Κάθειρξη 710 χρόνια,  επιβλήθησαν σε τρεις δουλέμπορους

Βαριές ποινές κάθειρξης που ξεπερνούν συνολικά τα 710 χρόνια κάθειρξης αλλά και χρηματικά πρόστιμα που ξεπερνούν τα τρία εκατομμύρια ευρώ, επιβλήθηκαν από το Τριμελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου σε δύο Τούρκους και έναν Ιρανό, δουλεμπόρους οι οποίοι  πριν από δύο χρόνια μετέφεραν στη Ρόδο με μία θαλαμηγό 20 μέτρων, 136 παράνομους μετανάστες!

 

Συγκεκριμένα, το δικαστήριο διατήρησε την πρωτόδικη ποινή κάθειρξης που είχε επιβληθεί στους δύο Τούρκους ηλικίας 33 και 48 ετών αντίστοιχα τον Νοέμβριο του 2014 καθώς τους έκρινε ένοχους για μεταφορά εκ κερδοσκοπίας και τους επέβαλε ποινή 285 ετών κάθειρξης και χρηματικό πρόστιμο 1.550.000 ευρώ έκαστος. Δηλαδή το δικαστήριο επέβαλε 15 έτη κάθειρξης και χρηματικό πρόστιμο 200.000 ευρώ για κάθε μεταφερόμενο.

Με την ίδια απόφαση το δικαστήριο έκρινε ένοχο για απλή συνέργεια στη μεταφορά τον 26χρονο Ιρανό στον οποίο επέβαλε ποινή φυλάκισης 5 ετών και χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε μεταφερόμενο, δηλαδή κατά συγχώνευση συνολική ποινή φυλάκισης 140 ετών από τα οποία θα εκτίσει τα 10 έτη και χρηματικό πρόστιμο 145.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί πως πρωτόδικα ο Ιρανός όπως επίσης και ένας ακόμη Τούρκος είχαν καταδικαστεί για μεταφορά εκ κερδοσκοπίας παράτυπων μεταναστών και τους είχε επιβληθεί η ίδια ποινή με τους δύο πρώτους καταδικασθέντες Τουρκικής καταγωγής.

Οι τέσσερις διακινητές είχαν συλληφθεί μαζί με τους 136 παράνομους μετανάστες από λιμενικούς μετά την ολοκλήρωση της γιγάντιας επιχείρησης που στήθηκε σε συνεργασία με παραπλέοντα σκάφη για την διάσωσή τους.

Πιο συγκεκριμένα, όλα ξεκίνησαν το απόγευμα του Σαββάτου 28 Ιουνίου 2014 όταν το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου ενημερώθηκε για την ύπαρξη ενός ιχθυοφόρου ανοικτά της Ρόδου, στο οποίο επέβαινε άγνωστος αριθμός ατόμων και λόγω καιρού έμπαζε νερά.

Αρχικά οι πληροφορίες έκαναν λόγο για 8 άτομα τα οποία φέρονταν να κινδύνευαν καθώς οι άνεμοι ήταν αυξημένοι και ο κυματισμός στην περιοχή μεγάλος. Άμεσα απογειώθηκε ελικόπτερο σούπερ – πούμα προκειμένου να διασώσει τους αλλοδαπούς. Όμως όταν το ελικόπτερο πλησίασε στο ιστιοφόρο διαπίστωσε ότι τα άτομα ήταν πολύ περισσότερα από 100!

Μόλις έγινε γνωστό ότι επρόκειτο για δουλεμπορικό, άρχισε ο σχεδιασμός από το Κεντρικό Λιμεναρχείο της Ρόδου της επιχείρησης για την διάσωση των αλλοδαπών, η οποία και έγινε με την βοήθεια των πλοίων που έπλεαν στην περιοχή.

Έτσι οι αλλοδαποί επιβιβάστηκαν αρχικά με ασφάλεια στο πλοίο Moon Bride σημαίας Παναμά με την βοήθεια άλλων εννέα σκαφών, μεταξύ των οποίων το πλωτό σκάφος του Λιμεναρχείου και μια φρεγάτα του πολεμικού ναυτικού.

Τελικά στις 29 Ιουνίου 2014 το πρωί οι παράνομοι μετανάστες επιβιβάστηκαν σε άλλα μικρότερα σκάφη και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια από την θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Καλάθου στην ακτή όπου και συνελήφθησαν.

Εκτός από τους 4 διακινητές, συνολικά στην στεριά βγήκαν 136 παράνομοι μετανάστες από τους οποίους οι 36 είναι Συριακής καταγωγής (26 άνδρες, 5 γυναίκες και 5 ανήλικα παιδιά), 33 Σομαλοί (22 άνδρες και 11 γυναίκες) καθώς και 67 Αφγανοί (24 άνδρες, 15 γυναίκες και 28 ανήλικα παιδιά).

Σύμφωνα με πληροφορίες εξεταζόμενοι από τους λιμενικούς οι παράνομοι μετανάστες φέρονται να ισχυρίστηκαν πως το ταξίδι τους ξεκίνησε από τα απέναντι τουρκικά παράλια με τελικό προορισμό την Ιταλία όμως τελικά ο καιρός τους εμπόδισε να φθάσουν στον προορισμό τους.

Μάλιστα οι ίδιοι δήλωσαν ότι με τα χρήματα που έδωσαν (περίπου 2000 ευρώ ο καθένας) είχαν ναυλώσει το ιστιοφόρο για να τους μεταφέρει αποκλειστικά και μόνο στην Ιταλία.

Από την προανάκριση που έγινε διαπιστώθηκε πως οι διακινητές όχι μόνο στοίβαξαν τα 136 άτομα σε ένα σκάφος μόλις 20-30 μέτρων, αλλά είχαν κλειδώσει τις τουαλέτες και τις καμπίνες του σκάφους, δεν είχαν κανένα σωστικό μέσο στο σκάφος και επίσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού οι τέσσερις κατηγορούμενοι απειλούσαν με μαχαίρια και με ειδική συσκευή ηλεκτρικής εκκένωσης (τέιζερ) τους παράνομους μετανάστες.

Εξάλλου λόγω της θαλασσοταραχής και των έντονων καιρικών συνθηκών κάποιος από τους επιβάτες έπεσε στη θάλασσα χωρίς ουδείς να ενδιαφερθεί για την περισυλλογή του, ενώ κοντά στις ελληνικές ακτές έχασαν τον έλεγχο του σκάφους το οποίο είχε έντονη εισροή υδάτων και κινδύνευσε να ανατραπεί.