Σε ανώνυμη εταιρεία μετατρέπεται το ΚΤΕΛ

Με μία πολύ σημαντική ψηφοφορία καλούνται τα μέλη του ΚΤΕΛ Ρόδου να αποφασίσουν για την μετατροπή της εταιρείας σε ΑΕ, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι για το 2019 να εκμεταλλευτούν το νόμο που έχει ήδη ψηφισθεί και θα τους δώσει το δικαίωμα να λάβουν μέρος στον ανοικτό διαγωνισμό, πλέον, για τις οποιεσδήποτε γραμμές μπουν στον διαγωνισμό.

Όμως, την απόφαση αυτή του διοικητικού συμβουλίου, υπάρχουν μέλη που δεν την δέχονται, υποστηρίζοντας πως θα χάσουν τα σημερινά προνόμια που έχουν, αλλά και γιατί θέλουν πρώτα να επιλυθούν τα εσωτερικά προβλήματα και να πραγματοποιηθούν διαχειριστικός έλεγχος και εξετασθούν οι προσφυγές κατά της διοίκησης που εκκρεμούν.

Η γενική συνέλευση για την ψηφοφορία αυτή θα πραγματοποιηθεί αύριο Κυριακή στα γραφεία του ΚΤΕΛ Ρόδου και σύμφωνα με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, είναι πολλοί αυτοί που αντιδρούν και ζητούν την αναβολή αυτής της ψηφοφορίας, μέχρι να δοθεί ένα τέλος στις εκκρεμότητες που υπάρχουν στα διοικητικά.

 Όπως είναι γνωστό μέτοχοι της εταιρείας έχουν προσβάλει την εκλογική διαδικασία ζητώντας να ανασταλεί η ισχύς της από 26/08/2016 απόφασης της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, μέχρι την έκδοση της απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου. Μάλιστα ζητούσαν να διαταχθεί η σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης και να ορισθεί από το δικαστήριο η σύγκλησή της το συντομότερο δυνατόν με θέμα ημερήσιας διάταξης: την πλήρωση των τυπικών και ουσιαστικών κριτηρίων που πρέπει να τηρούνται κατά το νόμο για την εκπαιδευτική επάρκεια του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας.

Κάτι τέτοιο το υποστήριξαν μετά το εξώδικο μετόχου προς τον πρόεδρο της εταιρείας για την προσκόμιση του απολυτηρίου Γυμνασίου, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για την εγκυρότητα του πιστοποιητικού επαγγελματικής επάρκειας, έτσι ώστε να μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντα του προέδρου. Αυτό μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει και εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς σε τι κατάσταση βρίσκεται η συνοχή μετόχων αλλά και διοικούντων.

Οι 13 διαφωνούντες μέτοχοι έχουν κι άλλα θέματα, που θεωρούν πως αντιβαίνουν το νομικό πλαίσιο που διέπει τις εταιρείες αυτές και φυσικά δεν σταματούν να ζητούν τα εκ του νόμου οριζόμενα δικαιολογητικά, αλλά και μία οργάνωση διοικητική ικανή να αυξήσει τα κέρδη της εταιρείας.

Το σημείο το οποίο αποτελεί την θρυαλλίδα της εκρηκτικής κατάστασης είναι το γεγονός ότι η διοίκηση αρνείται να δεχθεί την διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σε όλα αυτά, το θέμα της μετατροπής της εταιρείας σε Ανώνυμη φοβίζει αρκετούς μετόχους, που πρέπει να υπογραμμίσουμε πως είναι κάτοχοι λεωφορείων, ολοκλήρων ή σε ποσοστά, γιατί ξαφνικά ο τίτλος ιδιοκτησίας θα μετατραπεί σε μετοχές. Εδώ οφείλουμε να πούμε πως το ΚΤΕΛ Ρόδου οφείλει να ακολουθήσει τις εντολές του νόμου, αν θέλει να μπει στις κατηγορίες αυτές που θα του επιτρέψουν να επιδοτηθεί και να προχωρήσει σε αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων του.  Όμως, αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχουν δίκιο οι αντιδρώντες, στο σκέλος που απαιτούν την επίλυση των διοικητικών προβλημάτων και την τελεσιδικία των δικαστικών εκκρεμοτήτων.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η γενική συνέλευση αναμένεται να έχει ένταση, η οποία δεν ξέρει κανείς που μπορεί να οδηγήσει.

 Το ΚΤΕΛ Ρόδου είναι μία κερδοφόρος συνεταιριστική επιχείρηση και κανείς δεν θα ήθελε να διαλύσει.
Αντίθετα όλοι θέλουν την περαιτέρω ανάπτυξή της, αλλά χωρίς την παραμικρή αμφισβήτηση των μελών του για την τιμιότητα των διοικούντων.

Η Ρόδος έχει πικρή πείρα από «αμαρτωλούς» συνεταιρισμούς και το ΚΤΕΛ Ρόδου είναι ότι πιο υγιή παραδειγματική συνεταιριστική επιχείρηση έχει σήμερα να επιδείξει. Το να υπάρχει διαφάνεια στα πεπραγμένα και στο ταμείο της, κάτι που δεν θα χρειασθεί αμφισβήτηση θα ενώσει τους μετόχους και θα τους ωθήσει σε δημιουργική προσφορά.

Ένας υγιής διάλογος με στοιχειοθετημένες απαντήσεις στα γνωστά ερωτήματα και σε όσα άλλα γίνουν κατά την γενική συνέλευση της Κυριακής θα επουλώσουν τα τραύματα. Έτσι κι αλλιώς το ΚΤΕΛ Ρόδου είναι κερδοφόρο και από τα καλύτερα ΚΤΕΛ της χώρας μας.  Μάλιστα, θα μπορούσε κάτω από μία προσεγμένη παρακολούθηση των εξελίξεων και των προγραμμάτων να είναι πολύ πιο ισχυρό και κερδοφόρο. Κι αυτό ας μη το ξεχνούν όλοι οι μέτοχοι.