Αρκετά κενά στα σχολεία της Δωδεκανήσου

Με κενά εξακολουθούν να λειτουργούν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας παρά τους διορισμούς που έγιναν για να καλυφθούν οι ανάγκες της φετινής χρονιάς.

Τα κενά εντοπίζονται σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων όπως πληροφορικής, αγγλικών και γυμναστικής, καθώς επίσης και σε εκπαιδευτικούς τεχνικών και επαγγελματικών λυκείων.

Όπως δήλωσε χτες ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος δια βίου μάθησης Άγγελος Ανανίας, οι ελλείψεις στις παραπάνω ειδικότητες επηρεάζουν και τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων.
 «Η αλήθεια είναι ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια από τους διευθυντές της εκπαίδευσης και από τους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι στις διευθύνσεις να καλυφθούν τα κενά.

Υπάρχει συντονισμός μεταξύ των σχολείων και των διευθύνσεων και η περιφερειακή αρχή παρακολουθεί από κοντά το θέμα με διαδοχικές παραστάσεις στις έδρες των διευθύνσεων από τα μέσα Ιουνίου πριν ακόμα λήξει η σχολική χρονιά» δήλωσε χτες προσθέτοντας για τα κενά τα εξής:

«Μετά από διαδοχικούς διορισμούς είμαστε σε θέση τα σχολεία να λειτουργούν σε πολύ καλά επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν κενά τόσο στα Δωδεκάνησα όσο και στις Κυκλάδες. Ενώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση φαίνεται να είναι καλυμμένα τα κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, υπάρχουν κενά στις ειδικότητες. Δηλαδή στην πληροφορική, στα Αγγλικά και στους γυμναστές κάτι που δημιουργεί μεγάλες δυσκολίες.

Τα παιδιά μένουν εκτεθειμένα στις ειδικότητες αυτές και αυτό φέρνει ένα επιπλέον πρόβλημα καθώς η έλλειψη ειδικοτήτων δεν επιτρέπει τη λειτουργία των ολοήμερων σε σχολεία που λειτουργούν κανονικά» .

Ειδικά για το θέμα των ολοήμερων σχολείων εξήγησε ότι αυτά λειτουργούν κυρίως όπου έχουμε ένα μικρό σχολείο. Όμως στα υπόλοιπα επειδή οι δάσκαλοι συμπληρώνουν τις ώρες τους με το καθημερινό μάθημα δε μένουν ώρες για να γίνουν οι επιπλέον του ολοήμερου και έτσι το ολοήμερο λειτουργεί σε πολύ λίγα σχολεία και αυτό γίνεται κυρίως στις μεγάλες πόλεις. Όπως φαίνεται για τα υπόλοιπα σχολεία ή θα καθυστερήσει ή θα αναβληθεί η λειτουργία του.

Σύμφωνα με τον κ. Ανανία,  κενά υπάρχουν και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που ανέρχονται περίπου στα 140 στα Δωδεκάνησα και 124 στις Κυκλάδες. Αυτά εντοπίζονται κυρίως σε τεχνικά και επαγγελματικά λύκεια και σε ειδικότητες μουσικής.

«Σχολεία που είναι εξειδικευμένα στο να προάγουν τον πολιτισμό και τη μουσική δυσκολεύονται στη λειτουργία τους και επαγγελματικά σχολεία δυσκολεύονται να λειτουργήσουν καθώς λείπουν καθηγητές για τις τεχνικές ειδικότητες» δήλωσε και πρόσθεσε πως σε ό,τι αφορά την ειδική αγωγή έχουμε για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα το αίτημα για παράλληλη στήριξη σε 80 παιδιά και έχουν έρθει μέχρι σήμερα μόνο 30 δάσκαλοι. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουμε 26 κενά.

Για τις λογοθεραπείες.
Μεγάλο ζήτημα έχει προκύψει και με τις λογοθεραπείες των παιδιών. Αν κάποιο παιδί σύμφωνα με το νόμο δικαιούται να επισκεφτεί λογοθεραπευτή  τα έξοδα του γιατρού μπορούν να επιστρέφονται στην οικογένειά του, μετά από εξέταση που μπορεί να γίνει από παιδονευρολόγο ή παιδοψυχίατρο και κατόπιν εισήγησης του λογοθεραπευτή.

Η παραπάνω όμως ειδικότητα γιατρών δεν υπάρχει στα νοσοκομεία των νησιών μας. Έτσι το πρόβλημα λύθηκε με το να επιτραπεί να γίνεται η σφράγιση από έναν επιμελητή γιατρό παιδίατρο ή ορθοπεδικό που υπηρετεί στο νοσοκομείο. Έτσι τα παιδιά εξυπηρετούνταν στα νοσοκομεία των νησιών από αυτές τις ειδικότητες.

Όμως φέτος τον Ιούλιο μία διευκρινιστική εγκύκλιος περιέπλεξε τα πράγματα με αποτέλεσμα η υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ κατά την ερμηνεία της να υποστηρίζει ότι δε δικαιούνται να σφραγίζουν τα δικαιολογητικά των παιδιών γιατροί άλλης ειδικότητας εκτός από τις παραπάνω.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι οικογένειες από όλα τα νησιά να πηγαίνουν στην Αθήνα για τη σφράγιση κάτι ιδιαίτερα χρονοβόρο και κοστοβόρο.

Σύμφωνα με τον κ. Ανανία, μετά την εξέλιξη αυτή κάποια παιδιά δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη θεραπεία τους. Για το θέμα ενημερώθηκαν όπως είπε οι βουλευτές ώστε να βοηθήσουν για να λυθεί το πρόβλημα και να μπορούν να σφραγίζονται τα βιβλιάρια όπως γινόταν και το προηγούμενο διάστημα.