Καταδικάστηκε ο Τούρκος κυβερνήτης και ο συγγραφέας-διαμεσολαβητής

Ούτε μία ημέρα δεν κατάφεραν να μειώσουν στο Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου τις βαρύτατες ποινές που τους είχαν επιβληθεί πρωτοδίκως, ο 34χρονος κυβερνήτης ο οποίος μετέφερε με το σκάφος του στις 19 Ιανουαρίου 2014 στη Σύμη δέκα παράνομους μετανάστες, αλλά και ο 58χρονος συγγραφέας – διαμεσολαβητής!

Συγκεκριμένα το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον 34χρονο Τούρκο με το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου και του επέβαλλε συνολική ποινή κάθειρξης 24 ετών και 3 μηνών και χρηματικό πρόστιμο 38.000 ευρώ και ένοχο με ελαφρυντικό έκρινε και τον 58χρονο συμπατριώτη του στον οποίο επιβλήθηκε η συνολική ποινή φυλάκισης 14 ετών και 3 μηνών και χρηματικό πρόστιμο 19.000 ευρώ.

Το δικαστήριο αποφάσισε επίσης και οι δύο καταδικασθέντες να απελαθούν μετά την εκτέλεση της ποινής τους.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι ίδιες ποινές με τις εφέσεις να μην έχουν αναστέλλουσα δύναμη είχαν επιβληθεί στους δύο κατηγορούμενους και στις 4 Ιουνίου 2014 από το Τριμελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου όπου και η υπόθεση εκδικάστηκε σε πρώτο βαθμό. Κατά της απόφασης αυτής οι δύο Τούρκοι είχαν ασκήσει έφεση η οποία εξετάστηκε χθες στο Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου, έγινε τυπικά δεκτή όμως κρίθηκαν ένοχοι και τους επιβλήθηκαν οι ίδιες ποινές όπως και πρωτόδικα.
Συνήγορος υπεράσπισης στην υπόθεση παραστάθηκε ο κ. Κώστας Ασλάνης.

Όπως είναι γνωστό, το ταξίδι των δέκα Σύριων ξεκίνησε στις 2 περίπου τα ξημερώματα στις 19 Ιανουαρίου 2014 από τα τουρκικά παράλια (Ντάτσα) με προορισμό την Σύμη.

Στο πολυεστερικό σκάφος με τους μετανάστες, κυβερνήτης ήταν ο 34χρονος ο οποίος μία ώρα αργότερα τους αποβίβασε, ενώ ταυτόχρονα έγινε αντιληπτός από τους λιμενικούς οι οποίοι του έκαναν σήμα να σταματήσει όμως εκείνος επιχείρησε να διαφύγει στα τουρκικά χωρικά ύδατα εκτελώντας επικίνδυνους ελιγμούς με αποτέλεσμα να μπουν νερά στο σκάφος και τελικά να βυθιστεί.

Ο 34χρονος συνελήφθη από τους λιμενικούς και στη συνέχεια το ίδιο έγινε και για τον 58χρονο ο οποίος όπως διαπιστώθηκε από την προανάκριση, βρισκόταν στην Σύμη με σκοπό να ελέγχει πότε το πλωτό του λιμενικού βρίσκεται ελλιμενισμένο στο νησί, ώστε να δίνει το «πράσινο φως» για την μεταφορά των μεταναστών.

Σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στην δικογραφία που έχει σχηματιστεί ο 58χρονος φέρεται να έχει συμμετάσχει σε πέντε τουλάχιστον περιπτώσεις μεταφοράς λαθρομεταναστών στα νησιά μας, ενώ είχε «κλειδωθεί» στο στόχαστρο των διωκτικών αρχών εδώ και αρκετό καιρό.

Στην ίδια υπόθεση κατηγορούνται και έχει κινηθεί η διαδικασία έκδοσης εντάλματος σύλληψης σε βάρος τους, ακόμη τέσσερα άτομα μέλη του «κυκλώματος» τα οποία βρίσκονται στην Τουρκία.

Πώς δρούσαν
Στο «κύκλωμα» διακίνησης παράνομων μεταναστών στο οποίο φέρεται να εμπλέκεται ο 58χρονος, υπήρχαν άλλα τέσσερα άτομα Τουρκικής καταγωγής, οι οποίοι είχαν συγκεκριμένους ρόλους.

Ειδικότερα, ο πρώτος εξ αυτών ο οποίος φέρεται και ως ο «εγκέφαλος» του «κυκλώματος» συγκέντρωνε τους παράνομους μετανάστες στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί τους επιβίβαζε σε λεωφορεία προκειμένου να μεταβούν στη Σμύρνη, στο Μποντρούμ ή σε άλλες περιοχές στα τουρκικά παράλια, ανάλογα με τον νησί για το οποίο προορίζονταν.

Από το Μποντρούμ ή το Μαρμαρίς, ένας δεύτερος Τούρκος τους παραλάμβανε και τους μετέφερε στο λιμάνι για να επιβιβαστούν στο σκάφος με το οποίο θα γίνονταν η μεταφορά. Εκεί τους αναλάμβανε ένας τρίτος Τούρκος ο οποίος τους επιβίβαζε και φρόντιζε να καταγράφει τα στοιχεία τους.

Μόλις ο 58χρονος από τη Σύμη έδινε το «πράσινο φως», ξεκινούσε το ταξίδι για τα νησιά μας.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο 34χρονος ήταν η πρώτη φορά που μετέφερε παράνομους μετανάστες στην περιοχή μας, αφού το «κύκλωμα» χρησιμοποιούσε συνήθως συγκεκριμένο άτομο ( το ίδιο κάθε φορά) για καπετάνιο, ο οποίος όμως αδυνατούσε να πραγματοποιήσει το τελευταίο ταξίδι. Τα στοιχεία και των τεσσάρων Τούρκων είναι γνωστά στις διωκτικές αρχές της περιοχής μας, οι οποίες και ερευνούν την υπόθεση.