M. Κόνσολας: «Ενώ η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στην τελική ευθεία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δημιουργεί νέες θέσεις και διευθύνσεις»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, μαζί με τον αρμόδιο τομεάρχη, κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή και άλλους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι Βουλευτές καταγγέλλουν ότι την ώρα που η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στην τελική ευθεία και η σύμβαση βρίσκεται στο στάδιο του ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο, η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση προχώρησε σε αλλαγή του οργανογράμματος με τη δημιουργία νέων θέσεων διευθυντών και προϊσταμένων.

Σε δήλωσή του ο κ. Κόνσολας τονίζει: «Οι συγκεκριμένες μεθοδεύσεις αποτυπώνουν τη νοοτροπία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε ό, τι αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις αλλά και την αντίληψη που έχουν για τη λειτουργία του δημόσιου τομέα». 

Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Αλλαγή οργανογράμματος ΤΡΑΙΝΟΣΕ λίγο πριν την ιδιωτικοποίησή της.

Την ίδια στιγμή που η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκκρεμεί ακόμα, μια που το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει ολοκληρώσει τον προσυμβατικό έλεγχο, και ενώ πιέζει η Commission ζητώντας από τον Υπουργό αναλυτική ενημέρωση τόσο για την πορεία της ιδιωτικοποίησης όσο και της υπόθεσης των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, η – διορισμένη από την κυβέρνηση – διοίκηση της εταιρίας θεώρησε αναγκαίο να προβεί σε αλλαγή του οργανογράμματός της.

Το νέο οργανόγραμμα εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στην αύξηση του διοικητικού τομέα της εταιρίας και όχι στον πολύπαθο λειτουργικό, όπου και παρουσιάζονται οι πιο πολλές ελλείψεις.

Έτσι η διοίκηση της εταιρίας έκρινε σκόπιμη την αύξηση των θέσεων ευθύνης κατά 22 (από 128 σε 150), ενώ με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι δημιουργούνται διευθύνσεις με έναν διευθυντή και δύο άτομα προσωπικό.

Παράλληλα, και σε ό,τι αφορά στο ενιαίο μισθολόγιο, προβλέπεται πλέον η δυνατότητα πλήρωσης μιας θέσης τμηματάρχη στα 9 έτη, αντί στα 16 που προβλέπεται κατ’ ελάχιστον στο ενιαίο μισθολόγιο.

Συνεπεία των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

* Ποιες ανάγκες καλύπτονται με την αλλαγή του Οργανογράμματος, ιδιαίτερα τώρα που η εταιρεία βρίσκεται σε καθεστώς μεταβίβασης σε νέο μέτοχο;

* Ενημέρωσε το Υπουργείο ή η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την Ferrovie dello Stato Italiane για τις αλλαγές στο οργανόγραμμα στις οποίες προέβη; Αν ναι, ποια ήταν η αντίδραση της ιταλικής εταιρίας;

* Σε ποιο βαθμό επηρεάζει η εν λόγω οργανωτική αλλαγή τις μετατάξεις 620 υπαλλήλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, μια μετακίνηση το κόστος της οποίας υπολογίζεται στα 120 εκατ. ευρώ;

* Απέστειλε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Commission επιστολή στο Υπουργείο σας αναφορικά με το θέμα της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Αν ναι, ποια θέματα θίχθηκαν και ποιες ήταν οι δικές σας διευκρινήσεις;

* Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να δημιουργήσει πρόβλημα στην επικείμενη πώληση της ΕΕΣΣΤΥ;