Μάνος Κόνσολας: «Ζωτικής σημασίας η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου με το Ηράκλειο»

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου και της Κάσου με το Ηράκλειο ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, καταθέτοντας, παράλληλα, και ως αναφορά έγγραφα του Δήμου Καρπάθου και του Δήμου Κάσου.

Ο Βουλευτής επισημαίνει ότι ο σχεδιασμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων αποκλείει τη σύνδεση της Καρπάθου και της Κάσου με την Κρήτη, στο δρομολόγιο από Πειραιά, γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία για τα νησιά.

Τονίζει ότι η τροφοδοσία με είδη πρώτης ανάγκης πραγματοποιείται μέσω του λιμένα του Ηρακλείου ενώ το Νοσοκομείου του Ηρακλείου καλύπτει περιστατικά που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν στην Κάρπαθο και στην Κάσο, λόγω έλλειψης νοσοκομείου, ενώ υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός φοιτητών από τα δύο νησιά, που σπουδάζουν στο Ηράκλειο, και, πλέον, δεν θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης αλλά θα επιβαρύνονται οικονομικά.

Ο Μάνος Κόνσολας ζητά την τροποποίηση των δρομολογίων προκειμένου, στο δρομολόγιο από Πειραιά προς Κάσο και Κάρπαθο, να υπάρχει προσέγγιση και στο λιμάνι του Ηρακλείου, με αντίστοιχο δρομολόγιο επιστροφής.

Ζητά, επίσης, το εποχικό δρομολόγιο, τους τρεις μήνες της θερινής περιόδου, να περιλαμβάνει προσέγγιση, όχι μόνο στο λιμάνι του Ηρακλείου, αλλά και σε αυτό της Σητείας και να διαμορφωθεί ως εξής: Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Πηγάδια-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος και επιστροφή.

Ερώτηση

Προς Κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση της προκήρυξης ακτοπλοϊκών δρομολογίων για να συνδεθεί η Κάρπαθος και η Κάσος με το Ηράκλειο»

Κύριε Υπουργέ,

Μετά την περικοπή των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων από και προς την Κάρπαθο και την Κάσο, η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών αποκτά ξεχωριστή σημασία και βαρύτητα.

Η προκήρυξη και ο σχεδιασμός των δρομολογίων πρέπει να διαμορφώνονται με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε νησιού αλλά και τις προτεραιότητες που υπάρχουν.

Ο σχεδιασμός αυτών των δρομολογίων αποκλείει τη σύνδεση της Καρπάθου και της Κάσου με την Κρήτη, στο δρομολόγιο από Πειραιά, γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία για τα νησιά.

Αξίζει να επισημανθεί ότι η τροφοδοσία με είδη πρώτης ανάγκης πραγματοποιείται μέσω του λιμένα του Ηρακλείου, ενώ το Νοσοκομείου του Ηρακλείου καλύπτει περιστατικά που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν στα δύο νησιά, λόγω έλλειψης νοσοκομείου.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι η κίνηση επιβατών και οχημάτων το πρώτο

οχτάμηνο του 2016 στη γραμμή Ηράκλειο-Κάρπαθος ήταν σημαντική, όπως προκύπτει και από τα σχετικά στοιχεία που αναφέρονται σε έγγραφο του Δήμου Καρπάθου.

Πρέπει, επίσης, να τονιστεί ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός φοιτητών από τα δύο νησιά, οι οποίοι σπουδάζουν στο Ηράκλειο, και πλέον δεν θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης αλλά θα επιβαρύνονται οικονομικά.

Είναι σαφές ότι η προκήρυξη των δρομολογίων, δεν έλαβε υπόψιν της τα συγκεκριμένα δεδομένα.

Είναι εξ ίσου σαφές ότι στο δρομολόγιο από Πειραιά προς Κάσο και Κάρπαθο πρέπει να υπάρχει προσέγγιση και στο λιμάνι του Ηρακλείου, με αντίστοιχο δρομολόγιο επιστροφής.

Αντίστοιχα, το εποχικό δρομολόγιο, τους τρεις μήνες της θερινής περιόδου, πρέπει να περιλαμβάνει προσέγγιση όχι μόνο στο λιμάνι του Ηρακλείου αλλά και σε αυτό της Σητείας και να διαμορφωθεί ως εξής: Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Πηγάδια-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος και επιστροφή.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Εάν προτίθεται να προχωρήσει στην τροποποίηση της προκήρυξης ώστε να υπάρχει:

α) ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου και της Κάσου με το Ηράκλειο στο δρομολόγιο από Πειραιά.

β) ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρπάθου και της Κάσου με το Ηράκλειο και τη Σητεία στο εποχικό δρομολόγιο που εκτελείται για τρεις μήνες τη θερινή περίοδο.

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου