Αναβαθμίζει ψηφιακά  τη λειτουργία του ο δήμος Ρόδου

Στη ψηφιακή εποχή με τη χρήση των νέων τεχνολογιών μπαίνει πλέον ουσιαστικά ο δήμος Ρόδου, καθώς αλλάζει το δίκτυο λειτουργίας του με σκοπό τη διευκόλυνση των υπαλλήλων του και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Μάλιστα σήμερα ο δήμος και συγκεκριμένα η διεύθυνση πληροφορικής και νέων τεχνολογιών θα παραλάβει μεγάλη ποσότητα εξοπλισμού που θα συμβάλει στην υλοποίηση αυτής της προσπάθειας, ενώ καθιερώνεται πλέον και η ηλεκτρονική υπογραφή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δήμος εφοδιάζεται και με τάμπλετ τα οποία θα χρησιμοποιούνται από τους δημοτικούς συμβούλους για να διαβάζουν τις εισηγήσεις του δημοτικού συμβουλίου ώστε να σταματήσουν οι φωτοτυπίες.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες λόγω των αλλαγών που θα προκύψουν οι υπάλληλοι με εντολή της δημοτικής αρχής, δεν θα έχουν πρόσβαση μέσω των υπολογιστών τους σε fb, youtube και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  

Για τις αλλαγές αυτές ο αντιδήμαρχος Σάββας Διακοσταματίου εξέφρασε χτες την ικανοποίησή του, και τόνισε ότι ο δήμος Ρόδου ανεβάζει… στροφές τόσο στην εξυπηρέτηση των πολιτών όσο και στην διεκπεραίωση των εγγράφων.
«Αύριο η διεύθυνση πληροφορικής και νέων τεχνολογιών του δήμου θα παραλάβει 80 υπολογιστές 22 πληκτρολόγια 19 υπολογιστές τύπου Β οθόνες και 30 εκτυπωτές, 20 πολυμηχανήματα, 4 ειδικές τηλεοράσεις για τηλεδιάσκεψη, 55 τάμπλετ και 3 μικροφωνικές που θα διατίθενται για τις εκδηλώσεις των κοινοτήτων.
Επίσης παραλαμβάνουμε την υποδομή που χρειάζεται για τη ψηφιακή υπογραφή. Μέχρι σήμερα λειτουργούσαν με ψηφιακή υπογραφή ο αντιδήμαρχος, η διεύθυνση πληροφορικής, το πρωτόκολλο, το προμηθειών, η διεύθυνση παιδείας και η διεύθυνση προγραμματισμού.

Από την επόμενη εβδομάδα όλοι θα λειτουργούν ψηφιακά. Επίσης με την αγορά του παραπάνω εξοπλισμού θα δοθεί η δυνατότητα, στο δήμο να αυξήσει τις ταχύτητες και να ενισχύσει την ασφάλεια» δήλωσε συγκεκριμένα προσθέτοντας ότι θα αλλάξει ο κεντρικός σέρβερ που θα εγκατασταθεί στο δημαρχείο και θα ακολουθήσουν οι απαιτούμενες αλλαγές και στις διευθύνσεις αλλά και στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες.
«Μας περιμένει πολλή δουλειά, αλλά  αυτό θα βοηθήσει τους υπαλλήλους στην εργασία τους σε ότι έχει να κάνει με τους πολίτες και να έχουμε κι εμείς έναν έλεγχο και να κάνουμε κι εμείς μία μείωση των λειτουργικών μας εξόδων.
Μέσα από αυτό θα εκσυγχρονίσουμε σε μεγάλο βαθμό το σύστημα υπολογιστών του δήμου. Αρχικά θα αλλάξουν όλα τα φωτοτυπικά και στις δέκα έδρες των δημοτικών κοινοτήτων.

Θα αλλάξουμε τους υπολογιστές με προτεραιότητα στην οικονομική υπηρεσία στην τεχνική υπηρεσία και την πολεοδομία καθώς και στις διοικητικές υπηρεσίες» είπε επίσης ο αντιδήμαρχος τονίζοντας ότι το έργο δεν είναι ορατό και για το λόγο αυτό συνεχάρη τον προϊστάμενο Νίκο Μανίκαρο και τη διεύθυνση πληροφορικής προσθέτοντας ότι είναι ένα κομβικό και πολύ σημαντικό έργο, ώστε και ο πολίτης να εξυπηρετείται αλλά και οι υπηρεσίες να μπορούν να δουλεύουν γρήγορα και αποτελεσματικά.
Σημειώνεται ότι σε πρώτη φάση το κόστος του έργου ανέρχεται σε 136.000 ευρώ

Από την πλευρά του ο κ. Μανίκαρος δήλωσε ότι η διεύθυνση καλείται να υλοποιήσει το όραμα της δημοτικής αρχής και τη μετάβαση του δήμου στη ψηφιακή εποχή, ενώ εξηγώντας τι ακριβώς θα γίνει είπε: «Αυτό που θα αλλάξει είναι όλο το στήσιμο του δικτύου του δήμου. Αρχικά οι δέκα δημοτικές ενότητες θα ενοποιηθούν μέσω του δικτύου, θα υπάρχει ένας κεντρικός υπολογιστής και θα υπάρχει πλήρης καταγραφή όλων των κινήσεων των χρηστών μας.
Θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε τις υπηρεσίες με απώτερο σκοπό την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Θα υπάρχει πλήρης ασφάλεια των δεδομένων μας αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι ότι θα γίνεται πλήρης καταγραφή των ενεργειών των χρηστών μας.

Σε ότι αφορά ειδικότερα τη χρήση της ψηφιακής υπογραφής θα υπάρχει πολύ μεγάλη ταχύτητα ασφάλεια και έλεγχος ώστε οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές να κάνουν έλεγχο στο προσωπικό τους και να υπάρχει καλύτερη εικόνα. Η πλήρης εφαρμογή θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα πέντε μηνών».