«Επαναπατρισμός», το νέο βιβλίο του Κοινωνικού Λειτουργού Γιώργου Νικολή

Το τρίτο του βιβλίο με τίτλο « Ο Επαναπατρισμός» άρχισε ο γνωστός Κοινωνικός Λειτουργός και αρθρογράφος της «Ροδιακής» κ. Νικολής Γεώργιος.

Όπως μας δήλωσε «Ο Επαναπατρισμός είναι η διαδικασία, όπου μέσω του βιβλίου αυτού συμπληρώνεται η τριλογία μου στο θέμα της μετανάστευσης και του επαναπατρισμού. Το πρώτο μου βιβλίο το έγραψα με την πανεπιστημιακή μου έκθεση στο Göteborg  της Σουηδίας όπου και λόγω του ενδιαφέροντος της εκθέσεως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα εθνικής εμβελείας της Σουηδίας, Göteborgς  Posten.

Η δημοσιότητα που πήρε η έκθεσή μου που θέμα είχε την μετανάστευση και το κοινωνικό κράτος έγινε και αιτία να κατατεθεί ερώτηση στην βουλή της Σουηδίας από το λαϊκό/φιλελεύθερο κόμμα στην τότε Σοσιαλδημοκράτισσα υπουργό κοινωνικών ασφαλίσεων της Σουηδίας Ingela Thalen. Η υπουργός και το υπουργείο της δεν είχαν αρκετά διαθέσιμα στοιχεία για να απαντήσουν επαρκώς στο ερώτημα που τέθηκε από το λαϊκό κόμμα  και περίμενε το υπουργείο Κοινωνικής Μέριμνας της Σουηδίας να τελειώσω την πανεπιστημιακή έρευνά μου ώστε να απαντηθεί το ερώτημα που κατατέθηκε στην βουλή από το λαϊκό κόμμα.  Αποτέλεσμα της έρευνας μου ήταν να πάρω και τα έγγραφα συγχαρητήρια της υπουργού όταν της γνωστοποιήθηκε η έρευνά μου και το αποτέλεσμά της διότι με την έρευνά μου συμπλήρωσα ένα κενό που υπήρχε στο σουηδικό κοινωνικό κράτος που σημειωτέον είναι από τα πιο οργανωμένα του κόσμου.  


Το δεύτερο βιβλίο μου είναι το βιβλίο αφιέρωμα στους Αφαντενούς της Γκουμερσμπαχ Γερμανίας το οποίο το έχω ήδη αρχίσει και σκοπός του βιβλίου είναι όχι μόνο να περιγράψει πως ζούσαν στην πόλη αυτή της Γερμανίας οι χιλιάδες αφαντενοί μετανάστες αλλά και τους λόγους που τους ανάγκασαν να μεταναστεύσουν από τ’ Αφάντου στην Γερμανία.

Σημειωτέον ότι η πόλη της Γκουμερσμπαχ και τ’ Αφάντου είναι αδελφοποιημένες πόλεις και το βιβλίο μου θα συμβάλει στην σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δυο πόλεων με ότι θετικό αυτό θα συνεπάγεται και στα θέματα τουρισμού προς όφελος της Ρόδου και της Δωδεκανήσου αλλά και στο πνεύμα της Ευρωπαϊκής συνεργασίας και φιλίας μεταξύ των Ευρωπαϊκών λαών.

Το τρίτο μου βιβλίο με θέμα «Ο επαναπατρισμός» συμπληρώνει την τριλογία μου για τους αφαντενούς μετανάστες και έχει να κάνει με τον επαναπατρισμό του μετανάστη, που έφυγε πριν κάποια χρόνια και ξαναγύρισε μετά από χρόνια στον τόπο που γεννήθηκε και μεγάλωσε. Λόγω της μακρόχρονης διαμονής του στο εξωτερικό ο μετανάστης δεν είναι ο ίδιος που ήταν πριν μεταναστεύσει διότι η χώρα στην οποία έζησε, έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο σκέψης του και την νοοτροπία του που δεν μπορεί να είναι η ίδια όπως ήταν πριν μεταναστεύσει.
Αυτό του δημιουργεί και διαφόρου είδους προβλήματα με τους ντόπιους συγχωριανούς του διότι δεν μπορούν να τον καταλάβουν πλήρως για τον απλό λόγο ότι αυτοί δεν μετανάστευσαν για να έχουν εμπειρίες από άλλες χώρες.

Λόγω του ότι ο μετανάστης στο βιβλίο μου «Ο επαναπατρισμός» έρχεται από μια οργανωμένη και πλούσια χώρα όπως είναι η Σουηδία αυτό δημιουργεί και αισθήματα ζήλειας σε κάποια άτομα της τοπικής κοινωνίας εδώ στην Ρόδο και του κάνουν πόλεμο ή προσπαθούν με διαφόρους τρόπους να τον μειώσουν και να τον υποβαθμίσουν κάτι που δεν το καταφέρνουν και τόσο καλά οπότε τον ζηλεύουν ακόμα πιο πολύ. Η ιστορία και το θέμα στο βιβλίο αυτό διαδραματίζεται σε κάποιο παραλιακό χωριό της Ροδου και στηρίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Τα δε άτομα που αναφέρονται στο βιβλίο δεν είναι με τα πραγματικά τους ονόματα αλλά είναι με ψευδώνυμο.

Το βιβλίο αυτό θα είναι και ένα βοήθημα για τους πολιτικούς, τους δημοσίους λειτουργούς, τους δικηγόρους σε υποθέσεις τους με επαναπατριζόμενους μετανάστες,  τις επιχειρήσεις, ειδικά αυτές που έχουν συναλλαγές με άλλες  χώρες αλλά και για τον απλό πολίτη ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν γιατί ο επαναπατριζόμενος δεν σκέπτεται και δεν λειτουργεί πάντα με την ίδια νοοτροπία που έχουν στο χωριό ή γενικά στην τοπική κοινωνία.


Το βιβλίο αυτό θα συμβάλει και σε μια προσπάθεια που κατέβαλε ο συγγραφέας πριν 15 χρόνια να δημιουργήσει μια σχέση φιλίας και συνεργασίας μεταξύ του πρώην δήμου που ζούσε και διατέλεσε πολιτικός στο Göteborg της Σουηδίας και του νυν δήμου Ρόδου που ζει τώρα. Αποτέλεσμα της συνεργασίας και φιλίας που θα αναπτυχτεί μέσω των δυο δήμων από την έκδοση του βιβλίου θα είναι η αναβάθμιση του τουρισμού, η ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των δυο Ευρωπαϊκών λαών Ελλάδος και Σουηδίας αλλά και η σύσφιξη των σχέσεων με ότι θετικό αυτό έχει να προσφέρει στους δυο δήμους και στις δυο χώρες.

Λόγω του ότι το χωριό αυτό βρίσκεται σε ένα γνωστό τουριστικό νησί της Ελλάδος την Ρόδο και λόγω του ότι το πρώτο charter με οργανωμένο τουρισμό στην Ρόδο ήρθε από την Σουηδία, η παρουσίαση του βιβλίου που θα γίνει και στους δυο δήμους της Ρόδου και του Göteborg  θα είναι και μια πρώτης τάξεως διαφήμιση του νησιού στην Σουηδία με ό,τι θετικό αυτό έχει. Ως παράδειγμα ότι συχνά συμβαίνει να δημιουργούνται παρεξηγήσεις λόγω της διαφορετικής κουλτούρας μεταξύ των λαών παρουσιάζω εδώ τρία παραδείγματα για να καταλάβει ο αναγνώστης πόσo σημαντικό είναι να υπάρχει γνώση της νοοτροπίας του κάθε λαού, ειδικά για τους πολιτικούς και τον επιχειρηματικό κόσμο.

Πρώτο παράδειγμα. Μια Ελληνική εταιρία που κατασκεύαζε καραμέλες για τον βήχα στην προσπάθεια της να διευκολύνει την πώληση αυτών των καραμελών στον Αραβικό κόσμο εκτύπωσε πάνω στα κουτάκια της καραμέλας τρία προσωπάκια. Από τα αριστερά το πρώτο πρόσωπο το έδειχνε ως άρρωστο, το δεύτερο στην μέση κατάπινε μια καραμέλα τους και το τρίτο δεξιά έδειχνε χαρούμενο διότι ένιωθε καλά με την καραμέλα. Αυτό που δεν σκέφτηκαν στην Ελληνική εταιρία καραμελών είναι ότι στις αραβικές χώρες διαβάζουν από δεξιά προς αριστερά οπότε το μήνυμα που κατάλαβαν οι άραβες  πάνω στο κουτάκι με τις καραμέλες διαβάζοντας από δεξιά προς τα αριστερά είναι ότι αν είσαι καλά και πάρεις μια καραμέλα μας θα αρρωστήσεις και για τον λόγο αυτό δεν αγόραζαν τις καραμέλες.

Το δεύτερο παράδειγμα έχει να κάνει με ένα συμβόλαιο συνεργασίας στην Αθήνα μεταξύ μιας Ελληνικής και μιας Νορβηγικής εταιρίας. Την επομένη ημέρα που ήρθε  ο εκπρόσωπος της Νορβηγικής εταιρίας στην Αθήνα πήγε στα γραφεία της Ελληνικής εταιρίας όπου και το απόγευμα θα συζητούσαν τους όρους των συμβολαίων. Αρκετοί  νορβηγοί ως συνήθως στην εργασία τους για μεσημεριανό παίρνουν σάντουιτς μέσα σε ταπεράκια. Όταν ήρθε η ώρα του μεσημεριανού οι έλληνες εκπρόσωποι της εταιρίας που τρώνε σε εστιατόρια έξω, τον κάλεσαν να πάνε μαζί  έξω για φαγητό.

Ο Νορβηγός όμως που είχε φέρει το σάντουιτς του όπως συνήθως κάνουν στην Νορβηγία, τους ευχαρίστησε και τους είπε ότι έχει δικό του φαί και τους έδειξε το ταπεράκι με το σάντουιτς  Όταν είδαν οι έλληνες ότι το φαγητό του ήταν ένα σάντουιτς σε ταπεράκι τον πέρασαν για φτωχαδάκι και ότι η εταιρία που εκπροσωπούσε ίσως δεν θα ήταν και τόσο πλούσια και σοβαρή και αυτό τους έδωσε ένα αρνητικό μήνυμα με συνέπεια να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα με το συμβόλαιο.

Το τρίτο παράδειγμα είναι σε ένα γραφείο εργασίας στην Σουηδία όπου και εργαζόταν ένας Έλληνας και βοηθούσε χρόνια ανέργους να βρουν εργασία. Μια μέρα ήρθε στο γραφείο του ένας ιταλός άνεργος και στην συζήτηση που είχαν για το θέμα εργασίας ο ιταλός σαν ευχαριστώ με την μεσογειακή νοοτροπία που είχε, υποσχέθηκε γεύμα με πίτσα σε ιταλικό εστιατόριο στον έλληνα υπάλληλο του γραφείου αν του έβρισκε εργασία. Αυτό το άκουσαν οι σουηδοί συνάδελφοι του και κάλεσαν τον διευθυντή διότι θεωρήθηκε ως δωροδοκία του υπαλλήλου, ενώ οι προθέσεις του ιταλού με την νοοτροπία του ήταν καθαρά ως ευχαριστώ.  

Αυτά είναι μικρά παραδείγματα πόσο εύκολα  μπορεί να δημιουργηθεί μια παρεξήγηση λόγω της μη γνώσεως της κουλτούρας και της νοοτροπίας μεταξύ των λαών. Το βιβλίο μου αυτό σκοπό έχει μεταξύ άλλων να δώσει στους αναγνώστες του, γνώσεις που θα τους βοηθήσουν να καταλάβουν καλύτερα την συμπεριφορά και ψυχολογία του επαναπατριζόμενου μετανάστη και όχι μόνο αυτόν από την Σουηδία αλλά γενικά τον κάθε επαναπατριζόμενο διότι ένας άνθρωπος που έχει φύγει στο εξωτερικό  και παραμένει αρκετά χρόνια και μετά επαναπατρίζεται,  δεν μπορεί να έχει την ίδια νοοτροπία που είχε πριν φύγει διότι έχει επηρεαστεί και από την άλλη χώρα και τον τρόπο ζωής που έχει ζήσει εκεί και οι σκέψεις και οι πράξεις του επηρεάζονται από το συνειδητό είτε στο  υποσυνείδητο του με αποτέλεσμα να τον παρεξηγούν οι μη μετανάστες του χωριού» .

Πιστεύω ότι αυτή η νέα προσπάθειά μου ότι θα έχει την στήριξη όλης της Ρόδου και όχι να υποστώ την κακοποίηση που πέρασα ως πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Αφάντου «Παναγία Καθολική» ενός συλλόγου που τον ζήλεψαν και τον πολέμησαν πρωτίστως η παράταξη του δημάρχου Ρόδου εντός και εκτός Αφάντου αλλά και η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ροδου, διότι είναι ο καλύτερος σύλλογος που έχει δημιουργηθεί ποτέ στα Δωδεκάνησα  και στην Περιφέρεια Νοτίου και Βορείου Αιγαίου, με ένα έργο που επί θητείας μου ως πρόεδρος δεν έχει προηγούμενο, ένας νεοσύστατος σύλλογος να παράγει τόσο πλούσιο έργο σε τόσους πολλούς τομείς στα δυο χρόνια της ύπαρξης του. 

Ας καταλάβουν επιτέλους κάποιοι ζηλόφθονοι και μίζεροι Αφαντενοί αλλά και η διοίκηση της Ομοσπονδίας  πολιτιστικών συλλόγων Ρόδου που σαμποτάριζαν τον σύλλογό μας επί προεδρίας μου ότι ο Γιώργος Νικολής, ότι κάνει το κάνει για τον τόπο του και την Ελλάδα αλλά και για την Ευρωπαϊκή φιλία και συνεργασία αφού στην  τεράστια επιτυχία του συλλόγου « Παναγία Καθολική» συνέβαλε και η Σουηδία μέσω των γνώσεων που έχω ως πρόεδρος, αλλά και η Γερμανία μέσω της οικογενείας μου που έζησε χρόνια στην Γερμανία ως μετανάστες.

Ας σεβαστούν λοιπόν όλοι οι Ροδίτες την νέα μου προσπάθεια που σκοπό έχει να ενδυναμώσει τις σχέσεις φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των Ευρωπαϊκών λαών προς  όφελος μεταξύ άλλων της Ευρωπαϊκής φιλίας και συνεργασίας με όφελος και του τουρισμού μας που είναι και ο πνεύμονας της οικονομίας μας και μας αφορά όλους μας.