Μ. Σταυρής: δύσκολο το καλοκαίρι, αλλά τελικά τα καταφέραμε

Των προσπαθειών της Δημοτικής Αρχής να ανταπεξέλθει σε ένα «πολύ δύσκολο καλοκαίρι», υπεραμύνθηκε ο εντεταλμένος σύμβουλος για το τροχαίο υλικό, κ. Μιχάλης Σταυρής, κάνοντας έναν μίνι απολογισμό της δουλειάς που έχει γίνει ενώ αναφέρθηκε και στους στόχους που θέτουν, όπως να ολοκληρώσουν τη διαδικασία απόσυρσης οχημάτων που είναι σε αχρησία.

Με αφορμή το κλείσιμο της σεζόν, ο κ. Σταυρής παραχώρησε, χθες το μεσημέρι, συνέντευξη τύπου και, καταρχήν, αναφέρθηκε στο τι έχει γίνει μέχρι τώρα στο Τμήμα Τροχαίου Υλικού του Δήμου της Ρόδου το οποίο, ως γνωστόν, υπάγεται στην Αντιδημαρχία Καθαριότητας και Πρασίνου.

Αφού ανέφερε, λοιπόν, ότι ο χώρος στ’ Ασγούρου έχει καθαριστεί αφού τέτοια εποχή είχαν περισσότερο χρόνο, μίλησε για τις αρμοδιότητες του Τμήματος αυτού, το οποίο έχει να κάνει με την προμήθεια καυσίμων όλων των οχημάτων του Δήμου και τα τελευταία χρόνια, όπως είπε, έχει επιτευχθεί τεράστια οικονομία στα καύσιμα που χρειάζεται ο Δήμος μια και τα ελέγχουν πλήρως.

Κομμάτι του είναι, επίσης, η επισκευή και συντήρηση όλων των οχημάτων του Δήμου. «Ένας στόλος τεράστιος, ένας στόλος παλιός, που είμαστε υποχρεωμένοι να συντηρήσουμε για να μπορέσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταυρής.

Όσο αφορά στις υπηρεσίες που παρέχει το Τροχαίο υλικό, αυτές δεν έχουν να κάνουν μόνο με τα απορριμματοφόρα ή μόνο με το κομμάτι της καθαριότητας αλλά έχουν να κάνουν και με τις προνοιακές δομές, τα προσχολικά κέντρα, τις μεταφορές για διάφορες εκδηλώσεις με πούλμαν κ.τ.λ. Ουσιαστικά, δηλαδή, το Τροχαίο υλικό καλύπτει όλη τη λειτουργία του Δήμου και αν αυτό το Τμήμα δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει τότε δεν θα μπορούσαν να γίνονται μεταφορές, να έχουμε ηλεκτροφωτισμό, καθαριότητα κτλ. αφού όλη η λειτουργία του Δήμου κινείται γύρω από αυτό.

Στο κομμάτι, λοιπόν, της επισκευής και συντήρησης των οχημάτων, καταρχήν, ο κ. Σταυρής θέλησε να θυμίσει  ότι δεν βρήκαν «προίκα» από Καποδιστριακούς Δήμους, όπως της Ιαλυσού, των Λινδίων κτλ. όπου η καθαριότητα γινόταν με ιδιώτη. Έτσι, όταν ξαφνικά βρέθηκαν να λειτουργήσουν ολόκληρο  νείται γύρω από αυτό.

Στο κομμάτι, λοιπόν, της επισκευής και συντήρησης των οχημάτων, καταρχήν, ο κ. Σταυρής θέλησε να θυμίσει  ότι δεν βρήκαν «προίκα» από Καποδιστριακούς Δήμους, όπως της Ιαλυσού, των Λινδίων κτλ. όπου η καθαριότητα γινόταν με ιδιώτη. Έτσι, όταν ξαφνικά βρέθηκαν να λειτουργήσουν ολόκληρο το Δήμο από μόνοι τους, ο αριθμός των απορριμματοφόρων ήταν πολύ μικρότερος από αυτόν που έπρεπε.

Εδώ, θέλησε ακόμα να επισημάνει ότι δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια αφού έκαναν ενέργειες πολύ πριν και, όπως είπε, είναι άδικο να κατηγορούνται. Ανέφερε, ακόμη, ότι έστειλαν δύο απορριμματοφόρα στην Αθήνα για επισκευή και ήρθαν πίσω καινούργια και αυτό έγινε προληπτικά εάν υπήρχε πρόβλημα με τον ιδιώτη.

Στη συνέχεια, παραδέχθηκε ότι υπήρχαν προβλήματα στον τομέα της καθαριότητας και το γνωρίζουν, όμως, έκανε σύγκριση με την πρώτη Καλλικρατική θητεία και είπε χαρακτηριστικά: «Ήμουνα κομμάτι της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, την οποία σέβομαι και εκτιμώ απεριόριστα αλλά, ας μην ξεχνάμε, ότι σε ανάλογες περιπτώσεις θεωρώ, δική μου εκτίμηση είναι και μπορεί να κάνω λάθος σε αυτό, ότι η τωρινή Δημοτική Αρχή αντέδρασε πολύ καλύτερα από την προηγούμενη».

Είπε, ακόμη, ότι και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή βρέθηκε σε ένα σημείο χωρίς ιδιώτη στην καθαριότητα και τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα, ενώ η σημερινή αντέδρασε πολύ καλύτερα, και, μάλιστα, ευχαρίστησε τον Αντιδήμαρχο Καθαρότητας κ. Μιχάλη Παλαιολόγο για τη σκληρή δουλειά, όπως είπε, και στην καθαριότητα αλλά και στο τροχαίο υλικό αφού όλα γίνονται είναι υπό την καθοδήγησή του.

Είπε, ακόμη, ότι κατηγορήθηκαν γιατί απευθύνθηκαν σε άλλους Δήμους για να στείλουν οχήματα, κάτι το οποίο δεν είναι αρνητικό αφού ό,τι μπορούσαν να το επισκευάσουν το έκαναν αλλά τα οχήματα δεν ήταν αρκετά. Έτσι, κατάφεραν να βγει η σεζόν ικανοποιητικά, κατά τον ίδιο, με τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους για την αποκομιδή και τη σάρωση, και παρά τα προβλήματα που ήταν μεγάλα. Θα μπορούσαν, όμως, να ήταν μεγαλύτερα εάν δεν έκαναν γρήγορα τις διαδικασίες.

Για το τροχαίο υλικό
Ειδικότερα για τη δουλειά που έχει γίνει στο Τροχαίο υλικό, ανέφερε ότι στο τμήμα επισκευής και συντήρησης των οχημάτων έχει μπει πρόγραμμα εισαγωγής-εξαγωγής τους, δηλαδή γνωρίζουν το κάθε όχημα που εισέρχεται τι πρόβλημα έχει κτλ., ούτως ώστε να υπάρχει ένα ιστορικό των οχημάτων και να μπορούν να επεμβαίνουν άμεσα.

Επίσης, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την αγορά ανταλλακτικών με τιμοκατάλογο. Όπως εξήγησε,  πρόκειται για μία τεράστια αλλαγή αφού ανοίγουν τη διαδικασία για να μπορεί ο Δήμος να προμηθεύεται ανά πάσα στιγμή οποιοδήποτε ανταλλακτικό χρειάζεται. Παράλληλα, θύμισε ότι έχει ληφθεί απόφαση για την αφορά πέντε νέων απορριμματοφόρων ώστε ν’ αρχίσει να ανανεώνεται ο στόλος.

Στο Τροχαίο υλικό, σύμφωνα με τον κ. Σταυρή, βρήκαν ένα στόλο με ανάριθμα οχήματα για τα οποία έβγαλαν αριθμούς. Δηλαδή, είχαν οχήματα χωρίς καν αριθμούς και σε όλα αυτά, κυρίως μηχανήματα έργου, κατάφεραν να βγάλουν αριθμούς και να ανήκουν , πλέον, επίσημα στο στόλο του Δήμου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, γίνεται μία τεράστια προσπάθεια στο κομμάτι του στόλου. Σχετικά με τα παλιά οχήματα είπε, χαρακτηριστικά, ότι αυτά δεν είναι «πεταμένα», αλλά απενεργοποιημένα και δεν προτίθενται να μπουν στη διαδικασία να τα επισκευάσουν αφού δεν αξίζει να το κάνουν. Αντιθέτως, έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία απόσυρσής τους ενώ έχουν μπει και στη διαδικασία να μεταβιβάσουν οχήματα.

Σχετικά με τα απενεργοποιημένα οχήματα είπε ότι θα πρέπει να γίνει η απόσυρσή τους αφού ο Ροδιακός λαός επιβαρύνεται, αυτή τη στιγμή, με τέλη κυκλοφορίας, ασφάλειες οχημάτων κτλ., χωρίς να υπάρχει λόγος. Για να μπουν, όμως, στη διαδικασία απόσυρσης των οχημάτων αυτών, υπάρχει ένα πολύ δύσκολο νομικό πλαίσιο, το οποίο έχουν αρχίσει να επεξεργάζονται.

Καταρχήν, για να γίνει η απόσυρση των οχημάτων θα πρέπει πρώτα να πληρωθούν όλα τα τέλη κυκλοφορίας που έρχονται απλήρωτα ακόμη και από κοινότητες, όπως και να πληρώσουν τα πρόστιμα από ΚΤΕΟ. Δηλαδή, πρόκειται για μία δύσκολη διαδικασία που θα πρέπει να ξεπεράσουν για να κάνουν την απόσυρση.

Όπως δήλωσε, όμως, είναι αποφασισμένοι και μάλιστα ήδη έχει γίνει απόσυρση κάποιων οχημάτων που δεν είχαν πολλά απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Στο σημείο αυτό, ευχαρίστησε τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Σάββα Διακοσταματίου και την Οικονομική υπηρεσία διότι έχουν μπει σ’ αυτή τη διαδικασία, να πληρωθούν τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας για να φθάσουμε στο σημείο να αποσυρθούν τα οχήματα.

Για τη μεταβίβαση των οχημάτων, ακολουθείται ακριβώς το ίδιο νομικό πλαίσιο αφού υπάρχουν οχήματα σε Καποδιστριακούς Δήμους, ακόμα και σε κοινότητες, και για να μεταβιβαστούν στον Καλλικρατικό Δήμο της Ρόδου πρέπει να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με την απόσυρση.

Δηλαδή, πληρωμή τελών κυκλοφορίας και να περάσει το όχημα ΚΤΕΟ, για να μπορέσουν να το μεταβιβάσουν. Και αυτός είναι ένας στόχος για το Τροχαίο υλικό και είναι το κομμάτι που έχει απομείνει αφού και την αποθήκη μηχανογράφησαν και η πλήρης μελέτη για τα ανταλλακτικά των οχημάτων που είναι ενεργά είναι έτοιμη αλλά και το συνεργείο τακτοποίησαν με εισαγωγή-εξαγωγή οχημάτων, και τις διαταγές πορείας των οχημάτων.

Σημειώνεται ότι είναι γύρω στα 70 τα οχήματα που προορίζονται για απόσυρση, από τα οποία 40 είναι τα αυτοκίνητα και τα υπόλοιπα δίκυκλα, αριθμός που δεν θεωρείται ιδιαίτερα μεγάλος ενώ επισκεύασαν πολλά αυτοκίνητα τα οποία βγήκαν στην κυκλοφορία.

Ο στόχος τους είναι να φθάσουν σε ένα σημείο που και τα 366 ενεργά οχήματα που έχει ο Δήμος, να πληρώνουν για όλα τέλη κυκλοφορίας και ασφάλειες, κάτι που δεν περνάει από το χέρι τους πλέον αλλά θα το προσπαθήσουν.

Δεν παρέλειψε, τέλος, να πει ότι αυτό ήταν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι για τη Διεύθυνση αλλά θεωρεί ότι κατάφεραν αρκετά παρ’ όλο που δεν είχαν ιδιώτες στην καθαριότητα, επειδή δούλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις. Μάλιστα, όπως είπε, με το στόλο που έχει πλέον ο Δήμος, αν προστεθεί ο ιδιώτης η εικόνα θα είναι τελείως διαφορετική και το νησί θα φθάσει στο σημείο που επιθυμούμε.