Η “ΡΟΔΙΑΚΗ”... στο Λύκειο Αφάντου


Της
Στέλλας Π. Βουτσά

Φιλόλογος Λυκείου Αφάντου, Διδάκτωρ Λογοτεχνίας


Καλή είδηση για µένα είναι αυτή που ξεχωρίζει τα γεγονότα από τις αξίες.
UMBERTO ECO

Την περασμένη Τρίτη, 8 Μαρτίου 2017, είχαμε την τύχη να φιλοξενούμε στο σχολείο μας, ΓΕΛ ΑΦΑΝΤΟΥ, τον αρχισυντάκτη της ΡΟΔΙΑΚΗΣ, κ. Μιχάλη Μαστή, καθώς και τη δημοσιογράφο  της ίδιας εφημερίδας, κ. Λίζα Τσοπανάκη, οι οποίοι μίλησαν στους μαθητές της Β’ Λυκείου και συγκεκριμένα του τμήματος Β1 στο πλαίσιο του μαθήματος της ΈΚΦΡΑΣΗΣ-ΕΚΘΕΣΗΣ και ειδικότερα της Ενότητας «Η ΕΙΔΗΣΗ».

Γιατί, φυσικά, αλλιώς είναι να εξηγεί στους μαθητές τα περί ΜΜΕ και Τύπου ένας φιλόλογος κι αλλιώς ένας δημοσιογράφος, και μάλιστα με την πείρα του κ. Μαστή, «27 χρόνια στο κουρμπέτι», όπως είπε χαριτολογώντας κι ο ίδιος.

Ο αρχισυντάκτης, λοιπόν, της ΡΟΔΙΑΚΗΣ, μίλησε με πολλή ευχαρίστηση στους μαθητές μας για το πώς δομείται μια εφημερίδα, τι είναι ο κώδικας δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τι σημαίνει ‘ρεπορτάζ’ και πώς αυτό οφείλει να γίνεται (με έρευνα και συνέπεια και όχι με βιασύνη κι αυθαίρετα συμπεράσματα), για τα είδη του ρεπορτάζ, κλπ.

Η κ. Τσοπανάκη, από την πλευρά της, μίλησε στους μαθητές για το Διαδίκτυο και αναφέρθηκε στην ηλεκτρονική μορφή μιας εφημερίδας που επιτρέπει την κάλυψη γεγονότων ακόμη και της τελευταίας στιγμής (το πάλαι ποτέ έκτακτο παράρτημα), αλλά και την ενεργή συμμετοχή των πολιτών μέσα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram) της εφημερίδας.
Τους μαθητές, που παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή την παρουσίαση των δύο δημοσιογράφων, περίμενε μία έκπληξη στο τέλος: ο κ. Μαστής χάρισε στους πιο φιλαναγνώστες το βιβλίο του «Τα ρεπορτάζ που δεν έγραψα».

Ένα αντίτυπο του βιβλίου υπογεγραμμένο από τον ίδιο δώρισε και στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μιχάλη Μαστή και την κ. Λίζα Τσοπανάκη για την τόσο  ενδιαφέρουσα και περιεκτική παρουσίασή τους. Εγκάρδιες ευχαριστίες τόσο εκ μέρους του Διευθυντή του σχολείου, κ. Βενέτιου Θωμίδη, όσο και της γράφουσας -διδάσκουσας του μαθήματος της Έκφρασης/’Εκθεσης- για την προθυμία τους να ανταποκριθούν στην πρόσκλησή μας, παρά το πιεσμένο πρόγραμμά τους.

Όπως εξήγησαν κι οι ίδιοι στους μαθητές, ένας δημοσιογράφος ζει πάντα με την ασφυκτική πίεση του χρόνου, ανά πάσα στιγμή πρέπει να είναι έτοιμος για το ρεπορτάζ που θα προκύψει και δουλεύει μονίμως “στη μπρίζα”, σε ωράρια εξουθενωτικά. Ευχόμαστε τόσο στους ίδιους όσο και στην ιστορική εφημερίδα τους, η οποία πρόσφατα έκλεισε τα 100 χρόνια ζωής, να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία τους με ακόμη περισσότερες διακρίσεις.