Το σιρκουί της Ρόδου θέλει να αναβιώσει η Περιφέρεια

Η αναβίωση του σιρκουί της Ρόδου, ενός μοναδικού γεγονότος στην κατηγορία του αγωνιστικού αυτοκινήτου, που πριν από πολλά χρόνια έγραφε ιστορία στην Ελλάδα, προωθείται πλέον συστηματικά από όσους εμπλέκονται με τον τομέα του μηχανοκίνητου σπόρ.

Η διάθεση για να ξεκινήσουν και πάλι οι αγώνες αυτοκινήτου της Ρόδου κατεγράφη σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα και στην οποία την περιφέρεια νοτίου Αιγαίου εκπροσώπησε ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Κάλλιστος Διακογεωργίου.

Όπως δήλωσε χτες ο ίδιος υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την αναβίωση των αγώνων αυτών στη Ρόδο, και μάλιστα μέσα στο επόμενο διάστημα θα επισκεφτεί το νησί ειδική επιτροπή που θα διερευνήσει το ενδεχόμενο  αυτό για το 2018.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια συνάντηση συζητήθηκε και η δημιουργία αυτοκινητοδρομίου, το οποίο διεκδικούν πολλές περιοχές στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και το νησί μας, καθώς η ιδέα για κάτι αντίστοιχο είχε γεννηθεί από το 2004 στη Ρόδο χωρίς όμως να υλοποιηθεί ποτέ.

Σημειώνεται ότι η αυλαία για το σιρκουί του αγωνιστικού αυτοκινήτου στη Ρόδο, του πανελλήνιου πρωταθλήματος αγώνων αυτοκινήτων έπεσε το 1971, με το θάνατο του πρωταθλητή αγώνων Γιάννη Μεϊμαρίδη, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά σε μία από τις διαδρομές εντός της πόλης.

Ο  Γ. Μεϊμαρίδης σε έναν από τους αγώνες τουΟ Γ. Μεϊμαρίδης σε έναν από τους αγώνες του


Ο Γιάννης Μεϊμαρίδης γνωστός και ως «Μαύρος» διάσημος οδηγός στους αγώνες αυτοκινήτων και πρωταθλητής Ελλάδας γόνος εύπορης οικογένειας που είχε στην ιδιοκτησία της το «Άκρον-Ίλιον-Κρυστάλ» τραυματίστηκε όταν η Άλφα ρομέο που οδηγούσε προσέκρουσε στο πεζοδρόμιο και χτύπησε επάνω στα τείχη του κάστρου.
Ήταν Κυριακή 3 Οκτωβρίου. Ο Μεϊμαρίδης πέθανε δύο μέρες αργότερα σε νοσοκομείο της Αθήνας σε ηλικία μόλις 26 ετών.

Ο θάνατός του αλλά και ο θάνατος Αυστραλού οδηγού μοτοσικλέτας την προηγούμενη χρονιά στο Σιρκουί της Κέρκυρας ήταν και ο λόγος που δεν ξαναέγιναν από τότε σιρκουί σε πόλεις αλλά μόνο στα αεροδρόμια του Τατοΐου και Τρίπολης.

Η στήριξη της περιφέρειας
Όπως υπογράμμισε ο κ. Διακογεωργίου από  την πρώτη στιγμή η περιφέρεια δήλωσε αρωγός αυτής της προσπάθειας για να αναβιώσει το σιρκουί  το 2018 αν φυσικά όλα εξελιχθούν ομαλά.

«Αν γίνει αυτό πραγματικότητα δημιουργεί προϋποθέσεις για το μηχανοκίνητο σπορ την οικονομία και την ανάπτυξη γενικότερα» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η αναβίωση του σιρκουί στη Ρόδο απασχόλησε για αρκετή ώρα τη συζήτηση καθώς παραβρέθηκε και ο πρόεδρος της ομοσπονδίας συλλόγων μηχανοκίνητων σπορ στην Ελλάδα, ενώ υπήρχαν και εκπρόσωποι από τη διεθνή ομοσπονδία οι οποίοι εκφράζουν έντονα αυτή την επιθυμία.

Μάλιστα παρουσιάστηκαν σκηνές από τους αγώνες της Ρόδου και φωτογραφίες στη συγκεκριμένη συνάντηση. Φυσικά δεν θα γίνει ένας τέτοιος αγώνας χωρίς μέτρα προστασίας και οι διαδρομές θα είναι διαφοροποιημένες, δήλωσε ο κ. Διακογεωργίου ο οποίος τόνισε ότι απώτερος σκοπός θα είναι να δείξουμε τα αξιοθέατα και τα μνημεία μας και να αναδείξουμε τον τόπο μας.

Ο “Μαύρος” με το αυτοκίνητό του λίγο πριν σκοτωθεί στη Ρόδο (αρχείο Φ. Φλώρου-Γ. Κακολύρη)Ο “Μαύρος” με το αυτοκίνητό του λίγο πριν σκοτωθεί στη Ρόδο (αρχείο Φ. Φλώρου-Γ. Κακολύρη)


Ένα άλλο θέμα που επίσης συζητήθηκε ήταν η δημιουργία πίστας στο νησί της Ρόδου κάτι που ξεκίνησε ως ιδέα το 2004 με την πρόταση να δημιουργηθεί αυτή στο Πρασονήσι.
«Μπορούμε όμως να εξετάσουμε και άλλες περιοχές του νησιού της Ρόδου. Έχει ήδη δημιουργηθεί μία επιτροπή που θα ασχοληθεί με τα δύο αυτά θέματα και πιστεύουμε ότι αυτή η επιθυμία θα γίνει πραγματικότητα. Σε περίπου δέκα μέρες θα έρθει στη Ρόδο η επιτροπή ώστε να γίνει μία ξενάγηση σε όλες τις περιοχές για να δούμε ποιο είναι το κατάλληλο σημείο για να δημιουργηθεί το αυτοκινητοδρόμιο.

Θα έρθω σε επαφή με τους λάτρεις του μηχανοκίνητου σπόρ και με όσους σχετίζονται  επαγγελματικά με αυτό. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν προοπτικές οικονομίας για το νησί και τη Δωδεκάνησο αλλά και τις Κυκλάδες.

Η περιφέρεια είναι αρωγός της προσπάθειας και θα προχωρήσουμε γρήγορα καθώς ενδιαφέρονται και άλλες πόλεις όπως τα Μέγαρα, οι Σέρρες, η Δραπετσώνα κ.α.
Αυτό το όνειρο της Ρόδου θα πάρει σάρκα και οστά, γιατί έχει τις δυνατότητες το νησί να το πραγματοποιήσει» κατέληξε  ο κ. Διακογεωργίου.