Τα σημάδια για τη σαιζόν του 2017 είναι καλά για τη Ρόδο

Ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για τη σαιζόν του 2017 στην περιοχή μας, σύμφωνα με όσα δήλωσε χτες ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «μόνο καλά σημάδια έχουμε για τον τουρισμό την επόμενη χρονιά».

Ο περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει τίποτα αρνητικό για την επόμενη χρονιά εκτός ίσως από κάποια ανησυχία για το μέλλον που χαρακτηρίζει τη μεγαλύτερη τουριστική αγορά της Ρόδου την Αγγλική, λόγω των εξελίξεων μετά το Brexit.

Κάνοντας έναν απολογισμό για το πώς φτάσαμε να έχουμε φέτος αύξηση στην τουριστική κίνηση παρά τα γνωστά προβλήματα που χαρακτηρίζουν το τουριστικό προϊόν της περιοχής μας, στάθηκε στα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξε η περιφερειακή αρχή για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις, καταφέρνοντας τελικά να αντιστρέψει το κλίμα

«To 2015 έγιναν όλα αυτά που σκοτώνουν τον τουρισμό και στο τέλος της χρονιάς η αγωνία αν θα υπάρχει ένα τουριστικό 2016, ήταν τεράστια.
Ποιά ήταν το 2015 και στις αρχές του 2016 η Ελλάδα; Που ήταν τότε η Ελλάδα; Η Ελλάδα το 2015 για όλο τον κόσμο ήταν η φωτογραφία με το λιμάνι της Μυτιλήνης, ήταν η Μόρια, και από το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς ήταν τα αντίσκηνα στην Ειδομένη» είπε ο περιφερειάρχης και αναρωτήθηκε: «Ήταν αυτή εικόνα να πουλήσουμε για να έρθουν τουρίστες να κάνουν διακοπές και να φέρουν τα παιδιά τους να περάσουν καλά και ξέγνοιαστα; Σε αυτό το περιβάλλον έπρεπε να δουλέψουμε».

Πρόσθεσε επίσης ότι στη Ρόδο επιπλέον έκλεισε ο ΠΡΟΤΟΥΡ που είχε ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσης και χρηματοδότηση, με την περιφέρεια να αναλαμβάνει να καλύψει και αυτό το κενό.

«Και πήραμε πάνω μας ένα πολύ μεγάλο φορτίο, και σε διοικητικό επίπεδο. Όταν φαινόταν ότι θα είχαμε πρόβλημα, χωρίς πολύ μεγάλα λόγια ξεκινήσαμε να ξηλώνουμε ότι υπήρχε μέχρι τότε σε καμπάνια. Έπρεπε να σκίσουμε την… ταυτότητά μας.

Ήμασταν έτοιμοι από το Δεκέμβριο του 2015. Προλάβαμε τα χειρότερα και τον Ιανουάριο του 2016 παρουσιάσαμε το τουριστικό μας πλάνο και κάναμε μία καταπληκτική καμπάνια η οποία βραβεύτηκε στην Αθήνα πήρε ένα χρυσό βραβείο σε διαγωνισμό.

Η ψηφιακή μας καμπάνια Aegean like no other έπιασε τα 26 εκατομμύρια αποδέκτες ψηφιακά. Ήταν στοχευμένο και δουλεύτηκε πολύ καλά. Όλο το χειμώνα γυρίσαμε όλη την Ευρώπη πήγαμε σε νέες αγορές, μιλήσαμε, πείσαμε…» είπε ο περιφερειάρχης.

Κατρακυλά η κρουαζιέρα, κατρακυλούν και τα έσοδα!
Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι ήταν μονόδρομος να έχουμε αύξηση στους τουρίστες λόγω των γεγονότων στις γειτονικές χώρες δήλωσε τα εξής: « Έχω να πω σε όσους τα λένε αυτά ότι με κλειστή Τουρκία η κρουαζιέρα είναι τουλάχιστον 30% κάτω. Γιατί δεν έρχονται τα πλοία;

Σε ότι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της σαιζόν δεν υπάρχει όπως είπε χώρα της Ευρώπης που να μην έχει οικονομική ύφεση και πρόσθεσε «Η αγοραστική δύναμη του επισκέπτη μειώθηκε πάρα πολύ. Οι προσφορές που έδωσαν οι ξενοδόχοι μας ήταν εξαιρετικές και έβαλαν πλάτη στο να κάνει η Ρόδος τα νούμερα που έκανε.

Από εκεί και πέρα με μία αύξηση 10% σε ένα ξενοδοχείο και ένα εστιατόριο στην κίνησή του, τα οικονομικά του αποτελέσματα είναι τουλάχιστον 5% κάτω.

Αυτό δεν οφείλεται στον πελάτη αλλά στην υπερφορολόγηση που έγινε στον τουρισμό και σε όλους τους κλάδους. επίσης τις χαμηλές προσφορές τις δίνουν οι ίδιοι οι ξενοδόχοι πιεζόμενοι, όμως υπάρχει μεταξύ τους και ένα χαμηλό επίπεδο επιχειρηματικής συνεννόησης.

Δεν πρέπει να περιμένουμε υψηλότερης εισοδηματικής στάθμης τουρίστες. Επίσης το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρεις πρέπει να αλλάξει στη Ρόδο. Κάθε χρόνο ο τόπος κερδίζει και ένα επίπεδο προς τα κάτω μόνος του. και αυτό λόγω του μιμητισμού και της μηδενικής προσπάθειας. Δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα στο all inclusive στους t.o., αυτά είναι ανοησίες».

Kαλά σημάδια για το 2017!
Μιλώντας για τη νέα τουριστική περίοδο εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία της λέγοντας « Σε ότι αφορά τους πελάτες με αεροπλάνο δεν έχουμε κανένα αρνητικό μήνυμα. Μέχρι στιγμής (εκτός από την Αγγλία που υπάρχει μία ανησυχία για τις εξελίξεις στη χώρα τους) δεν έχουμε κανένα αρνητικό σημάδι είναι όλα καλά για τη σαιζόν του 2017. Ελπίζω να μην προκύψει κάτι δυσάρεστο και να μην έχουμε για παράδειγμα τρομοκρατικά χτυπήματα στα αεροδρόμια της Ευρώπης. Μόνο καλά σημάδια έχουμε για τον τουρισμό την επόμενη χρονιά».

Ο κ. Χατζημάρκος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην εξοντωτική φορολόγηση των τουριστικών επιχειρήσεων η οποία έχει αντίκτυπο στα έσοδα λέγοντας:«Όσο για τα οικονομικά αποτελέσματα δεν μπορούν να βελτιωθούν όσο είναι φορολογημένος ο κλάδος με αυτό το χυδαίο τρόπο. Δυστυχώς η χώρα δεν είναι σε καλή κατάσταση και εμείς πρέπει να διατηρήσουμε την καλή εικόνα και τα νησιά μας σε μία κατάσταση ελκυστική».

Για την COSCO

Μιλώντας για τις επαφές και την προοπτική συνεργασίας με την Κινεζική COSCO έκανε γνωστό ότι μέχρι το τέλος του χρόνου εκτός απροόπτου θα επισκεφτεί τη Ρόδο κλιμάκιο της πολυεθνικής εταιρίας.

Η China Ocean Shipping Company είναι μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες τακτικών γραμμών στον πλανήτη και φαίνεται ότι ενδιαφέρεται σοβαρά να επενδύσει σε μια συνεργασία με την περιφέρεια νοτίου Αιγαίου στο θέμα της κρουαζιέρας, προχωρώντας ακόμα και σε επενδύσεις στα λιμάνια.
 

«Ετοιμάζουμε στοιχεία για συγκεκριμένα πράγματα που έχουμε συζητήσει, κάνουμε μία προεργασία και όταν τα ολοκληρώσουμε εμείς από την πλευρά μας, ενημερώνουμε την COSCO τους τα στέλνουμε και κάνουμε την επόμενη συνάντησή μας.

Τα στοιχεία που ετοιμάζουμε αφορούν τη διαμόρφωση νέων προϊόντων, νέων τουριστικών προϊόντων και έχουν να κάνουν με πιθανές δραστηριότητες στα νησιά μας με χώρους (π.χ. αρχαιολογικούς) που μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των επισκεπτών για  εκδρομές όσο τα καράβια είναι δεμένα στα λιμάνια μας» είπε ο περιφερειάρχης.

Όπως είπε επίσης στο κομμάτι το θεσμικό είναι γνωστά όλα τα ζητήματα, καθώς η COSCO  έχει και έλληνες συνεργάτες που γνωρίζουν καλά τα θέματα, γνωρίζουν τα θεσμικά προβλήματα και το πλαίσιο λειτουργίας των λιμανιών, ενώ γνωρίζουν και τα προβλήματα των υποδομών.

«Εδώ πρέπει να βρούμε λύσεις. Υπάρχει επίσης προθυμία να χρηματοδοτήσουν έργα υποδομής στα λιμάνια μας και έχουν και πρόσβαση σε φορείς που μπορούν να κάνουν μεγάλες επενδύσεις.
Το ερώτημα είναι: εμείς ως τόπος και ως κοινωνία τα θέλουμε; Το κλιμάκιο θα έρθει το πιθανότερο μέχρι το τέλος του 2016 στη Ρόδο, θέλει να δουλέψει σε περιβάλλον που θα βρει και συνεργασίες» κατέληξε ο κ. Χατζημάρκος.