Πρέπει να δοθεί νέα πνοή στο τουριστικό προϊόν της Ρόδου

Ο σχεδιασμός για να δοθεί μία άλλη πνοή στο τουριστικό προϊόν της Ρόδου, με τη διερεύνηση νέων αγορών αλλά και με την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, με δυναμική και αυτόνομη παρουσία, είναι στις προτεραιότητες της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου και του ΠΡΟΤΟΥΡ.

Τα παραπάνω δήλωσε, χθες, η Αντιδήμαρχος Τουρισμού κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, κατά την ενημέρωση που έκανε για την παρουσία της Ρόδου στις τουριστικές εκθέσεις αυτό το διάστημα αλλά και τον προγραμματισμό για το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Σύμφωνα με την ίδια, ο Δήμος Ρόδου, μαζί με τον ΠΡΟΤΟΥΡ και τη Διεύθυνση Τουρισμού, καταρχήν, συμμετείχε μέσω του περιπτέρου της Περιφέρειας στην έκθεση του Λονδίνου, τη «World travel market», που διεξήχθη 7-9 Νοεμβρίου.

Όπως είπε, τα μηνύματα είναι πολύ θετικά αφού έχουμε διψήφιο αριθμό προκρατήσεων και οι επαγγελματίες, τόσο στο χώρο των ξενοδοχείων αλλά και τα πρακτορεία, έφυγαν με πολύ  θετικές εντυπώσεις για τη Βρετανική αγορά και θεωρούν ότι, παρ’ όλο που η Ρόδος έχασε το προνόμιο που είχε μέσω του δικού της περιπτέρου, θεωρεί ότι θα πρέπει όλοι οι φορείς να μπουν σε μία νέα διαδικασία και να δουν την προβολή και την προώθηση του νησιού στη συγκεκριμένη θεματική έκθεση.

Όπως σημείωσε η Αντιδήμαρχος, η Ρόδος έχει ένα τελείως διαφορετικό τουριστικό προϊόν, έχει μία εντελώς διαφορετική δυναμική και πρέπει ν’ αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
Όπως εξήγησε, σε ένα περίπτερο που συμμετέχουν μικρά νησιά με διαφορετική προσέγγιση του κόσμου και είναι και διαφορετικά τα μεγέθη, είναι δύσκολο να δείξεις όλη αυτή τη δυναμική της Ρόδου.

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, μέσα από το χώρο που δέσμευε ο ΠΡΟΤΟΥΡ-σημειωτέον ότι πρόκειται για μία από τις ακριβότερες εκθέσεις του κόσμου-η Ρόδος είχε μία εξαιρετική προβολή που αναδείκνυε τη δυναμική της. Ο χώρος του ΠΡΟΤΟΥΡ τελικά πάρθηκε από την Πορτογαλία, λόγω κακών συγκυριών, όπως είπε.

Η ίδια πιστεύει ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε τα δεδομένα και να δουν όλοι οι φορείς πως η Ρόδος θα βγει ξεχωριστά  με ένα δικό της προφίλ, πιο φρέσκο, με όλη αυτή τη δυναμική που έχει ως προορισμός για να μπορέσει να έχει  τη θέση που είχε τόσα χρόνια σ’ αυτές τις εκθέσεις.
Επίσης, για πρώτη φορά, ο Δήμος, μετά από ενέργειες του ΠΡΟΤΟΥΡ, συμμετείχε μέσω του ΕΟΤ στη μεγαλύτερη διεθνή τουριστική έκθεση στη Σαγκάη της Κίνας, θέλοντας ν’ ανοίξει νέους διαύλους επικοινωνίας με μία αγορά η οποία είναι πολύ μεγάλη και έχει τρομερά δεδομένα.

Εκεί, στο διεθνές κέντρο εμπορίου-εκθέσεων, της Σαγκάης, ήταν η πρώτη φορά που μετείχε η Ρόδος και, μάλιστα,  έτυχε φέτος μέσα στις 16 συμμετοχές που είχε από ξενοδοχεία, πρακτορεία και άλλους φορείς, να είναι και ένα πρακτορείο της Ρόδου, δηλαδή υπήρχε μία διπλή συμμετοχή. Η έκθεση αυτή, που είναι η μεγαλύτερη στην Κίνα, γίνεται κάθε δύο χρόνια, και υποστηρίζεται από το Κινέζικο πρακτορείο τουρισμού.

Την πρώτη ημέρα, που ήταν για τους επιχειρηματίες, είχαν αρκετές επαφές με πρακτορεία αλλά και με ανθρώπους που έχουν ξεκινήσει ένα πρόγραμμα διοργάνωσης κινέζικων γάμων στην Ελλάδα και θεωρεί ότι είχαν κάποιες καλές επαφές.

Η κα Χατζηλαζάρου, δεν παρέλειψε, επίσης, να πει ότι ο προορισμός της Ελλάδας που πουλάει στη συγκεκριμένη αγορά, προβάλλεται εδώ και αρκετά χρόνια και έχει τρομερή διείσδυση, είναι η Σαντορίνη και αν θέλουμε να μπει η Ρόδος στη συγκεκριμένη αγορά θα πρέπει να βρεθούν τρόποι άμεσης επικοινωνίας, ακτοπλοϊκής ή αεροπορικής με τη Σαντορίνη, προκειμένου ο κόσμος αυτός που την επισκέπτεται να έχει τη δυνατότητα να έρθει στη Ρόδο.

«Τη Ρόδο δεν την ξέρουνε», είπε χαρακτηριστικά και ανέφερε ότι τους παρείχαν έντυπο και ψηφιακό υλικό το οποίο έδωσαν στα πρακτορεία. Και είπε, στη συνέχεια: «Για εμάς ήταν μία ξεχωριστή εμπειρία και με τους υπεύθυνους του ΕΟΤ Πεκίνου, έμειναν με την υπόσχεση ότι, στις επόμενες εκθέσεις, η Ρόδος θα έχει ισότιμη προβολή μαζί με τα άλλα νησιά, προκειμένου να βγάλουμε την εικόνα της Ρόδου, της ιστορίας της και του φυσικού κάλλους της προς τα έξω και να μπούμε πολύ δυναμικά».

Μάλιστα, είχε και μία πολύ καλή επαφή με μία Εταιρία που σκέφτεται να έρθει στη Ρόδο και να κάνει ταινία, κάτι που έχει γίνει και με τη Σαντορίνη και τη Ζάκυνθο και ευελπιστεί ότι τους επόμενους μήνες θα έχουμε νέα.

Είπε, ακόμη, ότι το πρόγραμμα των εκθέσεων έχει βγει αλλά επειδή καθυστέρησε η έγκριση της επιχορήγησης του ΠΡΟΤΟΥΡ δεν μπόρεσαν να τα κάνουν όπως τα ήθελαν.
Και στη Philoxenia της Θεσσαλονίκης θα μετέχουν στο  περίπτερο της Περιφέρειας ωστόσο θα είναι στη Greek tourism EXPO, 25-27 Νοεμβρίου, και ως εκθέτες αλλά και στις ημερίδες με την Ένωση εφοπλιστών.

Στις 8-12 Δεκεμβρίου είναι η τουριστική έκθεση στη Σμύρνη και εκεί η Ρόδος θα έχει παρουσία μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ και με τοπικούς φορείς αφού σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης, μέσα στον άλλο μήνα, ήδη η Διεύθυνση Τουρισμού έχει κάνει μία πρόταση για τις εκθέσεις του πρώτου εξαμήνου του 2017 ωστόσο αναμένεται να υπάρξουν νέα δεδομένα σε ένα επόμενο Δ.Σ. και μία γ.σ. του ΠΡΟΤΟΥΡ, οπότε και θα καθορίσουν τη στρατηγική προβολής της Ρόδου για την επόμενη τριετία η οποία για τους ίδιους είναι πολύ σημαντική. Και κατέληξε λέγοντας η Αντιδήμαρχος:

«Έχουμε, πλέον, ξεκαθαρίσει τα δεδομένα της αγοράς και του ανταγωνισμού που υπάρχει στο τουριστικό κομμάτι και θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι στο να σχεδιάσουμε και να μπούμε δυναμικά και αυτόνομα και να προσεγγίσουμε με πολύ μεγάλη σοβαρότητα όλες αυτές τις αγορές, προκειμένου να δώσουμε μία άλλη πνοή στο τουριστικό προϊόν μας.

Στόχος μας είναι η διεύρυνση σε νέες αγορές, η ποιότητα των υπηρεσιών και παράλληλα η διασύνδεση του πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα και τα προϊόντα της Ρόδου με απώτερη στόχευση τη δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο. Ή τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, κατά δύο μήνες σε πρώτη φάση, μέχρι να δούμε που μπορούμε να φτάσουμε».

Μία από τις αγορές που μπορεί να στηρίξει μία τέτοια προσπάθεια είναι και η κινέζικη αλλά και αυτή της Τουρκίας αφού είναι πολύ κοντά μας και οι επισκέπτες μπορούν να επισκέπτονται τη Ρόδο και εκτός σεζόν.