Πολλές καταγγελίες από τους  πολίτες του Νοτίου Αιγαίου για τις δημόσιες υπηρεσίες

Πλούσιο, πολυσχιδές και, κυρίως, αποτελεσματικό είναι το έργο του αυτοτελούς Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου της Αποκεντρωμένης Διοίκηση Αιγαίου, το οποίο εξετάζει καταγγελίες και αναφορές πολιτών.

Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων για το 2015, υποβλήθηκαν συνολικά 95 καταγγελίες. Οι 82 από αυτές αφορούσαν στο Νότιο Αιγαίο και μόνο οι 13 στο Βόρειο Αιγαίο. Οι περισσότερες καταγγελίες που διαχειρίστηκε και διερεύνησε το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου αφορούσαν σε διοικητικά και οικονομικά θέματα (58 καταγγελίες), ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των καταγγελιών χωροταξικού και πολεοδομικού ενδιαφέροντος (36 καταγγελίες).

Σχεδόν οι μισές από τις καταγγελίες που διερεύνησε το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου προωθήθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ έξι υποθέσεις παραπέμφθηκαν στο Τμήμα από το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και τον Συνήγορο του Πολίτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι 41 καταγγελίες υποβλήθηκαν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου απευθείας από πολίτες. 

Όσον αφορά στον χειρισμό και τη διερεύνηση των καταγγελιών, η πλειονότητα αυτών θεωρείται περαιωμένη (72 καταγγελίες) αφού, μετά τις γενόμενες ενέργειες, ο καταγγέλλων δεν επανήλθε με νέα αναφορά. Ωστόσο, 22 καταγγελίες παραμένουν ακόμη ανοιχτές, είτε γιατί συνεχίζεται η εξέτασή τους είτε γιατί δεν ανταποκρίθηκαν οι δημοτικές αρχές. Παράλληλα, συνεχίστηκε η εξέταση και η συνακόλουθη αλληλογραφία επί παλαιοτέρων καταγγελιών (2014) .

Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου Νίκος Θεοδωρίδης επισημαίνει τη σπουδαιότητα της αυτοτέλειας του Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου αλλά και τη στενή συνεργασία του με ανεξάρτητους φορείς και όργανα όπως ο Συνήγορος του Πολίτη και το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Οι πολίτες των νησιών του Αιγαίου πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν μας διέπει απλώς μία υπηρεσιακή λογική αλλά κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό προκειμένου να διερευνηθούν οι καταγγελίες μέχρι τέλους. Χρειαζόμαστε όμως και τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων και, κυρίως, των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης ώστε καμία καταγγελία να μην μένει στο κενό και οι πολίτες να λαμβάνουν απάντηση σε όλα όσα μας θέτουν προς εξέταση».

Αναλυτικά η γεωγραφική – διοικητική κατανομή των υποθέσεων:

Β. Αιγαίο

Ν. Αιγαίο

Ικαρία

3

Αμοργός

1

Νάξος

8

Λέσβος

4

Άνδρος

8

Νίσυρος

1

Σάμος

4

Αντίπαρος

3

Π.Ν. Αιγαίου

1

Χίος

2

Αστυπάλαια

1

Πάρος

3

 

 

Θήρα

3

Πάτμος

1

 

 

Ίος

1

Ρόδος

6

 

 

Κάλυμνος

7

Σέριφος

3

 

 

Κάρπαθος

3

Σίκινος

1

 

 

Κέα

2

Σίφνος

1

 

 

Κύθνος

1

Σύρος

2

 

 

Κως

4

Τήνος

5

 

 

Λέρος

2

Φολέγανδρος

3

 

 

Μύκονος

10

Χάλκη

1