Μόνιμη μπάρα πρόκειται να μπει  στη γέφυρα της Κρεμαστής

Μόνιμη μπάρα στο  κάτω διάζωμα της γέφυρας της Κρεμαστής, σχεδιάζουν να τοποθετήσουν οι αρμόδιες αρχές, η οποία, με ευθύνη της ΕΛ.ΑΣ, θα κλείνει όταν θα έχουμε έντονα καιρικά φαινόμενα ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος για τους διερχόμενους οδηγούς, όπως ειπώθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου (ΣΤΟ) του Δήμου Ρόδου για τις πλημμύρες.

 

Ειδικότερα, χθες το μεσημέρι, συνεδρίασε το ΣΤΟ υπό την προεδρία του Αντιδημάρχου Πολιτικής Προστασίας, κ. Αγαπητού Πάλλα, με τη συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη κ. Χαράλαμπου Κόκκινου, του προϊσταμένου του Γραφείου Π.Π. του Δήμου κ. Ηλία Αργύρη, του Διοικητή της ΠΥΡ κ. Ηλία Τσαπούρα, του Διοικητή της Τροχαίας, Αστυνομικού Διευθυντή κ. Γιώργου Στέργου. Επίσης, στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Διοικητής της πυροσβεστικής υπηρεσίας του αεροδρομίου, εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος, της αρχαιολογίας, της ΔΕΥΑΡ, των Τεχνικών Υπηρεσιών, της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, των εθελοντών κ.α.

Σύμφωνα με τον Διοικητή της ΠΥΡ,  όσο αφορά στα πλημμυρικά φαινόμενα, φέτος οι προβλέψεις λένε ότι θα έχουμε και ευχήθηκε να μην έχουμε πολύ όγκο νερού σε μικρό χρονικό διάστημα γιατί τότε εντοπίζεται το πρόβλημα και οι υποδομές είναι φτιαγμένες για συγκεκριμένο όγκο.

Γι’ αυτό, είπε ότι θα πρέπει να παρεμβαίνουν την ώρα που εξελίσσεται το φαινόμενο σε συγκεκριμένα σημεία που είναι προβληματικά, τα οποία πρέπει να χαρτογραφηθούν άμεσα και να οριστούν συγκεκριμένα οχήματα που να σπεύδουν απευθείας στα σημεία για να παρέχουν πληροφορίες στον κόσμο.

Στη συνέχεια, ο Διοικητής της Τροχαίας, αναφέρθηκε στη γέφυρα της Κρεμαστής, και είπε ότι τέθηκε μία πρόταση, η οποία είναι και της Τροχαίας και της Αστυνομικής Διεύθυνσης, να διακόπτεται η κυκλοφορία στο κάτω διάζωμα της γέφυρας κάθε φορά που υπάρχει η πρόγνωση από την Πολιτική Προστασία για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα. Όπως σημείωσε ο κ. Στέργου, η εμπειρία έχει δείξει ότι από τις δεκαπέντε-είκοσι φορές το χρόνο που έχουμε τέτοια προειδοποίηση, οι δύο-τρεις ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και σε ένα ποσοστό 80% πρόκειται για μία απλή βροχή η οποία δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Παρ’ όλα αυτά, τόνισε, για να μην διακινδυνεύσουν τη ζωή κάποιου οδηγού, η πρόθεσή τους είναι, όποτε υπάρχουν τέτοιες προβλέψεις, να λαμβάνεται απόφαση από την Αστυνομική Διεύθυνση για διακοπή της κυκλοφορίας στη γέφυρα της Κρεμαστής στο κάτω διάζωμα και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την τοποθέτηση κάποιου είδους μπάρες ώστε να κλείνει το διάζωμα και να μην επιτρέπει τη διέλευση αυτοκινήτων.

Εκτός από τη γέφυρα, όμως, υπάρχουν και άλλα 7-8 σημεία που και εκεί πρέπει κάτι να γίνει έτσι ώστε να μη διακινδυνεύουν οι οδηγοί, και θα πρέπει να τοποθετηθούν κάποια σήματα.

Σο σημείο αυτό, παρενέβη ο κ. Κόκκινος, και ανέφερε ότι, εκείνο που είπαν, είναι ότι για τη γέφυρα της Κρεμαστής θα πρέπει να υπάρχει άμεση παρέμβαση της Αστυνομίας επειδή κανείς δεν ξέρει που θα σκάσει η μετεωρολογική βόμβα. Μέχρι να δουν με τι τρόπο θα κλείνει το διάζωμα, είπε, τουλάχιστον για το σημείο εκείνο που έχει και τη μεγαλύτερη κίνηση οχημάτων να παραμείνει το υπάρχον καθεστώς, δηλαδή όταν έχουμε βροχόπτωση το περιπολικό να παρεμβαίνει και να μπαίνει απαγορευτικό. Όπως είπε, παρ’ ότι καθαρίστηκε ο ποταμός, επειδή πρόκειται για ένα κομβικό σημείο, να μείνει με τις μέχρι τώρα αποφάσεις. Και είπε, στη συνέχεια: «Γιατί, αν το αφήνουμε στην ευθύνη του καθενός, όταν γίνει το κακό, δεν θα κάτσει κανείς να μιλάει για την ευθύνη την ατομική, θα μιλάει για την ευθύνη τη συλλογική. Λυπάμαι που το λέω, αλλά εύκολα ψάχνει μετά ο κόσμος να καταδικάσει πρόσωπα τα οποία ενδεχομένως δεν έχουν ευθύνη, επειδή κάποιος πήρε την προσωπική ευθύνη που δεν ταυτιζόταν με τη λογική εκείνη τη στιγμή».

Ο κ. Πάλλας, από την πλευρά του, πρότεινε να γίνει μία μελέτη, είτε από το Δήμο είτε από την Περιφέρεια, ώστε να τοποθετηθούν στο κάτω διάζωμα της γέφυρας μόνιμες μπάρες.

Μ’ αυτό φαίνεται να συμφωνεί και η ΕΛ.ΑΣ. αφού, όπως είπε ο κ. Στέργου, σε κάποιες περιπτώσεις στο παρελθόν δεν μπορούσε ούτε το περιπολικό να πλησιάσει για να κλείσει το δρόμο, γι’ αυτό λένε, αυτές τις 15 φορές το χρόνο, να υπάρχει από πριν απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης- που έχει δικαίωμα να το κάνει-για διακοπή της κυκλοφορίας στο κάτω διάζωμα και μετά είναι δική της ευθύνη να κατεβάζει τη μπάρα και η κίνηση να γίνεται παραμετρικά από τον παραποτάμιο δρόμο, που είναι πολύ μικρός ο χρόνος για να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των οδηγών. Σ’ αυτή τη μπάρα θα υπάρχουν σήματα που θα ενημερώνουν ότι ο δρόμος είναι κλειστός και από που θα πάνε οι οδηγοί.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Πάλλας είπε ότι προσπαθούν, με τα λίγα χρήματα που έχει ο Δήμος, να κάνουν κάποιες προμήθειες για τους εθελοντές. Ήδη, τελείωσαν το διαγωνισμό και τις επόμενες ημέρες θα προμηθευτούν, αντλίες, σωλήνες και γεννήτριες που θα τις παραχωρήσουν, αναλόγως, σε εθελοντικές ομάδες.

Στη συνέχεια, ο Αντιδήμαρχος θέλησε να διαβεβαιώσει ότι, όσο αφορά στον καθαρισμό των ρεμάτων, από πλευράς Δήμου και Περιφέρειας έγινε το καλύτερο δυνατόν, σε συνεργασία πάντα με τις Τεχνικές Υπηρεσίες. Όπως είπε, επέλεξαν τα ρέματα που ήταν πιο επείγοντα και πιο επικίνδυνα και ο ίδιος θεωρεί ότι έγινε μια καλή δουλειά ενώ θα υπάρξει και συνέχεια. Υπάρχει κάποιο πρόβλημα, είπε ακόμη, με το δεύτερο διαγωνισμό αφού περιμένουν να περάσει από τον Επίτροπο το πρώτο ένταλμα για να προχωρήσουν και στο επόμενο, ώστε να είναι συνεπείς απέναντι στους αναδόχους του έργου.

Ειδικά για την περιοχή των Πεταλούδων και της Απολακκιάς, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Πάλλας, έγινε περισσότερη προσπάθεια ώστε να είναι έτοιμες αυτές οι περιοχές για να μπορέσουν να αντέξουν σε έντονα καιρικά φαινόμενα. Σημείωσε, όμως, ότι οι υποδομές μπορούν να δεχθούν συγκεκριμένες ποσότητες και αν ο όγκος είναι μεγάλος μπορεί να υπάρξει πρόβλημα και είναι δύσκολη η παρέμβαση όταν βρίσκεται σε εξέλιξη. Άρα, εστιάζουν στην προετοιμασία για το πριν και το μετά.

Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, κ. Θεοδόση Κολιάδη, ο οποίος αφού ανέφερε ότι πρέπει να γίνει μεγάλος συντονισμός κινήσεων από το κλαοκαίρι για να προλάβουν για το χειμώνα, στάθηκε στο ότι ο Δήμος δεν διαθέτει ούτε τα χρήματα, με τη δραματική μείωση των πόρων, ούτε όμως και τα μέσα.

Το τελευταίο διάστημα, ειδικά στη δυτική πλευρά, από την Ιαλυσό μέχρι και την Κάμειρο, υπάρχει πρόβλημα με τα μηχανήματα αφού ο Δήμος δεν μπορεί να διεξάγει τους διαγωνισμούς για την προμήθεια ανταλλακτικών λόγω του νέου νόμου.

Τέλος, ο κ. Πάλλας θεωρεί ότι είναι καλή η πρόταση να τοποθετηθούν μόνιμες μπάρες σε όλες τις λεγόμενες «Ιρλανδικές διαβάσεις» στο νησί, δηλαδή εκτός από της Κρεμαστής, στις Πεταλούδες και το Χαράκι, κάτι που δεν απαιτεί και μεγάλο κόστος.