Σε θολό τοπίο η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και το 2018

Σε θολό τοπίο η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και το 2018

Σε θολό τοπίο η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και το 2018

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 147 ΦΟΡΕΣ

Του Αντώνη Τσιμπλάκη από την Ναυτεμπορική

Αποστάσεις… από το «πάρτι» που έχει στήσει η κρουαζιέρα σε παγκόσμιο επίπεδο κρατάει η χώρα μας. Σε μια περίοδο που ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται συνεχώς και οι νέες παραγγελίες για κρουαζιερόπλοια «πέφτουν βροχή», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις συγγενείς επιχειρήσεις, η χώρα μας κλονίζεται σαν προορισμός, ενώ «απέχει» πλήρως και από τον κατασκευαστικό - επισκευαστικό τομέα.

Η μείωση της κίνησης για το 2017 θεωρείται πλέον δεδομένη και υπολογίζεται περίπου στο 25%, αλλά και για το 2018 η κατάσταση δεν φαίνεται να είναι «ρόδινη». Άλλωστε η κρουαζιέρα στη χώρα μας θα είχε πληγεί από φέτος αν δεν υπήρχαν τα γεγονότα στην Τουρκία (τρομοκρατία, πραξικόπημα) που έστειλαν όσα πλοία υπήρχαν στην ευρύτερη περιοχή στο ασφαλές καταφύγιο του λιμανιού του Πειραιά και των ελληνικών νησιών.

Όλα θα εξαρτηθούν από επτά βασικούς άξονες. Πρόκειται για την οικονομική κρίση που πλήττει την Ευρώπη αλλά και τη χώρα μας, τις τρομοκρατικές επιθέσεις στη γηραιά ήπειρο, τις εξελίξεις στην Τουρκία, το μεταναστευτικό, το Brexit, τα capital controls, αλλά και τον ανταγωνισμό που δεχόμαστε από ασιατικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Κρουαζιέρας Θεόδωρο Κόντε, όλα αυτά τα ζητήματα είναι σήμερα ανοικτά και κανείς δεν μας διασφαλίζει ότι θα κλείσουν μέσα στο 2017, όταν και θα διαμορφωθεί η εικόνα για τη σεζόν του 2018.

Το πιο ανησυχητικό, αφού αφορά καθαρά την αγορά, είναι το ζήτημα της Ασίας. Πρόκειται για μια αγορά που αυξάνεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς σε ετήσια βάση. «Κάθε χρόνο η αγορά της Ασίας κερδίζει μερίδια που φτάνουν ακόμα και το 25%. Το 2017 θα την επισκεφτούν 75 πλοία, από 60 πέρυσι» σημειώνει ο κ. Κόντες, ενώ αναφέρει ότι τα 10 από τα 15 επιπλέον πλοία έχουν χωρητικότητες που ξεπερνούν τους 4.000 επιβάτες το ένα.
Σημειώνεται ότι το 38% της αγοράς της Ασίας αντιπροσωπεύει η Κίνα, 11% η Ταϊβάν και 9% η Σιγκαπούρη και η Ιαπωνία.

Η αγορά το 2017
Tα 25,3 εκατ. θα φτάσουν οι επιβάτες κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο το 2017, έναντι 15,8 εκατ. που ήταν πριν από μια δεκαετία και 24,2 εκατ. το 2016, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA). Υπολογίζεται ότι η ζήτηση για κρουαζιέρα την τελευταία δεκαετία (2005-2015) έχει αυξηθεί κατά 62%. Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις για το 2017 βασίζονται στην ισχυρή ζήτηση για κρουαζιέρα από τους καταναλωτές, αλλά και στην αναβάθμιση που παρατηρείται στις υποδομές, σε επίπεδο τεχνολογικών καινοτομιών και προσεγγίσεων νέων πλοίων σε νέους προορισμούς σε όλο τον κόσμο.

Για το 2017 η CLIA προβλέπει θεαματική αύξηση των millennials ταξιδιωτών κρουαζιέρας, αύξηση της χρήσης τουριστικού πράκτορα σε ταξίδια κρουαζιέρας (από 12.000 πράκτορες το 2010 σε περισσότερους από 25.000 το 2016) και συνέχιση της ζήτησης για κρουαζιέρα ποταμού με 18 νέα πλοία από 184 το 2015.

Όπως επισημαίνεται, «η ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας αναμένεται να συνεχιστεί ολόκληρο το 2017, κατά τη διάρκεια του οποίου εκτιμάται ότι θα προσελκύσει 25,3 εκατ. επιβάτες, αριθμός αυξημένος έναντι των 15,8 εκατ. επιβατών που καταγράφηκε το 2007».

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA, Cindy D’ Aoust, δήλωσε σχετικά ότι «ο τομέας της κρουαζιέρας ανταποκρίνεται στην παγκόσμια ζήτηση και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που ενισχύονται οι προοπτικές του κλάδου και μακροπρόθεσμα».

Στη χώρα μας όμως το σκηνικό αναμένεται να είναι διαφορετικό. Η AIDA δεν θα φέρει στην περιοχή κανένα κρουαζιερόπλοιο, όπως και η Norwegian. Η Celebrity θα μειώσει τις χωρητικότητες κατά 50%, όπως και η Royal Caribbean, ενώ η Costa θα είναι στο 35% περίπου. Η Carnival θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι, αφού θα φέρει νέο πλοίο με δυνατότητα φιλοξενίας 5.000 επιβατών. Όπως εξηγεί στη «Ν» ο κ. Κόντες, η εταιρεία παραλαμβάνει κάθε χρόνο από ένα τέτοιο πλοίο από ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Και για περίοδο ενός έτους έχει τα λεγόμενα guaranty από τα ναυπηγεία, με αποτέλεσμα η εταιρεία να κρατάει το πλοίο στην περιοχή για ανάλογο διάστημα και μετά να το στέλνει στην Ασία.

Η μόνη εταιρεία που θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της είναι η MSC η οποία αναμένεται να φέρει 20% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με τη φετινή χρονιά.

Διαβάστε ακόμη

Το top - 10 των ξένων αγορών για τον ελληνικό Τουρισμό

Όλγα Κεφαλογιάννη: Τουρισμός και Πολιτισμός καθορίζουν την Ελλάδα

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το υπ. Τουρισμού έχει για πρώτη φορά κονδύλια για να αναπτύξει την τουριστική προσφορά

Οι αεροπορικές στη μάχη της Ελλάδας

Έως και 20.000 Τούρκοι τουρίστες στα ελληνικά νησιά αυτή την εβδομάδα

Jobmatch: Πώς θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή για την κάλυψη των κενών θέσεων στον Τουρισμό

Επανασυστήνεται η Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού

Στις τρεις πρώτες χώρες στην Ευρώπη σε ξενοδοχειακές επενδύσεις η Ελλάδα το 2023