Μ. Παπαβασιλείου:  «Για το 2017 η αύξηση του  τουρισμού είναι μονόδρομος»


Αισιόδοξη για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου του 2017, είναι η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι την επόμενη χρονιά η αύξηση του τουρισμού θα είναι μονόδρομος.

Κάνοντας έναν απολογισμό του έργου που επιτελέστηκε τους τελευταίους μήνες αναφέρθηκε στο στρατηγικό πλάνο τουρισμού που καταρτίστηκε και υλοποιείται, οδηγώντας σταδιακά στην αναστροφή του αρνητικού κλίματος, λόγω του προσφυγικού.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε από την περιφέρεια στην ανάδειξη της ψηφιακής τεχνολογίας, στην καλύτερη οργάνωση της παρουσίας της στις εκθέσεις, καθώς και στη συμβολή των μέσων ενημέρωσης στην προβολή των νησιών. Όλα τα παραπάνω έφεραν αποτέλεσμα στην προσπάθεια αυτή, καταφέρνοντας μάλιστα να υλοποιηθεί και ο στόχος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

«Ξεκινήσαμε μέσα στον Ιανουάριο παρουσιάζοντας το τριετές πλάνο της περιφέρειας. Στόχος μας ήταν να περάσουμε στη ψηφιακή εποχή γιατί αλλιώς δεν μπορείς να μιλήσεις για τουρισμό. Εμείς αυτό μπορούμε να το πούμε, ότι έχουμε μπει στη ψηφιακή εποχή. Το τριετές στρατηγικό πλάνο έχει τρεις άξονες: το κομμάτι των social media, το κομμάτι των εκθέσεων και το κομμάτι των μέσων ενημέρωσης.
Αυτοί οι τρείς άξονες έφεραν ήδη αισθητά αποτελέσματα. Δηλαδή η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου το άνοιγμα νέων αγορών , η καλύτερη ποιότητα τουριστών» δήλωσε η κα Παπαβασιλείου εξηγώντας πως:  
-    Σε ότι αφορά τα social media εκεί η καμπάνια ήταν εξαιρετική και  θα συνεχιστεί και τα επόμενα δύο χρόνια. Τον πρώτο χρόνο πήγε εξαιρετικά καλά.

-    Αυτή η καμπάνια αναδεικνύεται και μέσα από τις εκθέσεις , όπως για παράδειγμα στην έκθεση του Λονδίνου στην οποία θα είναι και το αποκορύφωμα. Εκεί θα αποδείξει η περιφέρεια ότι έχει μπει στη ψηφιακή ενημέρωση.
-    Όσον αφορά τους bloggers, και τα μέσα ενημέρωσης μέσω αυτών έγινε η διαφήμιση όλων των νησιών πολύ πιο εύκολη.
 «Η επέκταση της σαιζόν που για εμάς ήταν στόχος ουσιαστικά έδειξε τα πρώτα της δείγματα. Επειδή μας έχουν εμπιστοσύνη ότι είμαστε σύγχρονος προορισμός και ότι δεν θα εκτεθούν αυτό βοήθησε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι από πέρσι οι δυτικοευρωπαίοι ξεκίνησαν να έρχονται μέσω της Τουρκίας, και έχει γίνει γνωστό ότι η Ρόδος μπορεί να στηρίξει την επιμήκυνση και το χειμερινό τουρισμό.
Τώρα αν θα ανοίξουν μαγαζιά, νομίζω ότι η αγορά του τουρισμού θα μας πάει εκεί. Θεωρώ ότι όποιος καταστηματάρχης θελήσει να επωφεληθεί και να ανοίξει το κατάστημά του, και δει ότι αξίζει τον κόπο να το κάνει θα το ανοίξει.

Όσον αφορά τον άλλο στόχο μας, δηλαδή τις νέες αγορές που και αυτό ήταν δέσμευσή μας, έχουμε καταφέρει και ανοίξαμε την αγορά της Ιορδανίας. Έχουν κλείσει οι πτήσεις για την επόμενη χρονιά οι οποίες θα γίνουν από τέλη Ιουνίου μέχρι τις αρχές Σεπτέμβρη, αλλά εμείς θα προχωρήσουμε σε κάποιες δράσεις για να μπορέσουμε να στηρίξουμε την προσπάθεια» είπε η αντιπεριφερειάρχης.

Είδαν ότι δεν υπήρχε πρόβλημα
με το προσφυγικό

Σύμφωνα με την ίδια η αύξηση στον τουρισμό είναι πάρα πολύ καλή, πέρα από τους πρώτους μήνες κατά τους οποίους η περιφέρεια λειτούργησε σαν να μην συμβαίνει κάτι.
«Περιμέναμε να έρθει ο κόσμος εδώ και να μεταφέρει προς τα έξω ότι δε συμβαίνει τίποτα με το προσφυγικό. Οι δύο πρώτοι μήνες του χρόνου ήταν το διάστημα για να αλλάξουμε το κλίμα, ήταν ένα μεταβατικό στάδιο για να οργανωθεί η εκστρατεία μας για το επόμενο διάστημα. Μόλις ήρθαν οι πρώτοι επισκέπτες και με τη βοήθεια κάποιων δράσεων σε Κω και Ρόδο ανέτρεψε το κλίμα και μάλιστα ακόμα και η Κως έχει αύξηση. Οι κόποι μας έπιασαν τόπο» είπε

Χρήση της τεχνολογίας
και στις εκθέσεις

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει η περιφέρεια και στις εκθέσεις-διοργανώσεις στις οποίες σύμφωνα με τη κα Παπαβασιλείου τα περίπτερα είναι πολύ μεγαλύτερα. «Χρησιμοποιούμε κατά κύριο λόγο την τεχνολογία καθώς είμαστε στη ψηφιακή εποχή.  Ειδικά στο Λονδίνο μπαίνουμε ψηφιακά στην έκθεση με ένα περίπτερο το οποίο θα είναι πρωτοποριακό το οποίο θα συνδέει τα νησιά του Αιγαίου με ένα σύγχρονο τρόπο. Σταδιακά τα φυλλάδια θα σταματήσουν καθώς πετιούνται από τους επισκέπτες.
Σύντομα θα κλείσει όλο το πακέτο των εκθέσεων για όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Ο πρώτος κύκλος περιλαμβάνει συμμετοχές μέχρι το τέλος του χρόνου και ο δεύτερος για το 2017» όπως δήλωσε.

Σε ότι αφορά τη συμμετοχή στις εκθέσεις έκανε γνωστό ότι θα έχουμε συμμετοχή στην έκθεση της Στοκχόλμης, ακολουθεί ένα workshop στο Λίβανο για τις αγορές της Μέσης Ανατολής, σειρά έχει η έκθεση του Λονδίνου, ακολουθεί η Marathon Expo (αθλητικού τουρισμού) η Philoxenia, η Greek Expo, το workshop ΗΑΤΤΑ ενώ θα διοργανωθούν και μεγάλα αθλητικά γεγονότα στην περιοχή μας.
Για τον επόμενο χρόνο έχουμε την έκθεση στο Μιλάνο, την έκθεση στο Παρίσι, στο Βερολίνο, στη Μόσχα, ενώ εξετάζεται η συμμετοχή μας τόσο στο Ντύσσελντορφ όσο και στην Ολλανδία καθώς και σε διοργανώσεις στη Μέση Ανατολή.

«Έχουμε δυνατό προϊόν,
μπορούμε να
το πουλήσουμε ακριβά»

Καταλήγοντας, η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού προχώρησε στην επισήμανση ότι το τουριστικό προϊόν της Ρόδου πρέπει να ανακτήσει τη χαμένη του αξία λέγοντας τα εξής: «Οι τουρ οπερέιτορς δεν έχουν κάτι άλλο να πουλήσουν είμαστε καλός προορισμός και δυνατό προϊόν, αλλά πρέπει να πιστέψουμε ότι μπορούμε να το πουλήσουμε ακριβά. Το προϊόν μας είναι πολύ καλής ποιότητας, δεν πρέπει να το υποτιμάμε και δεν πρέπει να το ξεπουλάμε. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχουμε κόσμο. Αν τυχόν συμβεί κάτι εμείς είμαστε έτοιμοι για να το αντιμετωπίσουμε. Έχουμε ένα υποτιμημένο προϊόν το οποίο κάποια στιγμή πρέπει να βρει την τιμή του. πρέπει να αποδειχτούμε επαγγελματίες και να το αλλάξουμε».