Χ. Κόκκινος: Η εγκατάλειψη των νησιών μας συνεχίζεται σε όλα τα επίπεδα...

Οι συνεχείς κυβερνητικές εξαγγελίες για νησιωτικές πολιτικές και αλλεπάλληλες υποσχέσεις για καλυτέρευση της ζωής μας παραμένουν «ακάλυπτες πολιτικές επιταγές». Ακόμα ηχούν στ’ αυτιά μας οι διαβεβαιώσεις των κυβερνητικών στελεχών που μιλούν για πλήρη στελέχωση των σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα και την περιοχή μας.

Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) Ρόδου και Καλύμνου παραμένουν  υποστελεχωμένα, με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά στην περιοχή μας να μην υποστηρίζονται, ενώ το έχουν ανάγκη…

Οι εξαγγελίες για ίδρυση δεκαέξι (16) Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) και Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.) στα Δωδεκάνησα, αποδείχθηκαν «γράμμα κενό περιεχομένου». Με πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, οι τάξεις υποδοχής περιορίζονται σε δώδεκα (12).

Στο Νότιο Αιγαίο θα λειτουργήσουν είκοσι δύο (22) συνολικά τάξεις υποδοχής γιατί οι υπόλοιπες δέκα (10) θα είναι στις Κυκλάδες με μόλις έξι (6) πιστώσεις, ενώ και εκεί οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες…

Το αξιοσημείωτο είναι ότι για τις δώδεκα (12) Τάξεις Υποδοχής στα Δωδεκάνησα, εγκρίθηκαν μόνο οκτώ (8) πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι για να λειτουργήσουν και οι δώδεκα (12) Τάξεις Υποδοχής, δε θα έχουν πλήρες ωράριο σε αυτές οι οκτώ (8) εκπαιδευτικοί που θα καλούνται να μεταφέρονται σε διαφορετική τάξη για να συμπληρώσουν το ωράριό τους που προβλέπει ο νόμος, αλλά δε θα είναι πλήρης για τους μαθητές η εκπαιδευτική διαδικασία, διότι κάποιοι από αυτούς θα βρίσκονται σε τάξεις υποδοχής που δε θα ισχύει το πλήρες εκπαιδευτικό ωράριο.

Σύμφωνα με τη διαπίστωση του αιρετού του ΠΥΣΠΕ Δωδεκανήσου κ. Γ. Γκουτζιαμάνη -κάτι που βρίσκει σύμφωνους το σύνολο των εκπαιδευτικών- όπως διαμορφώνεται η κατάσταση, δε θα επιτευχθεί ο παιδαγωγικός στόχος και δε θα υλοποιηθεί σωστά ο παιδαγωγικός ρόλος των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) και των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.).

Συγχρόνως αρκετοί εκπαιδευτικοί -ενώ εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια- θα παραμείνουν φέτος στις ουρές ανεργίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρόσφατα αναγνώρισε την αναγκαιότητα λειτουργίας 600 τάξεων υποδοχής σε όλη την Ελλάδα αλλά... θα λειτουργήσουν από αυτές μόλις 450…

Τέλος, σε ογδόντα (80) υπολογίζονται μέχρι σήμερα τα κενά στην Ειδική Αγωγή και στα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης στα Δωδεκάνησα. Δυστυχώς οι υποστηρικτικές δομές τις Εκπαίδευσης ακολουθούν τον κανόνα που διέπει τη δημόσια εκπαίδευση, δηλ. της συρρίκνωσης και της υποβάθμισης.