Θα υπάρξει παρέμβαση για το Εθνικό Θέατρο Ρόδου

Παρουσιάστηκε χτες σε συνάντηση υπηρεσιακών παραγόντων στο λιμενικό ταμείο νότιας Δωδεκανήσου η μελέτη για τον ξύλινο πεζόδρομο περιμετρικά της λιμενικής ζώνης στην πόλη της Ρόδου.

Σκοπός είναι να ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ, και επόμενο βήμα είναι  να ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου.

Ειδικότερα ο δήμαρχος Φώτης Χατζηδιάκος δήλωσε ότι χτες στο λιμενικό ταμείο στο πλαίσιο συνεργασίας υπηρεσιακών παραγόντων του ταμείου και της διεύθυνσης μεσαιωνικής πόλης αλλά και των μελετητών έγινε η παρουσίαση της ολοκληρωμένης μελέτης για τον ξύλινο πεζόδρομο.

«Τα επόμενα βήματα έχουν να κάνουν με τα τεύχη δημοπράτησης. Είμαι σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη συζητήσαμε για τα μέτρα και τα έργα του ΕΣΠΑ και είπαμε ότι αν ανοίξει κάποιο μέτρο του ΕΣΠΑ και μπορεί να ενταχθεί εκεί, θα προχωρήσει και αντίστοιχα τα χρήματα που ήταν διαθέσιμα από ίδιους πόρους της περιφέρειας θα διατεθούν για άλλο έργο» δήλωσε και πρόσθεσε ότι έχει ανατεθεί σε μελετητή η ολοκληρωμένη χωρική επέμβαση στο πλαίσιο πρόγραμματος ανάπλασης των πόλεων άνω των 150 χιλιάδων κατοίκων.

«Μέσα στο πλαίσιο αυτής της πρότασης έχουμε επιλέξει την περιοχή Κόβα έως το καρνάγιο, και σε συνεργασία με την περιφέρεια μπορούμε να απορροφήσουμε χρήματα από ΕΣΠΑ, είτε να προχωρήσουμε σε διάθεση ίδιων πόρων» κατέληξε ο δήμαρχος.

Για το Εθνικό Θέατρο
Μιλώντας για το εθνικό θέατρο τόνισε ότι οι εξωτερικές όψεις σε κάθε περίπτωση θα αποκατασταθούν και προς αυτή την κατεύθυνση θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο.

Σε ότι αφορά το Εθνικό θέατρο , δήλωσε συγκεκριμένα ότι αυτό έχει δύο φάσεις αναφέροντας τα εξής: «Η πρώτη είναι μία προγραμματική σύμβαση που είχε υπογραφεί επί Μαχαιρίδη-Κουσουρνά για τις εξωτερικές όψεις. Αυτή δυστυχώς η εργολαβία ματαιώθηκε υπαιτιότητα και του εργολάβου που ανέλαβε και του επιβλέποντα μηχανικού του δήμου Ρόδου. Ήταν και οι δύο ανεπαρκείς.

Οι εξωτερικές όψεις θα είχαν αποκατασταθεί πριν αναλάβω εγώ δήμαρχος. Τώρα ζήτησα από τη διεύθυνση μεσαιωνικής πόλης να επανέλθει η προγραμματική των εξωτερικών όψεων.

Ο περιφερειάρχης είχε την άποψη να την επαναφέρουμε και να γίνουν και τα κουφώματα παράλληλα επειδή όμως θα βρούμε πάλι εμπόδιο το ΚΑΣ είπαμε να προχωρήσουμε αυτή την εργολαβία των εξωτερικών όψεων. Ο κόσμος να χαλάσει θα γίνει είτε με προγραμματική είτε χωρίς».

Μιλώντας για το πολυσυζητημένο θέμα των μελετών και του κόστους αυτών, τόνισε ότι μεγάλο μέρος από τις μελέτες που απαιτούνται έχουν εκπονηθεί, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η μελέτη εφαρμογής που είναι και η πιο κοστοβόρα θα στοιχίσει τελικά φθηνότερα από όσο υπολογίζουμε σήμερα λόγω των εκπτώσεων που θα προσφερθούν.

«Η δεύτερη φάση: είναι μύθος τα 3,5 εκατομμύρια. Υπάρχει μία παρεξήγηση σε ότι αφορά το θέμα. Υπάρχουν τα 7/10 των μελετών από τις υπηρεσίες μας και τις εθελοντικές προσφορές και έχουν πληρωθεί 80.000 ευρώ για την ακουστική μελέτη στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Υπολείπονται η ολοκλήρωση στατικών μελετών και η μελέτη εφαρμογής. Η τελευταία θα πάρει τις μελέτες και θα τις προσαρμόσει και μέσα από αυτό θα προκύψει και το κόστος εφαρμογής.

Εκτίμηση των μηχανικών με βάση το κοστολόγιο του δημοσίου είναι ότι θα πρέπει να προκηρυχτεί η σύνταξη της μελέτης εφαρμογής με το σύνολο του ποσού που βγάζει το δημόσιο που μπορεί να είναι της τάξης του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ.

Όμως με την κρίση που υπάρχει η έκπτωση που θα δοθεί μπορεί να αγγίξει ακόμα και το 70% που σημαίνει ότι το κόστος των μελετών θα είναι τελικά πολύ μικρότερο. Όμως στο ταμείο πρέπει να δεσμεύσεις το ποσό και εκεί βρίσκεται η δυσκολία τόσο του δήμου όσο και της περιφέρειας.

Γι’ αυτό ψάχνουμε μία φόρμουλα ενώ γίνονται και άλλες κρούσεις.

Μάλιστα όπως είπα και στον υπουργό εθνικής οικονομίας υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον να αποδεσμευτεί ο διαγωνισμός της μαρίνας του Μαντρακιού από το ΤΑΙΠΕΔ και να γίνει ένας διαγωνισμός  που να περιλαμβάνει συνολικά τη μαρίνα και τη νέα αγορά και μέσα στην υποχρέωση του αναδόχου που θα τα πάρει ως αντιστάθμισμα θα είναι να αναλάβει να φτιάξει και το εθνικό θέατρο. Φτάνει να υπάρξει αυτή η πολιτική βούληση για τη μαρίνα» κατέληξε ο δήμαρχος.