ΑΒΤΑ: Ύποπτες οι αξιώσεις  για αποζημίωση  λόγω ασθενείας

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει o Σύνδεσμος Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων μετά τον ανησυχητικά αυξανόμενο αριθμό των απαιτήσεων αποζημίωσης λόγω γαστρικών ασθενειών που προβάλουν οι Βρετανοί από τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις και ζητά, μάλιστα, από τη Βρετανική Κυβέρνηση να αναλάβει δράση. Το ζήτημα έχει τεθεί σε αξιωματούχους του Βρετανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης, προκειμένου να υπογραμμιστεί το μείζον πρόβλημα.

Σύμφωνα με τα αποδεικτικά στοιχεία που συγκέντρωσε ο ABTA, η αύξηση των αξιώσεων για αποζημίωση λόγω ασθενείας από τις ταξιδιωτικές εταιρείες, παρατηρήθηκε μετά τις νομικές μεταρρυθμίσεις του 2012. Οι μεταρρυθμίσεις περιλαμβάνουν μέτρα τα οποία αποσκοπούσαν στην πάταξη του δόλου στις αποζημιώσεις για σωματική βλάβη, αλλά εξαιρούνται τα περιστατικά που συνέβησαν στο εξωτερικό. Έτσι, δημιουργήθηκαν διάφορες νομικές εταιρείες με brand που αλίευαν τέτοιες περιπτώσεις στα social media και το διαδίκτυο. Ο ΑΒΤΑ άρχισε να συγκεντρώνει στοιχεία, μετά από παράπονα των μελών του για δραματική αύξηση των αξιώσεων αποζημίωσης φέτος.

Τα μέχρι στιγμής στοιχεία που συγκεντρώθηκαν ,δείχνουν ότι οι αξιώσεις για γαστρικές ασθένεις δεν συμπίπτουν με τις καταγεγραμμένες αντίστοιχες περιπτώσεις στα resort. Μόνο την περασμένη εβδομάδα μια ομάδα Ισπανών ξενοδόχων ανέφερε «τεράστια αύξηση» του αριθμού των αξιώσεων αποζημίωσης για υποτιθέμενες ασθένειες από τους Βρετανούς τουρίστες. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι συχνά δεν υπάρχουν αποδείξεις για να στηριχθούν οι ισχυρισμοί, ενώ οι αποζημιώσεις εκτιμάται ότι θα κοστίσουν περισσότερο από 60 εκατ. ευρώ. Κατηγορούν δε τις βρετανικές εταιρείες διεκδίκησης αποζημιώσεων που παροτρύνουν τους τουρίστες μέσω επιθετικού marketing να διεκδικούν τα νόμιμα δικαιώματά τους.

Ο ABTA καλεί τη βρετανική κυβέρνηση και άλλες ρυθμιστικές Αρχές να εξετάσουν τί μπορεί να γίνει για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Ο επικεφαλής του ABTA, Mark Tanzer δήλωσε: «Αυτή η τάση είναι σοβαρά ανησυχητική για τα μέλη μας, για τη βιομηχανία στο σύνολό της και για τους καταναλωτές. Από τη συνάντησή μας με το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέστη σαφές ότι αναγνωρίζουν πως αυτό είναι ένα πραγματικό ζήτημα που χρήζει περαιτέρω προσοχής. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ενεργά με τους φορείς χάραξης πολιτικής και τις ρυθμιστικές Αρχές, ανταλλάσσοντας πληροφορίες και δεδομένα για να υποστηρίξουμε την αλλαγή στο ζήτημα που απασχολεί τον κλάδο».
(Πηγή: money-tourism.gr)