Η Fraport υπόσχεται  την αναβάθμιση του “Διαγόρας”

Την πρώτη τους συνάντηση γνωριμίας πραγματοποίησαν χθες, Πέμπτη, ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος και ο manager αεροδρομίου της Fraport, στην οποία οσονούπω παραχωρείται ο αερολιμένας «Διαγόρας», κ. Ηλίας Σκιαδάς.

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, οι δύο άνδρες συναντήθηκαν αργά χθες το μεσημέρι, στο γραφείο του Δημάρχου, και η συνάντηση διήρκεσε αρκετή ώρα. Χαρακτηριστικό είναι, πάντως, ότι ο Δήμαρχος δεν θέλησε να κάνει καμία δήλωση για το περιεχόμενό της-πιθανότατα να ενημερώσει στο δημοτικό συμβούλιο που συνεδριάζει σήμερα το μεσημέρι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, επρόκειτο για μία πρώτη «αναγνωριστική» συνάντηση κατά την οποία έγινε μία γενική ενημέρωση από τον manager του αεροδρομίου για τα σχέδια και τους στόχους της Εταιρίας που αναλαμβάνει τη διαχείρισή του-δίχως, πάντως, μέχρι στιγμής να έχει γίνει γνωστή η ακριβής ημερομηνία.

Σε αυτή την κατάσταση βρίσκονται οι χώροι του αεροδρομίου τους οποίους η κοινοπραξία νοικιάζει σε εξαπλάσια τιμήΣε αυτή την κατάσταση βρίσκονται οι χώροι του αεροδρομίου τους οποίους η κοινοπραξία νοικιάζει σε εξαπλάσια τιμή

Ανάμεσα στους στόχους της Fraport είναι η αναβάθμιση και ο εκμοντερνισμός των εγκαταστάσεων καθώς και η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού ώστε να επιτευχθεί μία καλή εικόνα για τους πελάτες του αεροδρομίου.

Ο κ. Σκιαδάς ενημέρωσε τον Δήμαρχο για τα σχέδια της Εταιρίας που, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της, είναι η αναβάθμιση της οικονομικής κατάστασης του αεροδρομίου και κατ’ επέκταση του τόπου όπως και η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.

Ο κ. Σκιαδάς, σε αυτή τη φάση, περιορίστηκε στο να δηλώσει το εξής στη «Ρ»:
«Η Fraport Gr θα ενισχύσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των αεροδρομίων με τη βελτιστοποίηση των λειτουργικών τους διαδικασιών, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υποδομών καθώς και με τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού.

Η συνεργασία μεταξύ Fraport Gr και των τοπικών κοινωνιών θα δημιουργήσει προγράμματα ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών».

Στόχος, δηλαδή, της Εταιρίας, είναι να προσελκύσει περισσότερους επιβάτες και γενικά κόσμο στο νησί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία.
Τέλος, δεν έγινε κανένα σχόλιο για το αν η συζήτηση περιεστράφη και γύρω από τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από τους ενοικιαστές χώρων του αεροδρομίου σχετικά με αυξήσεις στα μισθώματα.

ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Μισθωτές των χώρων του αεροδρομίου της Ρόδου επιβεβαίωσαν χτες το περιεχόμενο του ρεπορτάζ της «Ρ» αναφορικά με τα νέα μισθώματα τα οποία καλούνται να καταβάλλουν στην κοινοπραξία, που θα αναλάβει τη λειτουργία του.

Όπως τόνισαν σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα υπέρογκα ποσά που ζητά ως ενοίκιο η κοινοπραξία, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους τόσο ως προς τη διαδικασία που ακολουθήθηκε όσο και ως προς τις χρεώσεις.

Σημειώνεται ότι ενημερώθηκαν εγγράφως υπό τη μορφή τελεσιγράφου χωρίς κανένα χρονικό περιθώριο, καθώς έπρεπε να απαντήσουν άμεσα για το αν επιθυμούν να διατηρήσουν τους χώρους που κατείχαν και αν φυσικά δέχονται το νέο τιμολόγιο.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για τους χώρους των γραφείων η τιμή του τετραγωνικού από 3,8 ευρώ που κόστιζε στους μισθωτές διαμορφώνεται στα 18 ευρώ το τετραγωνικό χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ σε αυτή την τιμή, ενώ οι τιμές στους χώρους του ισογείου για τις αεροπορικές εταιρίες, τις εταιρίες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, τα τουριστικά γραφεία και τις εταιρίες εξυπηρέτησης αεροσκαφών… σκαρφάλωσαν στα 60 ευρώ το τετραγωνικό.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε συνάντηση της επιτροπής χρηστών του αεροδρομίου της Ρόδου όπου συζητήθηκε το θέμα, και στην οποία εκφράστηκαν έντονες αντιρρήσεις αλλά και προβληματισμοί.

Ανάμεσα στα ερωτήματα που τέθηκαν ήταν πως προχωρά η κοινοπραξία σε μια τέτοια ενέργεια όταν δεν έχει γίνει ακόμα επίσημα η παραχώρηση των αεροδρομίων, αλλά κυρίως με ποιο σκεπτικό ορίστηκαν οι νέες τιμές χρέωσης.

Επίσης εκφράζεται το ερώτημα πως θα μπορέσουν να καταβάλλουν οι ενοικιαστές τα ποσά αυτά το χειμώνα χωρίς έσοδα, και γιατί η κοινοπραξία δε φρόντισε να προχωρήσει πρωτίστως σε επισκευές και αναβάθμιση των χώρων του αεροδρομίου πριν αυξήσει τις τιμές αφού στην ουσία οι υπηρεσίες που παρέχονται σήμερα είναι τριτοκοσμικού επιπέδου.   

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ν. ΜΑΡΙΑ
Σε ανακοίνωση του για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων εκδόθηκε από τον Ανεξάρτητο Ευρωβουλευτή Καθηγητή Νότη Μαριά η παρακάτω ανακοίνωση: «Μιλώντας κατά τη συζήτηση για τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία ο κ. Μαριάς επισήμανε στην παρευρισκόμενη Ευρωπαία Επίτροπο κα Cretu  ότι «η ημικρατική γερμανική εταιρία Fraport αγόρασε αντί πινακίου φακής 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με όσα υπέγραψε έπρεπε να καταβάλλει 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά ήδη πήρε προίκα 520 εκατομμύρια ευρώ μια και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων έχουν εκτελεστεί έργα ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή τα οποία αξίζουν 520 εκατομμύρια ευρώ.

Οι κανονισμοί των Διαρθρωτικών Ταμείων, το ξέρετε πολύ καλά, απαγορεύουν την ιδιωτικοποίηση έργων ΕΣΠΑ τουλάχιστον για 10 χρόνια. Άλλωστε αυτό απαγορεύεται και από το Άρθρο 107 της Συνθήκης περί κρατικών ενισχύσεων. Στη συνέχεια η Fraport ενέταξε το σχέδιό της στο σχέδιο Γιούνκερ όπου θα πάρει μία επένδυση ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ.

Στη συνέχεια επιδιώκει δάνεια 300 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την EBRD και ταυτόχρονα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Θαυμάστε λοιπόν πως αξιοποιεί μια εταιρία τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία και με αέρα κοπανιστό παίρνει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Θέλω μια απάντηση στο θέμα αυτό. Θα παραμείνω μέχρι το τέλος της συζήτησης γιατί είναι παράνομο αυτό που γίνεται. Δεν μπορεί έργα ΕΣΠΑ να ιδιωτικοποιούνται».

Κατά τη συνεδρίαση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που είχε ως αντικείμενο τη στρατηγική για τις αερομεταφορές στην Ευρώπη ο Νότης Μαριάς είπε: «Η νέα στρατηγική για τις αερομεταφορές πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση της βιομηχανίας και του τουρισμού. Αυτό σημαίνει κυρίως μέτρα κατά των μονοπωλιακών καταστάσεων όπως αποτελεί η περίπτωση της Fraport στην οποία παραχωρήθηκαν αντί πινακίου φακής 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα.

Και μάλιστα παραχωρήθηκαν με προίκα μια και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων και Σκοπέλου εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ γεγονός που απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ε.Ε.».

Και ο Νότης Μαριάς συνέχισε: «Επισημαίνεται ότι η Fraport εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και αεροδρόμια στα Βαλκάνια. Δεδομένου ότι μέτοχος της Fraport είναι η Lufthansa καθίσταται σαφές ότι η Fraport έχει πλέον μονοπωλιακή θέση στην Ελληνική αγορά μετατρέποντας την Ελλάδα σε γερμανικό τουριστικό προτεκτοράτο».

Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε: «Πρόκειται για μία αποικιοκρατικού τύπου παραχώρηση Ελληνικής δημόσιας περιουσίας σε γερμανική κρατική επιχείρηση στο πλαίσιο των μνημονιακών επιταγών. Πρόκειται για παραχώρηση η οποία διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και θέτει κρατικές υπηρεσίες στην υπηρεσία της Fraport, όπως δηλαδή συμβαίνει με την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ. Υποστηρίζω κύριε Πρόεδρε την τροπολογία για την κατάργηση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport».

Επισημαίνεται ότι κατά τη ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο πιστός στην παραπάνω δέσμευσή του ο Νότης Μαριάς υπερψήφισε την παραπάνω τροπολογία για κατάργηση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, τροπολογία η οποία έλαβε 120 ψήφους υπέρ, και 417 κατά, ενώ 4 Ευρωβουλευτές απείχαν.