Η φήμη ενός τουριστικού προορισμού μέσα απο το Trip advisor

Του Κώστα Σαρρή

Κύριε διευθυντά!
Ασχολούμαι σήμερα με μια πληγή της φήμης του τουρισμού του κάθε τουριστικού προορισμού, της κάθε επιχείρησης που μπορεί να έχουν πρόσβαση οι τουρίστες, της κάθε είδους προσφοράς και δραστηριότητας που παρέχεται “καλή τη διαθέσει” από ανθρώπους  που ξέρουν ότι ο τουρισμός είναι ο οικονομικός τροφοδότης της οικογένειάς τους και άρα προσέχουν ο καθένας με τον τρόπο του ώστε η συντριπτική πλειοψηφία  των επισκεπτών να είναι όχι μόνον ευχαριστημένοι αλλά και ενθουσιασμένοι με τον τόπο που επισκέφθηκαν!! Δεν πιστεύω ότι υπάρχει άνθρωπος σ’ όλο τον κόσμο που εργάζεται κατά της φήμης του τόπου του ώστε να του στερήσει την μελλοντική επανεπίσκεψη από τον οιονδήποτε όταν μάλιστα όλοι ανεξαιρέτως μοχθούν γι’ αυτό!!!

Κι εδώ ακριβώς έρχεται το TRIP ADVISOR να ανατρέψει αυτόν τον αγώνα και την αγωνία!! Γιατί 1ον δεν γράφουν όλοι οι ευχαριστημένοι ή μάλλον γράφει μια πολύ μικρή μειοψηφία των ευχαριστημένων σ’ αυτό το σάιτ την καλή γνώμη τους από την επίσκεψη!!
2ον Αυτό το σάιτ είναι ανοικτό στον καθένα και απευθύνεται προς όλους είτε έχουν επισκεφθεί είτε δεν έχουν επισκεφθεί όχι μόνον την επιχείρηση για την οποία διαβάζουν ή γράφουν, αλλά ακόμα και τον τόπο!!
3ον Εχει στηθεί μια οργάνωση που ήδη καταγγέλθηκε στην αστυνομία για καταχωρήσεις επί πληρωμή!
Εκπρόσωπός της επισκέφθηκε ανωνύμως κι εμένα πριν κάποιους μήνες (τότε που το κατήγγειλα) για να μου κάνει χίλιες (1000) καλές καταχωρήσεις από όλον τον κόσμο!!!

4ον Δεν έχει κανείς την δυνατότητα να απαντήσει σε όσα του καταμαρτυρούν!! Κι αν ακόμα απαντήσει αυτά δεν φαίνονται πουθενά με αποτέλεσμα την κακή εντύπωση σε όλους όσους διαβάζουν!!
5ον Δεν διαβάζονται πουθενά ποιοτικά χαρακτηριστικά!! Εμείς πχ. δεχόμαστε περίπου 90000 (ενενήντα χιλιάδες) πελάτες τον χρόνο που δεν φαίνονται πουθενά!!! Ρωτώ τον οιονδήποτε σκεπτόμενο!! Είναι ποτέ δυνατόν να μην μας επισκεφθεί ένας κομπλεξικός ή ένας "βαλτός" από ανταγωνιστή ή κάποιος κακόβουλος ή ακόμα και κάποιος που φυσιολογικά δεν αρέσκεται σε κάτι οτιδήποτε που προσφέρει το κατάστημά μου!!!
Εχω δικαίωμα να δυσαρεστήσω (παρά τον αγώνα μου για το αντίθετο) κάποιο μικρό ποσοστό από τους πελάτες μου!!! Πόσο ποσοστό νά ‘ναι άραγε αυτό!!! Είναι το 1% (ένα τοις εκατό)!!! Ειναι το 1/2% (μισό τοις εκατό)!!!!
Ξέρετε πόσοι ήταν δυσαρεστημένοι κατά το TRIP ADVISOR πέρισυ με εμάς!! Στο σύνολό τους ήταν 200 (διακόσια) άτομα που υπ’ όψιν ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΙΚΙΟ Η ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΑΝ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ!!! Να ήταν κι άλλοι 100 (εκατό) που δεν έγραψαν!!!! Σύνολο 300 (τριακόσια) άτομα!!! Ξέρετε πόσο ποσοστό είναι για το σύνολο!!! Το 0,033%!!!

Που στην πλεοψηφία τους ανακάλυψαν πρόβλημα στο φαγητό και στο σέρβις την ώρα της πληρωμής έχοντας όμως ελέγξει τις τιμές την ώρα της παραγγελίας από τους καταλόγους που είχαν  στα χέρια τους, αλλά και δημοσιεύσεις ανταγωνιστών ή και φίλων τους από όλο τον κόσμο!!!
Εγώ κε διευθυντά ζήτησα από τον δικηγόρο της επιχείρησής μας να κάνει τα δέοντα για να εξαιρεθούμε από το ΤRIP ADVISOR γιατί κατά την γνώμη μας που σχηματίστηκε μέσα στα χρόνια που καταχωρούμεθα είναι μία ευκαιρία ανέξοδης δυσφήμισης καλυμμένης πίσω από την ανωνυμία αλλά και στην αδυναμία απάντησης!!!  Είναι ένας φερετζές του κάθε κομπλεξικού κακοπληρωτή πελάτη που δυστυχώς ακυρώνει μέσα από υποψίες που αυτόματα γεννιούνται και τις καλές κριτικές!!!