Αναστάτωση στο αεροδρόμιο “Διαγόρας” με το ...καλημέρα!

Με τρεις ώρες καθυστέρηση πραγματοποιήθηκε χτες η αλλαγή της πρωινής βάρδιας στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Ρόδου, καθώς οι εργαζόμενοι που πήγαν για να αλλάξουν τους συναδέλφους τους στις 7 το πρωί βρήκαν την πύλη εισόδου-εξόδου… κλειστή!

Η πόρτα που βρίσκεται απέναντι από το χώρο στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων,  είχε κλείσει σύμφωνα με πληροφορίες για λόγους ασφαλείας από τους υπεύθυνους της Fraport Greece καθώς όπως έγινε γνωστό, δεν υπήρχε στα αρχικά σχέδια του αεροδρομίου που είχαν στα χέρια τους και γιατί δεν υπάρχει προσωπικό για τη φύλαξή της.
Σημειώνεται ότι,  το σημείο εκείνο χρησιμοποιούσαν για να εισέρχονται στην εργασία τους πολλές ειδικότητες εργαζομένων στο αεροδρόμιο και όχι μόνο οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Από εκεί περνούσαν διοικητικοί υπάλληλοι, τεχνικοί συντήρησης, ηλεκτρονικοί αλλά και οι πυροσβέστες του πυροσβεστικού σταθμού του αεροδρομίου που βρίσκεται δίπλα στον πύργο, χωρίς να έχουν πρόσβαση στην πίστα.  Η πόρτα άνοιγε μόνο για την είσοδο και έξοδο των εργαζομένων και για συνολικό διάστημα περίπου τεσσάρων ωρών καθημερινά, ενώ το υπόλοιπο διάστημα έμενε κλειστή.

Όταν λοιπόν χτες, πήγαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για να αναλάβουν βάρδια νωρίς το πρωί,  βρήκαν την πόρτα κλειστή με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισέλθουν και ταυτόχρονα να μην μπορούν να εξέλθουν ούτε και οι συνάδελφοί τους της βραδινής βάρδιας.

Προκλήθηκε αναστάτωση και ακολούθησαν διαμαρτυρίες στους υπεύθυνους της εταιρίας, με αποτέλεσμα η αλλαγή της πρωινής βάρδιας να γίνει μετά από τρεις ώρες και αφού οι ελεγκτές της βραδινής βάρδιας εξυπηρέτησαν όσα αεροσκάφη είχαν προγραμματίσει την προσγείωση και την απογείωσή τους εκείνο το διάστημα στο Διαγόρας χωρίς κανένα πρόβλημα.

Όπως έγινε γνωστό ακολούθησε διαβούλευση με τα εμπλεκόμενα μέρη, κατά την οποία ζητήθηκε από τους εργαζόμενους να εισέρχονται στο κτίριο και από εκεί στην πίστα του αεροδρομίου και περπατώντας να φτάνουν στην εργασία τους.

Οι εργαζόμενοι στον πύργο ελέγχου εξέφρασαν την αντίθεσή τους σε αυτή την πρόταση,  όπως το είχαν κάνει και προ καιρού όταν τους γνωστοποιήθηκαν τα σχέδια της Fraport,  καθώς όπως δήλωσαν είναι επικίνδυνο να περπατούν μία απόσταση 600 μέτρων και να πρέπει να περάσου μέσα από αεροπλάνα που είτε είναι σταθμευμένα ή κάνουν ελιγμούς, και ανάμεσα από διάφορα οχήματα κάποια από τα οποία βαρέως τύπου που είτε εφοδιάζουν τα αεροσκάφη είτε μεταφέρουν αποσκευές και επιβάτες και μάλιστα χωρίς καμία εκπαίδευση.

Τελικά δόθηκε μία προσωρινή λύση για διάστημα μίας εβδομάδας όπως αποφάσισαν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με την οποία θα εισέρχονται στο κτίριο του αεροδρομίου, θα μπαίνουν στην αίθουσα αναχωρήσεων και από εκεί προσωπικό φύλαξης θα τους συνοδεύει στην πύλη εξόδου από το κτίριο  για να βγαίνουν στην πίστα. Το σημείο εκείνο από το χώρο του πύργου ελέγχου είναι πλέον πολύ κοντά σε απόσταση περίπου 15 μέτρων.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ενημέρωσαν τον airport manager κ. Σκιαδά ότι είναι κάθετα αντίθετοι με την πρώτη λύση καθώς σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τεθεί σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα κανενός υπαλλήλου που θα αναγκαστεί να περπατά μέσα στην πίστα, και η οποία θα κινδυνεύει ακόμα περισσότερο όταν θα αυξηθεί η κίνηση των αεροσκαφών.

Ούτε βέβαια θεωρούν λύση να περνούν από τις αναχωρήσεις ανάμεσα σε χιλιάδες κόσμο και να πρέπει το προσωπικό ασφαλείας να αφήνει το πόστο του για να συνοδεύει τους εργαζόμενους στην έξοδο της αίθουσας για την αλλαγή της βάρδιας. Μάλιστα πρότειναν να δρομολογηθεί ειδικό όχημα με ειδική άδεια και να μεταφέρει τους εργαζομένους από το σημείο ελέγχου προς τον πύργο.
Τονίζεται ότι χτες μετά τα όσα σημειώθηκαν ενημερώθηκαν οι εισαγγελικές αρχές

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Με την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος 1,23 δισ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώθηκε χθες (έως το μεσημέρι) η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece.
   Η πρώτη πτήση, υπό τον έλεγχο της Fraport, έγινε στις 00:20 μετά τα μεσάνυχτα από τη Ryanair, αεροσκάφος της οποίας απογειώθηκε από το "Ελ. Βενιζέλος" με προορισμό τη Σαντορίνη, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος της Fraport Greece, επισημαίνοντας πως όλα εξελίσσονται ομαλά και δεν υπάρχουν προβλήματα.

Η διαδικασία παράδοσης ξεκίνησε από χθες το πρωί και την όλη «επιχείρηση» τη συντόνιζε η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece, από το σύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της, στην Καλογρέζα.

Η εταιρεία αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη των αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια με τις επενδύσεις στις υποδομές καθόλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης να ξεπερνά το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ.

Τα 14 αεροδρόμια είναι Ακτιο, Χανιά, Καβάλα, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Στο πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνονται άμεσες, αλλά και σε βάθος χρόνου, εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες θα συμβάλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.

Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια, με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, περιλαμβάνουν γενικό καθαρισμό, βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης), ανα βάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi), και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων.

Στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.

Επίσης, θα υπάρξει αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).