Πως η Google, το Youtube και το Facebook αλλάζουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε

Γράφει o Partner/ Business Unit Director Socialab
Τάσος Βελιάδης

Την τελευταία 10ετία ο τρόπος που ο κόσμος αρχίζει να επιλέγει τον προορισμό για τις διακοπές του και ειδικά για τις καλοκαιρινές του διακοπές αλλάζει.

Ειδικά τα τελευταία δυο χρόνια παρατηρούμε μια μεγάλη αλλαγή κυρίως στα μέσα που χρησιμοποιεί ο ταξιδιώτης για να πληροφορηθεί και τέλος να καταλήξει στο μέρος που θα ταξιδέψει.

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους αυτής της αλλαγής είναι τα κινητά μας τηλέφωνα. Πλέον ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου που ταξιδεύει είναι εφοδιασμένο με smartphone και πολλές αποφάσεις  για ιδέες προορισμών έρχονται μέσα από το κινητό μας τηλέφωνο.

Οι καταναλωτές συγκρίνουν τιμές, βλέπουν προσφορές και παρατηρουν πως οι εταιρίες χρησιμοποιούν το digital περιβάλλον για να επηρεάσουν την απόφαση τους και κυρίως για να τους εμπνεύσουν να ταξιδέψουν σε διάφορους προορισμούς.

Τα τελευταία χρόνια λοιπόν οι τρεις κυρίαρχοι παίκτες στην απόφαση για το ταξίδι είναι η Google κυρίως μέσω του search το Youtube και το κυρίως λόγω της χρήσης βίντεο και πλέον και το Facebook κυρίως λόγω του μεγάλου virality που μπορεί να πάρει μια ανάρτηση.

Οι χρήστες ξεκινούν αναζητώντας ιδέες και έμπνευση μέσα από το βίντεο στο Youtube ενώ πολύ συχνά ψάχνουν περισσότερες πληροφορίες για τον κάθε προορισμό μέσω της Google.

Από την άλλη το Facebook λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σερβίροντας στον χρήστη περιεχόμενο χωρίς να ψάξει και κυρίως περιεχόμενο που μπορεί να έχει γίνει share από κάποιον φίλο του. Όλοι μας σίγουρα έχουμε παρατηρήσει βίντεο και περιεχόμενο που μας έχει κάνει εντύπωση και γι αυτό τον λόγο το έχουμε μοιραστεί με τους φίλους μας.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να υπάρχει ανάλογο περιεχόμενο που να μπορεί να προωθεί τον κάθε προορισμό και στοχευμένη διαφήμιση προκειμένου να μπορούμε να πιάσουμε όλες τις πιθανές αναζητήσεις.

Στα πρώτα στάδια της απόφασης το βίντεο και γενικά το πολύ καλό περιεχόμενο παίζει μεγάλο ρόλο καθώς ο χρήστης παίρνει ιδέες και βλέπει τον τόπο που θέλει να επισκεφθεί. Καλογυρισμένα βίντεο με ένα συγκεκριμένο concept και μια συγκεκριμένη ιστορία μπορεί να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και να επηρεάσουν την απόφαση του.

Από την άλλη μέσω της Google  και κυρίως μέσω σωστής και στοχευμένης διαφήμισης ¨πιάνεις¨ τον χρήστη ακριβώς την στιγμή που ψάχνει για το ταξίδι του και κυρίως για τον προορισμό που θα επιλέξει.

Κάτι επίσης πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι οι ταξιδιώτες δεν ενδιαφέρονται μόνο για το που θα ταξιδέψουν όσο και για το πως θα ταξιδέψουν σωστά και το ποια μέρη αξίζει να επισκεφθούν όταν πλεον φτάσουν στον προορισμό.

Σύμφωνα με την Google λοιπόν οι αναζητήσεις στο Youtube που αφορούν travel tips έχουν αυξηθεί κατά 115% ενώ τον Ιούλιο που μας πέρασε αυτού του είδους οι αναζητήσεις έφτασαν στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί οτι παρόλο που οι ταξιδιώτες αναζητούν πάρα πολύ πλέον μέσω κινητού τηλεφώνου, συνήθως γυρνάνε στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή για να πραγματοποιήσουν την κράτηση τους.

Αξίζει λοιπον να επενδύσουμε στο σωστό περιεχόμενο τόσο για την προώθηση του προορισμού όσο και για την εκπαίδευση των τουριστών που αναζητούν συνεχώς νέες πληροφορίες από τα κινητά τους τηλέφωνα.