Η Αυξομείωση των Βάσεων  Ελεύθερη Πτώση-Κενές Θέσεις- Ειδικά Μαθήματα «Κλειδιά»

Του Φροντιστηρίου «σχέδιο» iSxedio.gr

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών για το 2016 με χαρακτηριστικά την αύξηση των βάσεων, αλλά κυρίως την «ελεύθερη πτώση» σχολών ακόμη και υψηλής ζήτησης.

Είναι πολλοί οι παράγοντες που συνέτειναν σε αυτό, όπως η από καιρό κατάργηση της βάσης του 10 (ευτυχώς όχι στα ειδικά μαθήματα) το νέο σύστημα εισαγωγής, η «προσεχτική» επιλογή σχολών εν μέσω παρατεταμένης κρίσης και κυρίως λόγω της μη επιλογής περιφερειακών τμημάτων. Κάποτε οι υποψήφιοι των αστικών κέντρων, δεν δίσταζαν να δηλώσουν ακόμη και τμήματα σχολών σε μακρινές πόλεις, αφού δεν υπήρχε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Σήμερα όλοι προσπαθούν να σπουδάσουν στην πόλη τους αν είναι δυνατόν, αποφεύγοντας μακρινούς προορισμούς.

Αναλυτές εφημερίδων και τηλεοπτικών σταθμών, δεν κατάφεραν να προβλέψουν την μεγάλη αυξομείωση των βάσεων. Προχώρησαν δε και σε λάθος εκτιμήσεις, αφού δεν είχαν αναλύσει επαρκώς τα στατιστικά στοιχεία των εξετάσεων, αν και τους είχαμε ενημερώσει εγκαίρως με σχετικά E-mail, κυρίως για τις σχολές με ειδικά μαθήματα, όπως είναι η Αρχιτεκτονική.
Από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων του υπουργείου, ήταν σαφές πως οι βάσεις ειδικά των περιφερειακών τμημάτων θα «κατέρρεαν» όπως και έγινε, διότι:
1. Η Αρχιτεκτονική για παράδειγμα, απαιτεί εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα (Ελεύθερο σχέδιο και Γραμμικό σχέδιο) με υποχρεωτική την επίτευξη βάσης, στο κάθε ένα ειδικό μάθημα ξεχωριστά, όπως φυσικά συνέβαινε πάντα.

2. Το 2016 (από εκτιμήσεις μας και από σχετική έρευνα σε εξεταστικά κέντρα της Αθήνας) οι μισοί περίπου υποψήφιοι που είχαν δηλώσει αυτά τα δύο ειδικά μαθήματα, δεν παρουσιάστηκαν, άρα είχαμε αποχή 50%!!! περίπου. Ο λόγος που συνέβη αυτό είναι, ότι το Υπουργείο ανακοίνωσε βλακωδώς και πρόωρα (το έχει ξανακάνει πολλές φορές, αλλά όχι το 2015) τις βαθμολογίες των μαθημάτων εν μέσω εξεταστικής διαδικασίας και πριν την εξέταση των ειδικών μαθημάτων. Τους είχαμε προειδοποιήσει με σχετικό E-mail, πως η μεγάλη αποχή θα συμβεί, μετά από αυτήν την ενέργεια. Δεν το έλαβαν σοβαρά υπόψη και δυστυχώς συνέβη.

3. Από τα Στατιστικά Στοιχεία των Ειδικών Μαθημάτων και σε σχέση με τον αριθμό εισακτέων για το 2016, προέκυπταν τα παρακάτω:
Αριθμός υποψηφίων που προσήλθαν στα δύο σχέδια το 2015 = 1368
Αριθμός υποψηφίων που προσήλθαν στα δύο σχέδια το 2016 = 1130
Άρα: 238 λιγότεροι!!! το 2016, σε σχέση με το 2015.
Υποψήφιοι με πάνω από τη βάση και στα δύο σχέδια το 2015 = 1221
Υποψήφιοι με πάνω από τη βάση και στα δύο σχέδια το 2016 = 1001
Άρα: 220 λιγότεροι!!! το 2016, σε σχέση με το 2015.
4. Αριθμός εισακτέων στις Αρχιτεκτονικές σχολές για το 2015 = 745
Αριθμός εισακτέων στις Αρχιτεκτονικές σχολές για το 2015 = 755
Άρα: 10 περισσότεροι το 2016, σε σχέση με το 2015.

5. Από τους 1001 υποψηφίους που έγραψαν πάνω από τη βάση και στα δύο σχέδια το 2016, συνήθως το 80% δηλαδή οι 800 περίπου, δήλωσαν Αρχιτεκτονική, αφού οι υπόλοιποι επιθυμούσαν Διακόσμηση, Γραφιστική, Συντήρηση, Πλαστικών Τεχνών κ.λ.π.
Όσες λοιπόν ήταν οι θέσεις φέτος, ήταν περίπου και οι υποψήφιοι που θα τις διεκδικούσαν, ενώ φαινόταν πως σε ορισμένες σχολές θα έμεναν και κενές θέσεις όπως και έγινε.
Άρα, οι πλειοψηφία όσων έγραψαν πάνω από τη βάση και στα δύο σχέδια ξεχωριστά και δήλωσαν Αρχιτεκτονική, είχαν πάρα πολλές πιθανότητες να πετύχουν και πέτυχαν.

Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού.
Οι υποψήφιοι, οι γονείς και οι καθηγητές, θα πρέπει κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών να μην λαμβάνουν υπόψη τις βάσεις παρελθόντων ετών, ούτε καν τους βαθμούς που πέτυχαν οι υποψήφιοι, όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο. Το κριτήριο είναι ένα και μοναδικό, για την ορθή συμπλήρωση του μηχανογραφικού: Να συμπληρώνονται με την επιθυμητή σειρά η σχολές που πραγματικά θέλουμε, λαμβάνοντας υπόψη ίσως και κάποιους άλλους δευτερεύοντες, πλην όμως σημαντικούς παράγοντες, που έχουν σχέση με την πόλη, την απόσταση, την εύκολη και οικονομική μετακίνηση, την ύπαρξη συγγενών και φίλων. Επιλέγουμε αυτό που αγαπάμε πραγματικά, ελπίζοντας πως η κρίση που έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους, σύντομα θα τελειώσει. Καλές σπουδές σε όλους τους επιτυχόντες, αλλά και σε όσους έστω προσωρινά, δεν πέτυχαν τους στόχους τους.