Προτάσεις του Κάλλιστου Διακογεωργίου σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο περιφερειακός σύμβουλος Κάλλιστος Διακογεωργίου, αναφέρει:

Με αφορμή τις συνεχείς αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας τα τελευταία χρόνια, καθώς και τις μαζικές καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ν. Αιγαίου και Σύμβουλος Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Κάλλιστος Διακογεωργίου, επισημαίνει τις συνέπειες που προκύπτουν για την οικονομία και καταθέτει θέσεις και προτάσεις.

Είναι χαρακτηριστικό κάθε χρόνο ότι για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας προσέρχονται  στις τράπεζες,  λίγες ημέρες πριν την λήξη του έτους οπότε και λήγει η προθεσμία πληρωμής ,μόνο 2 εκατ. από τους συνολικά 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Τα έσοδα που εισπράττονται από το Κράτος λόγω των αυξημένων τελών τα τελευταία χρόνια, είναι πολύ λιγότερα από τους τζίρους που χάνει η αγορά λόγω της κατάθεσης  άνω του ενός εκατομμυρίων (!) πινακίδων  των Ι.Χ αλλά και άλλων οχημάτων.

Ο λόγος ; Είναι γνωστό ότι γύρω από την αυτοκίνηση ‘κινούνται’ αρκετά επαγγέλματα : πρατήρια καυσίμων, μηχανουργεία, συνεργεία, ηλεκτρολόγοι αυτοκινήτων, φανοποιεία, ανταλλακτικά, ελαστικά, ασφαλιστικά γραφεία, πρακτορεία μεταφορών, κ.α  

Η κατάθεση μέχρι σήμερα, από την αρχή της κρίσης στην οικονομία, τόσο μεγάλου αριθμού πινακίδων επόμενο είναι να έχει μειώσει τα εισοδήματα των επαγγελμάτων αυτών και φυσικά έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση των τζίρων στην αγορά. Σταδιακά αυτά τα επαγγέλματα θα ‘χάνονται’ και τέτοιου είδους φαινόμενα προκαλούν αλυσιδωτές συνέπειες στην οικονομία.

Ουσιαστικά το χειρόφρενο στα Ι.Χ - και όχι μόνο- λόγω κατάθεσης των πινακίδων, παγώνει την αγορά οχημάτων και δημιουργεί νεκρές χρονιές  στην εμπορία αυτοκινήτων, τόσο νέων όσο και μεταχειρισμένων,  με ότι αυτό συνεπάγεται . Πρόκειται για χαριστική βολή σε έναν ήδη «καθισμένο» κλάδο.

Επίσης, η αβεβαιότητα για το τι μέτρα θα παρθούν αναφορικά με τα τέλη( με βάση τον κυβισμό και τις εκπομπές ρύπων για τα μοντέλα των  οχημάτων) λειτούργησε και λειτουργεί αρνητικά για την αγορά αυτοκινήτων. Είναι λογικό ότι λίγο πριν το τέλος κάθε χρονιάς, όσοι αποφασίζουν  να προβούν σε αγορά  Ι.Χ ή επαγγελματικού οχήματος, τηρούν στάση αναμονής. 

Οι υποψήφιοι αγοραστές  είναι συγκρατημένοι, αναβάλλουν τις αποφάσεις τους και αυτό δημιουργεί προβλήματα στην υπόλοιπη οικονομία. Να μην ξεχνάμε ότι η κατοχή αυτοκινήτου έχει πολλές χρήσεις, καθ ότι το Ι.Χ σημαίνει μέσο μεταφοράς για να πάει κάποιος στην δουλειά του, να πάει με την οικογένεια του για ψώνια, κ.α

Γι αυτό τον λόγο, είναι αναγκαίο να υπάρξει σταθερό και μακροχρόνιο σύστημα τιμολόγησης των τελών κυκλοφορίας ,ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να προσαρμόζουν τις ανάγκες τους στα δεδομένα γύρω από την αγορά αυτοκινήτων.

Δεδομένου ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου για το ζήτημα αυτό προσπαθούν κάθε χρόνο να πέσουν μέσα στον στόχο τους για αυξημένες εισπράξεις, η θέση μας είναι ότι με χαμηλότερα και όχι αυξημένα κάθε χρόνο τέλη κυκλοφορίας, θα ανακουφιστούν και θα προσέρχονται να πληρώσουν πολλοί περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων, οπότε και θα αυξάνονται τα εσοδα του κράτους.

Επίσης, θα είχαμε και δραστική μείωση του φαινομένου να κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα ανασφάλιστα, πράγμα επικίνδυνο για την κατάσταση στους δρόμους. Πολλοί δε οδηγοί κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει τα τέλη τους !

Η άποψη μας είναι ότι το ζήτημα είναι μείζον και το Κράτος οφείλει να σταθμίσει σοβαρά όλες τις παραμέτρους του θέματος, πριν τις τελικές αποφάσεις για το επιβαλλόμενο ύψος των τελών κυκλοφορίας.