Η τοπική γαστρονομία αντίδοτο στο all inclusive!

Η τοπική γαστρονομία αντίδοτο στο all inclusive!

Η τοπική γαστρονομία αντίδοτο στο all inclusive!

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 650 ΦΟΡΕΣ

Ενδιαφέρουσες προτάσεις από τον πρόεδρο των διευθυντών ξενοδοχείων Γ. Ματσίγκο

Η ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού, μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο στο All inclusive, υπογράμμισε ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος στο πλαίσιο ομιλίας του στην έκθεση EXPOHOTEL.

Συγκεκριμένα ο κ. Ματσίγκος ήταν ομιλητής στην πρώτη πανελλήνια γενική συνέλευση της ομοσπονδίας διευθυντών ξενοδοχείων της χώρας που πραγματοποιήθηκε στις 19 του μήνα με αφορμή την έκθεση, έχοντας και τον τίτλο του αντιπροέδρου της ομοσπονδίας.

Μάλιστα όπως υπογράμμισε αφορμή της ομιλίας του ήταν ο προβληματισμός των ντόπιων επαγγελματιών λόγω της αύξησης των πελατών του all inclusive στα ξενοδοχεία, και της μείωσης των εσόδων στα καταστήματά τους.

Για το λόγο αυτό κατέθεσε την πρόταση να δημιουργηθεί τοπική γαστρονομία και να δοθεί έμφαση στην αυθεντική κουζίνα , με τοπικά προϊόντα και τοπικές πρώτες ύλες, με παράλληλη ανάδειξη και της οινοπαραγωγής.

Όπως μεταξύ άλλων τόνισε εάν προβάλλουμε σωστά την τοπική γαστρονομία σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού μπορεί να αυξηθεί το ποσοστό των πελατών χωρίς all inclusive.

Μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο κ. Ματσίγκος ανέφερε τα εξής:
«Αφορμή της σημερινής παρουσίασης, ο προβληματισμός των ιδιοκτητών εστιατορίων, Καφετεριών και κέντρων διασκέδασης, λόγω της συνεχούς αύξησης πελατών All Inclusive στα ξενοδοχεία πολλών περιοχών της Ελλάδος και της μείωσης των εσόδων από τον τουρισμό ανά επισκέπτη τα τελευταία χρόνια. Και ειδικά φέτος…ενώ είχαμε αύξηση αφίξεων είχαμε μείωση εσόδων!

Στόχος μας, η ανάδειξη της Τοπικής Γαστρονομίας και Διασκέδασης, η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, εκτός των ξενοδοχείων, η καθιέρωση νέας μορφής τουρισμού στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ώστε να αυξήσουμε τις αφίξεις, να βελτιώσουμε την ποιότητα των πελατών, να αυξήσουμε τα έσοδα, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο, μειώνοντας και το All Inclusive που τώρα τελευταία καθιερώθηκε σ’ένα προορισμό που μπορεί να προσφέρει τόσα πολλά εκτός ξενοδοχείων, αλλά δυστυχώς δεν αξιοποιήσαμε, δεν προβάλαμε σωστά. Κάναμε λάθη.

Δεν οργανωθήκαμε σωστά: Όλοι μαζί, φορείς, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, μπορούμε να πετύχουμε πολλά, αρκεί να….αλλάξουμε πορεία και νοοτροπία. Δεν τα ξέρουμε όλα. Να συνεργαστούμε ειλικρινά για διαφοροποίηση του προϊόντος, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων βάση της ζήτησης , συνεχή ποιότητα, έρευνα, σύγκριση με άλλους προορισμούς, ενημέρωση, εκπαίδευση δημιουργία Γαστρονομικού Τουρισμού και σωστή και έγκαιρη προβολή!

Επομένως θα μπορούσαμε να καταθέσουμε τις εξής προτάσεις για μείωση της ζήτησης του All Inclusive στην Ελλάδα.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Δημιουργία Τοπικής Γαστρονομίας και οινοπαραγωγής
2. Βελτίωση ποιότητας, παροχής υπηρεσιών, τιμών εκτός ξενοδοχείων
3. Βελτίωση συμπεριφοράς προσωπικού-εκπαίδευση ενημέρωση, όχι κράχτες
4. Ταβέρνες-Εστιατόρια συνεργασία με Rent a Cars, Πρακτορεία, εκτύπωση χαρτών με διαφήμιση - προβολή

5. Social Media – Trip Advisor – Internet- Νέες ιδέες, μέθοδοι, έντονη παρουσία
6. Πολιτιστικές εκδηλώσεις, Γιορτές Γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων… Προβολή!
7. Ελληνική Φιλοξενία-Φιλικότητα-Καθιέρωση κεράσματος
8. Συνεργασία με Tour Operators για προβολή διαφήμιση στο εξωτερικό της Τοπικής Γαστρονομίας , δρόμων κρασιών και πολιτιστικών εκδηλώσεων στην ύπαιθρο
9. Διαφοροποίηση από το κλασσικό «Μουσακά- τζατζίκι και σουβλάκι»

10. Διαφοροποίηση με νέες εμπειρίες – αυθεντικότητα και εκτός ξενοδοχείων
11. Συνεργασία με ξενοδοχεία για παρασκευή – προσφορά τοπικών συνταγών εστιατορίων εντός των ξενοδοχείων για ενθάρρυνση – επίσκεψη στα εστιατόρια
12. Συνεργασία με εστιατόρια περιοχών για παράθεση γευμάτων ή δείπνων…
13. Αλλαγή νοοτροπίας, απόκτηση τουριστικής συνείδησης και ειλικρινής συνεργασία
Βασικότερο: Δημιουργία Τοπικής Γαστρονομίας με έμφαση στην αυθεντική κουζίνα, τοπικά προϊόντα, ελαιόλαδο και πίστη στο προϊόν.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με συλλογική προσπάθεια μπορούμε να δημιουργήσουμε τον γαστρονομικό τουρισμό της Ελλάδος. Ο Γαστροτουρισμός μπορεί να αποτελέσει από μόνος του «ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» και λόγο επίσκεψης τουριστών στη χώρα μας.

Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε το τελικό …προιόν να συνθέτει μια μοναδική εμπειρία πολιτισμού και αναψυχής που θα ξεκινά από τα αξιοθέατα, το περιβάλλον, την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας και θα καταλήγει στο πιάτο του επισκέπτη μας.
Παραδείγματα υπηρεσιών γαστρονομικού τουρισμού μπορεί να είναι:

Διοργάνωση σεμιναρίων Τοπικής Κουζίνας, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και οινογνωσίας, ξενάγηση και γνωριμία με παραδοσιακά προϊόντα και τις μεθόδους παρασκευής τους στα χωριά μας. Μαγειρικές επιδείξεις, μαθήματα παρασκευής τοπικών γλυκών και κερασμάτων. Δημιουργία εκθεσιακών χώρων με θέμα την γαστρονομία, εκδηλώσεις και φεστιβάλ γαστρονομικού ενδιαφέροντος, προβολή και οργάνωση χώρων παραγωγής προϊόντων και ποτών.

Να δημιουργήσουμε μια ΖΩΗ ΓΕΜΑΤΗ ΓΕΥΣΗ.
Να συνδυάσουμε τον «Γαστρονομικό Τουρισμό με την φιλοξενία και την Ελληνική Διασκέδαση». Να είστε σίγουροι ότι θα βοηθήσει και στη αύξηση αφίξεων πελατών χωρίς All Inclusive! Ας συνεχίσουμε την προσπάθεια οργάνωσης πολλών εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά τόπο της Ελλάδος και εποχή!

Να γίνει η Ελλάδα ένας «ΝΟΣΤΙΜΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ» Έτσι ο τουρίστας θα έχει λόγο να επισκεφθεί ξανά και ξανά την χώρα μας, ώστε να δοκιμάσει διαφορετικές παραδοσιακές συνταγές και προϊόντα με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική μας οικονομία.

Η βασική επιδίωξη κάθε τουριστικού προορισμού είναι να τον «ερωτευτεί» ο τουρίστας ώστε να ξαναγυρίσει σε αυτόν. Και ως γνωστόν ο έρωτας περνά από το στομάχι.
Να σταματήσουμε να πουλάμε μόνο «ήλιο, θάλασσα και σουβλάκι». Να δημιουργήσουμε τον γαστρονομικό τουρισμό της Ελλάδας στην οποία οι ταξιδιώτες να επιδιώκουν να βιώσουν μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες, που ως γνωστό αποτελεί πλέον μια απ’τις μεγαλύτερες τάσεις στον χώρο του τουρισμού παγκοσμίως όπως έδειξε και η έρευνα του ΣΕΤΕ.

Σύμφωνα με αυτήν με ειδικό μάρκετινγκ, η γαστρονομία μπορεί μέσα σε μόλις 5 χρόνια να γίνει ένας από τους κύριους λόγους επιλογών της Ελλάδος ως προορισμού διακοπών αρκεί να βασισθεί σε ντόπια υλικά και παραδοσιακές μεθόδους παρασκευής.
Πολλοί προορισμοί και ξενοδοχειακές μονάδες δημιούργησαν τον τουρισμό γαστρονομίας της περιοχής τους, όπως η Κρήτη και η Σαντορίνη και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

Πριν 3 χρόνια, ο διάσημος αμερικανός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Γαστρονομικού Τουρισμού, EΡΙΚ ΓΟΥΛΦ δήλωσε στην Σαντορίνη: «Έχετε Ιστορία, ξέρετε όμως ότι δεν πηγαίνουν όλοι στα Μουσεία, αλλά τρώνε όλοι!» Ως γνωστό δε όταν επιστρέψει ο τουρίστας στον τόπο του οι φίλοι και συγγενείς ρωτάνε: Πως περάσατε; Είχε καλό καιρό; Πως ήτανε το φαγητό;»

Οι τελευταίες έρευνες έδειξαν ότι το 46% των επισκεπτών της χώρας μας, έρχονται για την Ελληνική Κουζίνα, το δε 60% των επαναλαμβανόμενων πελατών πάλι για την Ελληνική κουζίνα.
Εμείς σαν Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων Ελλάδας, είμαστε διατιθέμενοι να βοηθήσουμε, να προτείνουμε ιδέες και να υλοποιήσουμε δράσεις για το καλό των περιοχών μας, να δημιουργήσουμε επιτέλους την «Τοπική Γαστρονομία».

Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε πολλά, να αλλάξουμε πορεία, αρκεί να συνεργαστούμε ειλικρινά για διαφοροποίηση του προϊόντος, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων βάση της ζήτησης, συνεχής ποιότητα, δημιουργία Γαστρονομικού Τουρισμού και σωστή και έγκαιρη προβολή!

Διαβάστε ακόμη

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη

Γ. Χατζημάρκος: Ιστορική ημέρα η χθεσινή για τον Ευρωπαϊκό Τουρισμό