Δίνουμε μάχη για να  κρατήσουμε τα ξενοδοχεία

Ιδιαίτερα επικριτικός σ’ αυτούς που καλλιεργούν την “εικονική” πραγματικότητα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, ήταν στην τοποθέτησή του στο συμβούλιο προέδρων των ξενοδοχειακών ενώσεων, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της Philoxenia, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης.

Η πλειοψηφία των τουριστικών επιχειρήσεων αγκομαχεί, τόνισε ο κ. Καμπουράκης, εκφράζοντας τους προβληματισμούς του, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι το διακύβευμα είναι ...αν θα καταφέρουμε να κρατήσουμε στα χέρια μας τα ξενοδοχεία μας”.

Ο κ. Καμπουράκης, σε μια εξαιρετικά μεστή ομιλία, υπογράμμισε ότι » Συναντιόμαστε σε μια στιγμή που δεν είναι απλά κρίσιμη, όπως λέγαμε μέχρι τώρα. Το «κρίσιμο» είναι… last year! Δεν είμαι εγώ που θέλω να γίνω «μάντης κακών», είναι η ίδια η πραγματικότητα που ζούμε καθημερινά, όλοι μας.

Με ποιο χαμόγελο και ποια αισιοδοξία, να σχεδιάσεις και να κυνηγήσεις τους στόχους σου, όταν δεν ξέρεις τι έχεις στο ταμείο σου, και τι σου ξημερώνει…
Αλλά δεν έχει νόημα να κάνουμε μόνον διαπιστώσεις. Πρέπει να αναλαμβάνουμε και τις δικές μας ευθύνες, κυρίως ως προς τον τρόπο και το περιεχόμενο, που επικοινωνούμε την πραγματικότητα στο κλάδο μας.

 Κι εδώ θα πρέπει με κάθε ειλικρίνεια να παραδεχτούμε σήμερα, πως το να μεταδίδεται τα τελευταία χρόνια μια αίσθηση ευημερίας, μόνο και μόνο από τους αριθμούς των αφίξεων, αποδείχθηκε λάθος.

Χρειάζεται λοιπόν να επανασχεδιάσουμε ως κλάδος το μήνυμά μας. Το «όλα πάνε καλά», όταν αγκομαχάει η πλειοψηφία των επιχειρήσεών μας, εμείς ως κλάδος δεν έχουμε κανένα λόγο να το αποδεχόμαστε, και πολύ περισσότερο, να αναπαράγουμε μια ωραιοποιημένη και καθησυχαστική πραγματικότητα, η οποία είναι …«εικονική»».

Και ερχόμενος στο θέμα της υπερφορολόγησης των επιχειρήσεων του Τουρισμού είπε χαρακτηριστικά : » Διότι όλοι μπορεί να δηλώνουν πως ο τουρισμός, είναι ο στυλοβάτης της ελληνικής οικονομίας, αλλά μόλις σβήνουν τα φώτα από τις κάμερες, οι πολιτικές που εφαρμόζονται έχουν στο στόχαστρό τους, την αφαίμαξη του τουρισμού, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο πιστεύω, πως ο επανασχεδιασμός του μηνύματός μας επείγει.

Με καθαρότητα & αλήθεια. Με τεκμηρίωση & σοβαρότητα». Και σημείωσε με νόημα : » Δεν είμαστε δεδομένοι, για κανέναν. Δεδομένη πρέπει να θεωρείται μόνον, η αποφασιστικότητά μας, να υπερασπιστούμε τον Έλληνα ξενοδόχο, και το Ελληνικό ξενοδοχείο, από τους κινδύνους που έχουν φτάσει στην πόρτα μας, και που μας απειλούν καθημερινά. Δεδομένη πρέπει να θεωρείται μόνο η βούλησή μας, να αναδείξουμε το γεγονός, πως Ελληνικός Τουρισμός σημαίνει πρωτίστως Ελληνικό Ξενοδοχείο. Αλλιώς μιλάμε για ένα αδειανό πουκάμισο…

Δεδομένη πρέπει να θεωρείται μόνον, η κοινωνική ευαισθησία μας, ώστε να είμαστε ενεργά παρόντες στις τοπικές κοινωνίες, που δραστηριοποιούμαστε και να συνεισφέρουμε θετικά στις τοπικές μας αγορές». Στην άκρη οι πολιτικές ευγένειες Και για να μην υπάρξει η παρανικρή αμφιβολία υπογράμμισε : «Είναι η ώρα λοιπόν να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, και να αφήσουμε στην άκρη τους τις πολιτικές ευγένειες.

 Αυτά είναι καλά, όταν τα πράγματα πηγαίνουν καλά. Τώρα, δεν είμαστε σε κοκτέιλ πάρτι, για να κάνουμε «comme il faut» δηλώσεις. Τώρα είμαστε καταμεσίς μιας σκληρής μάχης, για το αν θα καταφέρουμε να κρατήσουμε, στα χέρια μας τα ξενοδοχεία μας, του κόπους μιας ζωής, τα όνειρά μας, τις θυσίες μας, τα ξενύχτια μας… Αυτό είναι το διακύβευμα.

Κι αυτή τη μάχη τη δίνουμε, όχι μόνο ενάντια σε όλα, όσα έχουν πέσει πάνω μας: Χαράτσια, υπερφορολόγηση, εισφορές, κόκκινα δάνεια, πίεση από το προσφυγικό, υποχρηματοδότηση της προβολής της χώρας, και άλλων πολλών, που κάνουν μακριά, τη λίστα των βασάνων μας… Δίνουμε αυτή τη μάχη, και κόντρα στις επιθέσεις λάσπης.

Και λαϊκισμού. Κόντρα σε ανόητες τακτικές δημιουργίας εντυπώσεων, για τη δικαιολόγηση των αδικαιολόγητων, που συμβαίνουν, με τις ληστρικές φοροεπιδρομές, σε βάρος των ξενοδόχων, αλλά και σε κάθε Έλληνα, που επιμένει να θεωρεί δικαίωμα, το επιχειρείν. Δεν είμαστε φοροφυγάδες Ε, λοιπόν όχι! Δεν είμαστε εμείς αυτοί που πρέπει να απολογηθούμε, όταν στοχοποιούμαστε σαν εθνικοί φοροφυγάδες.

Άλλοι πρέπει, να απολογούνται που οδήγησαν ένα κράτος στα βράχια, και σήμερα μας στέλνουν το λογαριασμό, με τη ζημιά, λες κι είμαστε εμείς υπεύθυνοι για όλα όσα συνέβησαν, και που δυστυχώς εξακολουθούν να συμβαίνουν. Στοχοποιούμαστε όταν αδυνατούμε, αντικειμενικά να πληρώσουμε τις ζημιές, άλλων! Αυτή είναι η αλήθεια. Αλλά αυτό, δεν θα πρέπει να μας φέρει σε μια αμυντική στάση, κλαδικού απομονωτισμού.

Το αντίθετο….!!! Είναι η ώρα να βγούμε μπροστά, με παρρησία και τόλμη, και να μιλήσουμε στην κοινωνία, με τη γλώσσα της αλήθειας. Και μέσα από έναν έντιμο διάλογο με την κοινωνία, τους φορείς της, τις συλλογικότητές της, να χτίσουμε συμμαχίες, και να προωθήσουμε συνεργασίες». Και κατέληξε : «Οι ξενοδόχοι δεν είμαστε κλειστή συντεχνία, που νοιάζεται μόνο για τον εαυτό της.

Εμείς είμαστε η καρδιά, που αιμοδοτεί τις οικονομίες, των τοπικών κοινωνιών μας. Και ταυτόχρονα, το προϊόν μας έχει υψηλότερη προστιθέμενη αξία, μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον, που αντιλαμβάνεται την αξία του κάθε επισκέπτη, για τη χώρα μας. Και που ο καθένας φροντίζει να το αποδεικνύει στην πράξη, όποτε αυτό χρειάζεται.
Είτε είναι ο οδοκαθαριστής, που μαζεύει τα σκουπίδια, είτε είναι ο ταξιτζής, είτε είναι ο εστιάτορας. Είτε οποιοσδήποτε περαστικός, που ρωτηθεί στο δρόμο, από κάποιον τουρίστα. Άρα, εμείς ως κλάδος ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε πάντα, σε μια ανοιχτή και αμφίδρομη σχέση, με τη κοινωνία.  Είναι η φύση της δουλειάς μας αυτή. Γι’ αυτό και πιστεύω ακράδαντα, στην αξία του να επενδύσουμε, στρατηγικά, στη συμμαχία με την κοινωνία των πολιτών, στη συνεργασία με τους φορείς, και τους εκπροσώπους της, σε ένα κοινό μέτωπο, για να δώσουμε προστιθέμενη αξία, σε αυτό το brand, που λέγεται «Ελλάδα».
Από δω και πέρα πιστεύω, πως αυτή είναι η ουσία, και όχι το να είμαστε δεδομένοι, και «παχιά αγελάδα προς άρμεγμα», για κάθε ….επιπέδου εξουσία».
(πληροφορίες από το money-tourism.gr)