε μία κουλτούρα συνεργασίας και ότι θα πρέπει να είμαστε όλοι ευτυχείς γιατί, παρ’ όλο που έχουμε χάσει, έχουμε εργασιακή ειρήνη και ότι οι εργαζόμενοι βάζουν πλάτη για να παραμείνει ο προορισμός ισχυρός.
Ο κ. Μελετίου είπε ότι ο ΠΡΟΤΟΥΡ θα πρέπει να βγάζει και στατιστικά στοιχεία για την τουριστική κίνηση τα οποία δεν τα έχουμε πια και ότι πρέπει άμεσα να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης περιμετρικά της πόλης που να τη συνδέουν με την αγορά αφού οι τουρίστες δεν κατεβαίνουν πλέον στο κέντρο λόγω της έλλειψης πάρκινγκ. Για την Παλιά Πόλη περιέγραψε μία κακή κατάσταση επειδή όπως είπε δεν υπάρχει επαρκής αστυνόμευση.

Παρών ήταν και ο πρώην Πρόεδρος του ΕΒΕΔ, κ. Ηλίας Κωτιάδης, ο οποίος, καταρχήν, θύμισε ότι, όταν είχε αναλάβει είχαν εκπονήσει συγκριτική μελέτη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και αυτό που έδειξε ότι είχε αλλάξει ήταν το νοσοκομείο και η γραμμή τηλεφώνου που πλέον μπορούσες να πάρεις απευθείας. Όλα τ’ άλλα ήταν τα ίδια και σήμερα πολλά από τα προβλήματα παραμένουν. Εκείνο που τόνισε είναι ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να τα λύσουμε μόνοι μας και πρότεινε να γίνει μία πλήρης καταγραφή από τον κάθε φορέα ξεχωριστά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Είπε ακόμη ο ίδιος, ότι είναι γεγονός ότι η πόλη σήμερα είναι υποβαθμισμένη, αλλά τα νούμερα ανεβαίνουν κάτι που δείχνει ότι η Ρόδος έχει πολύ ισχυρό brandname.

Ο κ. Χατζηευθυμίου είπε, μεταξύ άλλων, ότι η φτώχεια επηρεάζει τον τουρισμό όπως και όλες οι εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο και γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει μέριμνα από την Κεντρική Διοίκηση.

Ο ταξιδιωτικός πράκτορας κ. Πελλός που πήρε, επίσης, το λόγο είπε, μεταξύ άλλων, ότι προγραμματίζονται δύο νέες πτήσεις με τη Royal Jordan που μεταφέρει επισκέπτες πολύ υψηλού επιπέδου, για τις 7 και 14 Σεπτεμβρίου και ότι άνοιξαν την αγορά από Ιορδανία. Μάλιστα, εάν πάνε καλά οι πτήσεις, προγραμματίζουν δύο εβδομαδιαίως από το Αμάν από τις 15 Ιουλίου μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου και επίσης η Bora jet συνεχίζει κανονικά τις πτήσεις μέχρι τις 15/9.

Προς το τέλος της συζήτησης παρενέβη ο Δήμαρχος ο οποίος είπε, μεταξύ άλλων, ότι παίρνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί και ότι την ευθύνη για την προβολή και την ανάδειξη της Ρόδου την έχουν όλοι αλλά πάντα μπαίνει μπροστά ο Δήμος.
Όπως είπε, η συνάντηση έγινε για την εκτίμηση της κατάστασης λόγω των γενικότερων εξελίξεων και ότι δεν θα πρέπει να κάνουμε διαπιστώσεις αλλά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Διαβάστε ακόμη

Μαζική απόβαση των Ισραηλινών στη Ρόδο για το εβραϊκό Πάσχα

Aρχές Μαΐου θα έχουν ανοίξει όλα τα ξενοδοχεία της Ρόδου

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ