Μπήκαν οι βάσεις για συνεργασία της Περιφέρειας με την Cosco

Μπήκαν οι βάσεις για συνεργασία της Περιφέρειας με την Cosco

Μπήκαν οι βάσεις για συνεργασία της Περιφέρειας με την Cosco

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 509 ΦΟΡΕΣ

Αναμένονται εξελίξεις μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2017, καθώς τα μηνύματα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά.

Μάλιστα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις υπολογίζεται μία γενική μείωση σε ποσοστό 30%, γεγονός που έχει προκαλέσει εύλογη αγωνία και ανησυχία.

Εν μέσω αυτών των προβλέψεων πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στην Αθήνα συνάντηση του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου με εκπροσώπους της COSCO, κατά την οποία συζητήθηκε η προοπτική συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, στον τομέα της κρουαζιέρας.

Οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επεκταθούν και στον τομέα της κρουαζιέρας και μάλιστα να καταστήσουν τον Πειραιά κεντρικό λιμάνι. Όπως δήλωσε χτες ο περιφερειάρχης στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου τα μηνύματα της επόμενης χρονιάς για την κρουαζιέρα είναι αρνητικά, τονίζοντας ότι όπως αποδείχτηκε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γείτονές μας έχουν επίπτωση και στη δική μας περιοχή.

«Δυστυχώς τέτοια προβλήματα δε μας ευνοούν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζημάρκος, υπογραμμίζοντας ότι σε αντίθεση με τα θετικά μηνύματα για τις αφίξεις του 2017 στο αεροδρόμιο, η κρουαζιέρα γνωρίζει μεγάλη κάμψη.
Ο κυριότερος λόγος είναι τα θέματα ασφαλείας ενώ μεγάλη σημασία δίνουν οι εταιρίες στις υποδομές των λιμανιών και τις εξυπηρετήσεις.

Η συζήτηση με τους εκπροσώπους της COSCO στην οποία παραβρέθηκαν επίσης ο εκτελεστικός γραμματέας της περιφέρειας κ. Τσουβαλάς και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Μπρας, περιστράφηκε γύρω από τις δυνατότητες συνεργασίας με την περιφέρεια σε δύο τομείς:

- Στον τομέα της προβολής και διαφήμισης
- Στο σχεδιασμό νέων τουριστικών προϊόντων

Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές όμως ο περιφερειάρχης με αφορμή τη συνάντηση που έγινε με δική του πρωτοβουλία, αναφέρθηκε στο ρόλο των λιμενικών ταμείων τα οποία αποδεικνύονται κατώτερα των περιστάσεων.

Αφού υπογράμμισε ότι η λειτουργία τους διέπεται από ένα δυσλειτουργικό θεσμικό πλαίσιο, πρόσθεσε ότι είναι πολιτικοί οι λόγοι που δεν προχωρά ο εξορθολογισμός του.
Στην ουσία τα λιμενικά ταμεία σύμφωνα με τον κ. Χατζημάρκο αδυνατούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των καιρών με αποτέλεσμα να μην μπορούν να χαράξουν αποτελεσματική στρατηγική για να συγκρατήσουν τις απώλειες.

Πάντως ο περιφερειάρχης εκτιμά ότι είναι τεράστια η ευθύνη των λιμενικών ταμείων όλα αυτά τα χρόνια που άφησαν τις ευκαιρίες ανεκμετάλλευτες και τα προβλήματα να διογκωθούν.
Μίλησε για αναχρονιστικές, και αναποτελεσματικές διοικήσεις και έκανε λόγο για βιλαέτια του Μεσαίωνα και μικροφέουδα εξουσίας που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.

Η επίσημη ανακοίνωση της Περιφέρειας

Εξάλλου στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για το ίδιο θέμα αναφέρει:

Με κύριο θέμα τις αρνητικές προβλέψεις που αφορούν την κρουαζιέρα στην Ελλάδα για τη σεζόν του 2017, που κάνουν λόγο για μείωση της τάξης του 30%, συνάντηση με την διοίκηση της COSCO είχε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, στα γραφεία του ΟΛΠ την περασμένη Δευτέρα, συνοδευόμενος από τον project manager του δικτύου υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο και ειδικό για θέματα κρουαζιέρας κ. Ιωάννη Μπρα και τον εκτελεστικό γραμματέα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου κ. Μιχάλη Τσουβαλά.

'Όπως ανάφερε ο Περιφερειάρχης στην διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Τετάρτη, τα μηνύματα που έρχονται από όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας είναι ανησυχητικά για την σεζόν του 2017 η οποία μέχρι σήμερα δείχνει να κινείται με έντονα αρνητικό πρόσημο, την ίδια στιγμή μάλιστα που οι αντίστοιχες προβλέψεις και τα μηνύματα που έρχονται απο το εξωτερικό για τις αναμενόμενες αεροπορικές αφίξεις στα νησιά μας την επόμενη τουριστική περίοδο είναι ιδιαίτερα θετικά. Δεδομένου ότι έχει γίνει πλέον ο προγραμματισμός των εταιρειών για την επόμενη χρονιά, οι όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν, θα έχουν ως στόχο τη σεζόν του 2018.

Τα αίτια της πτώσης της ελληνικής κρουαζιέρας, όπως τα ανέλυσε ο κ. Χατζημάρκος, αποδίδονται τόσο σε εξωγενείς παράγοντες, όπως οι ταραχές και η αστάθεια σε χώρες της ΝΑ Μεσογείου, που επηρεάζουν αρνητικά την ευρύτερη περιοχή αλλά και την Ελλάδα, όσο και σε εσωτερικούς παράγοντες όπως είναι οι προβληματικές υποδομές στα λιμάνια μας, η ελλιπής εμπορική εξυπηρέτηση των εταιρειών κρουαζιέρας σε αυτά, αλλά και το αναχρονιστικό, αναποτελεσματικό και δυσλειτουργικό θεσμικό πλαίσιο που διέπει την διαχείριση και λειτουργία των λιμανιών των νησιών μας και εμποδίζει την εξυπηρέτηση του κλάδου. Θεσμικό πλαίσιο βεβαίως, για την αναμόρφωση του οποίου η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στα αρμόδια υπουργεία.

Η συνάντηση του κ. Χατζημάρκου με την διοίκηση της COSCO , διαχειριστή του λιμανιού του Πειραιά, είχε σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα ενός πλαισίου συνεργασίας μεταξύ COSCO και Περιφέρειας Ν. Αιγαίου , για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο Νότιο Αιγαίο και στη χώρα συνολικά.

“Απαιτείται να εργαστούμε και εδώ με ρεαλιστικό σχέδιο, μεθοδικά και οργανωμένα και σήμερα, αν θέλουμε να δούμε αποτέλεσμα το 2018. Εμείς, σε ένα ακόμη θέμα που δεν έχουμε αποφασιστική αρμοδιότητα είμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε. Μένει να αποδειχθεί αν όλοι αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα της κατάστασης και βεβαίως αν επιθυμούν την βοήθεια” ανέφερε ο κ. Χατζημάρκος.

Η στρατηγική συνεργασία που επιδιώκει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου έχει στο επίκεντρό της τον σχεδιασμό της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, που θέτει στόχο την μετατροπή του στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, σε κέντρο της μεσογειακής κρουαζιέρας και home port για τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.

“ Η χώρα έχει ανάγκη την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά. Η συζήτηση που κάναμε με την COSCO, αφορούσε πώς μπορούμε να συνδράμουμε κι εμείς στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ώστε να φέρουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, με δεδομένο ότι στο Νότιο Αιγαίο βρίσκονται ορισμένοι από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας διεθνώς, όπως η Ρόδος, η Σαντορίνη, η Μύκονος και πολλοί άλλοι ιδιαίτερα σημαντικοί προορισμοί ενώ δυνατότητες να μπουν στον χάρτη της παγκόσμιας κρουαζιέρας έχουν και άλλα νησιά μας. Δεν νοείται οποιοδήποτε σχέδιο για την κρουαζιέρα είτε της COSCO, είτε των πλοικτητριών εταιρειών, που δεν θα περιλαμβάνει αυτούς τους προορισμούς” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζημάρκος.

Τα πιθανά επίπεδα συνεργασίας που συζητήθηκαν στην διάρκεια της συνάντησης είναι τρία: οι δράσεις προβολής της Περιφέρειας και η εναρμόνισή τους με τα σχέδια δράσης της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, ο σχεδιασμός νέων τουριστικών προϊόντων και αντίστοιχων προορισμών, ελκυστικών για τους επιβάτες της κρουαζιέρας, που θα απαντούν στη ζήτηση της αγοράς και η αξιοποίηση της προνομιακής σχέσης της COSCO με την τεράστια τουριστική αγορά της Κίνας.

Ο κ. Χατζημάρκος κατέληξε λέγοντας: “Η COSCO μπαίνει δυναμικά στην υλοποίηση των σχεδίων της για την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά και εμείς οφείλουμε να συνεργαστούμε με όλους τους φορείς της πολιτείας και της αγοράς για την επίτευξη του κοινού στόχου της στήριξης του πολύ σημαντικού για τον τουρισμό και τα νησιά μας, του κλάδου της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα σε μια τόσο δύσκολη περίοδο.”

Διαβάστε ακόμη

Γ. Νικητιάδης: Μόνο ένα ισχυρό παρεμβατικό κράτος μιας σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης μπορεί να ενισχύσει τη βιομηχανία

Λευτέρης Καφετζής: Ο πατέρας του Τζέιμς είναι ο πραγματικός Survivor - Ο γύρος του κόσμου, η θύελλα και η δραματική διάσωση

Αθίγγανος πήγε να δει ομόφυλό του στα κρατητήρια και συνελήφθη την ώρα που του έδινε χασίς

Ρόδος: O όμιλος αστρονομίας «Βενετοκλείου» 1ου ΓΕΛ Ρόδου στο Austin Texas για την ολική εκλειψη ηλίου

Εντεταλμένος Θεμάτων Διακυβέρνησης Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ο γενικός διευθυντής του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου

Συμπαραστάτη του Πολίτη θα εκλέξει το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου

Στ. Κασσελάκης: Θα επισκεφθεί 26 νησιά του Αιγαίου σε 9 μέρες

Πολλές οι «παρθένες» παραλίες στα Δωδεκάνησα που εντάσσονται στις... απάτητες