Ο Χρήστος Γαρέφης  στο Κολλέγιο Ρόδου

Όλοι οι μαθητές του Κολλεγίου Ρόδου το πρωί της περασμένης Δευτέρας υποδέχτηκαν στο Αμφιθέατρο του εκπαιδευτηρίου με ιδιαίτερη χαρά, περηφάνια και συγκίνηση, τον ολυμπιονίκη ιστιοπλοΐας, παγκόσμιο πρωταθλητή τριάθλου και “αιώνιο έφηβο” Χρήστο Γαρέφη και τη σύζυγό του κα. Αθηνά από την όμορφη Θεσσαλονίκη.

Ο Χρήστος Γαρέφης έχει αφιερώσει τη ζωή του στον αθλητισμό και πρωταθλητισμό, στην προπονητική, στην υποστήριξη των νέων αθλητών και έχει τιμήσει τα ελληνικά χρώματα. Με  το ψυχικό του σθένος και την απαράμιλλη αγωνιστικότητά του, ύψωσε την ελληνική σημαία σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου.
Διακρίνεται για το ήθος του, την ταπεινότητά, την αγάπη του για τα παιδιά, την αλληλεγγύη, τον  σεβασμό και την εκτίμηση προς τον συναθλητή του.

Ο Χρήστος Γαρέφης βρέθηκε στο Κολλέγιο Ρόδου για τρεις λόγους :
Πρώτον: να  δει από κοντά τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και να μεταφέρει, ψήγματα σοφίας, τις γνώσεις του, τη βιωμένη εμπειρία του,  τις μεθόδους και τεχνικές της προπονητικής και του Αθλητισμού.
Δεύτερον: παραβρέθηκε ως άνθρωπος του Πολιτισμού διότι ο Αθλητισμός είναι μέρος του Πολιτισμού και όπως λέει ο ίδιος «πρώτα είναι ο Πολιτισμός».

Τρίτον και σπουδαιότερο: ήρθε από τη Θεσσαλονίκη στη Ρόδο με σκοπό να βραβεύσει τη μαθήτρια Χρυσάνθη Διάκου της Α` Γυμνασίου η οποία κατέλαβε την πρώτη θέση στο Διαγωνισμό Υποτροφιών του Κολλεγίου Ρόδου 2016, καθόσον το κείμενο στο οποίο βασίστηκε το μάθημα της Γλώσσας στη ΣΤ` Δημοτικού, το εντόπισε η Εκπαιδευτικός κα. Φτάκλα Φεγγαρούλα μέσα από συνέντευξη που έδωσε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής κος Χρήστος Γαρέφης και αναφερόταν σε γεγονός λίγο πριν αγωνιστεί το Σεπτέμβριο του 2015 στο Σικάγο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τριάθλου.

Αυτό το εμπνευσμένο κείμενο σοφίας,  ψυχικής δύναμης και αντοχής που περικλείει τις αρχές και αξίες του Ολυμπισμού, του Αθλητισμού, του ευ αγωνίζεσθαι,της συναδέλφωσης, της αλληλεγγύης αλλά και το μήνυμα της συμμετοχής και όχι της διάκρισης, έχει διπλό συμβολισμό: αναδεικνύει αφενός τον Χρήστο Γαρέφη όχι μόνο ως υπεραθλητή αλλά και ως ιδιαίτερη προσωπικότητα στο χώρο του Πολιτισμού της Παιδαγωγικής και της Πολιτιστικής καλλιέργειας της νέας γενιάς.

Αφετέρου αυτό το κείμενο έδωσε τη δυνατότητα στη μαθήτρια Χρυσάνθη Διάκου να αγωνιστεί, να διακριθεί ανάμεσα σε πλήθος υποψηφίων, να κατακτήσει την πρώτη θέση, να επανέλθει εκ νέου στο Κολλέγιο και να ενταχθεί στην Α`θμια Εκπαίδευση με εξαιρετικές προοπτικές. Συνεπώς η προσφορά του πρωταθλητή είναι διττή και ουσιαστική.

Ο Χρήστος Γαρέφης, στην ομιλία του  προς τους μαθητές, μεταξύ άλλων τόνισε τη σημασία του πνεύματος αλλά και του σώματος, περιέγραψε τον “χρυσό” κανόνα του Φειδία (1,618), σύστησε στα παιδιά να ασκούνται διότι η κίνηση είναι ευεργετική για τον καθαρισμό του σώματος και ένα δυνατό σώμα έχει δυνατό μυαλό (εγκέφαλο). Το σώμα είναι ο ναός της ψυχής όπως αναφέρει η Χριστιανική διδασκαλία και οι αρχαίοι πρόγονοί.

Υποστήριξε  ότι η σωστή άσκηση βοηθάει το μυαλό να παραμένει ενεργό, με συνέπεια οι μαθητές που ασκούνται να έχουν καλλίτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις και να διαχειρίζονται με σωστότερο τρόπο τα προβλήματά τους και όπως είπε: «Μη σταματάτε την καθημερινή ελαφριά εξάσκηση». Αναφερόμενος στο αγώνισμα του Τριάθλου, στο οποίο θεωρείται ως ο καλύτερος αθλητής στον κόσμο (55+), ανέφερε  ότι ασχολείται με αυτό το άθλημα, τα τελευταία χρόνια  με στόχο  να αποτελέσει μέτρο σύγκρισης και πρότυπο μέσα από επιστημονικά δεδομένα και μετρήσεις και να δημιουργήσει μια καμπάνια για τη φυσική κατάσταση, την πρόληψη της υγείας και να εμπνεύσει τους νέους.

Συνήθως αγωνίζεται σε «open» πρωταθλήματα και αγώνες. Ξεκίνησε ένα πρόγραμμα 1500μ κολύμβηση σε 19.15`, 40 χιλ. ποδήλατο σε 58.27` και 10χιλ. τρέξιμο σε 39.32`. Έχει αναπτύξει και εξελίξει δική του μέθοδο, τη «Διανυσματική μέθοδο», με μαθηματικούς απόλυτους αριθμούς, διαιρώ­ντας ενδιάμεσες αποστάσεις με το χρόνο που θέλει να επιτύχει.

Όπως είπε, αυτή η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί και στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές μπορούν να διαιρέσουν την ποσότητα της ύλης των μαθημάτων με το χρόνο και να εξοικονομήσουν περισσότερο χρόνο.

 Από αυτή τη διαδικασία όπως ισχυρίστηκε,  εξάγεται ένα πηλίκο (το Διάνυσμα) το οποίο  βοηθάει αθλητές και μαθητές.

Στη συνέχεια μίλησε για την «Ανάληση του Παρελθόντος». Μια θεωρία που βασίζεται στις: «Πρώτες στιγμές», σε «Αυτή τη στιγμή» που είναι το παρόν και στη «γέφυρα», που μας οδηγεί στο «Μέλλον».
Ανακαλώντας τις πρώτες στιγμές δηλώνουμε: «έτοιμοι στο παρόν δηλαδή, είμαστε έτοιμοι για νίκες και αποτελέσματα». «Δεν πρέπει να δημιουργούμε δικαιολογίες για ν’ αποφύγουμε τον κάθε αγώνα,  την κάθε προσπάθεια».

Στο πλαίσιο της μάθησης, τα παιδιά θα πρέπει να δηλώσουν έτοιμα σε κάθε πρόκληση εξετάσεων ή διαγωνισμού.

Επιπροσθέτως απευθυνόμενος στα παιδιά τους είπε να προσπαθούν  και  να μην απογοητεύονται διότι η ζωή δεν τελειώνει σ’ έναν αγώνα ή με μια εξέταση. «Ο αγώνας είναι ένα ζέσταμα για τον επόμενο αγώνα» και συνέχισε λέγοντας: «Όταν το σώμα α­ντέχει, ο άνθρωπος παραμένει ενεργός,  δυνατός και νέος».

Σε άλλη στιγμή της ομιλίας του  είπε στα παιδιά να αγαπούν, να σέβονται και να εμπιστεύονται τους Εκπαιδευτικούς.

Σύνθημα του είναι : « no pain, no power, no gain» δηλαδή χωρίς κόπο, χωρίς προσπάθεια, δεν έχει δύναμη και δεν  πετυχαίνουμε τίποτα.  

Στη συνέχεια ο Χρήστος Γαρέφης παρακολούθησε ένα αφιέρωμα που έκαναν τα παιδιά της ΣΤ` τάξης με την κα. Φτάκλα Φεγγαρούλα για τη ζωή του. Στο τέλος του πρόσφεραν ένα κολάζ με φωτογραφίες.
Μια από τις πλέον συγκινητικές στιγμές ήταν η βράβευση της μαθήτριας Χρυσάνθης Διάκου που πρώτευσε στις υποτροφίες, από τον πρωταθλητή Χρήστο Γαρέφη, ο οποίος επέδωσε το δίπλωμα στη μαθήτρια και στον πατέρα της.

Ο κος Γαρέφης έδειξε να είναι ιδιαίτερα συγκινημένος διότι με το εξαιρετικό του κείμενο  δημιούργησε  τις ιδιαίτερες συνθήκες και προϋποθέσεις ώστε  να βραβευθεί η μαθήτρια.

Κατόπιν οι εκπαιδευτικοί του Κολλεγίου, η κα. Βασιλάκη και η κα. Σαρρή διευθύντριες Λυκείου και Γυμνασίου αντίστοιχα, επέδωσαν τιμητικό δίπλωμα στον Πρωταθλητή ως αναγνώριση της προσφοράς του στην Πολιτιστική Καλλιέργεια της νέας γενιάς, ενώ ο διευθυντής κος Σπύρου Σπύρος και ο συγγραφέας κος Παπανδρέου Θεόδωρος επέδωσαν τον Θυρεό του Κολλεγίου.

Η κα. Φτάκλα και ο κος Βλάσσης του επέδωσαν φάκελο με το κείμενο του Διαγωνισμού ενώ η κα. Ελένη Γεωργαλλίδη επέδωσε σ’ αυτόν και στη σύζυγό του αναμνηστικά δώρα του Κολλεγίου.
Ο κος Γαρέφης συγκινημένος παρέλαβε τα διπλώματα και τα αναμνηστικά δώρα και δήλωσε  ότι έζησε μια από τις μεγαλύτερες στιγμές στην καριέρα του μέσα σε ατμόσφαιρα ζεστής αγκαλιάς και αγάπης, σ’ ένα υπέροχο σχολείο, το οποίο όπως είπε θα μπορούσε να γίνει αθλητικό  σχολείο.