Ευκαιρία για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Υπό προϋποθέσεις, η Ρόδος έχει φέτος την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις δυνατότητές της για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, υποστηρίζει ο σύλλογος διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου.

Εάν πράγματι αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν και γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν, από την αυτοδιοίκηση και τους ιδιώτες, τότε τα οφέλη για την τοπική οικονομία θα είναι σημαντικά.
Ήδη ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών κ. Γ. Ματσίγκος, κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις προς τους αρμόδιους.

Στην επιστολή του αναφέρει τα εξής:
“Αξιότιμοι Κύριοι,
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, το συνεχιζόμενο πρόβλημα πτήσεων τσάρτερ από την Ευρώπη προς Αίγυπτο – Τυνησία και την μειωμένη ζήτηση κατά 70% στα χειμερινά προγράμματα της Τουρκίας του 2016-2017, νομίζω ότι είναι η καλύτερη ευκαιρία αξιοποίησης των δυνατοτήτων επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Τέτοιες συγκυρίες δεν πιστεύω ότι θα παρουσιαστούν ξανά. Αρκεί να οργανωθούμε τώρα όλοι μαζί, πολιτεία, φορείς, αρχές, επιχειρηματίες, Τ.Ο, αεροπορικές εταιρείες αλλά και η τοπική κοινωνία, να συνεργαστούμε ειλικρινά για το καλό του τόπου, για το καλό του τουρισμού της Ρόδου.
Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία!

Έχουμε ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντρα Spa, CASINO, γήπεδα, γυμναστήρια, μόνο λίγα γήπεδα του Golf χρειαζόμαστε.

Έχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως.... Θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίεςς) – Πολιτιστικός (Μεσαιωνική Πόλη, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) - Γαστρονομίας- Αγροτουρισμός(καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, γιορτές πορτοκαλιού, λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός-shopping-city breaks-casino-χαλάρωσης- ιατρικός -διασκέδασης-αθλητικός-συνεδριακός-μαθητικός-Honeymoon κ.α.

Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε? Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα!
Μπορούμε να παρατείνουμε σε πρώτη φάση τις πτήσεις μέχρι τέλη Νοεμβρίου και έναρξη της νέας σαιζόν στα τέλη Μαρτίου καθώς το Καθολικό Πάσχα το 2017 είναι 16.04 και το 2018 01.04 επομένως εξυπηρετεί και τους Τ.Ο η έναρξη τέλη Μαρτίου. Παραθέτω παρακάτω τις προϋποθέσεις και ενέργειες που χρειάζονται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μετά από ημερίδες, μελέτες και έρευνες των τελευταίων ετών.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΙ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
1. Απευθείας αεροπορική τακτική σύνδεση περιοχών με κράτη όπως Ρωσια – Τουρκία – Αγγλία – Γερμανία – Γαλλία- Ισραήλ – Σουηδία - Φινλανδία...σε συνεργασία με tour operators και αεροπορικές εταιρείες.
2. Συνεχής λειτουργία πλήρως εξοπλισμένων ξενοδοχείων με θερμαινόμενη πισίνα ... Χώρους εκδηλώσεων κ.τ.λ.
3. Σημαντικές μειωμένες τιμές σε σχέση με τους θερινούς μήνες.
4. Συνειδητοποίηση ότι η λειτουργία των μονάδων κατά την χειμερινή περίοδο δεν είναι αποδοτική τουλάχιστον στην αρχή, αλλά χρειάζεται προσάναμμα.

5. Οργάνωση εκδηλώσεων – προγραμμάτων – ειδικών βραδιών εντός των ξενοδοχείων (μαθήματα χορού, μαγειρικής, παιχνίδια...)
6. Προσήλωση στη ποιότητα - τιμή!
7. Τήρηση υποσχέσεων υπηρεσιών με υπογραφή συμφώνου συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων
8. Συνεχής και έντονος προσανατολισμός marketing.

Ενέργειες από κράτος – περιφέρειες, δήμους, κατά την διάρκεια του χειμώνα

1. Βελτιώσεις υποδομών αεροδρομίων, οδικών δικτύων, στάσεων λεωφορείων – δρομολογίων – οργάνωση παραλιών.
2. Βελτιώσεις αθλητικών εγκαταστάσεων –ψυχαγωγίας και χρήση από επισκέπτες.
3. Δημιουργία γηπέδων γκολφ και αθλοπαιδιών.
 4. Ικανοποίηση ειδικών ενδιαφερόντων
5. Πολιτιστικές δραστηριότητες, ενημέρωση προβολή.

6. Συνεργασία επιχειρηματιών - τοπικής αυτοδιοίκησης–Ε.ο.τ.- τουριστικών οργανισμών-Αεροπ. Εταιριών
7. Μείωση φόρων!
8. Μειωμένο ενεργειακό τιμολόγιο
9. Μείωση τιμών εισόδου αρχαιολογικών χωρών
10. Μείωση κόστους  visas από Ρωσία – Ουκρανία -Τουρκία

11. Μείωση τελών αεροδρομίου.
12. Έγκαιρη ενημέρωση-προβολή προγραμμάτων.
13. Τήρηση υποσχέσεων .
14. Επιδότηση εργασίας αντί ανεργίας στις Επιχειρήσεις (ασφαλιστικές εισφορές)

15. Προγράμματα 3ης ηλικίας-(επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκη ένωση).
16. Στοχευόμενο marketing ανά προορισμό ανάλογα το ενδιαφέρον των πελατών. Π.χ Ισραήλ (ταξίδια αγορών-διασκέδασης-αξιοθέατα) Ρωσία (θρησκευτικός τουρισμός- γαστρονομίας-χαλάρωσης-ψώνια) σκανδιναβικά κράτη (golf)......
17. Προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά περιοχή και προορισμό

Επιχειρήσεις-λοιπές δραστηριότητες
1. Ανοιχτά καταστήματα-εστιατόρια-μπαρ
2. Ειδικές τιμές το χειμώνα – εκπτωτικές κάρτες .
3. Rent a cars: ειδικές τιμές – δωρεάν parking.
4. Χειμερινές εκδρομές-διαδρομές

5. Ανάδειξη-προβολή τοπικής γαστρονομίας
6. Κατάλογος ανοιχτών επιχειρήσεων – εκπτωτικά Κουπόνια - προβολή
7. Ανάδειξη εποχικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας.
8. Προβολή της διαφορετικότητας των ελληνικών Διακοπών και φιλοξενίας

 9. Συνεχής προβολή με επιμονή και υπομονή
10. Συνεργασία με aegean και ellinair για Αεροπορικές συνδέσεις - διευκολύνσεις
 11. Συνεργασία με υπουργείο τουρισμού-υπηρεσία Τουρισμού περιφέρειας-διεύθυνση τουρισμού δήμου- Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου-Ένωση τουριστικών γραφείων- Επιμελητήριο-ΣΕΤΕ και όλων των φορέων που εμπλέκονται με τον τουρισμό.

Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μία φορά ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές.

Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΙΓΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΡΟΔΟΥ